بررسی لپ تاپ های سری ROG ایسوس و معرفی بهترین مدل ها
  • 07 اسفند 1401

بررسی لپ تاپ های سری ROG ایسوس و معرفی بهترین مدل ها

لپ تاپ سری ROG ایسوس با هدف خلق قدرتمندترین و کاربردی‌ ترین لپ تاپ های گیمینگ، ساخته شد. حروف ROG مخفف عبارت Republic of Gamers است که می توان حدس زد ایسوس در این سری، امکانات پریمیوم و حرفه‌ ای را در اختیار گیمرها قرار داده است. ایسوس مدعی است که لپ تاپ سری راگ با صفحه نمایش عالی در کلاس خود، گرافیک حرفه ای و روش خنک کنندگی مبتکرانه می تواند تجربه گیمینگ را چند سطح بالاتر برده و عملکرد لپتاپ های گیمینگ را به استاندارد بالاتری ارتقا دهد.

وقتی بازی‌ های کامپیوتری جای خود را در بین نوجوان ها، جوان ها و حتی افراد مسن باز کرد و به یکی از پولسازترین صنایع تبدیل شد، کمپانی های سازنده کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ ها به تکاپو افتادند که کاربران و مشتریان کنسول های بازی را به سمت محصولات خود بکشانند تا کاربر با انتخاب لپتاپ گیمینگ، با یک تیر چند نشان بزند و نیاز به چند محصول نداشته باشد؛ یعنی هم یک لپ تاپ برای کاربری روزانه داشته باشد و هم بتواند بازی های مورد علاقه خود را با آن اجرا کند.

برند ایسوس که بارها به عنوان نوآورترین برند تولید محصولات کامپیوتری خصوصاً لپ تاپ انتخاب شده است، این بار با ساخت لپ تاپ سری ROG تمام خواسته های گیمرهای حرفه ای را پاسخ داده و توانسته است جای کامپیوترهای دسکتاپی و کنسول ها را بگیرد. لپ تاپ های سری راگ ایسوس همیشه در فهرست بهترین ها شامل «هیجان انگیزترین لپ تاپ های CES 2023»، «بهترین لپ تاپ های گیمینگ ۲۰۲۲» و «بهترین لپ تاپ های سال 2022» قرار می گیرند.

دسته بندی لپ تاپ های ROG ایسوس

سری راگ ایسوس سه زیردسته جداگانه به نام های Zephyrus، Flow و Strix دارد که هر کدام سطح مشخصی از سخت افزارها را در خود جا داده و فناوری ساخت نسبتا متفاوتی دارند. ایسوس معتقد است که هیچ دو گیمری در دنیا وجود ندارند که خواسته ها و سلیقه های کاملا مشابه داشته باشند بنابراین، این شرکت سازنده تصمیم گرفته است که لپ تاپ های گیمینگ خود را در سری های مختلف ارائه دهد که علاوه بر سری ROG، لپ تاپ های سری TUF که قیمت مناسب تری دارند هم به بازار عرضه شده است که قبلا به معرفی آن پرداخته ایم. در ادامه به معرفی هر یک دسته های سری راگ ایسوس می پردازیم.


برای درک بیشتر تفاوت های این دو سری میتوانید مقاله « تفاوت های سری راگ و تاف ایسوس » را مطالعه کنید.


لپ تاپ ROG سری Flow

لپ تاپ های سری راگ Flow را سبک ترین و باریک ترین لپ تاپ های گیمینگ جهان می دانند که در دو سایز ۱۳ و ۱۶ اینچ به بازار عرضه می شوند. لپ تاپ های این دسته بارها امتیازات عالی را در نقدهای انجام شده توسط متخصصانی از PCMag، Ultrabookreview و سایر نام های شناخته شده در حوزه نقد و بررسی لپ تاپ ها و نوت بوک ها، به دست آورده است. در یک کلام می توان گفت ایسوس در ساخت لپتاپ های لاین Flow فکر همه جا را کرده و بهترین و جدیدترین سخت افزارها از Intel، AMD و Nvidia را در شاسی سبک و قابل حمل جمع کرده تا ماشینی قدرتمند برای اجرای برنامه های سنگین و بازی های روز دنیا فراهم کند.

