همه چیز درباره لپ ‌تاپ های برند ایسوس
  • 23 بهمن 1400

همه چیز درباره لپ ‌تاپ های برند ایسوس

در سال های اخیر، برند ایسوس در زمینه تولید لپ تاپ عملکرد فوق العاده ای داشته و پا به پای برترین برندهای تولید کننده لپ تاپ، محصولات و مدل های قدرتمندی را تولید کرده است. تا جایی که تنوع لپ تاپ های برند ایسوس به قدری بالا رفته که اگر قرار باشد یکی از آن ها را بر اساس سلیقه شخصی خریداری کنید، بدون شک با مشکل مواجه خواهید شد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحات کاملی را درباره برند ایسوس بدهیم، بررسی کوتاه و مختصری از انواع سری لپ تاپ های ایسوس و نوع کاربری آن ها داشته باشیم و در آخر نقاط قوت و ضعف این برند نسبت به سایر رقبا را بررسی کنیم.

معرفی برند ایسوس

ایسوس شرکتی است که در تایپه بنیان گذاری شده و محصولاتش تایوانی به حساب می آیند. این شرکت در سال 1989 به دست فردی به نام تونگ و سه نفر از همکارانش ساخته شد.

جالب است بدانید که هر چهار بنیان گذار ایسوس قبل از اینکه این شرکت را بسازند، در شرکت ایسر (Acer) که یکی دیگر از برندهای قدرتمند تولید کننده لپ تاپ است، کار می کردند.

همین تجربه آن‌ ها باعث شد که برند ایسوس بعد از گذشت چند سال بر سر زبان ها بیوفتد و به یکی از قدرت ها در زمینه ساخت لپ تاپ تبدیل شود. نام ایسوس از نام یک اسب بالدار در یونان قدیم است که Pegasus (پگاسوس) نام داشته، برگرفته شده است.

در حال حاضر، تقریبا تمام مدل های لپ‌ تاپ ایسوس توان رقابت با بهترین مدل های اروپایی را دارند و به همین دلیل است که این شرکت به یکی از محبوب ترین شرکت های تولید کننده لپ تاپ در جهان تبدیل شده است.

لازم به ذکر است که ایسوس فقط به تولید لپ تاپ بسنده نکرده و در سبد محصولات آن می توانید تلفن همراه ایسوس ، قطعات کامپیوتری مانند مادربرد ایسوس، کیس ایسوس، کیبورد و مانیتور ایسوس و تبلت ایسوس هم مشاهده کرد.

ویژگی لپ‌ تاپ ایسوس

لپ تاپ های برند ایسوس ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارند اما به طور کلی، می توان تنوع مدل، قیمت مناسب و کیفیت بالا را به عنوان شاخص ترین آن‌ها دانست.

تنوع مدل ها

اگر نگاهی به بازار لپ تاپ در ایران بیندازید، به راحتی متوجه می شوید که برند ایسوس مدل های مختلفی از لپ تاپ را به جهان صادر می کند. تنوع بالای مدل های ایسوس باعث می شود که فرد با توجه به خواسته هایش، بهترین انتخاب را داشته باشد.

شرکت ایسوس جزء سه شرکت برتر تولید کننده لپ تاپ در جهان از نظر تنوع مدل‌ها است و روز به روز هم به این تنوع افزوده می شود و مدل های جدیدی از این لپ تاپ ها به بازار عرضه می شوند.

شرکت ایسوس ساخت لپ تاپ های متنوع را یکی از اهداف خود می داند و معتقد است که باید لپ تاپ های مختلفی برای نیازهای افراد طراحی و تولید شود. با توجه این مسئله، می‌توان گفت که ایسوس به خوبی به یکی از اهداف خود یعنی تنوع در تولید لپ تاپ رسیده است.

قیمت مناسب

یکی دیگر از ویژگی های لپ‌ تاپ ایسوس قیمت مناسب آن ها است. یعنی شما می توانید بهترین مدل های این لپ تاپ را با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید. البته توجه داشته باشید که قیمت یک دستگاه با توجه به امکانات و ویژگی هایی که دارد، متفاوت است.

