همه چیز درباره لپ تاپ های سری TUF ایسوس
  • 08 بهمن 1401
  • 1

همه چیز درباره لپ تاپ های سری TUF ایسوس

لپ تاپ های برند ایسوس تنوع و گستردگی زیادی دارند، این مورد را میتوان در تعدد مدل ها و لاین های متفاوت مشاهده کرد. به طور مثال سری لپ تاپ های گیمینگ ایسوس به دو زیر برند TUF و ROG تقسیم می شوند که با وجود تفاوت هایی که این دو سری راگ و تاف دارند طیف وسیعی از کاربران را پوشش میدهند. ما در این مقاله به بررسی و معرفی بهترین های سری TUF ایسوس خواهیم پرداخت. 

لپ تاپ های سری TUF ایسوس مجموعه ای از لپ تاپ های قدرتمند، مقاوم با عملکرد عالی هستند که برای گیمرها و افرادی حرفه ای که نیاز به دستگاه های بادوام و مطمئن دارند، طراحی شده‌ اند. این لپتاپ ها برای تحمل سختی های استفاده هرروزه و انجام کارهای سخت و سنگین مثل گیمینگ، ویرایش ویدیو و برنامه نویسی ساخته شده اند تا در کنار لپ تاپ های سری ROG لاین لپ تاپ های قدرتمند و گیمینگ کمپانی ایسوس را تشکیل دهند.

یکی از ویژگی های کلیدی در لپ تاپ TUF ایسوس دوام و ماندگاری آن است. این لپتاپ ها با اجزایی در سطح درجه نظامی (استعاره از دوام بالا در شرایط سخت) ساخته شده و برای انطباق با استانداردهای MIL-STD-810H شامل مقاومت در برابر دمای بالا، قطرات آب و لرزش شدید، آزمایش شده‌ اند. همچنین در این لپ تاپ ها یک سیستم خنک کننده ضد گرد و غبار وجود دارد که به خنک نگه داشتن قطعات داخلی و حفظ عملکرد لپ تاپ در بالاترین سطح، کمک می‌ کند.

یکی دیگر از ویژگی های مهم لپ تاپ های سری تاف ایسوس، عملکرد آن است. این لپ تاپ ها مجهز به CPU و GPU های قدرتمند و سایر اجزای با کیفیت هستند که امکان عملکردی روان و سریع را حتی در زمان اجرای اپلیکیشن های سنگین، فراهم می‌ کنند. در لپ تاپ TUF ایسوس از گزینه های سریع برای ذخیره استفاده شده است مانند NVMe SSDs که باعث بوت سریع و زمان های بارگذاری کوتاه می شود.

در سری تاف لپ تاپ های ایسوس طیف متنوعی از پورت ها و اتصالات به کار رفته است. این پورت های USB مختلف شامل USB 3.2 نسل اول و دوم و همچنین خروجی های HDMI و DisplayPort هستند. برای ایجاد اتصال سریع و مطمئن از Wifi 6 و بلوتوث ۵ بهره گرفته شده است.

اگر لپتاپ های سری تاف ایسوس را با هم مقایسه کنید با تنوع بالایی در صفحه نمایش این محصولات مواجه خواهید شد. این صفحه نمایش ها با ابعاد، رزولوشن و نرخ تازه سازی متفاوت به بازار عرضه شده اند که طیف گسترده ای از رنگ ها را پوشش می دهند. این ویژگی امکان ارائه تصویر شفاف و رنگ های زنده را ایجاد می کند و لپ تاپ TUF ایسوس را به گزینه ای ایده آل برای طراحی گرافیکی و ویرایش ویدیو تبدیل می کند.

انواع مدل های لپ تاپ TUF ایسوس

کمپانی ایسوس مدل های مختلفی را تحت عنوان تاف به بازار عرضه کرده است که شاملTUF Gaming، TUF Gaming A15 و A17، TUF Dash F15 و F17، TUF Dash 15 و Dash 17 هستند. این مدل ها از لحاظ امکانات و توانایی با یکدیگر تفاوت دارند.

ایسوس TUF Gaming

لپ تاپ های TUF Gaming برای گیمرهای حرفه‌ ای طراحی شده اند و مجهز به CPU و GPU قدرتمند و گزینه های ذخیره سریع و همچنین صفحه نمایش هایی با نرخ تازه سازی بالا هستند. در این لپ تاپ ها از کیبوردهایی با نورپردازی RGB استفاده شده تا جذابیت تجربه بازی با این لپتاپ ها شدت پیدا کند.

