کدام برند لپ تاپ بهتر است؟
  • 02 خرداد 1400

کدام برند لپ تاپ بهتر است؟

اگر تا به حال به دنبال خرید لپ تاپ رفته باشید احتمالاً موضوعی که بیشتر از همه برای شما سوال بوده این است که کدام برند نوت بوک بهتر است؟ گارانتی کدام یک معتبرتر است؟ قیمت کدام یک از برندها نسبت به بقیه کمتر است؟ و در کل ارزش خرید کدام برند بیشتر است؟

اگر به دنبال پاسخ به این سؤال‌ها هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً این مقاله را تا انتها مطالعه کنید، چون ما قصد داریم به این نتیجه برسیم که " کدام مارک لپ ‌تاپ از بقیه بهتر است؟ "


برای انتخاب قدم به قدم یک لپ تاپ میتوانید مقاله ما درباره راهنمای جامع خرید لپ تاپ رو مطالعه کنید.


کدام برند لپ ‌تاپ بهترین است؟

امروزه این گمان که “فلان برند بهترین لپ ‌تاپ‌ ها رو داره” و یا "کیفیت فلان برند از بقیه بیشتر است" کاملاً بی‌معنی شده! چرا که رقابت بین برندها بسیار شدید و نزدیک به هم است و محصولات تولیدی لپ تاپ ها در کلاس‌های مختلف و فاصله قیمتی و یا کیفیتی کمی از هم تولید می‌شوند. با این حال هر ساله موسسات و شرکت‌های مختلف برندهای تولید کننده لپ تاپ را براساس متر و معیارهای مختلفی رتبه بندی می کنند. این رتبه بندی‌ها به شما کمک می کنند تا برندها را از لحاظ نوع کارکرد، سال ساخت، قیمت و میزان فروش بررسی کنید.


همچنین میتوانید با « بهترین برند لپ تاپ ها در سال 2023 » آشنا شوید.


بهترین برند لپ ‌تاپ گیمینگ

بهترین برند لپ ‌تاپ گیمینگ

لپ تاپ های گیمینگ طراحی شده اند تا لذت بهترین و به روزترین بازی‌های روز دنیا را به کاربر بدهند. برای همین منظور این لپ تاپ ها با بهترین پردازنده ها مخصوصاً بالارده‌ترین پردازنده‌های گرافیکی به بازار عرضه می‌شوند تا قدرت پردازش این بازی‌ها را داشته باشند.


اگر میخواهید با انواع سری لپ تاپ های گیمینگ آشنا شوید حتماً مقاله « بهترین سری لپ تاپ های گیمینگ چیست؟ » را هم مطالعه کنید.


لپ‌ تاپ گیمینگ دل الین ویر (DELL Alienware)

لپ تاپ های سری گیمینگ شرکت دل Alienware نام دارند. این سری از لپ تاپ ها با پردازنده های قوی تر، کیفیت بالاتر و البته قیمت بیشتر از لپ تاپ های گیمینگ خود شرکت دل عرضه می‌شوند. این برند چند سالی هست که از بزرگ‌ترین سایت‌های نقد بررسی لپ‌تاپ‌، رتبه اول در بین لپ ‌تاپ ‌های گیمینگ را از آن خود کرده است و به نوعی بهترین برند لپ تاپ گیمینگ است. از بهترین مدل های Alienware میتوان به موارد Alienware M15 و Alienware X15 اشاره کرد.

لپ‌ تاپ گیمینگ ایسوس  (ASUS)

ایسوس یکی از پرطرفدارترین برندها (چه در زمینه لپ تاپ های گیمینگ و چه غیر گیمینگ) در بین کاربران است. این شرکت لپ تاپ های گیمینگ متنوعی در کلاس‌های قیمتی مختلف عرضه می‌کند. سری TUF به عنوان لپتاپ های گیمینگ اقتصادی و سری ROG به عنوان گیمینگ بالارده محصولات ایسوس هستند. زیبایی، تجهیزات قدرتمند و قیمت مناسب نسبت به کیفیت از ویژگی‌های لپتاپ های گیمینگ این شرکت است. لپ تاپ هایی مثل TUF Dash F15، ROG Strix SCAR 17 G733،ROG Zephyrus M15 GU502 و ROG Strix G15 از بهترین مدل های لپ تاپ های گیمینگ ایسوس هستند.

