راهنمای خرید بهترین لپ تاپ برای معلم ها و اساتید
  • 27 آبان 1402

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ برای معلم ها و اساتید

امروزه، بدون شک می توان گفت که تقریباً هیچ یک از مشاغل، بدون یک لپ تاپ یا سیستم کامپیوتری خوب قادر به ادامه فعالیت خود نیستند! معلمان و اساتید نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند و مانند لپ تاپ های دانشجویی، لپ تاپ های مناسب اساتید نیز در بازار وجود دارند؛ چرا که حالا لپ تاپ ها به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از فضای آموزشی نوین در نظر گرفته می شوند. در این مقاله از لپ مال قصد داریم تا با معرفی مهم ترین قطعات سخت افزاری و معرفی 5 لپ تاپ برتر و مناسب برای معلم ها و اساتید در سال 2023 میلادی، به شما کمک کنیم تا لپ تاپ ایده آل خود را پیدا کنید. با ما همراه باشید.

یک لپ تاپ مناسب معلم ها و اساتید چه خصوصیاتی دارد؟

به طور کلی، فرآیند خریداری یک لپ تاپ جدید مشابه فرآیند خریداری یک لباس است. همه ما برای تهیه یک لباس، به چندین فروشگاه مراجعه می کنیم و سعی می کنیم تا زیباترین و مناسب ترین لباس را مطابق بودجه مالی خود خریداری کنیم. اما در اغلب موارد، در خریداری یک لباس، شاخص هایی مانند «زیبایی، قیمت یا هزینه مالی» تنها ملاک ما نیستند و عوامل دیگری نیز روی تصمیم گیری نهایی ما تاثیر می گذارند. به عنوان مثال تصور کنید که تنها با در نظر گرفتن این 3 ملاک، یک لباس با «بهترین پارچه، زیباترین طراحی» را با مبلغی منصفانه خریداری کرده اید؛ اما زمانی که به منزل باز می گردید این لباس ایده آل و همه چیز تمام، اندازه شما نمی شود. حالا شما، علاوه بر صرف هزینه و وقت، تنها یک لباس زیبا دارید که به هیچ عنوان نمی توانید از آن استفاده کنید! خریداری لپ تاپ نیز به همین گونه است و برای تمامی افراد شاغل در یک حیطه خاص نمی توان یک لپ تاپ واحد را پیشنهاد کرد. با این حال در این بخش قصد داریم تا برخی از مشخصات کلیدی لپ تاپ های مناسب معلمان و اساتید را به شما معرفی کنیم. در خریداری یک لپ تاپ مناسب تدریس به مشخصات زیر توجه داشته باشید:

پردازنده قوی

پردازنده یا همان CPU مغز یک کامپیوتر است و تمامی برنامه های نرم افزاری کامپیوتر از طریق سخت افزارهای مربوطه دائماً در حال رد و بدل کردن اطلاعات با پردازنده هستند. همان طور که از نام این قطعه سخت افزاری پیداست، وظیفه اصلی CPU، پردازش اطلاعات دریافت شده است. از آنجایی که اغلب معلم ها و اساتید همواره مشغول به انجام دادن چندین کار به صورت همزمان هستند و به اصطلاح مالتی تسکینگ می کنند، لازم است تا لپ تاپ های این افراد نیز عملکردی مشابه با خودشان داشته باشند و از پس مالتی تسکینگ بر بیایند! از این رو توصیه می شود تا در انتخاب یک لپ تاپ مناسب تدریس به لپ تاپ هایی که پردازنده های زیر را در خود جای داده اند، نگاه ویژه ای داشته باشید:

پردازنده های سری Core i5 کمپانی اینتل

این CPU، یک پردازنده همه جانبه و مناسب برای معلمان و اساتید است. پردازنده Core i5 اینتل به اندازه کافی قدرتمند است و قادر است تا وظایفی نظیر: «اجرای همزمان چندین برنامه، تصحیح برگه های امتحانی یا پروژه های دانش آموزان و ایجاد و مشاهده پاورپوینت» را انجام دهد. علاوه بر این، از آنجایی که از زمان عرضه این نسل از پردازنده های کامپیوتری به حد کافی می گذرد؛ می توان اظهار کرد که این CPU با اغلب قطعات سخت افزاری سازگار است و به نسبت نسل های جدیدتر پردازنده های کامپیوتری نسبتاً مقرون به صرفه است. یکی از بهترین پردازنده های سری Core i5 اینتل، خصوصاً برای معلم ها و اساتید رشته های کامپیوتری، پردازنده «Core i5-1340P» است. این پردازنده 12 هسته ای/ 16 رشته ای که در ابتدای سال 2023 میلادی به بازار معرفی شد، نسبت به پردازنده های هم نسل خود بسیار پیشرفته تر است و وظایف مطرح شده را به نحو احسن انجام می دهد.


