لپتاپ Ideapad 5 و هرآنچه که باید درباره آن بدانیم.
  • 12 تیر 1400

لپتاپ Ideapad 5 و هرآنچه که باید درباره آن بدانیم.

اگر به دنبال لپ تاپی با کارایی بالا و قیمت مناسب می گردید، یکی از پیشنهادات ما Ideapad 5 است. لپ تاپ Ideapad 5 لنوو در رنج قیمتی خود توانسته رضایت کاربران خود را جلب کند. ما در این مقاله قصد داریم درباره اینکه چرا باید Ideapad 5 بخریم صحبت کنیم؟ با ما همراه باشید.

معرفی لپ تاپ های Ideapad لنوو

در ژانویه 2008 شرکت لنوو، که یکی از بهترین برندهای تولید کننده لپ تاپ حال حاضر دنیاست، اقدام به تاسیس خط تولیدی جدیدی برای ساخت سری جدید از لپ تاپ های خود به نام Ideapad کرد. این سری لپ تاپ های لنوو با تولید Y710، Y510 و U110 به شهرت رسید. Ideapad بر خلاف thinkpad کاربر محور است و قیمت آن برای کاربران بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

مدل‌های مختلف لپ تاپ های Ideapad

Ideapad به گونه ای طراحی شده است که مطابق خواستار بازار و مشتریان باشد. تمامی مدل‌های Ideapad ظاهری زیبا و جذاب دارند و سخت افزارهای به نسبت قدرتمند دارند. قدرت سخت افزارهای موجود در این سری از لپ تاپ‌ها به اندازه‌ای است که بتواند سیستم شما را با سرعت بالا و در عرض ۱۵ ثانیه راه اندازی کند. لپ تاپ‌های پر سرعت لنوو Ideapad اغلب دارای پردازنده‌های Core i5 اینتل یا Ryzen 5 از برند AMD و بالاتر هستند. بیشتر لپ تاپ‌های این سری دارای صفحه نمایش بزرگی هستند و فریم دور صفحه نمایش در آن‌ها تا حد زیادی باریک شده است. تا امروز حدود 20 مدل از سری Ideapad لنوو تولید شده که برخی از آن ها هنوز در چرخه تولید هستند و برخی دیگر خارج شده اند. در اینجا ما به معرفی بررسی اجمالی دسته بندی های مختلف این نوع از لپ تاپ لنوو که هنوز در حال تولید هستند می پردازیم.

Ideapad 100 – 300 – 500 – 700

جزو لپ تاپ های دانشجویی و مناسب استفاده های غیر تخصصی هستند و جزو پرفروش ترین لپ تاپ های لنوو هستند.

Ideapad miix

در این سری خاص لپ تاپ ها قابلیت جداسازی کیبورد از صفحه نمایش فراهم شده و می توانید لپ تاپ خود را به تبلت تبدیل کنید. این لپ تاپ ها قوی و حرفه ای طراحی نشده اند و صرفا مناسب انجام کارهای روزمره اند.

Ideapad C

این سری لپ تاپ های Ideapad هم مناسب کارهای روزمره اند و توانایی انجام کارهای حرفه ای را ندارد.

Gaming

لپ تاپ های گیمینگ جزو جدیدترین تولیدات لنوو به حساب می آیند که به سخت افزارهای بسیار قدرتمندی مجهز شده اند و توانایی اجرای برنامه های سنگین را دارند.

Ideapad S

این لپ تاپ ها بسیار ارزان قیمت اند و جزو لپ تاپ های اقتصادی ، رده پایین و دانش آموزی محسوب می شوند.

Ideapad L

این سری نیز برای انجام کارهای روزمره است و قابلیت اجرای برنامه های سنگین را ندارد.


با مطالعه راهنمای جامع خرید لپ تاپ برای خرید لپ تاپ سردرگم نخواهید بود.


تا اینجای متن مقدماتی را درباره لپ تاپ های Ideapad لنوو گفتیم تا با این سری لپ تاپ ها بیشتر با آن ها آشنا شوید. حالا به صورت تخصصی می خواهیم به موضوع اصلی خودمان یا " آیا Ideapad 5 برای خرید مناسب است؟ "بپردازیم.