لپ‌ تاپ گیمینگ ام اس آی  (MSI)

ام اس آی یکی از بزرگ‌ترین برندهای فعال در زمینه گیمینگ است و هیمشه جایگاه خود را در بین 5 برند برتر تولید کننده لپ تاپ حفظ کرده. لپ تاپ های این برند به دلیل استفاده از هیت سینک‌های گرافیک و مادربردهای حرفه ای، به روز، قدرتمند و بادوام معروف هستند. این برند در چند سال اخیر فعالیت بسزایی در زمینه لپ ‌تاپ‌ های گیمینگ داشته و روز به‌ روز به سمت بهتر شدن حرکت می‌کند. لپ تاپ‌های GS65 Stealth، GT75 Titan، GF63، GE75 Raider و GS66 Stealth پنج مدل از برترین لپ تاپ های گیمنگ MSI هستند که می‌توانید برای اجرای هر کار سنگینی روی آن‌ها حساب کنید.

بهترین برند لپ‌تاپ برنامه نویسی

بهترین برند لپ تاپ برای برنامه نویسی

نوت بوک‌های برنامه نویسی برای برنامه نویس های تازه کار زیاد نیاز به پردازنده های قوی ندارند اما باید مشخصاتی داشته باشند تا بتوان آن‌ها را راحت جابجا کرد و راحت بتوان با آن‌ها تایپ کرد. در مواقع پیچیده تر و زمانی که نیاز به نوشتن برنامه‌های سنگین‌تر دارید باید قدرت پردازشی را افزایش دهید و از اولترابوک هایی با پردازنده‌های قوی استفاده کنید. از طرفی این لپ تاپ‌ها باید صفحه نمایش‌های خوبی داشته باشند تا در میزان نورهای متنوع در محیط‌های مختلف و کار در ساعات زیاد به چشم کاربر فشار نیاورد.

لپ‌ تاپ دل برای برنامه نویسی (DELL Laptops)

نوت بوک های دل معمولاً از کیفیت بالاتری نسبت به هم رده‌های خود برخوردار هستند. این لپ تاپ‌ها به دلیل کیفیت ساخت بالا و همچنین استفاده از سخت افزارهای مناسب در کنار وزن و ابعاد کم طرفداران زیادی برای خود در بین برنامه نویس‌ها دست و پا کرده‌اند. لپ تاپ‌های دل از هر نظر در همه جا برای برنامه نویسی در کنار شما هستند.

لپ‌ تاپ ایسر برای برنامه نویسی (ACER Laptops)

لپ تاپ‌های رده برنامه نویسی ایسر با داشتن هوش رنگی ایسر یک رنگ و کیفیت عالی را در زمینه صفحه نمایش به شما ارائه می‌دهند. سری Aspire 5 ایسر احتمالاً بهترین انتخاب برای یک برنامه نویس از بین نوت بوک های ایسر خواهد بود، چرا که این سری هم قیمت مناسبی دارند و هم کیفیت خوبی. پردازنده‌های اصلی و پردازنده‌های گرافیکی‌ متنوعی در این سری استفاده شده که دست را برای انتخاب شما باز می گذارد.

 لپ‌ تاپ لنوو برای برنامه نویسی (LENOVO Laptops)

لپ تاپ‌های لنوو به دلیل قیمت مناسبی که دارند شاید بهترین گزینه برای خرید لپ تاپ در ایران باشند. یک برنامه نویس تازه کار و حتی حرفه‌ای میتواند از بین سری لپ تاپ‌های متنوع لنوو مانند Thinkpad، Thinkbook و Ideapad گزینه‌های خوبی انتخاب کند. اگر قصد در هر مکان و هر محیطی برنامه بنویسید Thinkpad به دلیل مقاومت بالا گزینه بهتری است. از لحاظ سخت افزار هم خیالتان راحت باشد چرا که لنوو از بالارده‌ترین پردازنده‌ها تا معمولی‌ترین آن‌ها را در همه این سری نوت بوک‌ها به کار برده است.

بهترین برند لپ‌ تاپ مهندسی

بهترین برند لپ‌ تاپ مهندسی

Workstationها لپ تاپ هایی طراحی شده برای پردازش‌های سخت و با سخت افزارهای قوی هستند. این لپ تاپ ها برای افرادی که کارهای مهندسی انجام میدهند بسیار مناسب هستند. مهندسان، دانشمندان، معماران، طراحان گرافیک و اصولاً افرادی که نیاز به پردازش‌های فوق سنگین دارند و لپ تاپ های گیمینگ کار آن‌ها را راه نمی اندازد استفاده می‌شوند.


اگر قصد خرید یک لپ تاپ صنعتی دارید حتماً قبل از خرید یک سر مقاله « چگونه یک لپ تاپ صنعتی خوب انتخاب کنیم؟ » را بخوانید.


