معرفی سری لپ تاپ های LOQ لنوو
  • 06 تیر 1402

معرفی سری لپ تاپ های LOQ لنوو

یکی از بهترین خبرها برای علاقمندان به گیمینگ این است که حتما مجبور نیستند برای لذت بردن از بازی ها، فقط از کامپیوترهای حرفه ای گیمینگ استفاده کنند. کمپانی های سازنده لپ تاپ مثل ایسوس، دل و اچ پی قبلا شروع به تولید لپ تاپ گیمینگ اقتصادی کرده بودند تا طیف گسترده تری از کاربران بتوانند از هیجان دنیای بازی ها لذت ببرند. اخیرا کمپانی لنوو با معرفی لپ تاپ LOQ (با تلفظ لاک) که لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمتی هستند، راه را برای ورود گیمرهای تازه کار به این دنیای فانتزی هموارتر کرده است.

هدف از ساخت سری لاک این بود که علاقمندان به بازی های کامپیوتری بتوانند با هزینه ای کمتر از 1200 دلار، خرید لپ تاپ گیمینگ را تجربه کرده و سفر اکتشافی خود را به درون جهان های مجازی شروع کرده و با جامعه کاربری در دنیای واقعی ارتباط برقرار کنند. این لپ تاپ ها با وجود این که از آخرین فناوری و جدیدترین قطعات از کمپانی های مطرح ساخته شده اند، اما حساب بانکی شما را خالی نخواهند کرد.

لپ تاپ LOQ با الهام از لاین حرفه ای و پریمیوم Legion طراحی شده و شباهت هایی هم به لاین Ideapad دارد و انتخاب های متنوعی هم پیش روی کاربران قرار می دهد. صفحه نمایش لپ تاپ های لاک در دو سایز ۱۵ و ۱۶ اینچی به بازار عرضه می شوند و کاربران می توانند پردازنده اینتل را در مدل های 16IRH8 و 15IRH8 و پردازنده AMD را در مدل های 16APH8 و 15APH8 داشته باشند.

لپ تاپ LOQ لنوو در کنار لاین پریمیوم Legion می توانند می توانند پاسخگوی جامعه کاربری گسترده تری باشند. گیمرهای مبتدی شروع مسیر خود را به سمت حرفه ای شدن با لاین لاک آغاز می کنند و سپس برای مبارزه و رقابت با رقیب های پیشرفته تر، لپ تاپ خود را از لاین Legion انتخاب خواهند کرد.


معرفی مدل سال 2023 سری لپ تاپ های LEGION 5 Pro


مشخصات فنی لپ تاپ LOQ

گیمرهای مبتدی می توانند از امکانات بی نظیری در که در لپ تاپ های لاین لاک تعبیه شده است، بهره مند شوند. مهم نیست اندازه لپ تاپ شما ۱۵ تا ۱۶ اینچی باشد، در هر دو صورت پردازنده لپ تاپ از نسل سیزدهم Intel Core یا سری ۷۰۰۰ از AMD Ryzen هستند و برای گرافیک از Nvidia GeForce RTX 4060 استفاده شده است.

لپ تاپ های گیمینگ LOQ با گرافیک Nvidia دارای یک سوئیچ MUX هستند که در حین بازی امکان تبدیل شدن گرافیک یکپارچه را به Nvidia Advance Optimus فراهم می کنند. بنابراین کارت های گرافیک Nvidia می توانند به صورت مستقیم به صفحه نمایش متصل شده که به بالاتر رفتن تعداد فریم در ثانیه، کاهش تاخیر و اجرای روان بازی و افزایش کیفیت تصویر می شود. وقتی از لپ تاپ برای بازی استفاده نشود، سوئیچ MUX به لپ تاپ اجازه می دهد تا از گرافیک یکپارچه استفاده کرده و از این طریق، طول عمر باتری را بهینه می کند.

قطعات قدرتمندی که لنوو در لپ تاپ LOQ استفاده کرده است در حین استفاده سنگین می توانند گرمای زیادی تولید کنند بنابراین چهار لوله گرمایی، فن های دوتایی ۸۵ میلیمتری با قدرت ۱۲ ولت و خروجی و ورودی های بزرگ هوا، به خنک نگه داشتن سیستم کمک می کنند. در عین حال سیستم خنک کننده به اندازه ای بدون صدا است که می توانید به راحتی از آن در کتابخانه یا فضای کاری مشترک استفاده کنید.