لپ تاپ ideapad 5 14 اینچ

مشخصات فنی لنوو Ideapad 5

 

ابعاد

حدوداً 17 × 233 × 356میلی‌متر

وزن

حدوداً1.66  کیلوگرم

پردازنده مرکزی

اینتل سری Core نسل 10، 11 و 12

AMD سری Ryzen 5000

حافظه کش

4 تا 18 مگابایت

پردازنده های گرافیک

Integrated Intel Iris Plus Graphics

Integrated Intel Iris Xe Graphics

Integrated Intel UHD Graphics

Integrated AMD Radeon Graphics

NVIDIA GeForce MX330 2GB GDDR5

NVIDIA GeForce MX350 2GB GDDR5

NVIDIA GeForce MX450 2GB GDDR6

NVIDIA GeForce MX550 2GB GDDR6

حافظه رم

4 تا 16 گیگابایت رم DDR4

حافظه ذخیره سازی

1 ترابایت HDD و 128 گیگابایت تا 1 ترابایت SSD

صفحه نمایش

14 و 15.6 اینچ

رزولوشن

1080 × 1920 – FHD

1366 × 768 – HD

حجم باتری

باتری با ظرفیت 44.5 وات ساعت

تا 76 وات ساعت


همچنین میتوانید «کانفیگ های دیگر Ideapad 5» را هم مشاهده کنید.


لنوو Ideapad 5

Ideapad 5 از جمله بهترین های Ideapad است و توانسته طرفداران بسیاری را پیدا کند و رضایت آن ها را نیز بدست آورد. صاحبان این لپ تاپ با وجود صفحه نمایش 14 یا 15 اینچی ­اش لذت استفاده از آن را تجربه می کنند و همچنین فریم باریکش باعث استفاده حداکثری از فضای نمایش شده است. از دیگر ویژگی های صفحه نمایش می توان به صفحه نمایشی با پوشش Anti-glare و حداکثر روشنایی 300 نیت اشاره کرد.

این لپ تاپ لنوو در دو بدنه آلومینیومی و پلاستیکی در بازار موجود هست که می توانید برای استحکام بیشتر مدل آلومینیومی را انتخاب کنید، البته باید کمی هم وزن بیشتر را به جان بخرید.

لنوو Ideapad 5 دارای باتری به نسبت قوی با ماندگاری حداقل 7 ساعت است که امکان استفاده از آن در هر مکانی را فراهم کرده و فناوری Rapid charging هم سبب شارژ شدن باتری در کمترین زمان ممکن شده است.

به عنوان آخرین نکته هم بگوییم که این محصول شگفت انگیز لنوو در برخی مدل ها دارای سنسور اثر انگشت جهت ارتقای امنیت و وب کم مجهز به یک سرعت شاتر فیزیکی که دوربین را وقتی که نمی‌خواهید دیده شود، خاموش نگه دارد، می باشد.

مزایا و معایب لنوو Ideapad 5

مزایای Ideapad 5

  • وزن و اندازه مناسب برای حمل و نقل
  • پشتیبانی خوب از انواع پورت ها
  • صفحه کلید خوب و مناسب
  • سیستم تهویه و خنک کننده مناسب

معایب Ideapad 5

  • شفافیت کم وبکم
  • رنگ های بی روح در هنگام پخش ویدیو
  • صدای کم و بدون باس بلندگو ها

لنوو Ideapad 5

لپ تاپ لنوو Ideapad 5 برای کاربری های متفاوت

Ideapad 5 برای مدرسه و دانشگاه (5 از 5)

لپ تاپ Ideapad 5 لنوو یک گزینه ایده‌آل، خرید لپ تاپ دانش آموزی و دانشجویی است. این لپ تاپ به راحتی قابل حمل است و و با باتری مناسبی که دارد حداقل 8 ساعت زمان برای انجام امور دانشجویی فراهم می کند. البته نباید خیلی روی این لپ تاپ برای اموری سنگین پردازشی و گرافیکی حساب باز کنید چرا که این لپ تاپ تنها از کارت گرافیک های میان رده انویدیا و کارت گرافیک های مجتمع پشتیبانی می کند.