لپ‌ تاپ وورک استیشن دل  (Dell Workstation Series)

سریPrecision  شرکت دل قوی‌ترین لپ‌تاپ‌های کار و مهندسی (Workstation) را دارا است. این محصولات با استفاده از پردازنده‌های گرافیکی سری Quadro انویدیا و سری Xeon یا Intel Core i  پردازنده مرکزی، بسیار قدرتمند در رندر و… هستند. این سری از لپ‌ تاپ ‌های دل 3 شاخه دارند؛ سری 3000 که پایین رده‌ترین آن‌ها می‌باشند تا سری 5000 که گل سر سبد لپ‌تاپ‌های دل با ظاهری بسیار زیبا و باریک و کانفیگی بسیار قدرتمند می‌باشند. پیشنهاد ما برای بهترین بازده در کارهای مهندسی و Workstation  سری 5000 دل است.

لپ ‌تاپ وورک استیشن اچ پی  (HP Workstation Series)

سری لپ‌تاپ‌های Zbook اچ پی جزو بهترین‌های بازار لپ‌ تاپ صنعتی، چه از لحاظ قیمتی و چه از لحاظ دوام و کار آیی است و کاملاً پرطرفدار و پرکاربرد می‌باشد. لپ‌ تاپ‌ های سری Zbook وEliteBook  که کمپانی HP آن‌ها را به کارهای وورک استیشن اختصاص داده دارای توده گسترده‌ای از پایین رده‌ترین و ارزان‌ترین لپ‌ تاپ‌ های وورک استیشن بوده تا سری Studio که از قوی‌ترین و زیباترین لپ‌ تاپ‌ های وورک استیشن می‌باشند.

لپ‌ تاپ وورک استیشن ام اس ای  (MSI Workstation Series)

ام اس ای همان‌طور که گفتیم در سال‌های اخیر بسیار حرفه‌ای عمل کرده و طرفداران بسیاری در بین کاربران پیدا کرده است. در کنار افتخاراتی که با سری گیمینگ GS,GE,GT کسب کرده بود، سری WS به معنی(WorkStation)  دارای طراحی‌ای بسیار جذاب و فریبنده و سخت‌افزاری قدرتمند است که مخصوص محیط کاری طراحی‌شده و بازده خوبی بین کاربرها داشته.

نکته: متأسفانه عرضه این سری از لپ‌ تاپ‌ ها به دلیل قیمت بالا در داخل کشور بسیار محدود می‌باشند و خرید آن‌ها بسیار مشکل و سخت است.

بهترین برند لپ‌ تاپ دانشجویی و دانش‌آموزی

بهترین برند لپ‌ تاپ دانشجویی و دانش آموزی

نوت بوک های دانشجویی و دانش آموزی جزو پرفروش‌ترین لپ تاپ های بازار هستند. این لپ تاپ ها به دلیل نوع استفاده‌ای که یک دانشجو یا دانش‌آموز از آن‌ها می‌کند زیاد نیاز به سخت افزار قوی ندارند. این نوت بوک‌ها به راحتی می توانند کارهایی مثل وبگردی، پخش موسیقی و فیلم، امور مالتی مدیا و نرم‌افزارهای سبک مانند آفیس را اجرا کنند.


خرید یک لپ تاپ دانشجویی خوب اصول مشخصی دارد که میتوانید در مقاله « ده گام برای انتخاب مناسب‌ترین لپتاپ دانشجویی » این اصول رو مطالعه کنید.


لپ ‌تاپ دانشجویی لنوو  (Lenovo)

برند چینی لنوو که امروزه خود را به یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین برندها معرفی کرده، دارای تنوع بسیار زیادی از لپ‌ تاپ ‌های ساده و پایین رده تا سری گیمینگ و بالارده است. این برند به دلیل تنوع محصولات و قیمت منصفانه یکی از بهترین های جهان شمرده می‌شود و در داخل ایران هم تقریباً بهترین برند برای انتخاب لپ ‌تاپ دانشجویی یا دانش‌آموزی می‌باشد.

لپ‌ تاپ دانشجویی دل  (Dell)

به ‌جرات می‌توان گفت دل یکی از بهترین برندهای لپ ‌تاپ است و بخش عمده‌ای از سهم بازار لپ ‌تاپ را در همه دسته‌بندی‌ها در برگرفته است. این برند نیز دارای تنوع بسیار زیادی از محصولات می‌باشد. سری اینسپایرون دل کاملاً مناسب هر دانشجو و دانش‌آموزی می‌باشد.

لپ ‌تاپ دانشجویی اچ پی  (HP)

همان‌طور که میدانید برند اچ پی در هر زمینه‌ای دارای نام درخشان می‌باشد. این برند نیز همانند رقیبان خود محصولات بسیاری دارد که قیمتی نسبتاً مناسبی هم دارند. این برند برای استفاده دانشجویی و دانش آموزی یکی از بهترین برندها می‌باشد.

لپ‌ تاپ دانشجویی سامسونگ (Samsung) لپ‌ تاپ دانشجویی هواوی (Huawei) و ...

