برترین برندهای لپ تاپ در سال ۲۰۲۳
  • 27 اردیبهشت 1402
  • 1

برترین برندهای لپ تاپ در سال ۲۰۲۳

این روزها خرید یک لپ تاپ بد و بی کیفیت بسیار سخت شده است چون تمام برندها در رقابتی تنگاتنگ در حال طراحی و تولید محصولاتی با کیفیت هستند که خرید هر کدام از آنها می تواند مزایا و امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار دهد. اما آنچه که بهترین برند لپ تاپ ها را از برند خوب و متوسط متمایز می کند، تعادل ایجاد کردن بین قدرت، کارایی، قابلیت حمل و راحتی است.

برخی از برندها سال ها تجربه در ساخت لپ تاپ های مختلف دارند و همین باعث می شود که در یک یا چند لاین، از بقیه رقبا جلوتر باشند. در این مطلب به رتبه بندی برندها در دسته های مختلف کاربری پرداخته ایم اما شاید بخواهید استانداردها و معیارهایی که با استفاده از آنها، انواع برند لپتاپ در رتبه های مختلف قرار می گیرند را بدانید. در ادامه با با این معیارها آشنا خواهید شد.

معیارهای جهانی برای انتخاب بهترین برند لپ تاپ

·       قیمت: قیمت لپ تاپ ها یکی از فاکتورهای مهم در بررسی این محصولات است. ما به دنبال لپ تاپ هایی هستیم که با قیمتی مناسب، بهترین و بیشتری امکانات را ارائه بدهند. هرچه قیمت محصول بالاتر باشد، انتظاری که از آن داریم بیشتر خواهد بود.

·       عملکرد: ما می خواهیم لپ تاپ به اندازه کافی قدرتمند باشد که مخاطب هدف خود را از داشتن لپ تاپ دیگر بی نیاز کند. مثلا لپ تاپ گیمینگ باید بتواند محبوب ترین بازی های روز دنیا را اجرا کند.

·       صفحه نمایش:‌ ما صفحه نمایش هایی را دوست داریم که رنگ ها را به درستی نمایش داده و روشنایی خوبی داشته باشند.

·       طراحی: ما به دنبال لپ تاپ هایی با کیفیت ساخت ماندگار و مقاوم هستیم که بتوانند تا حد ممکن در برابر آسیب هایی که جا به جایی به آن وارد می کند، مقاوم باشند.

·       طول عمر باتری: بسیاری از خریداران، لپ تاپ را به PC ترجیح می دهند چون نمی خواهند یک مکان ثابت قرار داشته باشند و مدام نگران پیدا کردن پریز برق باشند. طول عمر بالای باتری به کاربر آزادی عمل داده و دستگاه را برای جا به جایی و سفر، مناسب می سازد.

·       تعداد و نوع پورت ها: هرچه تعداد پورت ها بیشتر باشد، بهتر است.

بنابراین با توجه به معیارهای بالا، فهرست زیر از بهترین برند لپ تاپ در اختیار شما قرار می گیرد. حتما تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

بهترین برند لپ تاپ گیمینگ در سال 2023

با رشد و گسترش بازار بازی‌ های کامپیوتری، تولیدکنندگان لپ تاپ ها در تکاپویی برای جذب علاقمندان به این بازی ها، شروع به طراحی و تولید انواع سری لپ تاپ گیمینگ کردند. این لپ تاپ ها خیلی زود جای خود را بین گیمرها باز کردند چون با پرداخت یک هزینه و خرید یک محصول، هم زمان می توانستند به انجام بازی های محبوب خود بپردازند و هم کارهای دیگری مثل تایپ، وب گردی و تماشای فیلم را انجام دهند. برندهای مختلف طی سال های گذشته محصولات عالی طراحی کردند که با کنسول های بازی رقابت می کنند. در ادامه به معرفی این برندها می پردازیم.

 

 

۱. برند ایسوس (Asus)

یکی از استانداردهای ما برای بررسی و انتخاب بهترین برند لپ تاپ این بود که آن برند یک لاین اختصاصی برای تولید لپتاپ گیمینگ داشته باشد. برند لپتاپ ایسوس که در سال ۱۹۸۹ تاسیس شد، نه یک لاین بلکه دو لاین جداگانه برای تولید لپتاپ های گیمینگ خانگی دارد. لاین پریمیوم ROG و لاین اقتصادی و در عین حال حرفه ای لپ تاپ های TUF ایسوس. وجود لپ تاپ های باکیفیت و پرچم دار در هر دو لاین و برآورده کردن هر نیازی که از لپ تاپ گیمینگ داریم، باعث شد که ایسوس را در اولین جایگاه قرار دهیم.