میتوانید درباره بهترین لپ تاپ های دانشجویی سال 2023 مطالعه کنید.


پردازنده های سری رایزن 7 کمپانی AMD

به طور کلی، پردازنده های کمپانی AMD از پردازنده های اینتل کمی ارزان تر هستند اما عملکرد تقریباً یکسانی را به نمایش می گذارند. این سری از پردازنده های رایزن AMD قدرتمندتر از پردازنده های Core i5 و رایزن 5 هستند و به عنوان انتخاب مناسبی برای اساتیدی که به لپ تاپ هایی با سرعت پردازش بالا نیاز دارند (مانند اساتید معماری، شهرسازی و مدرسان مباحث پژوهشی) تلقی می شوند. یکی از جدیدترین پردازنده های سری رایزن 7 AMD، پردازنده «AMD Ryzen 7 7840U» است. این پردازنده با 8 هسته و 16 رشته، در امور نسبتاً سنگین مانند «تولید رندرهای معماری، ویرایش ویدیو، اجرای چندین ماشین مجازی (VM) یا کامپایل پروژه های نرم افزاری سنگین» عملکرد بسیار درخشانی را از خود به نمایش می گذارد.

رم با ظرفیت بالا

رم یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری هر سیستم کامپیوتری است و با ذخیره سازی اطلاعات مورد نیاز CPU (اطلاعات فایل های مورد نیاز سیستم عامل و برنامه های مختلف) در تسریع فرآیندهای پردازشی، به پردازنده کمک می کند. در حالت کلی، هر چه قدر که رم یک لپ تاپ ظرفیت بیشتری داشته باشد، آن لپ تاپ قادر است تا بدون افت سرعت، عملکرد روان تر و سریع تری را به کاربر ارائه دهد.

در حال حاضر حداقل ظرفیت رم توصیه شده برای لپ تاپ های بسیار سطحی 8 گیگابایت است، اما این میزان از ظرفیت رم ممکن است که مناسب اجراء همزمان چندین برنامه و مالتی تسکینگ معلمان و اساتید نباشد.

 

رم لپ تاپ مناسب معلم ها و اساتید 

 از این رو توصیه می شود تا برای کارهای متوسط مانند: «باز کردن همزمان چندین تب از مرورگر یا اجراء همزمان چند برنامه» از رم 16 گیگابایت و برای کارهای نیمه سنگین و نسبتاً پیچیده مانند: «اجراء همزمان چندین ماشین مجازی، کار کردن با پایگاه داده های حجیم و ..» از رم 32 گیگابایتی (یا حتی ظرفیت بیشتر) استفاده کنید.

علاوه بر این، نوع رم تعبیه شده در لپ تاپ می تواند بر سرعت ارائه عملکرد آن تاثیر شگرفی داشته باشد. به عنوان مثال، جدیدترین نسل رم های کامپیوتری که تحت عنوان DDR5 به بازار عرضه می شوند، نسبت به رم های نسل DDR4 (رایج در لپ تاپ های امروزی)، اطلاعات را با سرعت بسیار بالاتری انتقال می دهند و آن ها را بهتر مدیریت می کنند. با این حال به علت جدید بودن این فناوری و عدم سازگاری آن با سایر قطعات سخت افزاری، ممکن است که در هنگام انتخاب سایر قطعات سخت افزاری سازگار با این نوع رم با کمی چالش مواجه شوید.

