لپ تاپ مارک لنوو بهتر است یا ایسوس؟
  • 06 خرداد 1400

لپ تاپ مارک لنوو بهتر است یا ایسوس؟

بیشتر مراجعین لپ مال و افرادی که جهت مشاوره تلفنی رایگان به ما زنگ می زنند در اولین سوال خود از ما می پرسند لپ تاپ لنوو بهتر است یا ایسوس؟ شاید دلیل اصلی این سوال در بازار لپ ‌تاپ ایران، رقابت اصلی بین این دو برند باشد. لپ تاپ های ایسوس و لنوو پرفروش ترین ها در ایران هستند و معمولاً افرادی که لپ ‌تاپ با قیمت مناسب و کیفیت خوب می خواهند، به سراغ این دو برند می روند. اما واقعاً برای خرید لپ تاپ کدام برند بهتر است؟ اصلاً این دو برند را می توان با هم مقایسه کرد یا نه؟ و در آخر این که خرید لنوو بهتر است یا ایسوس؟

قبل از این که در این نوشتار به این سوالات جواب بدهیم بد نیست کمی به بررسی این دو برند بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

کوتاه درباره لنوو

لنوو (LENOVO) از ترکیب دو واژه Legend که نام قبلی این شرکت بود و Novo به معنی «نو» تشکیل شده است تا معنی یک اسطوره مدرن را در ذهن تداعی کند. این برند بعد از تاسیس در سال 1984 تنها 6 سال زمان نیاز داشت تا اولین رایانه شخصی خود را تولید کند. همین سرعت عمل و نوآوری لنوو در تولید محصولات با کیفیت و در نظر گرفتن قیمت مناسب باعث شد این برند در سال 2003 خط تولید زیان ده IBM را تصاحب کند و آن را به سوددهی برساند. لنوو همیشه به قیمت مقرون به صرفه، مشخصات فنی بالا، کیفیت عالی، استانداردهای دقیق و ....

برای مطالعه بیشتر به مقاله بررسی دقیق لپ تاپ های برند لنوو مراجعه کنید.

کوتاه درباره ایسوس

تاسیس ایسوس تسط سه مهندس سابق ایسر در سال 1989 در تایپه باعث شد سرعت رشد این برند به واسطه آشنا بودن موسسین آن به نیازهای بازار تولید قطعات الکترونیک و تکنولوژی بیشتر از حد انتظار باشد. ایسوس که برگرفته از یک حیوان اسطوره ای یونانی به نام پگاسوس است با هدف بیشتر کردن رقابت بازار سخت افزارهای دنیای تکنولوژی تاسیس شد و به خوبی توانست در مدت زمان کمی به این مهم دست پیدا کند. ایسوس همیشه در تولید محصولات با کیفیت در خط اول بوده تا حدی که الان به راحتی می تواند با بهترین های بازار اروپا و آمریکا رقابت کند. ایسوس...

برای مطالعه بیشتر به مطالب ما درباره لپ تاپ های برند ایسوس مراجعه کنید.

لپ ‌تاپ لنوو بهتر است یا ایسوس؟

مقایسه دو برند معروف، به ‌صورت کلی کاری اشتباه است. چرا که هرکدام از این دو برند مدل های متنوعی دارند و هرکدام نقاط ضعف و قوتی دارند که باعث محبوبیتشان شده. مقایسه دو محصول بسیار راحت تر از مقایسه دو برند است با این‌ حال ما در این مقاله برخی ویژگی های این دو برند را بیان می کنیم تا بتوانید مطابق نیازتان بهترین گزینه را انتخاب کنید.

لپ تاپ های لنوو یا ایسوس؟ 

ازنظر کیفیت ساخت، لنوو بهتر است یا ایسوس؟

نمی توان به سادگی به این سؤال پاسخ داد، چرا که تنوع محصولات هر دو شرکت، باعث می‌شود تا در میان آن‌ها، هم محصولات با کیفیت و هم محصولات بی کیفیت وجود داشته باشد. با این‌ حال می توان مقایسه های جزئی تری را در این رابطه داشته باشیم.

اگر از فروشندگان درباره کیفیت ساخت برند ایسوس و لنوو بپرسیم احتمالا برند ایسوس را معرفی می‌کنند که این کاملاً غلط است چرا که در برخی محصولات، مانند لپ تاپ های مقاوم و صنعتی ، کیفیت لنوو بسیار بالاتر از ایسوس است. اما از آنجا که ایسوس از قدرت تبلیغاتی بیشتری برخوردار بوده و همچنین امتیازات بیشتری را به فروشندگان خود اعطا می‌کند، می‌توان این نکته را در نظر گرفت که فروشندگان دوست دارند تا لپ تاپ های ایسوس را به فروش برسانند تا محصولات سایر شرکت ها را.

این نکته را هم در نظر بگیرید که ایسوس یک محصول ساخت تایوان بوده و اکثر قطعات آن زیر نظر همین شرکت تولید می‌شود، حال آنکه کارخانه لنوو در چین تحت نظر IBM آمریکا فعالیت می‌کند و کم و بیش می‌توان رد پای استانداردهای امریکا به خصوص استانداردهای نظامی در محصولات Thinkpad را در آن مشاهده نمود.