سری لپ تاپ های ROG ایسوس که از قطعات تاپ و عالی در ساخت محصولات خود استفاده می کند و تمام مدل های Zephyrus و Strix مجهز به پردازنده های نسل جدید و قوی ترین گرافیک های Nvidia هستند. سری لپ تاپ های TUF ترکیبی از قطعات نسل جدید و قدیم است تا بتواند طیف گسترده تری از بودجه را پوشش دهد. لپ تاپ های ROG Strix G17، TUF Gaming F17، TUF Gaming F15 از بهترین محصولات این برند لپ تاپ هستند.


میتوانید برای آشنایی بیشتر مقاله « تفاوت لپ تاپ های سری TUF و ROG » را مطالعه کنید. 


۲. برند ریزر (Razer)

موارد مختلفی وجود دارد که باعث می شود برند لپتاپ Razer در فهرست ما قرار بگیرد که مهم ترین دلیل این است که این برند اساسا یک کمپانی گیمینگ است. در حالی که تمام برندهایی که در لیست ما وجود دارند یک لاین جداگانه برای تولید لپ تاپ گیمینگ دارند، Razer همیشه و کاملا در حوزه گیمینگ فعالیت دارد. تنها دلیلی که این برند در جایگاه اول قرار ندارد این است که تنوع محصولات آن محدود بوده و بعضی از آنها قیمت بالایی دارند.

شاید بتوان برند لپ تاپ Razer را شناخته شده ترین برند لپ تاپ گیمینگ بازار در سال ۲۰۲۳ دانست. این لپ تاپ ها شما را یک گیمر حرفه ای تصور کرده و بهترین عملکرد خود را برای تاثیرگذاری عمیق روی تجربه گیمینگ شما، ارائه می‌دهند. تمام لپ تاپ های گیمینگ Razer از گرافیک سری ۳۰ برند Nvidia و پردازنده های نسل جدید یا قبلی اینتل استفاده می کنند. مدل های Razer Blade Pro 17، Razer Blade 15 و Razer Blade 13 Stealth از بهترین مدل های این برند هستند.

۳. برند ایسر (Acer)

قدیمی ترین برند در لیست ما که از سال ۱۹۷۶ به کار تولید کامپیوتر مشغول است. مانند برند لپتاپ ASUS، کمپانی Acer هم دو لاین جداگانه برای تولید لپتاپ های گیمینگ دارد: لاین پریمیوم Predator و لاین اقتصادی Nitro. محصولات این دو لاین واقعا از بهترین لپتاپ های گیمینگ در بازار هستند. کیفیت ساخت این لپ تاپ ها علی رغم ظاهر ساده و ابتدایی، بسیار بالا است.

بیشتر لپ تاپ های این برند قیمتی متناسب با آنچه که از یک لپتاپ گیمینگ انتظار دارید، دارند اما بعضی از آنها از گرافیک ها و پردازنده های نسل جدید استفاده می کنند و همین باعث می شود که قیمت آنها بالاتر باشد. اما بهایی که می پردازید کاملا ارزش امکانات و کیفیتی که دریافت می کنید را دارد. مدل های Predator Triton 500، Predator Triton 300 و Nitro 5 از بهترین محصولات این برند لپ تاپ هستند.

۴. برند ام اس آی (MSI)

کمپانی MSI از سال ۱۹۸۶ تاسیس شده اما به تازگی به فهرست تولیدکنندگان لپ تاپ های گیمینگ پیوسته است اما نوآوری و استانداردهای سطح بالایی که این برند در محصولات خود به کار می برد، آنها را در بالاترین رتبه ها و بهترین لپ تاپ های بازار قرار می دهد. طیف محصولات گیمینگ MSI بسیار گسترده است و قیمتی بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار دارند. اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ میان رده باکیفیت و عالی هستید، برند لپ تاپ MSI گزینه های فوق العاده ای برای شما دارد.