در کنار تولید لپ تاپ های متنوع، تولید لپ تاپ هایی با قیمت مناسب هم هدف دیگر شرکت ایسوس است که تا حدودی به این هدف هم دست پیدا کرده و می توان گفت قیمت محصولاتش نسبت به کیفیتی که دارند، مناسب است.

لپ تاپ های ایسوس در مقایسه با سایر لپ تاپ های هم رده، از قطعات با کیفیت تری برخوردار هستند. اما باید این نکته را هم بگوییم که ممکن است قیمت آن ها حتی کم تر لپ تاپ سایر برندها باشد.

اگر شما هم به دنبال خرید لپ تاپ با قیمت مناسب هستید، حتما لپ‌ تاپ ایسوس را هم بین گزینه هایتان جای دهید. البته توجه داشته باشید که برخی لپ تاپ های این برند با توجه به قدرت بسیار بالای خود، قیمت بالاتری هم دارند.

کیفیت بالا

لپ تاپ های ایسوس از نظر کیفیت در سطح بالایی قرار دارند و بسیاری از صاحب نظران در سطح جهان، معتقد هستند که این برند در شاخصه کیفیت هم جزء لپ تاپ های برتر به حساب می آید.

تمام قطعات لپ تاپ های این برند اصلی هستند و به هیچ عنوان از قطعه فیک و تقلبی استفاده نمی شود. به دلیل وجود محصولات فیک در بازار ایران، حتما برای اینکه از اصل بودن لپ تاپ خود مطمئن شوید، آن را از فروشگاه‌ و سایت‌های معتبر فروش لپ تاپ خریداری نمایید.

همانطور که می‌دانید هرچه کیفیت لپ تاپ های ایسوس و دیگر لپ تاپ ها بالاتر باشد، قیمت آن‌ هم بالاتر خواهد بود. به همین دلیل هرچه بودجه بیشتری را برای خرید لپ‌ تاپ ایسوس در نظر بگیرید، می توانید لپ تاپ با کیفیت تری را خریداری کنید.

علاوه بر قیمت اگر به دنبال خرید لپ تاپ با کیفیت هستید هم می توانید لپ تاپ های ایسوس را بین گزینه هایتان قرار دهید.

 دفتر اصلی ایسوس

 

انواع سری لپ‌ تاپ های ایسوس

به طور کلی لپ تاپ ها به چند دسته مختلف تبدیل می شوند. اقتصادی، گیمینگ، گرافیکی و ... از دسته های مختلفی هستند که می توان لپ تاپ ها را توسط آن ها دسته بندی کرد.

همانطور که در بالا هم گفتیم، لپ تاپ های ایسوس از نظر تنوع مدل در سطح بسیار بالایی قرار دارند و به همین دلیل، می‌توانید یک لپ تاپ مطابق نیازهایتان خریداری نمایید. البته توجه داشته باشید که این تنوع مدل بالا، می‌تواند کار شما در خرید را هم سخت کند.

برای خرید لپ‌ تاپ ایسوس امکان دارد بین دو یا چند گزینه مناسب که کیفیت بالایی هم دارند، به شک بیفتید. به همین دلیل، هنگام خرید باید دقت بالایی به خرج دهید و بررسی های گسترده‌ای داشته باشید تا بهترین گزینه را از بین گزینه‌های موجود خریداری نمایید.

سری Zenbook ایسوس

لپ تاپ های سری زنبوک ایسوس در دسته الترابوک ها و لپ تاپ های باریک و سبک قرار می گیرند. این سری از لپ تاپ های ایسوس که در سال 2011 به بازار عرضه شدند با استفاده از فناوری های جدید و پیشرو به خوبی توانستند به یکی از بازیگران اصلی بازار لپ تاپ ها تبدیل شوند تا جایی که به عقیده بسیاری از کارشناسان Zenbook یکی از بهترین رقبا برای سری لپ تاپ های مک بوک اپل است. الگوهای دایره ای پشت سری لپ تاپ های Zenbook که از «فلسفه ذن» الهام گرفته شده به خوبی آرامش، زیبایی و قدرت را در طراحی این لپ تاپ ها منعکس می کند. سری زنبوک ایسوس در 6 مدل تولید می شود که مدل های Zenbook و Zenbook S را می توان مدل های پایه و مدل های Zenbook Pro، Zenbook Flip، Zenbook Fold و Zenbook Duo را مدل های حرفه ای با طراحی های به روز عنوان کرد.