ایسوس TUF A15 و A17

لپ تاپ TUF ایسوس در مدل های A15 و A17 برای بازی و بهره وری شغلی طراحی شده اند. امکاناتی که در این مدل ها ارائه می شود شامل CPU و GPU قدرتمند، گزینه های ذخیره سریع و انواع پورت ها و اتصالات هستند. می توانید این مدل ها را با صفحات نمایش مختلف از لحاظ اندازه، رزولوشن و نرخ تازه سازی تهیه کنید.

ایسوس TUF Dash F15 و F17

مدل های Dash F15 و F17 سری تاف ایسوس وزن کمتری داشته و قابلیت حمل کردن آنها از بقیه لپ تاپ های سری تاف ایسوس، بیشتر است. این مدل ها برای افراد حرفه ای پرمشغله که دائم در رفت و آمد هستند طراحی شده است و طراحی سبک و باریکی دارد و در آن انواع پورت ها و اتصالات تعبیه شده است. مانند دو مدل بالا، این لپتاپ ها هم با صفحه نمایش هایی در اندازه، رزولوشن و نرخ تازه سازی مختلف عرضه می شوند.

ایسوس TUF Dash 15 و Dash 17

مدل های Dash 15 و Dash 17 از سری لپ تاپ های TUF ایسوس شبیه به دو مدل بالا یعنی TUF Dash F15 و F17 هستند اما اندازه آنها کمی بزرگ تر و سنگین تر است. این مدل ها هم برای افراد حرفه ای با جا به جایی های زیاد طراحی شده و سبک و باریک هستند. یکی از ویژگی های خوب این لپ تاپ ها وجود انواع پورت ها و اتصالات است. این مدل ها با صفحه نمایش های متنوع از لحاظ اندازه، رزولوشن و نرخ تازه سازی قابل تهیه هستند.

  انواع سری لپ تاپ TUF ایسوس

 

در مجموع سری TUF ایسوس طیف گسترده ای از مدل ها را برای نیازهای متفاوت طراحی و به بازار عرضه کرده است. شما خواه گیمر باشید یا یک فرد متخصص یا فردی که نیاز به یک لپ تاپ بادوام و مطمئن برای استفاده روزمره دارد، یک لپ تاپ TUF ایسوس برای پاسخگویی به نیازهای شما وجود دارد.

بهترین لپ تاپ های سری TUF ایسوس

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم، ایسوس مدل های متنوعی را در سری تاف به بازار عرضه کرده است که مشخصات و امکانات متنوعی دارند. اما طبق نظر کارشناسان و کاربران حرفه‌ ای، ۵ مدل از لپ تاپ های این سری جزو برترین ها هستند و در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

۱. لپ تاپ تاف ایسوس مدل TUF FX506HCB-HN1138W

خانواده لپ تاپ های TUF ایسوس در بین افرادی که به دنبال لپ تاپ گیمینگ اقتصادی با کیفیت هستند بسیار پرطرفدار شده است. اگر نورپردازی RGB خیلی برای شما اهمیت ندارد بنابراین شاید مدل FX506HCB ارزش بررسی را داشته باشد. این لپ تاپ که سال ۲۰۲۱ رونمایی و عرضه شد از CPU نسل یازده اینتل Tiger Lake سری H بهره گرفته است. با وجود CPU از نوع Core i7-11800H و کارت گرافیک Nvidia GeForce 2060 و صفحه نمایش ۱۴4 هرتزی با قیمتی حدود ۱۵۰۰ دلار، می توان این لپ تاپ TUF ایسوس را بالاتر از میان رده در نظر گرفت. شاسی این لپتاپ ترکیبی از مدل قدیمی FX505 و مدل جدید Dash F15 FX516 است اما با طراحی زیباتر و چشم نوازتر، به خصوص زمانی که در آن بسته است.

پورت های این لپ تاپ به اندازه پورت های مدل Dash F15 است اما با آرایش جدید و بهبودهایی در آن ایجاد شده است. مثلا لبه سمت راست لپتاپ به جای دو پورت USB فقط یک پورت دارد. در حالی که پورت USB-C در لبه سمت چپ به طور کامل از Thunderbolt 4 پشتیبانی می کند. مشخصات فنی این لپتاپ را در زیر ببینید.