البته همه چیز در MSI عالی نیست و بسیاری از لپ تاپ های آن مشکل طول عمر باتری و گرمای بیش از حد را دارند. بنابراین اگر قصد خرید یکی از لپ تاپ های MSI را دارید همیشه فاصله کمی با پریز برق داشته باشید و یک کول پد باکیفیت هم تهیه کنید. مدل های MSI GE76 Raider، MSI Delta 15 و MSI Stealth 15M از بهترین مدل های این برند هستند.

۵. برند دل (Dell)

شاید اگر بگوییم برند لپتاپ Dell که طیف گسترده ای از لپ تاپ های عالی را تولید کرده است را فقط به خاطر لاین Alienware در این لیست قرار داده ایم در حق این برند بی انصافی کرده باشیم. لپ تاپ های گیمینگ با لوگوی Alienware یکی از شناخته شده ترین لپتاپ های گیمینگ در بازار هستند که قیمتی مقرون به صرفه و منطقی دارند. برخلاف بقیه برندها که سری های مختلفی برای گیمینگ دارند، Dell تعداد کمی لپ تاپ گیمینگ تولید کرده است. ای لپ تاپ ها طراحی معمولی، قدرت متوسط و قیمتی پایین تر از رقبا دارند. مدل های Alienware X17، Alienware M17 R4 و G15 از محبوب ترین مدل های این برند هستند.

بهترین برند لپ تاپ اداری در سال 2023

انتخاب بهترین برند لپ تاپ برای حجم کارهای اداری تصمیم سختی است. شما به دستگاهی بادوام، امن، پرقدرت، سبک و با طول عمر بالای باتری نیاز دارید و انتخاب‌ های زیادی هم پیش روی شما وجود دارد. ما چند برند را بررسی کردیم که آنها را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد تا کار راحت تری در انتخاب لپ تاپ اداری داشته باشید.

 

برند لپ تاپ اداری 

۱. برند اپل (Apple)

اپل معتقد است که یک Mac برای هر کسب و کاری وجود دارد. هیچ کس نمی تواند منکر کیفیت و کارایی لپ تاپ های اپل شود. این برند لپ تاپ تمام محصولات خود را با طراحی زیبا، عملکرد عالی، صفحه نمایش روشن و رنگ های زنده، کیبورد راحت و طول عمر عالی باتری ارائه می دهد. اگر قیمت را در نظر بگیریم، محصولات اپل را به جرات می توان بهترین لپ تاپ ها برای حجم کار اداری در نظر گرفت. امسال اپل توانست با عرضه MacBook Air M2 گوی سبقت را از رقبا برباید و جایگاه خود را در صدر این لیست حفظ کند. علاوه مدل بالا، مدل های MacBook Pro (2021)، MacBook Pro M1 و MacBook Air M1 هم جزو بهترین لپ تاپ های اداری هستند.

۲. برند لنوو (Lenovo)

برند لپ تاپ لنوو علی رغم این که سال های زیادی نیست که به بازار معرفی شده اما همیشه توانسته است محصولاتی را در فهرست بهترین ها جای دهد. تنوع محصولات لنوو بسیار بالا است و شما با هر بودجه ای می توانید یک لپ تاپ اداری از این برند تهیه کنید. تمرکز و حساسیت لنوو روی نوآوری و کیفیت است و همیشه از بهترین و جدیدترین قطعات از شرکت های اینتل، AMD و Nvidia استفاده کند. علاوه بر کیفیت ساخت، قیمتی که برای محصولات لنوو تعیین می شود هم بسیار رقابتی و مقرون به صرفه است. مدل های ThinkPad X1 Carbon، Legion 5 Pro و IdeaPad 1 از مدل های محبوب لنوو برای کار اداری هستند.

۳. برند ایسوس (Asus)

شاید بتوان ایسوس را متنوع ترین برند لپ تاپ دانست که برای هر بودجه و هر کارایی، یک محصول باکیفیت دارد. سری Vivobook ایسوس با کانفیگ خوب، وزن سبک و طول عمر عالی باتری می تواند گزینه ایده آلی برای لپ تاپ های کاری باشد. اگر بخواهید هزینه بیشتری بپردازید لاین Zenbook می تواند تا سال ها پاسخگوی نیاز شما باشد. مدل های VivoBook Pro 15 OLED Ultra Slim، Zenbook S 13 OLED و Vivobook 16 بهترین گزینه ها برای لپ تاپ اداری هستند.

