لپ تاپ با گرافیک 4 برای چه کارهایی مناسب است؟
  • 02 خرداد 1401

لپ تاپ با گرافیک 4 برای چه کارهایی مناسب است؟

در دنیای پیشرفته امروزی تقریبا اکثریت افراد جامعه به یک سیستم رومیزی و یا یک لپ تاپ نیاز دارند. از استفاده های خانگی و کارهای سبکی همچون وبگردی ، تماشای فیلم و عکس تا استفاده های سنگینی همچون رندرینگ ، گیمینگ و ماینینگ همگی به یک سیستم کامپیوتری نیاز دارند که برای استفاده و نیاز کاربران مناسب باشد و بتواند عملکرد مطلوب را به کاربران ارائه دهد.

لپ تاپ ها با تنوع بالای کانفیگ در بازار هستند و برای نیاز های متفاوت کاربران به فروش می روند. مشخصه های متفاوتی در خریدن یک لپ تاپ تاثیر گذارند که کارت گرافیک نیز یکی از مشخصه هایی می باشد که می تواند به شما بگوید کدام لپ تاپ با نیاز های شما همخوانی دارد.

کارت گرافیک نیز از ویژگی هایی همچون مدل ، نسل و مقدار حافظه گرافیکی برخوردار می باشد که براساس کاربرد های متفاوت تولید و طراحی شده اند. مقدار حافظه کارت گرافیک یک فاکتور مهم برای کاربران می باشد زیرا یکی از دلایل بالا یا پایین بودن کیفیت تصاویری که لپ تاپ نمایش می دهد مقدار حافظه کارت گرافیک می باشد.
در این مقاله میخواهیم درباره اینکه " لپ تاپ با گرافیک 4 گیگ برای چه کارهایی مناسب است؟ " مطالعه و بررسی کنیم و یک راهنمای کامل خرید لپ تاپ با گرافیک 4 گیگ به دست بیاوریم. 

لپ تاپ هایی با گرافیک 4 گیگ برای بعضی از کاربران انتخابی بیش از حد نیاز است زیرا بعضی از پردازش ها با گرافیک کمتر از 4 نیز قابل انجام است و نیاز به هزینه اضافه نیست. اما برای بعضی از امور لپ تاپ با گرافیک 4 گیگ کاملا انتخاب مناسبی می باشد و دقیقا همان چیزیست که کاربر به آن نیاز دارد.

لپ تاپ دانشجویی

لپ تاپ گرافیک 4 گیگ مناسب دانش آموزان و دانشجویان نیست

دانش آموزان و دانشجویان معمولاً با لپ تاپ پروژه های درسی خود را انجام می دهند و کلاس های آنلاین خود را مشاهده می کنند و معمولا برنامه هایی همچون افیس ، مرورگر های اینترنتی و برنامه های کمک درسی استفاده می کنند. برای انجام امور دانش جویی و دانش آموزی نیازی به استفاده از لپ تاپ با گرافیک 4 گیگ نیست و با گرافیک هایی که حافظه 2 گیگ یا کمتر دارند نیز می شود کارهای ذکر شده را انجام داد. پس در نتیجه به شما می گوییم که خریدن یک لپ تاپ با گرافیک 4 گیگ برای دانشجویان و دانش آموزان یک هزینه اضافی است و آنها می توانند با هزینه کمتر نیز محصول مورد نیاز خود را تهیه کنند.


در مقاله « ده گام برای انتخاب مناسب‌ترین لپتاپ دانشجویی » ما گفته ایم چه لپ تاپی مناسب دانشجو ها است و راه و روش خرید یک لپ تاپ دانشجویی خوب را بررسی کرده ایم. 