Zenbook

زیبایی، بر اساس مد روز و ضخامت و وزن کم از ویژگی های مدل Zenbook هستند. همین ویژگی های این مدل را بهترین لپ تاپ برای کار و سرگرمی و در جابجایی های مداوم کرده است.

Zenbook S

طراحی ظریف مدل های S بی شباهت به یک کار دستی هنری نیست. با مدل های S شما پرستیژ و قدرت پردازشی را همراه خود دارید.

Zenbook Pro

 استفاده از بهترین پردازنده ها و کارت گرافیک ها مدل های Pro را به بهترین گزینه برای کاربران خلاق و طراحان کرده. وزن کم آن هم باعث شده در هر جایی بتواند خلاقیت خود را ثبت کنید.

Zenbook Flip

مدل های Flip زنبوک از بهترین لپ تاپ های 2 در 1 هستند که دارای صفحه نمایش 360 درجه، پشتبانی از قلم های نوری و سخت افزارهای به روز هستند.

Zenbook Fold

دو صفحه نمایش تا شو مدل Fold همزمان به شما یک لپ تاپ جمع و جور 12.5 اینچی، یک رایانه شخصی 17 اینچی قدرتمند، یک تبلت 17 اینچی دستی و موارد زیاد دیگری را می دهد. این کاملاً به شما بستگی دارد که چگونه از آن استفاده کنید.

Zenbook Duo

یک نیم چه صفحه نمایش لمسی خازنی در کنار صفحه نمایش لمسی اصلی زیبایی بصری ایده آل و کاربری راحت و پرسرعتی را برای یک علاقه مند دو آتشه فناوری فراهم می کند.

سری Vivobook ایسوس

تفاوتی ندارد که شما یک دانش آموز هستید که می خواهید از لپ تاپ خود برای یادداشت برداری استفاده کنید و یا یک مهندس که قصد دارد ویرایش ویدیویی انجام دهد. در هر دو صورت، و تمام حالت های بین این دو، شما می توانید از بین لپ تاپ های VivoBook لپ تاپ انتخاب کنید. سری ویوبوک ایسوس در واقع سری لپ تاپ های اقتصادی ایسوس هستند که تلاش شده از لپ تاپ های ساده تا پیچیده با سخت افزارهای به روز با کمترین و بهینه ترین قیمت در بین آن ها وجود داشته باشد. در واقع همین اقتصادی بودن سری لپ تاپ های ویوبوک تفاوت اصلی آن ها با سری زنبوک است. رنگ بندی های متنوع، طراحی های ساده، وزن و ابعاد مناسب و کانفیگ های مختلف از ویژگی های این سری لپ تاپ ها هستند.

Vivobook

رنگ بندی های متنوع مدل های Vivobook با هر استایل و سبک زندگی شما هماهنگ می شود و در تمام کارهای روزانه و ساده روز همراه شما خواهد بود.

Vivobook S

حرف S در ادامه مدل Vivobook خیال شما را از جهت باریک بودن و سبک بودن آن راحت می کند. همین باریکی و سادگی قابلیت جابجایی را در مدل های Vivobook افزایش می دهد.

Vivobook Pro

در این مدل ها با وجود دو فن شما علاوه بر تصاویر دقیق و ویژگی های معمول سری VivoBook مثل قیمت مناسب و وزن کم، بهترین عملکرد پردازشی به خصوص برای امور گرافیکی را میتوانید انتظار داشته باشید.

Vivobook Flip

انتخاب یک لپ تاپ 2 در 1 از بین مدل های Vivobook Flip اصلاً کار سختی نخواهد بود چرا که هم قیمت مناسبی دارند و هم کیفیت عالی.