فضای ذخیره سازی با ظرفیت بالا

یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری لپ تاپ های مناسب معلمان و اساتید، فضای ذخیره سازی آن لپ تاپ است. فضای ذخیره سازی با ظرفیت بالا، علاوه بر مزایای ذخیره سازی اطلاعات حائز اهمیت مانند: «منابع و طرح های تدریس، سوالات امتحانی، تکالیف دانش آموزان و پاورپوینت ها» تاثیر شگرفی را بر سرعت ارائه عملکرد لپ تاپ نظیر: بوت شدن (بالا آمدن) سیستم عامل و بارگذاری و اجراء نرم افزارهای کاربردی» ایفاء می کند. امروزه، اغلب لپ تاپ های مدرن به هاردهای SSD جدید و پرسرعت مجهز می باشند و می توان گفت که هاردهای HDD کند و قدیمی در لپ تاپ های امروزی تقریباً دیگر جایی ندارند.

یکی از اصلی ترین شاخصه های فضای ذخیره سازی، ظرفیت آن است. از آنجایی که بخش قابل توجهی از فضای ذخیره سازی در اختیار سیستم عامل لپ تاپ قرار داده می شود و عملاً غیر قابل استفاده است، حداقل ظرفیت پیشنهادی برای یک لپ تاپ سطح مبتدی 512 گیگابایت است. توجه داشته باشید که این ظرفیت هارد به «نرم افزارهای کاربردی، حجم کاری و حجم فایل های حائز اهمیت» برای هر مدرس وابستگی بسیار زیادی دارد.

با این حال توصیه می کنیم که برای یک لپ تاپ مناسب تدریس از هارد SSD با حداقل ظرفیت 1 ترابایت بهره بگیرید. اگرچه، این ظرفیت از هارد برای مدرسانی که با «مجموعه عظیمی از داده ها، فایل های ویدیویی پرحجم و نرم افزارهای سنگین» سر و کار دارند، احتمالاً کافی نخواهد بود و این افراد می توانند تا از هاردهای PCIe 4.0 SSD یا هاردهای پشتیبان از تکنولوژی ان وی ام اکسپرس (NVMe) با ظرفیت 2 ترابایتی (یا بیشتر) بهره ببرند.


میتوانید درباره دلایل خرید لپ تاپ با هارد SSD مطالعه کنید.


صفحه نمایشگر مناسب

از آنجایی که مدرسان ساعات زیادی از روز خود را به «خواندن مطالب، تهیه پاورپوینت، چک کردن تکالیف، تهیه سوالات امتحانی و تصحیح برگه های امتحانات مجازی» اختصاص می دهند و به صفحه نمایشگر لپ تاپ خود خیره می شوند؛ لازم است که صفحه نمایش لپ تاپ مناسب معلم ها و اساتید از کیفیت نسبتاً مناسبی برخوردار باشد. یک صفحه نمایش ایده آل برای تدریس را می توان از لحاظ شاخص های مهمی نظیر: «ابعاد، نوع فناوری به کار گرفته شده در تولید، رزولوشن یا وضوح تصویر، نرخ تازه سازی» بررسی کرد.

ابعاد

در حالی که اغلب لپ تاپ های امروزی در ابعاد 15 اینچ به بازار عرضه می شوند، اما لپ تاپ های دارای صفحه نمایش 13 اینچی نیز می توانند برای مدرسان مناسب باشند. در حالت کلی، در لپ تاپ های مجهز به صفحه نمایش 15 اینچی «متن ها و تصاویر» در ابعاد بزرگ تری به نمایش گذاشته می شوند و در ساعات طولانی استفاده از لپ تاپ فشاری زیادی به چشم خواننده وارد نمی شود. از سوی دیگر، لپ تاپ های 13 اینچی به دلیل ابعاد کوچک تر خود، وزن سبک تر و قابلیت حمل بهتری را نسبت به لپ تاپ های 15 اینچی دارند. در نهایت انتخاب ابعاد لپ تاپ ایده آل برای معلمان و اساتید، به نظر شخصی کاربر و اولویت بندی های وی وابستگی دارد.

نوع فناوری

اغلب لپ تاپ های موجود در بازار فعلی، از صفحه نمایشگرهای توسعه یافته شده بر مبنای تکنولوژی اولد (OLED) بهره می برند. به طور کلی، لپ تاپ ها با صفحه نمایش های OLED (نسبت به صفحه نمایش های LCD) کنتراست رنگ بهتری را به نمایش می گذارند. علاوه بر این، نمایشگرهای اولد قادرند تا رنگ ها را به صورت زنده و طبیعی نمایش دهند و با مدیریت بهتر انرژی، به عمر باتری دوام می بخشند.