برای کاربری روزانه و مولتی مدیا نیاز به لپ تاپ با گرافیک 4 گیگ نیست

کاربری مولتی مدیا که مجموعاً اموری همچون گوش کردن موسیقی ، تماشای فیلم و عکس ، کپی کردن سی دی ، جستجو در اینترنت و در کل پردازش های سبکی می باشد، با کارت گرافیک های معمولی نیز قابل انجام دادن است. استفاده از لپ تاپ گرافیک 4 گیگ برای امور مولتی مدیا یک کار افراطی می باشد که بودجه کاربران را هدر می دهد. پس اگر می خواهید که لپ تاپ را برای کارهایی مثل تماشای فیلم وب گردی و موارد ذکر شده استفاده کنید به شما پیشنهاد می کنیم که لپ تاپ با گرافیک 4 گیگ را از بین انتخاب هایتان حذف کنید و به سراغ لپ تاپ مناسب تری بروید.

برای برنامه نویسی به لپ تاپ با گرافیک 4 گیگ نیازی نیست

اگر برای برنامه نویسی به دنبال لپ تاپ هستید می توانید یک لپ تاپ با گرافیک 2 گیگ را استفاده کنید و بیشتر از آن را نیاز ندارید زیرا امور پردازشی برنامه نویسی با حافظه گرافیکی کمتر از 4 گیگ نیز قابل انجام دادن است و شما می توانید برای خرید یک لپ تاپ با گرافیک 2 گیگ یا کمتر اقدام کنید و لپ تاپ با گرافیک 4 گیگ را نخرید. اما قابل ذکر است که برای برنامه نویسی گرافیکی و توسعه دهندگی بازی ها نیاز به لپ تاپ با گرافیک 4 و بیشتر را استفاده کنید.


همچنین می توانید برای مطالعه بهتر برای خریدن لپ تاپ مناسب برنامه نویسی به مقاله " چگونه یک لپ تاپ خوب برای برنامه نویسی بخریم؟ " مراجعه کنید.


آیا استفاده از لپ تاپ با گرافیک 4 گیگ در ادارات تجاری الزامی است؟

لپ تاپ ها در ادارات برای استفاده هایی همچون دسترسی به پایگاه های داده ، برنامه های حسابداری و پردازش هایی متوسط و سبک استفاده می شود و نیاز به گرافیک قوی نیست پس در جواب سوال بالا باید گفت که لپ تاپ با گرافیک 4 گیگ برای امور اداری و تجاری انتخابی افراطی و نامناسب است.

لپ تاپ برای برنامه نویسی

لپ تاپ با گرافیک 4 گیگ انتخابی مناسب برای رندرینگ

برای رندرینگ و ویرایش عکس و فیلم قطعا کاربران به یک سیستم خوب نیاز دارند تا با کیفیت بسیار خوبی بتوانند تصاویر را بارگذاری کنند و خروجی بگیرند. لپ تاپ با گرافیک 4 گیگ انتخابی مقرون به صرفه برای کاربری رندرینگ می باشد که می تواند انتظارات کاربران را برآورده کند.

استفاده از لپ تاپ با گرافیک 4 گیگ برای گیمینگ

برای کاربری گیمینگ که از لحاظ گرافیکی پردازش های قوی لازم است تا یک سیستم با گرافیک قوی داشته باشید که حافظه گرافیکی در مقدار 4 گیگ و بالاتر را داشته باشد ، به این دلیل مقدار حافظه گرافیکی باید بالا باشد که کیفیت تصاویر بازی ها مقدار زیادی از حافظه رم کارت گرافیک را اشغال می کند و اگر حافظه گرافیکی نتواند کیفیت تصاویر را پشتیبانی کند پردازنده گرافیکی حافظه رم سیستم را استفاده می کند و این باعث کند شدن عملکرد سیستم می شود. پس باید از لپ تاپ با کارت گرافیک مناسب استفاده کنید تا کیفیت لازم را در هنگام اجرای بازی ها داشته باشید. مقدار ایده آل حافظه گرافیکی برای بازی 6 گیگابایت می باشد اما اگر بودجه کمتری را برای لپ تاپ می خواهید مصرف کنید لپ تاپ با گرافیک 4 گیگ نیز می تواند به خوبی بازی ها را مدیریت کند.