بهترین برند لپتاپ دانشجویی و دانش آموزی در سال 2023

تصور عمومی که از لپ تاپ وجود دارد یک کالای لوکس و گران است که البته با توجه به وضعیت ارز در کشور ما، این تصور خیلی هم با واقعیت تفاوت ندارد بنابراین وقتی دانشجو یا دانش آموزی به لپ تاپ نیاز پیدا می کند، نگران قیمت بالایی است که باید بابت آن بپردازد. اما با این وجود هنوز هم می توان یک لپ تاپ اقتصادی خوب و باکیفیت از برندهای مطرح پیدا کرد که پاسخگوی نیاز دانشجویان و دانش آموزان باشد. بعضی از برندها با استفاده از متریال ارزان تر در ساخت شاسی یا انتخاب سخت افزار از نسل های قبلی، محصولی مقرون به صرفه را برای کاربرانی با بودجه محدود تولید می کنند که گزینه ای عالی برای خرید یک لپ تاپ دانشجویی است.

 برند لپ تاپ دانشجویی

 

۱. برند دل (Dell)

این دومین بار است که برند لپ تاپ Dell در فهرست بهترین برندها قرار می گیرند. این کمپانی با تجربه و قدیمی توانسته است با در کنار هم قرار دادن قطعات باکیفیت، محصولاتی را با قیمت ارزان به بازار عرضه کند که نه تنها عملکرد خوبی دارند بلکه امکاناتی مثل کاور وب کم و پورت های USB-C بیشتری هم نسبت به رقبا دارند. مدل های Inspiron 14 و XPS 13 از بهترین و مقرون به صرفه ترین لپ تاپ های دانشجویی بازار هستند.

۲. برند اچ پی (HP)

لپ تاپ های برند HP جزو باکیفیت ترین لپ تاپ های بازار هستند و اگر یکی از آنها را تهیه کنید می توانید مطمئن شوید که تا سال ها با شما همراه خواهند بود. اچ پی لپ تاپ های اقتصادی خود را در لاین های ENVY و Pavilion قرار داده است که مدل های جدید آنها دارای سیستم عامل ویندوز ۱۱، پردازنده های نسل ۱۲ و ۱۳ اینتل و گرافیک Nividia هستند. بهترین مدل ها شامل ENVY 16” h000 و Pavilion Plus 14” eh100 هستند.

بهترین برند لپ تاپ سبک و قابل حمل سال 2023

زندگی امروزه ما دیگر مانند گذشته فقط محصور به یک مکان نیست و با ظهور دستگاه های قابل حمل مثل لپ تاپ ها، می توانیم در طول روز در هر جایی که می‌ خواهیم به انجام فعالیت های کاری یا تفریحی خود با لپ تاپ بپردازیم. اما برای این که حمل دستگاه برای شما آسان و راحت باشد به یک لپ تاپ سبک با طول عمر بالای باتری نیاز دارید که تنها با یک بار شارژ، کل روز پاسخگوی کارهای شما باشد. برندهای مختلف با تولید لپ تاپ های باریک، سبک و کم مصرف توانسته اند این نیاز کاربران را پاسخ بدهند.

 

برند لپ تاپ سبک 

۱. برند اچ پی (HP)

لپ تاپ های سری Pavilion اخیرا نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده اند. سال گذشته مدل Pavilion Aero محصولی سریع، مجهز و فوق العاده سبک (۹۰۰ گرم) به بازار معرفی شد و مدل جدید Pavilion Plus 14 با شاسی آلومینیومی بسیار باریک و قابل حمل و صفحه نمایش OLED توانسته است جایگزین سری IdeaPad لنوو شود. در حال حاضر سری پاویلیون جدید اچ پی به عنوان سبک ترین و قابل حمل ترین لپ تاپ های بازار شناخته می شوند.

۲. برند مایکروسافت (Microsoft)

کمپانی مایکروسافت چند سالی است که تلاش می کند بخت خود را در بازار تولید لپ تاپ امتحان کند. باید گفت که این غول فناوری موفق در این حوزه هم خوش درخشیده و توانسته است با تولید محصولات سبک، باریک و با کانفیگ های حرفه ای، همپا با کاربران سخت سلیقه، سهم نسبتا چشم گیری از بازار را به خود اختصاص دهد. سری Surface  را یک PC در قالب لپ تاپ می دانند که همان قدرت و کارایی را دارد. مدل های Surface Go 2 و Surface Go 3 از بهترین و سبک ترین تولیدات این شرکت هستند.