وجود پردازنده های AMD Ryzen 9 و نسل ۱۲ و ۱۳ اینتل، گرافیک Nvidia RTX، حافظه یک و دو ترابایتی، RAM حداقل ۱۶ گیگ و صفحه نمایش لمسی Nebula، از این محصول یک لپ تاپ همه کاره ساخته است که گیمرها، تولیدکنندگان محتوای خلاق و مهندسان می‌ توانند از آن استفاده کنند. تنها نکته منفی که لپ تاپ های این سری دارند، تولید گرمای نسبتا بالا است که آن هم با وجود سخت افزارهای قوی امری طبیعی است. احتمالا ایسوس در نسل های بعدی لپ تاپ سری راگ Flow فکری برای این مشکل بکند. اگر یک لپ تاپ سبک و قابل حمل و در عین حال با قابلیت های یک سیستم دسکتاپی قدرتمند می خواهید، لپ تاپ ROG سری FLOW کاملا مناسب شما است.

لپ تاپ راگ سری Zephyrus

از همان اولین سال های تولید لپ تاپ های سری راگ Zephyrus تا به امروز، همیشه محصولاتی از این لاین باعث درخشش نام ایسوس در لپ تاپ های پرچم دار بازار شده است. این لپ تاپ های گران قیمت و با کیفیت که به خوبی توانستند جای کنسول های بازی را برای گیمرهای حرفه ای پر کنند، در ده ها مدل مختلف و با ابعاد ۱۴، ۱۵.۶، ۱۶ و ۱۷.۳ و کانفیگ های متنوع در دسترس کاربران قرار دارند. لپ تاپ های زفیروس کمی باریک تر از سری Strix هستند اما قدرتی باورنکردنی را در همین شاسی سبک و قابل حمل جای داده اند.

ایسوس در تولید مدل های جدید این لپ تاپ ها، لایه های امنیتی بیشتری مثل اسکن اثر انگشت و اسلات قفل کینگستون را در نظر گرفته است. در ساخت صفحه نمایش ۱۶:۱۰ لپ تاپ های زفیروس از تکنولوژی منحصر به فرد Nebula که سرعت، دقت، نرخ نوسازی، روشنایی و شفافیت بسیار بالاتری دارند و عمدتا برای لپ تاپ های گیمینگ به کار می روند و تا 500 nit روشنایی را پشتیبانی می کنند، استفاده شده است. پردازنده های نسل ۱۳ اینتل، گرافیک Nvidia سری RTX 4000، حافظه دو ترابایتی، رم ۳۲ گیگ و طراحی زیبا و چشم نواز در لپ تاپ های زفیروس ۲۰۲۳، تحسین تمامی منتقدان را برانگیخته و بار دیگر، ایسوس را به قله های بی رقیب نوآوری رساند.

 معرفی مدل Strix سری ROG

 

لپ تاپ ROG ایسوس سری Strix

عموما گیمرها چون با زیبایی های بصری بیشتری سر و کار دارند، گاهی ظاهر لپ تاپ گیمینگ هم برای آنها درست به اندازه مشخصات فنی اهمیت دارد. ایسوس برای جذب این گیمرها سری Strix را طراحی و به بازار عرضه کرد. به ادعای ایسوس، لپ تاپ های ROG سری Strix دارای سریع ترین CPU، GPU و نرخ نوسازی است که تا به امروز در لپ تاپ ها به کار گرفته شده اند. این لاین شامل مدل های متفاوتی مثل Strix G16، Strix G17، Strix SCAR 16 و Strix SCAR 17 است که می توانید از بین آنها، با توجه به بودجه خود بهترین دستگاه را برای بازی های eSport انتخاب کنید.

هر دو لاین Strix G و Strix SCAR عملکرد فوق العاده ای در بازی های esport ارائه می دهند و شاسی هایی مشابه دارند اما چند تفاوت کلیدی بین آنها وجود دارد. مدل های ۱۶ و ۱۸ اینچ Strix  از طراحی جدید و پردازنده نسل ۱۳ اینتل، صفحه نمایش ۱۶:۱۰ بزرگ، بهبود سیستم خنک کنندگی برخوردار هستند در حالی که در مدل های ۱۷ اینچی از نسل های قبلی پردازنده های سری AMD Ryzen 7000 و صفحه نمایش ۱۶:۹ استفاده شده است.