در مجموع می توان گفت که لپ تاپ با گرافیک 4 گیگ برای کاربری های رندرینگ و گیمینگ مناسب است اما برای استفاده های خانگی ، برنامه نویسی ، مولتی مدیا ، دانشجویی و دانش آموزی و اداری انتخاب مناسبی نیست و کاربران نیازی به خریدن لپ تاپ با گرافیک 4 گیگ برای این امور ندارند.


اگر قصد خرید لپ تاپ گیمینگ دارید ما در مقاله « بهترین سری لپ تاپ های گیمینگ چیست؟ » بهترین لپ تاپ های گیمینگ را بررسی کرده ایم.


لیست بهترین لپ تاپ های گرافیک 4 گیگ

در ادامه این مقاله می خواهیم به معرفی و بررسی جامعی از چندین لپ تاپ که از حافظه گرافیکی 4 گیگابایت بهره می برند بپردازیم و مزیت ها و معایب آنها را به شما بگوییم.

لپ تاپ ایسوس مدل ZenBook Flip 15 Q528EH لپ تاپ ایسوس مدل ZenBook Flip 15 Q528EH

لپ تاپ مدل ZenBook Flip 15 Q528EH ایسوس که یک لپ تاپ حرفه ای که با طراحی زیبا و شیک و ویژگی های ظاهری خاص خود طرفداران زیادی را جذب کرده است. کارت گرافیکی که در این سیستم بکار رفته است یک کارت گرافیک NVIDIA Geforce GTX 1650 Max-Q می باشد که یک کارت گرافیک میان رده می باشد. میانگین عملکرد این کارت گرافیک در کیفیت 1080 پیکسل 39.0FPS و در کیفیت 1440 پیکسل 28.5FPS و در کیفیت 4K نیز 17.0FPS می باشد.

عملکرد این کارت گرافیک در بازی هایی همچون Hunt Showdown ، Need For Speed Heat ، Star Wars Jedi Fallen Order ، Call Of Duty Modern Warfare 2019 ، Grid 2019 ،  FIFA 20 ، Rage 2 و Fortnite بسیار عالی می باشد.

لپ تاپ لنوو مدل Legion 5 لپ تاپ لنوو مدل Legion 5

لپ تاپ های مدل Legion 5 سیستم های پرطرفدار و قدرتمندی از یکی از بهترین برندهای لپ تاپ دنیا یعنی لنوو هستند که انواع پردازش ها را با قدرت بالا انجام می دهد. کارت گرافیک این لپ تاپ NVIDIA Geforce GTX1650Ti کیفیت فوق العاده ای در نمایش تصاویر دارد و با سرعت هسته ی پردازنده 1350MHz می باشد و در انجام پردازش های گرافیکی کیفیت مطلوبی را به کاربر ارائه می دهد.

این کارت گرافیک در بازی هایی مثل Vampire Bloodhunt ، Ghostwire Tokyo ، Tiny Tina’s Wonderlands ، Elex 2 ، GRID Legends ، Elden Ring ، Rainbow Six Extraction ، God of War ، Halo Infinite ، Farming Simulator 22 ، Call of Duty Vanguard  ، Back 4 Blood ، Far Cry 6 به خوبی عمل می کند و تصاویر مطلوبی را ارائه می دهد.

لپ تاپ لنوو مدل Legion 5 Pro لپ تاپ لنوو مدل Legion 5 Pro

لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro نسل ارتقا یافته لپ تاپ های Legion 5 می باشد که با طراحی شیک و زیبا در بین رقبای خود خوش درخشیده است. این لپ تاپ یک لپ تاپ حرفه ای گیمینگ است و طراحی ساده ای دارد. این لپ تاپ مجهز به یک کارت گرافیک NVIDIA Geforce RTX3050 می باشد که یک کارت گرافیک قوی با عملکردی بالا و دما و نویز کمتری است. این کارت گرافیک در رندر کردن تصاویر تا کیفیت 4K نیز به خوبی عمل می کند.

برای اجرای بازی هایی از قبیل Forza Horizon 5 ، Riders Republic ، Guardians of the galaxy ، Back 4 Blood ، Far Cry 6 ، Alan Wake Remastered ، New World ، Deathloop این کارت گرافیک بسیار مناسب می باشد.