خرید لپ تاپ Ideapad 5-HABC با مشخصات سخت افزاری Core i3 1115G4-4GB-256GB SSD-2GB MX450 یکی از بهترین و به صرفه ترین گزینه ها برای استفاده Ideapad 5 به عنوان لپ تاپ دانشجویی است.


Ideapad 5 برای بازی کردن (2 از 5)

Ideapad 5 لنوو خیلی گزینه ایده آلی برای بازی کردن و یک لپ تاپ گیمینگ نیست البته که چنین ادعایی هم ندارد. نبود کارت گرافیک رده بالا و تنها بره مندی از کارت گرافیک های آنبرد یا متوسط انویدیا اجرای بازی های سنگین را غیر ممکن می کند. البته که با وجود پردازنده های قدرتمندی مثل پردازنده های نسل 11 و 12 اینتل شما توانایی اجرای بازی های سبک و رو به متوسط رو خواهید داشت. در کیفیت تصویر اجرای چنین بازی هایی زیاد سخت نگیرید چون رفرش ریت صفحه نمایش این لپ تاپ 60 هرتز بیشتر نیست.

Ideapad 5 برای امور مالتی مدیا (4 از 5)

آیدیاپد 5 لنوو برای امور چند رسانه ای و مالتی مدیا خوب است. کیفیت تصاویر به خصوص در صفحه نمایش های Full HD روشنی خوبی دارد اما کنتراست رنگ ها کمی آزار دهنده است چرا که رنگ مشکی به خاکستری می زند. بلندگوها برای گوش کردن به محتواهای گفتاری خوب است اما کم بودن باس صدا در گوش کردن به موزیک و دیدن فیلم زیاد به چشم می آید.

Ideapad 5 برای ادیت و امور گرافیکی (2 از 5)

نبود یک کارت گرافیک خوب و حداقل 4 گیگ باعث شده آیدیاپد 5 خیلی گزینه مناسب و مستمری برای ادیت و امور گرافیکی نباشد. البته می توانید روی پردازنده نسل 11 یا 12 این لپ تاپ و SSD آن برای امور ادیت و گرافیکی ساده حساب باز کنید. به طور کلی آیدیاپد 5 لپ تاپی نیست که به هدف امور گرافیکی بخرید اما می توانید هر از گاهی برای چنین کارهایی از آن استفاده کنید.

Ideapad 5 برای امور اداری (4 از 5)

لنوو Ideapad 5 یک گزینه کاملاً مناسب برای امور اداری و بیزینسی است. صفحه نمایش با روشنی مناسب، وزن و اندازه خوب برای حمل و نقل، عمر باتری که تا 1 روز هم می رسد و سخت افزارهای پردازشی عالی برای وب گردی، آفیس و ... ، از دلایلی هستند که این لپ تاپ را به یک خرید ایده آل برای یک کارمند یا بیزینس من تبدیل کرده.


در مقاله « راهنمای جامع خرید لپ تاپ اداری » مفصل درباره خرید یک لپ تاپ اداری خوب توضیح داده ایم.


چند سوال متداول درباره لپ تاپ لنوو Ideapad 5

لپ تاپ لنوو Ideapad 5 برای چه کارهایی خوب است؟

برای امور دانشجویی، اداری و مالتی مدیا


آیا خرید Ideapad 5 به صرفه است؟

از نظر قیمت و کیفیت این لپ تاپ یکی از بهترین و به صرفه ترین گزینه ها در بازار ایران است.


چه لپ تاپ هایی با لپ تاپ Ideapad 5 هم رده هستند؟

لنوو IdeaPad 3، ایسر Aspire 5 و ایسوس X515


جنس بدنه لپ تاپ Ideapad 5 چیست؟

این لپ تاپ هم با بدنه آلومینیومی تولید شده و هم پلاستیکی

 مشاوره خرید لپ تاپ

اشتراک گذاری :