صفحه نمایش VRR شانزده اینچی 16:10 WQXGA با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز و پشتیبانی از 350 nit روشنایی در مدل های 16IRH8 و 16APH8 و همچنین صفحه نمایش VRR پانزده اینچی 16:9 WQHD با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز و پشتیبانی از 350 nit روشنایی در مدل های 15IRH8 و 15APH8، کیفیت عالی تصاویر بازی ها را فراهم می کند. هر دو صفحه نمایش از Nvidia G-SYNC پشتیبانی می کنند که گیمر را در دنیایی از رنگ های زنده و واقعی و کنتراست حرفه ای غرق می کند و نرخ نوسازی سریع آن، هر حرکت کوچکی را بی نقص جلوه می دهد.

 

نقد و بررسی سری لپ تاپ های LOQ 

چیپ LA AI لنوو که در تمام لپ تاپ های لاک وجود دارد در لاین قدرتمند Legion هم استفاده شده و به AI Engine+ لنوو قدرت می دهد تا به صورت داینامیک مقدار نیروی برق و گرما تنظیم شود، تعداد فریم در ثانیه در طول بازی بهینه سازی شود و از قابلیت یادگیری ماشین برای آنالیز عادات کاربر استفاده شود تا عملکرد بازی به مرور زمان بهبود پیدا کند.

تمام لپ تاپ های LOQ تا رم ۱۶ گیگابایت 5600MHz DDR5 را پشتیبانی کرده و امکان ارتقای رم تا ۳۲ گیگابایت را هم دارند. همچنین ماکزیمم فضای ذخیره در این لپ تاپ ها ۱ ترابایت PCIe SSD است. وجود دو اسلات برای RAM و دو اسلات PCIe برای ارتقای رم و فضای ذخیره، نیاز شما را در آینده به اسلات های بیشتر رفع می کند.

لپ تاپ LOQ لنوو ۱۶ اینچی دارای باتری ۸۰ وات ساعت و طول عمر ۷ ساعته است که از فناوری Super Rapid Charge Pro پشتیبانی می کند و امکان شارژ سریع و طول عمر بالاتر باتری را تضمین می کند. لپ تاپ های لاک ۱۵ اینچی دارای باتری ۶۰ وات ساعت و طول عمر ۶ ساعته و پشتیبانی از فناوری Super Rapid Charge هستند. تمام لپ تاپ های لاین LOQ دارای پورت USB-C هستند که از قدرت ۱۴۰ وات شارژ پشتیبانی کرده و شارژ سریع تر و دوام باتری طولانی تر را فراهم می کنند.

هر دو لپ تاپ ۱۵ و ۱۶ اینچی LOQ دارای کیبورد اختصاصی فول سایز به علاوه صفحه کلید اعداد، فاصله ۵/۱ میلیمتری بین دکمه ها، فناوری ۱۰۰ درصد آنتی گوستینگ برای عملکرد فوق سریع و ۴ ناحیه نورپردازی RGB هستند. همه این امکانات در یک شاسی پلیمری آبی-خاکستری محکم قرار داده شده اند که با استانداردهای MIL-STD 810H تست شده و لوگوی زیبای لنوو هم به صورت مشخص و براق روی درب لپ تاپ حک شده است.

مانند برادر دوقلوی خود یعنی سری لپ تاپ های لژیون، لپ تاپ های LOQ همگی دارای سیستم عامل ویندوز ۱۱ و سه ماه اشتراک رایگان Xbox Game Pass Ultimate هستند بنابراین گیمرهای مبتدی و تازه وارد می توانند به راحتی سیستم خود را به دنیای بی نهایت بازی ها متصل کنند. با نصب اپلیکیشن Legion Arena، کاربران می توانند تمام بازی های دلخواه خود در پلتفرم های بازی را در یک کتابخانه مرکزی ذخیره کنند تا به راحتی به آنها دسترسی داشته و به سرعت بارگزاری شوند. امکانات دیگری که لنوو برای گیمرها در نظر گرفته است lenovo Vantage نام دارد که امکان کاستومایز کردن و ایجاد تغییرات برای رسیدن به ماکزیمم عملکرد دستگاه را از طریق مجموعه از ابزارها شامل تنظیمات اورکلاک، عملکرد هوش مصنوعی و داشبورد کنترل عملکرد آنی، فراهم می کند.

نرم افزار Nahimic از SteelSeries 3D Audio که در لپ تاپ سری LOQ قرار دارند به کنترل استریم صوتی کمک کرده و ارتباطی شفاف بین هم تیمی ها را در طول بازی فراهم می کند. با خرید لپ تاپ های LOQ از پشتیبانی Lenovo Premium Care برخوردار هستید که کاربر با استفاده از آن می تواند راهنمایی های شخصی برای مشکلات سخت افزار و نرم افزاری خود را از تکنیسین های حرفه ای لنوو دریافت کند.