واردکنندگان لپ‌ تاپ کشور، برای دریافت سود بیشتر، اکثراً سعی می‌کنند تا لپ ‌تاپ‌های ارزان قیمت تر و با کیفیت پایین تر برند لنوو را به کشور وارد کنند که همین موضوع سبب شده است تا بسیاری از افراد تصور کنند که محصولات این شرکت از کیفیت پایینی برخوردار است، اما محصولات اصلی این شرکت که با استاندارد درجه یک خریداری می شوند، می توانند تا سال‌های سال کار کنند و هیچ مشکل سخت افزاری نداشته باشند. با این‌حال همان‌طور که گفته شد مقایسه لنوو و ایسوس از نظر کیفیت ساخت بسیار کلی بوده و به دلیل تنوع بسیار زیاد محصولات، نمی‌توان نظر قطعی درباره آن داد.

از نظر تنوع محصولات، لنوو بهتر است یا ایسوس؟

در این مورد نمی‌توان به خوبی این دو برند را مقایسه کرد. چرا که هر دو این برندها از تنوع محصولات بسیاری برخوردارند.

به طور کلی محصولات این دو شرکت به دسته های زیر تقسیم می‌شوند:

1- لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ و قدرتمند

 مانند سری Ideapad Gaming 3 و Legion از لنوو و سری ROG و TUF ایسوس

2- لپ‌ تاپ ‌های کاری مقاوم و صنعتی

مانند سری Thinkpad لنوو و Vivobook Pro ایسوس

3- لپ ‌تاپ‌ های معمولی و همه کاره

مانند سری Ideapad لنوو و سری Vivobook ایسوس

4- لپ‌ تاپ ‌های سبک وزن و باریک

مانند سری Ideapad لنوو و ZenBook S و Vivobook ایسوس

5- لپ ‌تاپ‌ های لمسی و 2 در 1

مانند سری Yoga لنوو و سری Flip و Flow ایسوس

و

اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم باید بگوییم که ایسوس کمی متنوع تر از لنوو عمل کرده و همچنین از نظر ظاهری هم بیشتر به لپ ‌تاپ ‌های خود اهمیت داده و مدل های متنوع تری روانه بازار کرده است.

از نظر قیمت، لنوو بهتر است یا ایسوس؟

جواب این سؤال را می توان به صورت قطعی داد. اکثر محصولات برند لنوو قیمت کمتری نسبت به محصولات مشابه برند ایسوس دارند.

علت پایین تر بودن قیمت لپ تاپ های لنوو بازار رقابتی حاکم در کشور است، با این حال باز هم موارد انگشت شماری وجود دارد که به دلیل نوع قطعات بکار رفته در لپ‌ تاپ، ممکن است قیمت لنوو از ایسوس بیشتر باشد. بهتر است در این زمینه قبل از خرید حتماً قیمت هر دو برند رو چک کنید.

 بررسی برند لنوو و ایسوس

از نظر خدمات پس از فروش، لنوو بهتر است یا ایسوس؟

هر دو برند خدمات پس از فروش خوبی دارند و محصولات خود را توسط شرکت‌های معتبری، گارانتی کرده‌اند؛ اما به سبب زیاد بودن شرکت‌های گارانتی، ممکن است در این زمینه هم تفاوت‌هایی دیده شود.

اکثر محصولات ایسوس با گارانتی های آواژنگ، سازگار و حامی ارائه می شوند که در این سال ها عملکرد خوبی داشته اند و توانسته اند رضایت مشتریان را جلب کند؛ اما محصولات لنوو از نظر گارانتی، تنوع بیشتری دارند و گاهاً یک محصول آن با چند گارانتی مختلف و با قیمت های متفاوت به بازار عرضه شده است.

گارانتی های سازگار، حامی، IRG، امرتات، لایف و آوات از جمله مهم ترین شرکت هایی هستند که لپ‌ تاپ ‌های برند لنوو را ضمانت کرده اند.

سؤال بعدی که پیش می آید اگر لپ ‌تاپ شما نیاز به تعمیر و تأمین قطعه داشته باشد چه؟ قطعات لنوو راحت تر یافت می شود یا قطعات ایسوس؟ در پاسخ به این سؤال نیز باید گفت که تقریباً قطعات و لوازم جانبی هر دو برند، به اندازه کافی در داخل کشور یافت می شود و تفاوت زیادی از این نظر در بین این دو برند وجود ندارد.

اما همان طور که در بخش کیفیت ساخت مطرح شد، از آنجا که فروشندگان تمایل بیشتری برای فروش محصولات ایسوس دارند، شاید در اینجا نیز قطعات لپ ‌تاپ‌ های ایسوس کمی راحت تر نسبت به لپ ‌تاپ ‌های لنوو به دست شما برسد.

خرید لنوو بهتر است یا ایسوس؟

با توجه به مطالب گفته شده در یک کلام میتوان نتیجه گرفت که اگر لپ تاپی به صرفه از لحاظ قیمتی نیاز دارید لنوو گزینه بهتری است و اگر خواستار زیبایی و جذابیت ظاهری هستید بهتر است یکی از لپ­ تاپ های ایسوس را انتخاب کنید. با این حال و با توجه به مطالب گفته شده اگر باز هم در انتخاب لپ ­تاپ مطلوب خود موفق نبودید و نیاز به یک راهنمای خوب برای خرید لپ تاپ دارید، میتوانید از طریق راه های ارتباطی با تیم تخصصی لپ ­مال تماس گرفته و از آنها در انتخاب بهترین گزینه برای خرید کمک بخواهید. این خدمات به صورت کاملا رایگان به مشتریان و کاربران ارائه می شود.

تماس با لپ مال

اشتراک گذاری :