سری Strix SCAR از گرافیک قدرتمندتری برخوردار هستند و عموما در آنها از گرافیک Nvidia RTX 4090 استفاده شده است. این سری نسبت به Strix G از زیبایی های بصری بیشتر شامل نورهای RGB برخوردار بوده و قیمت بالاتری دارد. در نظر داشته باشید که تمام مقایسه های بالا در مورد مدل های ۲۰۲۳ است و ممکن است در مدل های قبلی، این مشخصات و سخت افزارها متفاوت باشند.

بهترین لپ تاپ های سری ROG ایسوس

ایسوس معتقد است که این هزاره متعلق به گیمرها است و آنها کلیشه‌ ها را در هم شکسته و روح زمان را به تصرف خود درمی‌آورند. بنابراین، اگر قصد خرید لپ تاپ گیمینگ حرفه ای را دارید. پیشنهاد ما به شما انتخاب از بین لپ تاپ های راگ ایسوس است. در ادامه با بهترین لپ تاپ های سری ROG در هر یک از دسته های FLOW، Strix و Zephyrus که در تست های مختلف توانسته اند بالاترین امتیازات را گرفته و بازخوردهای رضایت بخشی از کاربران حرفه ای دریافت کرده اند، آشنا خواهید شد.

۱. لپ تاپ ROG Flow X16

لپ تاپ ROG ایسوس مدل Flow X16 روح نوآوری شرکت ایسوس را نمایان می‌کند. این لپ تاپ از سری راگ را همه فن حریف و سوپر قدرتمند می دانند که با صفحه نمایش بزرگ و امکان چرخش ۳۶۰ درجه ۱۶:۱۰ و رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰، تحسین همگان را برانگیخته است. کاربران می توانند صفحه نمایش را چرخانده و از آن مثل یک تلویزیون کوچک استفاده کنند. وقتی لپ تاپ در حالت تبلت قرار می گیرد، بهتری حالت برای کارهای هنری خلاقانه یا بازی هایی است که نیاز به صفحه نمایش لمسی دارند.

پردازنده به کار رفته در این لپ تاپ سری راگ ایسوس از AMD Ryzen 9 6900HS انتخاب شده و قدرت گرافیکی آن به GeForce RTX 3070 Ti سپرده شده است که در کنار پردازنده، با ارائه زمان پاسخگویی ۳ میلی ثانیه ای به یک ماشین بی نقص برای اجرای بازی های حرفه ای تبدیل می‌ شود. امکان اورکلاک تا ۱۶۵ هرتز در این لپ تاپ وجود دارد که عملکرد خوبی در بازی های تک کاربره ارائه می دهد. حافظه لپ تاپ هم ۲ ترابایت SSD PCIe 4.0 و مموری ۳۲ گیگابایت از نوع DDR5 است.

هدف از ساخت لپ تاپ ROG Flow X16 ارائه محصولی بسیار سبک و قابل حمل برای گیمرها و کاربران حرفه ای بوده است که جای ثابتی ندارند. جنس بدنه از آلومینیوم و منیزیوم بوده و وزن آن کمی بیشتر از ۲ کیلوگرم است. باتری به کار رفته در این لپ تاپ ROG از نوع لیتیوم چهار سلولی با قدرت ۹۰ وات ساعت است که می تواند طول عمر نسبتا قابل قبولی را در کاربری سنگین ارائه دهد. پورت ها شامل USB 3.2 نسل دوم از نوع A و C، DisplayPort، پورت HDMI و جک هدفون است.

۲. لپ تاپ راگ ROG Strix Scar 17 SE

می توان این لپ تاپ ROG ایسوس را یک لپ تاپ گیمینگ مجهز دانست که با گرافیک RTX 3080 Ti می تواند حرفه ای ترین بازی ها را اجرا کند. ایسوس سعی کرده است در این محصول بهترین و سریع ترین سخت افزارهای موجود در بازار را گرد هم بیاورد. استفاده از کارت گرافیک حرفه ای Nvidia در کنار پردازنده قدرتمند نسل دوازدهم اینتل Core i9 و صفحه نمایش ۲۴۰ هرتزی، نوید عملکردی مافوق تصور را به کاربر می دهد.