لپ تاپ لنوو Ideapad Gaming 3 لپ تاپ لنوو Ideapad Gaming 3

لپ تاپ لنوو مدل Ideapad Gaming 3 نکات جذاب و خاصی دارد که این لپ تاپ را در بین کاربران پرطرفدار کرده است. این لپ تاپ در پردازش ها با قدرت پیش می رود و امور را با سرعت و عملکردی عالی انجام می دهد. درون این لپ تاپ یک کارت گرافیک NVIDIA Geforce GTX1650 بکار رفته است. این کارت گرافیک 4 گیگ عملکردی صد در صد را به کاربر ارائه می دهد.

این کارت گرافیک بازی هایی مثل FIFA 22 ، F1 2021 ، Monster Hunter Stories 2 ، Days Gone ، Mass Effect Legendary Edition ، Resident Evil Village ، Hitman 3 ، Dirt 5 ، FIFA 21 ، Star Wars Squadrons ، Mafia Definitive Edition و  Valorant را به خوبی اجرا می کند و تصاویر را با سرعت بالایی بروزرسانی می کند.

لپ تاپ ایسر مدل Nitro 5 AN515 لپ تاپ ایسر مدل Nitro 5 AN515

اگر بخواهیم که یک لپ تاپ گیمینگ مقرون به صرفه را به شما معرفی کنیم که در کنار قیمت پایین کیفیت بالایی نیز دارا باشد لپ تاپ مدل Nitro 5 AN515 از برند ایسر یکی از محصولاتیست که با این توصیفات همخوانی دارد. در این لپ تاپ شاهد عملکرد مجموعی پردازنده نسل ده Core i5 ، یک رم 8 گیگابایت و یک هارد 1 ترابایتی به علاوه حافظ SSD 256 گیگابایتی هستیم. در کنار این امکانات خاص یک کارت گرافیک NVIDIA Geforce GTX 1650 قرار دارد. این کارت گرافیک که نسخه ارتقا یافته کارت گرافیک های Geforce GTX 1050 از برند انویدیا می باشد که 70 درصد عملکرد سریعتری یافته است.

این کارت گرافیک در اجرای بازی هایی همچون Gears Tactics 2020 ، Doom Eternal 2020 ، Hunt Showdown 2020 ، Eskape From tarkov 2020 عملکرد بالایی دارد اما برای بازی هایی مثل Red Dead Redemption 2 ، Flight Simulator 2020 ، Crysis Remastered و  Cyberpunk 2077 عملکرد متوسطی را دارا می باشد.

چند سوال مهم درباره لپ تاپ هایی با گرافیک 4 گیگ

1.   لپ تاپ با گرافیک 4 گیگ برای چه کارهایی مناسب است؟

  • برای بازی کردن، کارهای گرافیکی و رندر گرفتن..

2.     برای چه افرادی لپ تاپ با گرافیک 4 گیگ نیاز نیست؟

  • برای دانش آموزان و دانشجوها، کاربران خانگی و کاربران اداری.

3.    آیا برای برنامه نویسی نیاز به لپ تاپی با کارت گرافیک 4 گیگ است؟

  • بله، مثلاً برای برنامه نویسی با اندروید استودیو و ....

4.     آیا لپ تاپ با گرافیک 4 گیگ برای بازی کردن مناسب است؟

  • بله؛ کارت گرافیک 4 گیگ لپ تاپ برای بازی های متوسط و رو به بالا مناسب است.

جمع بندی

ما در این مقاله به جمع آوری و بررسی اطلاعات جامعی درباره ی لپ تاپ هایی با حافظه گرافیکی 4 گیگابایت پرداختیم. امیدواریم که اطلاعات این مقاله برای شما مفید بوده و جواب سوالهایتان را دریافت کرده باشید. همچنین شما می توانید برای خرید و بررسی موارد دیگری از لپ تاپ های با گرافیک 4 گیگ به صفحه فروشگاه لپ مال مراجعه کنید و لپ تاپی که مطابق سلیقه شما است را خریداری کنید. 

مشاوره لپ مال

اشتراک گذاری :