۳. برند لنوو (Lenovo)

لنوو که مجهز به پیشرفته ترین امکانات و تجهیزات است در حوزه تولید لپ تاپ های قابل حمل هم فرصت را از دست نداده و با سری IdeaPad خود محصولات باریک، سبک و با طول عمر معقول باتری را به بازار عرضه کرده است. مدل های جدید IdeaPad دارای صفحه نمایش لمسی OLED و جدیدترین پردازنده اینتل و گرافیک Nvidia هستند. مدل IdeaPad Slim 7 Carbon که از نظر قیمت یک لپ تاپ میان رده محسوب می شود، باریک ترین و سبک ترین مدل از این سری لپ تاپ های لنوو است.

بهترین برند لپ تاپ ۲ در ۱ در سال 2023

لپ تاپ های ۲ در ۱ بیشترین ارزش خرید را برای افرادی دارند که می خواهند تمام فعالیت های کاری سبک، مدرسه یا دانشگاه، وب گردی و تماشای فیلم را در یک دستگاه انجام دهند. این لپ تاپ ها علاوه بر طول عمر عالی، فرم فاکتور کوچک و حالت های مختلف استفاده، هر دو نقش لپ تاپ های معمولی و تبلت ها را ایفا می کنند. بهترین برند لپ تاپ ۲ در ۱ را در جایگاه اول فهرست زیر قرار داده ایم.

 

برند لپ تاپ 2 در 1 

۱. برند لنوو (Lenovo)

برندهای مختلفی در طی چند سال اخیر توانسته اند لپ تاپ های ۲ در ۱ زیبا و حرفه ای به بازار ارائه دهند اما لنوو با لاین Yoga محصولات متنوعی را برای هر سلیقه و بودجه ای روانه بازار کرد. مدل های جدید لنوو یوگا از پردازنده نسل ۱۲ اینتل، گرافیک Iris Xe استفاده کرده و حداقل ۱۶ گیگابایت رم دارند. علاوه بر این ها، استفاده از صفحه نمایش لمسی OLED هم به امتیازات این لاین اضافه کرده است. مدل Yoga 9i Gen 8 بهترین محصول این لاین محسوب شده و برای اکثر افراد مناسب است.

۲. برند سامسونگ (Samsung)

احتمالا از ابتدای مطلب بارها منتظر بودید نام برند لپ تاپ سامسونگ را هم در میان بهترین ها ببینید. نام این کمپانی انگار با کیفیت و برتری گره خورده است. لپ تاپ های سامسونگ جزو بادوام ترین و قدرتمندترین لپ تاپ های بازار هستند که با خرید یکی از آنها تا سال ها از آپگرید سیستم خود یا خرید محصول جدید بی نیاز خواهید بود. سری Galaxy Book سامسونگ با تولید لپ تاپ های ۲ در ۱ سبک، زیبا و حرفه ای، یکی از بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود. مدل Galaxy Book Pro 2 360 جدیدترین و زیباترین محصول ۲ در ۱ این شرکت است و دارای پردازنده نسل ۱۲ اینتل Core i7، گرافیک Iris Xe، ۱۶ گیگ رم و یک ترابایت حافظه است.

۳. برند ایسوس (Asus)

موفقیت برند لپ تاپ ایسوس در تمام دسته بندی های لپ تاپ، بی انتها است. این کمپانی با استفاده از جدیدترین نسل پردازنده و گرافیک از کمپانی های Intel، AMD و Nvidia، ۱۶ گیگ رم و حداقل ۵۱۲ گیگ حافظه، صفحه نمایش OLED با رزولوشن بالا و وزن بسیار سبک، لپ تاپ های ۲ در ۱ پرطرفداری را به بازار عرضه کرده است که فروش خوب آنها نشان می دهد ایسوس باز هم توانسته نظر مثبت کاربران را جلب کند. مدل های Vivobook S 14 Flip OLED و Chrombook Detacable CM3 از بهترین مدل های این برند هستند.