رزولوشن یا وضوح تصویر

حداقل رزولوشن یا وضوح تصویر در لپ تاپ های 13 تا 15 اینچی مناسب معلمان و اساتید، رزولوشن 1080 × 1920 پیکسل (Full HD) است. این میزان از وضوح تصویر تعادل مناسبی بین «وضوح، جزئیات و سازگاری با طیف گسترده ای از نرم افزارها و برنامه ها» را فراهم می کند. علاوه بر این، وضوح Full HD امکان مشاهده آسان «اسناد، ارائه ها و سایر مطالب آموزشی» را فراهم می کند و به چشم کاربر فشار زیادی را وارد نمی کند.

توجه داشته باشید که هر چه رزولوشن یک صفحه نمایش بیشتر باشد، آن صفحه نمایش جزئیات را با دقت بالاتری نمایش می دهد؛ اما طبعاً با افزایش وضوح صفحه نمایش، قیمت لپ تاپ نیز افزایش می یابد. در صورتی که از لحاظ بودجه مالی در مضیقه نیستید، می توانید به رزولوشن های بالاتر مانند: «1440 × 2560 پیکسل یا QHD» و «2160 × 3840 پیکسل یا 4K» نیز نیم نگاهی داشته باشید.

نرخ تازه سازی

یک لپ تاپ دارای صفحه نمایشگر با نرخ تازه سازی بالا می تواند عملکرد بهتر و روان تری را از خود به نمایش بگذارد. اغلب لپ تاپ های مناسب معلمان و اساتید، از نرخ تازه‌سازی 60 هرتز یا 75 هرتزی بهره می برند.

عمر باتری طولانی

همان طور که می دانید باتری منبع تغذیه لپ تاپ است و یک لپ تاپ بدون باتری، عملاً بلااستفاده است. علاوه بر این، اهمیت باتری در لپ تاپ های مناسب معلمان و اساتید صد چندان است؛ چرا که این گروه از افراد دائماً در حال جا به جایی میان کلاس های درسی هستند و فرصت شارژ چندین باره لپ تاپ خود را ندارند. عمر باتری یک لپ تاپ ایده آل برای مدرسان، حداقل 8 ساعت است. با این حال، در صورتی که روزهای پر مشغله ای را می گذرانید و ممکن است که همواره به پریز برق دسترسی نداشته باشید؛ توصیه می کنیم تا لپ تاپ دارای باتری با ظرفیت 100 وات (با عمر 12 ساعته) را انتخاب کنید.

 

پورت های مهم برای لپ تاپ یک معلم یا استاد 

در بر داشتن پورت های اتصال

پورت های اتصال نقش بسیار مهمی را در یک لپ تاپ مناسب معلمان و اساتید ایفاء می کنند؛ چرا که در صورت عدم وجود این پورت ها، مدرسان قادر به «اتصال به لپ تاپ به پروژکتور یا سایر دستگاه ها» برای نمایش پاورپوینت ها، ارائه و تدریس مطالب آموزشی نخواهند بود. در هنگام خریداری یک لپ تاپ آموزشی از وجود پورت های اتصال زیر اطمینان حاصل نمایید:

·       پورت HDMI

مناسب اتصال به مانیتورهای بزرگ یا پروژکتور (برای ارائه پاورپوینت، سخنرانی یا نمایش فیلم به دانش آموزان)

·       پورت  USB-C یا USB-A

انواع پورت های USB مناسب اتصال لپ تاپ به دستگاه هایی مانند: «پرینتر، اسکنر، فلش مموری و هارد اکسترنال» هستند.

·       پورت تاندربولت 4

مناسب اتصال لپ تاپ به دستگاه هایی نظیر: «پردازنده‌های گرافیکی خارجی، داک استیشن و درایوهای ذخیره‌سازی خارجی»

·       پورت اترنت

مناسب اتصال لپ تاپ به شبکه اینترنت (در مواقعی که وای فای وجود ندارد یا اتصال آن پایدار نیست)

·       وب کم و میکروفون با کیفیت

در صورتی که به صورت آنلاین تدریس می کنید، حتماً به مشخصات وب کم نظیر: «رزولوشن 1080p یا 2K و فریم ریت fps 30» و مشخصات میکروفون نظیر: «حساسیت حداقل 38 دسی بلی، قابلیت حذف نویز (Noise-canceling) و راه اندازی آسان» توجه داشته باشید.