 

پردازنده

Intel Core i5 11400H

گرافیک

Nvidia RTX 3050

مموری

۱۶ گیگابایت DDR4-3200

فضای ذخیره

۱ ترابایت SSD

اتصالات

وای فای ۶ و بلوتوث ۵.۱، LAN Rj-45 GIgabite

پورت ها

سه پورت USB-A 3.0، یک پورت USB-C 3.0، HDMI، پورت Thunderbolt 4 و DisplayPort

وزن

۲.۲۶۹ کیلوگرم

سایر مشخصات

وب کم 720p بدون شاتر حریم شخصی، کیبورد دارای نورپردازی RGB

۱. لپ تاپ تاف ایسوس مدل TUF FX506HCB-HN1138W

 

۲. لپ تاپ TUF ایسوس مدل TUF Dash F15 FX516PE-A

لپ تاپ سری تاف ایسوس Dash F15 یک پکیج مناسب از بهترین انتخاب در طراحی، کیفیت ساخت، قطعات داخلی، اتصالات، عملکرد روزمره و کنترل سطح دما و سر و صدا است. پیکربندی شامل CPU از نوع Intel Tiger Lake H35 و کارت گرافیک Nvidia RTX 3050TI هم تعادل خوبی نسبت به مدل های قبلی ایجاد کرده و بسیار مقرون به صرفه تر از هم رده های حرفه ای تر است. این پیکربندی با ابعاد شاسی این لپتاپ به خوبی هماهنگ شده اما ایسوس می توانست از پانل ۱۴۴ هرتزی استفاده نکند تا این لپتاپ با نیازهای امروزی بیشتر منطبق باشد. طراحی این لپ تاپ باریک و جمع و جور بوده و با صفحه نمایش ۱۵ اینچی به بازار عرضه شده است. هدف از ساخت این لپتاپ پر کردن فاصله بین سری تاف گیمینگ معمولی و ROG Zephyrus کلاس G بوده است تا بتواند علاوه بر رقابت با لپتاپ هایی که برای استفاده روزمره طراحی شده اند، امکانات لازم برای انجام بازی های حرفه ای را هم فراهم کند. مشخصات فنی این لپ تاپ در ادامه آورده شده است.

 

صفحه نمایش

۱۵.۶ اینچی، غیر لمسی ۱۶:۹، فول اچ دی ۱۰۸۰ x ۱۹۲۰، رفرش ریت ۱۴۴ هرتز

پردازنده

Intel Tiger Lake H 35W Core i7-11370H

گرافیک

Nvidia GeForce RTX 3050Ti

مموری

۱۶ گیگابایت DDR4-3200

فضای ذخیره

یک ترابایت NVMe SSD

اتصالات

Gigabite Lan، وای فای ۶، بلوتوث ۵.۱

پورت ها

سه عدد USB-A 3.2 نسل اول، یک عدد USB-C با Thunderbolt 4، پورت HDMI 2.0b، LAN، هدفون

وزن

۲.۰۵ کیلوگرم

سایر مشخصات

کیبورد دارای نورپردازی RGB، وب کم، اسپیکرهای استریو

۲. لپ تاپ TUF ایسوس مدل TUF Dash F15 FX516PE-A 

۳. لپ تاپ سری TUF ایسوس مدل TUF A15 FA506IV

وقتی صحبت از لپ تاپ های گیمینگ به میان باشد، ایسوس همیشه حرفی برای گفتن دارد. سال ۲۰۱۹ این شرکت با معرفی سری ROG همه کاربران حرفه ای و گیمرهایی که با بازی های ویدیویی خود زندگی می کنند را تحت تاثیر قرار داد. بعد از آن، این شرکت لاین TUF را برای گیمرهای نیمه حرفه ای رونمایی کرد. علی رغم میان رده بودن لپ تاپ TUF ایسوس، این محصول عملکرد بی نقصی دارد.

این لپ تاپ از CPU قدرتمند AMD نسل چهارم و کارت گرافیک حرفه ای Nvidia استفاده می کند. لپ تاپ A15 FA506IV یکی از تنها لپ تاپ های موجود در بازار است که با قیمتی مناسب، گرافیکی بالاتر از متوسط و نرخ نوسازی عالی ارائه می دهد. طراحی ظاهری این لپتاپ بسیار زیبا و چشم نواز است و بیشترین ماده ای که در ساخت شاسی این محصول به کار رفته، فلز است. دستگاه های خنک کننده در قسمت انتهایی و سمت راست تعبیه شده و دو فن هم در داخل لپ تاپ قرار دارد. صفحه نمایش این لپتاپ از نوع Nano-Edge است که یعنی حاشیه های باریکی دارد. طول عمر باتری به شدت رضایت بخش است و در مقایسه با سایر لپتاپ های گیمینگ میان رده، مدت زمان بیشتری اجازه استفاده بدون اتصال شارژر را به کاربر می دهد. مشخصات فنی این لپتاپ در زیر قابل مشاهده است.