بهترین برند لپ تاپ کروم بوک سال 2023

کروم بوک ها نوع جدیدی از لپ تاپ ها هستند که با سیستم عامل ChromeOS کار کرده و به جای فضای ذخیره داخلی، تمام فایل های شما را در فضای ابری ذخیره کرده و امنیت آنها را به حداکثر می رسانند. این لپ تاپ ها ارزان هستند، طول عمر باتری آنها عالی است، تمام کارهایی که یک لپتاپ معمولی با سیستم عامل ویندوز انجام می دهد را انجام داده و کمتر مستعد آلوده شده به ویروس هستند. این لپ تاپ ها به خوبی با سایر محصولات گوگل کار می کنند. برندهای مختلفی به تولید کروم بوک پرداخته اند که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد تا یک مرحله به خرید کروم بوک نزدیک تر شوید.

 

برند لپ تاپ کروم بوک 

۱. برند لنوو (Lenovo)

برند لپتاپ لنوو با تلفیقی از نوآوری خود و تکنولوژی گوگل توانسته است لپ تاپ های کروم بوک مختلفی را با قیمت ها و کانفیگ های مختلف به بازار عرضه کند. شما با هر بودجه ای می توانید یک کروم بوک خوب در این برند پیدا کنید. مدل های Chrombook Duet 3، C13 Yoga Chromebook، Flex 5 Chromebook و Chromebook Duet 5 از محبوب ترین کروم بوک های لنوو هستند.

۲. برند ایسوس (Asus)

ایسوس پرتکرارترین برند لپ تاپ در فهرست های ما است چون تلاش می کند برای هر نیاز کاربر یک سیستم اختصاصی با استفاده از بهترین کانفیگ ها تهیه کند. فرقی نمی کند بخواهد از کروم بوک خود را تکالیف مدرسه، کارهای اداری، بازی های ابری یا تماشای فیلم استفاده کنید، ایسوس حتما یک محصول ایده آل برای شما دارد. مدل های Chromebook Flip CX5601، Chromebook Flip CX5، Chromebook CX9، Chrombook Flip CM3 و Chrombook Vibe CX55 Flip از بهترین کروم بوک های این برند و پاسخگوی نیازها و سلایق مختلف است.

بهترین برند لپ تاپ مهندسی سال 2023

تولیدکنندگان و ادیتورهای محتوای ویدیویی، معماران، طراحان گرافیک و مهندسان طراح به صفحه نمایش هایی با دقت رنگ بالا و سطح روشنایی عالی و سخت افزارهایی قدرتمند نیاز دارند تا مطمئن شوند که دستگاه می تواند از عهده اجرای هم زمان اپلیکیشن های سنگین مثل DaVinci Resolve و Adobe After Effects یا هر نرم افزار تخصصی دیگری برآید. انتخاب سختی است اما ما فهرستی از بهترین برندهای تولیدکننده ورک استیشن (Workstation) را برای شما فراهم کرده ایم که می توانید از میان آنها، متناسب با نیاز و بودجه خود انتخاب کنید.

همچنین میتوانید بخوانید: « برای ادیت و تدوین فیلم چه لپ تاپی بخریم؟ »

 

برند لپ تاپ ادیت 

۱. برند اچ پی (HP)

برند لپ تاپ HP با ایجاد لاین Zbook شروع به تولید لپ تاپ های ورک استیشن کرد که در سپتامبر ۲۰۱۳ به بازار معرفی شدند. این لپ تاپ ها از کارت گرافیک های Nvidia Quadro و AMD FirePro و رابط Thunderbolt استفاده می کنند. صفحه نمایش ورک استیشن های Zbook شامل صفحات لمسی در اندازه ۱۴ اینچی و پانل IPS از نوع HP DreamColor در اندازه ۱۷ اینچ هستند. مدل های ۱۵ اینچی هم به تازگی دارای صفحه نمایش هایی با رزولوشن ۱۸۰۰x۳۲۰۰ شده اند. مدل های Zbook Firefly 14 G9 و Zbook Studio G9 جزو بهترین مدل های سال ۲۰۲۳ هستند.

۲. برند دل (Dell)

برند لپ تاپ Dell در سال ۲۰۱۵ سری Precision را به عنوان لپ تاپ های ورک استیشن خود معرفی کرد و طی سال های بعد نسل های جدیدی از آن را با کانفیگ های مختلف به بازار عرضه کرد. این لپ تاپ ها از گرافیک Nvidia Quadro و پردازنده های نسل جدید اینتل، حداقل ۱۶ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه SSD استفاده کرده و اندازه آنها تا ۱۷ اینچ هم می رسد. مدل های Precision 7770 و Precision 5470 جزو بهترین ورک استیشن های سال ۲۰۲۳ هستند.