لپ تاپ سری راگ Strix Scare 17 لپ تاپی است که اصلا قصد پنهان کردن بلندپروازی های سازنده را ندارد. شاسی لپ تاپ بزرگ و زیبا طراحی شده و تزئینات درخشانی به آن اضافه شده است. در پشت در لپ تاپ نوشته ای قرار دارد که فقط با تاباندن نور UV به آن، قابل مشاهده است. کیفیت پلاستیک به کار رفته در ساخت بدنه کاملا عالی است اما گاهی اثر انگشت روی آن باقی می ماند.

صفحه نمایش فول اچ دی ۱۶:۹ با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ عملکرد فوق العاده ای داشته و زمان پاسخگویی آن ۵.۷ ثانیه است و توانسته در تست های مختلف که توسط موسسات مختلف انجام شده است، بالاترین امتیازها را کسب کند. سیستم عامل لپ تاپ ویندوز ۱۱ پرو، رم ۳۲ گیگ DDR5، حافظه ۲+۲ ترابایت PCIe 4.0 همه چیز را برای خلق تجربه ای منحصر به فرد از بازی، آماده می کند.

پورت ها شامل جک هدفون، پورت HDMI، دو USB 3.2 نسل دوم از نوع A، یک USB 3.2 نسل دوم از نوع C، DisplayPort، پورت LAN و Thunderbolt 4 هستند که نیاز به پورت های جانبی را پاسخگو هستند. باتری از نوع چهارهسته ای لیتیومی ۹۰ وات ساعت است که طول عمری بین ۱ تا ۳ ساعت را در کاربری سنگین ارائه می‌دهد. این لپ تاپ با وزن ۳ کیلوگرمی، انتخاب ایده آلی برای افرادی که جای ثابتی ندارند، نیست.

۳. لپ تاپ ROG Zephyrus Duo 16

طراحی زیبا و بی نقص، کیفیت بالای ساخت، وجود دو صفحه نمایش، تعبیه مجموعه کاملی از پورت ها، عملکرد ساکت و خنک کنندگی عالی در کاربری حرفه ای، این لپ تاپ ROG ایسوس را در دسته لپ تاپ های پرچم دار گیمینگ قرار می دهد.

وجود پردازنده قدرتمند AMD Ryzen 9 6900HX و گرافیک RTX 3080 Ti این لپ تاپ را به بالاترین قله های عملکرد سریع و حرفه ای می رساند. صفحه نمایش دوم که بالای کیبورد قرار گرفته است از نوع لمسی بوده که ظاهرا در ساخت این لپ تاپ از Zenbook Duo الهام گرفته شده است. وجود کیبورد در انتهای پایین شاسی نشان می دهد که از این لپ تاپ فقط باید روی میز استفاده کنید تا امکان تایپ راحت فراهم شود. در کنار صفحه کلید یک فضای لمسی قرار گرفته که تبدیل به کلید اعداد می‌ شود. صفحه نمایش بزرگ با اندازه ۱۶ اینچ ۱۶:۱۰ غیرلمسی و مات با روشنایی 500 nits و صفحه نمایش دوم در اندازه ۱۴ اینچ، لمسی با روشنایی 400 nits ارائه می شوند.

وجود RAM سی و دو گیگابایتی DDR5 و حافظه ۱ ترابایتی SSD در این لپ تاپ سری راگ ایسوس، آن را قادر به اجرای بازی ها و تسک های حرفه ای و سنگین می کند. پورت های این لپ تاپ شامل جک هدفون، HDMI، دو USB 3.2 نسل دوم نوع A، یک USB 3.2 نسل دوم نوع C، Displaypot و LAN است. این لپ تاپ با وزن ۲.۵ کیلوگرمی و حمل نسبتا آسان خود می توان هر دو گروه کاربرانی با جای ثابت و غیر ثابت را راضی نگه دارد.