 

صفحه نمایش

۱۵.۶ اینچی، غیر لمسی ۱۶:۹، فول اچ دی ۱۰۸۰ x ۱۹۲۰، رفرش ریت ۱۴۴ هرتز

پردازنده

AMD Ryzen 7 4800H

گرافیک

Nvidia GeForce RTX 2060

مموری

۱۶ گیگابایت DDR4-3200

فضای ذخیره

یک ترابایت PCIe Gen3 SSD M.2

اتصالات

Gigabite Lan، وای فای ۵، بلوتوث ۵

پورت ها

دو عدد USB-A 3.2 نسل اول، یک عدد 3.2 USB-C نسل دوم با displaysuppurtDP1.4، یک پورت USB-A 2.0، پورت HDMI 2.0b، هدفون

وزن

۲.۳۰۰ کیلوگرم

سایر مشخصات

کیبورد زیبا با کلیدهای اعداد منحصر به فرد، وب کم 720p

لپ تاپ سری TUF ایسوس مدل TUF A15 FA506IV 

۴. لپ تاپ TUF ایسوس مدل  TUF Gaming F17 FX706HE-AB

لپ تاپ تاف ایسوس مدل F17 FX706HE یکی از جذاب ترین لپ تاپ های بازی با قیمت کم و صفحه نمایش بزرگ و مجذوب کننده ۱۷ اینچی است. از طراحی باریک و گیمرپسند تا قیمت مقرون به صرفه ۹۹۹ دلاری و سایر امکانات فوق العاده ای که این مدل ارائه می دهد، آن را به دستگاهی با کیفیت برای گیمرهای نیمه حرفه ای تبدیل می کند. در این مدل به شدت روی کیفیت صفحه نمایش تمرکز شده و با استفاده از یک پانل IPS، می توان تا نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز را تجربه کرد. به دلیل ابعاد نسبتا بزرگ و طول عمر کوتاه باتری، این لپتاپ برای گیمرها و متخصصانی که یک جا ثابت نیستند، توصیه نمی شود.

شاسی این لپ تاپ TUF ایسوس به جای فلز، عمدتا از پلاستیک ساخته شده است تا علی رغم ابعاد بزرگی که دارد، با وزن ۲.۶ کیلوگرمی خود بتواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که قابل حمل بودن لپتاپ برای آنها مهم است. ابعاد بزرگ این لپ تاپ جای کافی برای کیبوردی وسیع را فراهم کرده که و چراغ های RGB در آن، جذابیت کیبورد را دوچندان کرده است. با مشخصات فنی این لپ تاپ متوجه می شویم که ایسوس در ساخت و طراحی آن، سنگ تمام گذاشته است.

 

صفحه نمایش

۱۷.۳ اینچ، غیر لمسی ۱۶:۹، فول اچ دی ۱۰۸۰ x ۱۹۲۰، رفرش ریت ۱۴۴ هرتز

پردازنده

Intel Core i5-11260H

گرافیک

Nvidia GeForce RTX 3050

مموری

8 گیگابایت DDR4-3200

فضای ذخیره

۵۱۲ گیگابایت PCIe NVMe SSD M.2

اتصالات

Gigabite Lan، وای فای ۶، بلوتوث ۵.۲

پورت ها

سه عدد USB-A 3.2 نسل اول، یک پورت Thunderbolt 4، پورت HDMI 2.0b، جک ۳.۵ میلیمتری audio

وزن

۲.۶ کیلوگرم

سایر مشخصات

باتری ۴۸ وات ساعت، وب کم 720p، سیستم عامل ویندوز ۱۰ نسخه Home

لپ تاپ TUF ایسوس مدل  TUF Gaming F17 FX706HE-AB 

۵. لپ تاپ گیمینگ تاف ایسوس مدل TUF Dash FX517ZM

کمپانی ایسوس با لپ تاپ های Dash F15 توانست نظر مثبت خیلی از گیمرها و افرادی که کارهای سنگینی مثل ویرایش ویدیو را انجام می دهند، جلب کند. سال گذشته (۲۰۲۲) ایسوس در مدل های قبلی این سری بهبودهایی ایجاد کرد و مدل Dash F15 FX517ZM را به بازار عرضه کرد. در ساخت این لپ تاپ از قطعات باکیفیتی استفاده شده که CPU نسل دوازه اینتل مدل Alder Lake نسل ۱۲ تنها یکی از آنها است. این لپتاپ به صورت هیبرید با شش هسته پربازده و چهار هسته کارامد ساخته شده و از مموری DDR5 پشتیبانی می کند.