۳. برند لنوو (Lenovo)

لنوو در سری ThinkPad خود مدل هایی با کد P را به تولید لپ تاپ های ورک استیشن خود اختصاص داده که امسال هم چند مورد از این لپ تاپ ها نظر منتقدان را به خود جلب کرده و جزو بهترین ورک استیشن های امسال شدند. این لپ تاپ ها قادر به اجرای تمام اپلیکیشن های تخصصی و حرفه ای هستند و با گرافیک و پردازنده بسیار سریع و استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها می توانند نیازهای شما به کارهای کامپیوتری سنگین را به راحتی اجرا کنند. مدل هایThinkPad P16 Gen1 و ThinkPad P15 Gen 2 را می توان از بهترین ورک استیشن های بازار دانست.

بهترین برند لپ تاپ برای برنامه نویسی در سال 2023

از لحاظ فنی، مهندسان نرم افزار می توانند در هر لپ تاپی کدنویسی انجام دهند اما اگر بخواهید یک لپ تاپ اختصاصی برای برنامه نویسی انتخاب کنید باید بتواند نیازهای کدنویسی مثل پردازنده سریع، مقدار RAM بالا و حداقل ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD را رفع کند. از این مشخصات می توان حدس زد که بودجه بالایی برای تهیه این لپ تاپ ها نیاز ندارید و می توان با خرید یک سیستم میان رده، این نیاز را برآورده کرد. بهترین برندها برای برنامه نویسی شامل موارد زیر است.

 برند لپ تاپ برنامه نویسی

 

۱. برند ایسوس (Asus)

برند ایسوس در لاین Vivobook خود به تولید لپ تاپ هایی می پردازد که بهترین انتخاب برای برنامه نویسانی است که می خواهند با بودجه مناسب، محصولی عالی و حرفه ای خریداری کنند. این لپ تاپ ها علاوه بر ظاهر زیبا و شیک، وزن سبک و طول عمر عالی باتری، از پردازنده های نسل جدید AMD و اینتل و گرافیک Nvidia استفاده می کنند. مدل های VivoBook 15، Vivobook S15 S533، Vivobook 14 و VivoBook 17 F7112DA بهترین لپ تاپ های برنامه نویسی هستند.

۲. برند ایسر (Acer)

برند لپتاپ Acer را می توان جزو برندهای اقتصادی در نظر گرفت. البته که مدل های پریمیوم و تخصصی این برند هم قیمت های نسبتا بالایی دارند اما لاین های Swift و Aspire با استفاده از طراحی ساده و کانفیگ قدرتمند می توانند بهترین گزینه برای برنامه نویسی باشند.

سایر برندهایی که می توان از میان محصولات آنها لپ تاپ های خوبی برای برنامه نویسی انتخاب کرد شامل لنوو، اچ پی، اپل و ام اس آی هستند.

با مطالعه این متن به این نتیجه می رسیم که گرچه انتخاب بهترین برند کار دشواری است اما می توان با دسته بندی کردن کارایی لپ تاپ ها، برندهایی که نسبت به بقیه تولیدکنندگان، بهتر عمل کرده و محصولات آنها امکانات بیشتری را در برابر پولی که پرداخت می کنیم ارائه می دهند، رتبه بندی کنیم.

چند سوال متداول درباره بهترین برند لپ تاپ در سال 2023

۱. آیا می توان از لپ تاپ ۲ در ۱ برای برنامه نویسی استفاده کرد؟

بله. این لپ تاپ ها به دلیل وزن سبک و طراحی باریک و استفاده از پردازنده های نسل جدید، دارا بودن حداقل ۱۶ گیگ رم و ۵۱۲ گیگ حافظه، می توانند انتخابی ایده ال برای برنامه نویسی باشند.


۲. کدام برند یک لاین اختصاصی برای طراحان گرافیک دارد؟

برند ایسوس با تولید لپ تاپ های ProArt StudioBook توانسته است حیرت منتقدان را برانگیزد. این لپ تاپ های زیبا و فوق حرفه ای از جدیدترین نسل پردازنده ها و کارت گرافیک برخوردار بوده و دقت رنگ آنها با واقعیت هیچ اختلافی ندارند.


۳. پرفروش ترین برند لپ تاپ کدام است؟

اپل، ایسوس، دل، لنوو، ایسر، سونی، سامسونگ، اچ پی، توشیبا، ام اس آی.


اشتراک گذاری :