Vivobook Go

ویوبوک Go با وزن فوق سبک و ظاهری شیک با تمامی استایل های روزانه شما هماهنگ خواهد بود تا امور روزانه شما را مدیریت کند.

Vivobook Slate

وزن کمتر، قابلیت حمل و نقل بیشتر و طراحی شیک تر تفاوتی است که لپ تاپ های 2 د 1 مدل Slate با مدل Flip ویوبوک دارد.

 نامگذاری لپ تاپ های ایسوس

 

سری Chromebook ایسوس

کروم بوک های سری Asus هم دقیقاً به مانند برترین کروم بوک های سایر شرکت های دیگر از استاندارد های خاص سیستم عامل کروم استفاده می کند. مشخصات سخت افزاری این کروم بوک ها متناسب با سیستم عامل کروم گوگل انتخاب می شوند تا کارایی را به حداکثر و مصرف برق را به حداقل برسانند. از لحاظ ظاهری هم این سری لپ تاپ های ایسوس با حداقل وزن و ضخامت و نهایت سادگی و زیبایی طراحی شده اند. عمر باتری زیاد، سادگی، سرعت و وزن کم مهمترین ویژگی های کرومبوک های ایسوس هستند.

Chromebook

کروم بوک های ساده و معمولی ایسوس با این نام و در این مدل عرضه می شوند. سیستم عامل کروم به راحتی با وزن کم و سرعت بالا این لپ تاپ ها را برای استفاده های آموزشی مناسب می کند.

Chromebook Flip

مدل Flip کروم بوک های ایسوس انتخاب بین تبلت و لپ تاپ را به شما واگذار میکند چرا که با لولاهای 360 درجه این لپ تاپ ها می توانید به راحتی بین تبلت و لپ تاپ تغییر حالت دهید.

Chromebook Vibe

اگر هم میخواهید یک کروم بوک داشته باشید و هم یک لپ تاپ گیمینگ باید انتخاب های خود را به مدل های Vibe محدود کنید چرا که این لپ تاپ ها با صفحه نمایش های 144 هرتز، صفحه کلید های RGB و ویژگی های دیگر دقیقاً برای بازی کردن با سیستم عامل کروم طراحی شده اند.

Chromebook Detachable

پشتیبانی مدل های Detachable از قلم های نوری به شما اجازه یادداشت برداری و طراحی در هر زمان و مکانی به شما می دهد.

سری ExpertBook ایسوس

سری لپ تاپ های ExpertBook ایسوس به دور از هرگونه تجملات با ظاهری ساده و مینمیال با سخت افزارهای به روز و پرقدرت و با تمرکز بر کارایی برای شرکت های کوچک و متوسط طراحی و عرضه شده اند. هدف اصلی ایسوس برای این سری از لپ تاپ ها و محصولات ایجاد یک اکوسیستم یکپارچه برای شرکت ها و کمپانی هاست تا بهتر و راحت تر بتوانند بین دستگاه های مختلف ارتباط برقرار کنند و وظایف فردی رو مدیریت کنند. به دلیل ماهیت تجاری و اداری سری لپ تاپ های اکسپرت بوک، ایسوس سعی کرده در کنار کاهش وزن و ضخامت این لپ تاپ ها برای حمل راحت تر، استقامت و کیفیت بدنه آن ها را افزایش دهد تا در تصادفات روزانه بیشتر از یک لپ تاپ معمولی دوام بیاورند. از طرفی عمر باتری این لپ تاپ ها برای پایداری و استقامت در یک روز کاری شلوغ برنامه ریزی شده اند تا همیشه بتوانید آنلاین باشید. این سری لپ تاپ ها در سه مدل ExpertBook Premium، ExpertBook Advanced که برای کسب کارهای حرفه ای با نهایت امکانات و سخت افزارهای به روز و ExpertBook Essential که برای کسب و کارهای کوچک هستند، تولید و به بازار ارائه می شوند.