 لپ تاپ ROG Flow Z13

 

۴. لپ تاپ ROG Flow Z13

در ابتدای نگارش این مطلب قصد داشتیم از هر مجموعه از لپ تاپ های سری راگ ایسوس (Flow، Zephyrus و Strix) تنها یک نمونه و بهترین را معرفی کنیم. اما نمی توان چشم روی لپ تاپ ROG مدل Flow Z13 بست و آن را در فهرست بهترین لپ تاپ های سری راگ ایسوس نیاورد. این لپ تاپ قدرتمندترین و مولتی کاربردی ترین لپ تاپی است که می توانید در حال حاضر با فرم فاکتور ۱۳ اینچی تهیه کنید.

ایسوس در طراحی این لپ تاپ راگ سنگ تمام گذاشته است و هیچ چیز را فدای حفظ ابعاد کوچک این محصول نکرده است. طراحی زیبا و مدرن، صفحه نمایش عالی، سخت افزارها و پورت ها، بی صدا بودن و قدرت خنک کنندگی بالا حتی در حین انجام کارهای سنگین، در این لپ تاپ، آن را قادر به اجرای تمامی برنامه های پرطرفدار و البته سنگین می کند. عملکرد عالی باتری با وجود پردازنده نسل دوازدهم اینتل و قابلیت تبدیل آن به حالت تبلت، کیبورد راحت و ارگونومیک و فراهم کردن تجربه تایپ دلپذیر، ROG Flow Z13 را به انتخابی فوق العاده برای کاربران غیر ثابت تبدیل می کند.

صفحه نمایش این لپ تاپ از نوع اولترا فول اچ دی لمسی ۱۶:۱۰ بوده که نرخ نوسازی آن تا ۱۲۰ هرتز را پشتیبانی می کند. زمان پاسخ گویی ۳۰ میلی ثانیه است که در مقایسه با مدل های معرفی شده در بالا زیاد به نظر می رسد اما اگر یک ثانیه را در نظر بگیرید ۳۰ هزارم آن خیلی عدد چشمگیری نیست. طیف پوشش رنگ ها در این صفحه نمایش مطابق با استاندارد شرکت Pantone است.

ایسوس در این لپ تاپ ROG وفاداری خود را به پردازنده های اینتل حفظ کرده و از CPU های نسل دوازدهم Core i9 در ساخت Flow Z13 بهره برده است. انتخاب خوب بعدی مربوط به گرافیک Nvidia GeForce RTX 3050 Ti است که در کنار پردازنده قوی، رم ۸ گیگابایتی LPDDR5 و حافظه یک ترابایتی PCIe، مجموعه کامل و حرفه ای را برای کاربران حرفه ای فراهم کرده است.

شاید به طور قطع بتوان گفت که انتخاب لپ تاپ آینده از بین محصولاتی که در سری ROG ایسوس قرار می گیرند هرگز شما را ناامید نخواهد کرد و تا چندین سال از ارتقا یا تعویض لپ تاپ بی نیاز خواهید بود. فراموش نکنید که ایسوس یک کمپانی نوآور است که همیشه سعی در قبضه کردن بازار خلاقیت را دارد بنابراین برای کسب سهم بیشتری از بازار و جلب مشتریان، محصولاتی چند سر و گردن بالاتر از دیگر برترین برندهای تولید کننده لپ تاپ است.

سوالات متداول

۱. معنی سری ROG چیست؟

ROG مخفف Republic of Gamers است که تمرکز آن در ساخت لپ تاپ های حرفه ای با عملکرد بالا است.


۲. طیف قیمت لپ تاپ های سری راگ ایسوس چقدر است؟

این لپ تاپ های نسبتا گران محسوب شده و قیمتی بین ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان دارند که با توجه به مدل و سخت افزارها، تفاوت دارد.


۳. طول عمر باتری لپ تاپ ROG چقدر است؟

این لپ تاپ ها برای انجام کارهای سنگین طراحی شده اند و طول عمر باتری بین ۴ تا ۶ ساعت است.


۴. امکان آپگرید کردن سری راگ ایسوس وجود دارد؟

بله، بسیاری از لپ تاپ های سری ROG ایسوس امکان ارتقای قطعاتی مثل RAM و حافظه را می دهند.


مشاوره رایگان لپ مال

اشتراک گذاری :