مزایا و معایب لپ تاپ LOQ لنوو

قطعا هر محصولی که به بازار عرضه می شود دارای مزایا و معایب مشخصی است که بسیاری از کارشناسان روی آن اتفاق نظر دارند. در ادامه به پرتکرارترین نقاط قوت و ضعف لپ تاپ لاک لنوو می پردازیم.

 مزیت های LOQ

 

مزایای LOQ

ü     امکانات عالی در برابر هزینه پرداختی

ü     سیستم خنک کنندگی کارامد و بی صدا

ü     طول عمر بالای باتری

ü     کیفیت ساخت

ü     پشتیبانی از قابلیت اورکلاک

ü     پورت های کامل و کافی

ü     امکان ارتقای رم و فضای ذخیره

ü     جدیدترین قطعات از بهترین برندها

ü     وجود شاتر وب کم

معایب LOQ

§       وزن نسبتا سنگین (شروع از ۲ کیلو و ۴۰۰ گرم)

§       لمسی نبودن صفحه نمایش

§       عدم وجود نورپردازی RGB روی درب لپ تاپ

بهترین کانفیگ های لپ تاپ LOQ

همانطور که می دانید سازندگان لپ تاپ ها، محصولات هر لاین را در کانفیگ ها و مشخصات مختلفی به بازار عرضه می کنند که پاسخگوی نیاز و هزینه طیف گسترده تری از کاربران باشند. لاین لپ تاپ LOQ هم از این قاعده مستثنی نیست و کانفیگ های مختلفی از آن در بازار موجود است. اما کدام یک از این کانفیگ ها ارزش خرید بالاتری دارند؟ در ادامه به بررسی بهترین کانفیگ های لپ تاپ LOQ می پردازیم.

1. لپ تاپ LOQ با 32 گیگ رم و 2 ترابایت SSD

کاربرانی که می خواهند بهترین و جدیدترین امکانات را در یک لپ تاپ جمع کنند و در عین حال هزینه بالایی بابت آن نپردازند احتمالا از خرید این محصول بسیار راضی خواهند بود. مدل NCD با پردازنده قدرتمند از آخرین نسل از پردازنده های اینتل یعنی Core i7 13620H، عملکرد سریع و پردازش بازی ها و تسک های سنگین را تضمین می کند.

وجود رم ۳۲ گیگابایتی با قابلیت ارتقا تا ۶۴ گیگ، حافظه ۲ ترابایتی و گرافیک ۶ گیگابایتی RTX 4050 از این دستگاه یک غول قدرتمند می سازد که از عهده بازی های حرفه ای و سنگین به راحتی برخواهد آمد. رزولوشن ۱۱۴۰x۲۵۶۰، پشتیبانی از ۳۵۰ واحد روشنایی و نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز، تصاویری زنده و شارپ را رقم می زنند و به غرق شدن گیمر در دنیای فانتزی بازی ها کمک می کند.

برای مشاهده مشخصات کامل، پورت ها، ابعاد و وزن دستگاه و هر اطلاعات تخصصی و فنی دیگری، به صفحه لپ تاپ لنوو مدل LOQ-NCD در لپ مال سر بزنید.

2. لپ تاپ لاک با 32 گیگ رم و 1 ترابایت SSD

لپ تاپ ۱۵ اینچی LOQ مدل NCC تفاوت های خیلی کمی با مدلی که در بالا معرفی شد، دارد. این لپ تاپ هم دارای پردازنده Core i7 13620H و گرافیک ۶ گیگابایتی RTX 4050 است که می توان حدس زد با دستگاه قدرتمندی طرف هستیم. وجود ۳۲ گیگابایت رم با قابلیت ارتقا تا ۶۴ گیگ و ۱ ترابایت حافظه داخلی SSD امکان ذخیره و بارگزاری سنگین ترین فایل ها و بازی ها را فراهم می کند.

وجود پورت های کامل در این دستگاه کار اتصال قطعات جانبی را بسیار آسان می کند. پورت ها و اتصالات در قسمت پشت لپ تاپ قرار دارند بنابراین هر دستگاه جانبی که اضافه کنید از کناره های لپ تاپ آویزان نیست و نمای نازیبایی ایجاد نمی کند. وزن دستگاه دو کیلو و چهارصد گرم است که نسبتا سنگین است اما اگر جا به جایی های زیادی ندارید این نکته اصلا به چشم نخواهد آمد. فروشگاه لپ مال لپ تاپ لنوو مدل LOQ-NCC را با قیمتی رقابتی موجود دارد که می توانید خیلی راحت آن را به صورت آنلاین سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

3. لپ تاپ LOQ مدل 16APH با پردازنده AMD

در این لپ تاپ های ۱۶ اینچی از پردازنده AMD Ryzen سری قدرتمند 7840HS استفاده شده است. گرافیک ۸ گیگابایتی Nvidia GeForce RTX 4060 یکی از پرقدرت ترین کارت گرافیک های موجود در بازار است که از آن برای ساخت لپ تاپ های حرفه ای گیمینگ و ویرایش ویدیو استفاده می شود. این گرافیک از عهده سنگین ترین بازی ها برخواهد آمد.