شاسی این لپتاپ باریک تر، سبک تر و تا حدودی زیباتر از لپ تاپ های تاف گیمینگ معمولی است. رنگ بدنه مشکی مات و در بخش هایی از خاکستری تیره استفاده شده است. کیبورد این لپتاپ مانند بقیه مدل ها طراحی شده اما به جای نورهای RGB، از نور تماما سفید استفاده شده است. طراحی کاربردی کیبورد و کلیدهای مولتی مدیا در بالا سمت چپ، کنترل کاربر را روی صفحه کلید افزایش می دهد. مشخصات فنی این لپتاپ سری تاف ایسوس برای انجام گیمینگ و فعالیت های سنگین کاملا راضی کننده است.

 

صفحه نمایش

۱۵.۶ اینچ، غیر لمسی ۱۶:۹، فول اچ دی ۱۰۸۰ x ۱۹۲۰، رفرش ریت ۳۰۰ هرتز

پردازنده

Intel Alder Lake Core i7-12650

گرافیک

Nvidia GeForce RTX 3060

مموری

۱۶ گیگابایت DDR5-4800

فضای ذخیره

یک ترابایت PCIe Gen4 SSD M.2

اتصالات

Gigabite Lan، وای فای ۶، بلوتوث ۵.۲

پورت ها

دو عدد USB-A 3.2 نسل اول، یک عدد USB-C نسل دوم با Thunderbolt 4، یک USB-C نسل دوم، پورت HDMI 2.0b، جک ۳.۵ میلیمتری audio

وزن

۱.۹۵ کیلوگرم

سایر مشخصات

باتری ۷۶ وات ساعت، وب کم اچ دی، یک جفت اسپیکر

لپ تاپ گیمینگ تاف ایسوس مدل TUF Dash FX517ZM 

اگر شما هم گیمری هستید که بخشی از ساعات شبانه روز خود را به انجام بازی های کامپیوتری نه چندان حرفه ای و خیلی سنگین اختصاص می دهید یا کار شما مرتبط با ویرایش ویدیو است، لپ تاپ های سری تاف ایسوس می تواند برای شما مناسب باشد. می توانید با مطالعه مشخصات هر لپتاپ، گزینه مورد نظر خود را از لحاظ قدرت، اندازه و قیمت انتخاب کنید.

سوالات متداول

۱. آیا لپ تاپ TUF ایسوس قابل آپگرید کردن است؟

بله، بیشتر لپ تاپ های سری تاف ایسوس قابل ارتقاء هستند یعنی کاربران می توانند قطعاتی مانند مموری، فضای ذخیره و کارت گرافیک را اضافه کرده یا تغییر دهید. گزینه هایی که قابل ارتقا هستند با توجه به مدل لپتاپ، متفاوت‌اند اما بعضی از لپتاپ های سری تاف می توانند از قطعات حرفه ای پشتیبانی کنند.


۲. آيا لپ تاپ های TUF می توانند کارهای ویرایش ویدیو طراحی گرافیک را انجام دهند؟

بله، این لپتاپ ها برای انجام کارهای سنگین مانند ویرایش ویدیو و طراحی گرافیکی ساخته شده اند. لپتاپ های تاف مجهز به پردازنده های قدرتمند، کارت های گرافیک حرفه ای و فضای ذخیره فراوان هستند و این ویژگی ها لپ تاپ های TUF را به انتخابی مناسب برای کارهای گرافیکی و ویرایش ویدیو تبدیل می کند.


۳. آیا لپ تاپ های TUF ایسوس مجهز به سیستم خنک کننده هستند؟

بله، این لپتاپ ها برای خنک نگه داشتن سیستم در زمان انجام کارهای سنگین، مجهز به خنک کننده هستند. سیستم های خنک کننده به جلوگیری از افزایش دمای بیش از حد و کاهش گرما که می تواند روی عملکرد سیستم تاثیر منفی بگذارد، کمک می کنند.


۴. آیا لپ تاپ های سری تاف ایسوس با سیستم عامل لینوکس سازگار هستند؟

بله، اما به مدلی لپتاپ و نسخه ای از لینوکس که استفاده می کنید، بستگی دارد. برخی از کاربران گزارش هایی از عدم سازگاری با بعضی نسخه ها ارسال کرده اند. می توانید از دستورالعمل های آنلاین موجود در اینترنت برای کانفیگ کردن لینوکس روی لپ تاپ های تاف استفاده کنید.


 

مشاوره لپ مال

اشتراک گذاری :