سری ROG ایسوس

سری لپ تاپ ها و محصولات Republic Of Gamers یا به اختصار ROG ایسوس خط اصلی محصولات گیمینگ ایسوس است. ایسوس از سال 2006 بهترین، با کیفیت ترین و جدیدترین تکنولوژی های خود در زمینه محصولات گیمینگ را در این سری لپ تاپ ها عرضه می کند. مشخصه اصلی این لپ تاپ ها قدرت پردازشی بالا و طراحی های خاص آن ها است به اندازه ای که اگر شما یک لپ تاپ با طراحی به سبک فیلم های فضایی از برند ایسوس دیدید می توانید مطمئن باشید این لپ تاپ از سری راگ ایسوس است. لپ تاپ های سری راگ ایسوس علاوه بر طراحی و سخت افزارهای قدرتمند؛ بدنه مناسب، سیستم تهویه و خنک کننده عالی و صفحه نمایش های با کیفیتی دارند تا تمام نیازهای یک گیمر حرفه ای و حتی یک تولید کننده خلاق محتو را بر طرف کنند. لپ تاپ های راگ ایسوس ( که در مقاله ای جدا به بررسی کامل آن ها پرداخته ایم) در سه مدل ROG Zephyrus، ROG Flow و ROG Strix عرضه می شوند.

سری TUF Gaming ایسوس

دومین خط از لپ تاپ های گیمینگ ایسوس سری لپ تاپ های TUF یا The Ultimate Force است  که به لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی مشهور هستند. شاید این سری از محصولات ایسوس مانند لپ تاپ های سری ROG از طراحی فضایی یا سخت افزارهای آخرین مدل بهره نبرد اما به خوبی برای نیازهای یک گیمر نیمه حرفه ای مناسب هستند. سری TUF هم از استانداردهای خاصی مانند زبان طراحی هماهنگ، سخت افزارهای متوسط و رو به بالا، گواهی های متنوع در زمینه کیفیت و استحکام و .... بهره می برد. ما در یک مقاله جدا به صورت اختصاصی به بررسی سری لپ تاپ های TUF ایسوس پرداخته ایم که برای اطلاعات بیشتر می توانید مطالعه کنید.


برای آشنایی با دلیل دو سری بودن لپ تاپ های گیمینگ ایسوس مقاله « تفاوت های سری راگ و تاف ایسوس » را مطالعه کنید.


سری ProArt Studiobook ایسوس

تلفیق هنر و تکنولوژی برای تبدیل کردن رویاهای ذهنی به واقعیت. شاید این دقیق ترین جمله برای معرفی سری لپ تاپ های و محصولات ProArt ایسوس باشد. این سری از محصولات ایسوس به صورت مخصوص برای طراحان و تولید کنندگان محتوای خلاق طراحی و تولید شده تا بتوانند هر آن چیزی که در ذهن خود دارند به تصاویر بصری و سمعی تبدیل کنند. این لپ تاپ ها از لحاظ طراحی بسیار زیبا، ساده و شیک طراحی شدند و از لحاظ سخت افزاری هم از بهترین پردازنده ها استفاده می کنند. سری پرو آرت ایسوس بهترین لپ تاپ ها برای طراحان گرافیک، طراحان سه بعدی، فیلم ساز ها و تدوینگران و هر کسی که با نرم افزاهای سنگین گرافیک کار می کند است. صفحه نمایش این لپ تاپ ها هم همیشه بهترین هستند تا در خلق و به نمایش کشیدن ایده ها عالی باشند. 

سری BR Series ایسوس

سری لپ تاپ های BR جدیدترین خط لپ تاپ های ایسوس است که با تمرکز بر آموزش و استفاده در محیط های دانش آموزی و دانشجویی طراحی شده. این لپ تاپ های ویندوزی سعی شده در نهایت پایداری واستحکام تولید شوند تا یک گزینه خوب برای خرید لپ تاپ دانشجویی باشد. از این سری لپ تاپ ها نباید انتظار سخت افزارهای سنگینی داشت چرا که یک پردازنده رده پایین هم برای دانش آموز و دانشجو کافی است.