برندهای سامسونگ، ال جی، هواوی، ایسر و ... هم می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای این استفاده باشند. شما در نظر داشته باشید که کانفیگ خیلی بالایی برای این نوع استفاده نیاز ندارید و فقط یک لپ‌تاپ با حداقل‌ها می‌تواند پاسخگوی شما باشد.


در مقاله « همه چیز درباره لپ تاپ برند لنوو از گذشته تا امروز » میتوانید اطلاعات بیشتری درباره برند لنوو بخوانید.


لپ تاپ های دانشجویی و اداری به دلیل ماهیت کاری آن ها مانند نرم افزاهای سبک و ساده مانند آفیس، وبگردی و امور مالتی مدیا شباهت زیادی به یکدیدگر دارند و شما می توانید از لپ تاپ های دانشجویی به جای لپ تاپ های اداری استفاده کنید. اگر احیاناً برای خرید لپ تاپ اداری و سازمانی خود نیاز به فاکتور رسمی هم داشته باشید می توانید مقاله ما درباره " خرید سازمانی لپ تاپ و کامپیوتر با فاکتور رسمی " را مطالعه کنید یا مستقیماً از طریق شماره تماس 02188803514 با ما در ارتباط باشید.

بهترین برندها از لحاظ قیمت

برندهایASUS, HP, Lenovo, Acer  بهترین برندها از لحاظ قیمت در بازار ایران هستند. تفاوتی نمی‌کند شما دنبال چه لپ تاپی با چه مشخصاتی هستید، تمامی این برندها در کلاس‌ها و دسته بندهای مختلف نوت بوک‌هایی با کانفیگ‌های متنوع تولید می‌کنند تا دست شما برای خرید باز باشد. البته این موضوع را هم باید در نظر بگیرید که هرچه لپ تاپ شما ساده‌تر، پایین‌رده‌تر و با سخت افزارهای معمولی‌تر باشد قیمت تمام شده آن هم پایین‌تر خواهد بود و به نوعی شما باید با توجه به بودجه خود به دنبال بهترین و جدیدترین محصول از بهترین برند باشید.

بهترین برند لپ تاپ ارزان

بهترین برند از لحاظ کارایی و کیفیت

طبیعتاً از لحاظ کیفیت ساخت و کارایی برندهای  Apple, Dell, Microsoft, Razerدر کنار هم و با فواصل کم از یکدیگر جزو بهترین‌ها هستند. این نوت بوک ها به دلیل کیفت ساخت، نوآوری‌، مواد اولیه با کیفیت و سخت افزارهای قدرتمند و عالی بازار به عنوان لپ تاپ‌های لوکس هم شناخته می‌شوند. البته ناگفته نماند که روز به روز فاصله برندهای دیگر با این برندهای به اصطلاح لوکس کمتر و کمتر می‌شود و شما می‌توانید با کمی ارفاق از بین دیگر برندها هم محصولات با کیفیت و دسته اولی پیدا و انتخاب کنید.

سخن آخر

اگر جزو طرفداران دو آتشه یک برند خاص هستید که هیچ!

اما اگر همچنان در انتخاب برند لپ تاپ خود مردد هستید بهتر است زیاد به این موضوع فکر نکنید  و انتخاب برند را به آخرین بخش تصمیم گیری خود موکول کنید، چرا که امروزه کیفیت ساخت برندها به یکدیگر بسیار نزدیک شده و شما می‌توانید از هر برندی که میخواهید لپ تاپی انتخاب کنید حالا چه گیمینگ و چه دانشجویی.

با این حال اگر باز هم در انتخاب برند لپ­ تاپ مطلوب خود، موفق نبودید، میتوانید از طریق راه‌های ارتباطی با تیم تخصصی لپ­ مال تماس بگیرید و از آنها در انتخاب بهترین گزینه برای خرید کمک بخواهید. این خدمات به صورت کاملا رایگان به شما ارائه می‌شود.

چند سوال درباره انواع برندهای لپ تاپ

پرفروش ترین برندهای لپ تاپ در سال 2022 کدام است؟

  1. اپل
  2. ایسوس
  3. دل
  4. لنوو
  5. ایسر

کدام برند لپ تاپ هم ارزان است و هم با کیفیت؟

لپ تاپ های لنوو، ایسوس، ایسر و اچ پی در کنار کیفیت قیمت مناسبی هم دارند.


کدام برند لپ تاپ ها بهترین کیفیت را دارند؟

لپ تاپ های اپل، دل، مایکروسافت و ریزر جزو بهترین برندها از لحاظ کیفیت هستند.


آیا انتخاب برند مهم ترین بخش خرید لپ تاپ است؟

خیر، چرا که رقابت بین برندها بسیار شدید و نزدیک به هم است و محصولات تولیدی لپ تاپ ها در کلاس‌های مختلف و فاصله قیمتی و یا کیفیتی کمی از هم تولید می‌شوند.


تماس با لپ مال

اشتراک گذاری :