رم ۱۶ گیگابایتی با قابلیت ارتقا تا ۳۲ گیگ و حافظه داخلی ۱ ترابایتی از نوع PCIe SSD هم یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده این لپ تاپ است که جای نگرانی برای پردازش و ذخیره فایل های سنگین باقی نمی گذارد. وزن دستگاه دو کیلو و ششصد گرم است که نسبتا سنگین برآورد می شود اما طول عمر ۷ ساعته باتری و شارژ سریع آن، امکان جا به جایی دستگاه را به راحتی فراهم می کند. قیمت این لپ تاپ ۱۲۰۰ دلار تعیین شده است.

4. لپ تاپ لاک با 16 گیگ رم و 512 گیگ SSD

این لپ تاپ ۱۵ اینچی دارای پردازنده Core i7 13620H و گرافیک RTX 4050 است و وجود رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگ آن را به دستگاهی ایده‌آل برای پردازش های چندرسانه ای شامل عکس، ویدیو و تصاویر گرافیکی تبدیل می کند. کاربرانی که نمی خواهند بازی های زیادی روی لپ تاپ خود ذخیره کنند همین میزان حافظه داخلی به راحتی پاسخگوی نیاز آنها خواهد بود. البته مانند تمام لپ تاپ های سری LOQ، در این مدل هم امکان ارتقای حافظه و رم وجود دارد.

مشخصات دقیق و نحوه خرید این لپ تاپ در صفحه اختصاصی لپ تاپ لنوو مدل LOQ-NC در سایت لپ مال آورده شده است.

به عقیده ما لپ تاپ های LOQ نه تنها برای گیمرهای مبتدی بلکه برای سطوح پیشرفته و حرفه ای هم کاملا مناسب است. کیفیتی که در برابر هزینه، دریافت می کنید بسیار فراتر از یک لپ تاپ گیمینگ اقتصادی است و می توان از آن برای پردازش های گرافیکی و کارهای سنگین مثل طراحی و ویرایش ویدیو هم استفاده کرد.

5. لپ تاپ LOQ با رم 16 گیگ و SSD 1 ترابایت

شاید در یک نگاه این کانفیگ از LOQ در بین دیگر کانفیگ ها سرآمد و قابل توجه نباشد، اما بد نیست بدانید که سخت افزارهای این کانفیگ برای خیلی از برنامه ها زیاد هم هست. لپ تاپ LOQ-NCA از پردازنده Core i7 نسل 13 اینتل استفاده می کند که در کنار کارت گرافیک 6 گیگ RTX4050 انویدیا یک ترکیب همیشه برنده را می سازد. رم 16 گیگ و SSD 1 ترابایتی LOQ-NCA سرعت و قدرت مورد نیاز بسیاری از برنامه های سنگین مانند نرم افزارهای گرافیکی ویرایش ویدیو و عکس، مدل سازی 3 بعدی و بازی های سنگین و به روز را فراهم می کند.

خرید لپ تاپ لنوو مدل LOQ-NCA با توجه به مشخصات سخت افزاری و قیمت آن یک انتخاب عالی است که می توانید هم اکنون از لپ مال تهیه کنید.

چند سوال مهم درباره لپ تاپ های سری LOQ لنوو

 

۱. لپ تاپ LOQ بهتر است یا لپ تاپ Legion؟

لپ تاپ LOQ برای گیمرهای مبتدی و لپ تاپ Legion برای گیمرهای حرفه ای و وظایف تخصصی و سنگین طراحی شده اند و هر کدام کار خود را به بهترین شکل انجام می دهند.


۲. آیا لپ تاپ LOQ قابل ارتقا است؟

لپ تاپ گیمینگ LOQ دارای اسلات های اضافه برای ارتقای رم و حافظه داخلی است.


۳. جنس بدنه لپ تاپ LOQ از چیست؟

لپ تاپ loq لنوو از پلاستیک مقاوم و باکیفیت ساخته شده است.


مشاوره خرید لپ تاپ

اشتراک گذاری :