 نقاط قوت لپ تاپ های ایسوس

 

نقاط قوت و ضعف برند ایسوس

لپ تاپ های برند ایسوس از بازیگران اصلی بازار لپ تاپ ایران هستند و احتمالاً اگر کسی به شما بخواهد درباره خرید لپ تاپ پیشنهاد بدهد یکی از گزینه های پیشنهاد شده یک لپ تاپ ایسوس خواهد بود. اما ایسوس هم مانند تمامی برندهای دیگر نقاط ضعف و قوت خود را دارد. مزایایی که میتواند باعث انتخاب ایسوس شود و معایبی که شاید شما را از خرید لپ تاپ های این برند منصرف کند.

احتمالاً در بخش سری لپ تاپ های ایسوس متوجه شده اید که یکی از نقاط قوت لپ تاپ های ایسوس تنوع زیاد محصولات آن است. تنوعی که باعث می شود برای هر کاربر و هر نوع کارایی چندین گزینه پیش روی شما باشد. البته شاید بتوان این تنوع زیاد را جزو نقاط ضعف آن هم به حساب آورد چرا که ممکن است برای یک خریدار عادی تشخیص و انتخاب یک گزینه سردرگم کننده و خسته کننده باشد.

از دیگر نقاط قوت لپ تاپ های ایسوس می توان به طراحی های زیبا و مدرن به خصوص در لپ تاپ های گیمینگ، سخت افزارهای به روز که معمولاً همراه با معرفی پردازنده ها و تکنولوژی های جدید بر روی لپ تاپ های ایسوس استفاده می شود و دوام بالا و عمر بالای آن ها اشاره کرد.

اگر بخواهیم از نقاط ضعف لپ تاپ های ایسوس بگوییم یکی از گزینه ها قیمت بالای این محصولات است. البته این قیمت زیاد با توجه به دیگر برندهای پر طرفدار بازار ایران مانند لنوو و شرایط و ثبات کم بازار لپ تاپ ها در ایران است.

جمع بندی نهایی

اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ قدرتمند و مقرون به صرفه هستید، بدون شک خرید لپ تاپ ایسوس می‌تواند بهترین گزینه برایتان باشد. البته همانطور که گفته شد، ایسوس جزء برندهایی است که تنوع بسیار زیادی در مدل‌هایش وجود دارد و برای خرید بهترین سیستم، باید بررسی‌های زیادی داشته باشید. ما در این مقاله سعی کردیم راهنمای کاملی از برند، سری محصولات و نقاط ضعف و قوت ایسوس بگوییم. به نظر شما ایسوس چگونه برندی است؟ آیا لپ تاپ های این برند ارزش خرید دارند؟ و در نهایت به نظر شما ایسوس بهتر است یا لنوو؟

 

چند سوال متداول درباره برند ایسوس

1- کدام محصولات ایسوس بهترین هستند؟

برند ایسوس شماره یک در تولید مادربرد، یکی از سه برند برتر تولید کننده محصولات گیمینگ در جهان و یکی از بهترین تولید کنندگان محصولات تکنولوژی در جهان است.


2- بهترین سری لپ تاپ ایسوس کدام است؟

از نظر تنوع، قدرت پردازشی، کیفیت ساخت و قیمت مناسب سری Zenbook بهترین گزینه برای خرید است.


3- ایسوس چندمین برند برتر دنیا است؟

در سال 2022 ایسوس ششمین برند برتر تولید کننده لپ تاپ در دنیاست. (منبع:www.globalbrandsmagazine.com)


4- لپ تاپ ایسوس در کجا تولید می شود؟

دفتر مرکزی ایسوس در منطقه بیتو، تایپه، تایوان قرار دارد. از سال 2009، محصولات ایسوس در تایوان (تایپه، لوژو، نانگانگ، گویشان)، چین (سوژو، چونگ کینگ)، مکزیک (سیوداد خوارز) و جمهوری چک (استراوا) تولید می شوند.


مشاوره خرید لپ تاپ

اشتراک گذاری :