5 لپ تاپ مناسب معلمان و اساتید

پس از بررسی 7 ویژگی تاثیرگذار بر ارائه عملکرد لپ تاپ های مناسب معلمان و اساتید، حالا قصد داریم تا 5 لپ تاپ برتر این حوزه را به شما معرفی کنیم.

لپ تاپ لنوو مدل V15

لپ تاپ لنوو مدل V15 نسبت به لپ تاپ هایی با قیمت مشابه، عملکرد بسیار خوبی را ارائه می دهد. این لپ تاپ 15.6 اینچی تنها 1.8 کیلوگرم وزن دارد و حمل آن بسیار آسان است. لپ تاپ لنوو مدل وی 15 به «پردازنده Core i5 1135G7 اینتل، رم DDR4 با ظرفیت 8 گیگابایت، کارت گرافیک 2 گیگابایتی MX350 انویدیا و هارد SSD با ظرفیت 256 گیگابایتی» مجهز است و برای مدرسانی با حجم کاری نسبتاً پایین مناسب می باشد. لازم به ذکر است که رم و فضای ذخیره سازی این لپ تاپ قابل ارتقاء است و شما می توانید تا از رم حداکثر 16 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی با ظرفیت دلخواه خود، بهره ببرید. از سایر مشخصات این لپ تاپ می توان به رزولوشن صفحه نمایش Full HD، در بر داشتن تمامی پورت های اتصال ضروری، بهره مندی از وب کم و میکروفون» اشاره داشت.

 v15 Core i5 1135G7-8GB-256GB SSD-2GB MX350

مزایا

معایب

طراحی زیبا

عمر باتری کم

ابعاد مناسب و وزن سبک

فاقد پورت تاندربولت

در بر داشتن پورت های اتصال

 

عملکرد روان

 

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook 15 R1502ZA

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook 15 R1502ZA یک لپ تاپ سبک وزن، قدرتمند و مناسب استفاده روزانه معلم ها و اساتید می باشد. این لپ تاپ به «پردازنده Core i7 1255U اینتل، رم DDR4 با ظرفیت 8 گیگابایت،کارت گرافیک Iris X اینتل و هارد SSD با ظرفیت 512 گیگابایت» مجهز است و قابلیت ارتقاء رم و ظرفیت SSD نیز فراهم می باشد. علاوه بر این، لپ تاپ 15 اینچی ویوو بوک 15 R1502ZA با وزن 1.7 کیلوگرم، قابلیت حمل آسانی دارد و به واسطه در بر داشتن پورت های اتصال مناسب، به عنوان یک لپ تاپ ایده آل برای معلمان و اساتید در نظر گرفته می شود.

 VivoBook 15 R1502ZA Core i7 1255U-8GB-512GB SSD-Intel Iris X

مزایا

معایب

طراحی زیبا و وزن سبک

عمر باتری کم

قابلیت ارتقاء رم تا 24 گیگابایت

فاقد پورت اترنت

عملکرد خوب

فاقد حافظه گرافیکی مجزا

لپ تاپ ایسر مدل Aspire 5 A515

لپ تاپ ایسر مدل Aspire 5 A515 یک لپ تاپ فوق العاده ایده آل برای معلمان و اساتید رشته های مهندسی و گرافیک است. این لپ تاپ به واسطه در بر داشتن «پردازنده Core i7 1260P اینتل، رم DDR4 با ظرفیت 8 گیگابایت، کارت گرافیک RTX 2050 انویدیا و هارد SSD با ظرفیت 512 گیگابایت» عملکرد فوق العاده روانی از خود به نمایش می گذارد. این لپ تاپ 15.6 اینچی نسبت به عملکرد بی نظیر خود وزن سبکی دارد و تنها 1.8 کیلوگرم وزن دارد. از سایر مشخصات این لپ تاپ می توان به بهره مندی از «تمامی پورت های اتصال، وب کم و میکروفون» اشاره داشت.

 Aspire 5 A515 Core i7 1260P-8GB-512GB-4GB RTX2050

مزایا

معایب

پردازنده و کارت گرافیک قوی

عمر باتری متوسط

در بر داشتن تمامی پورت های اتصال

 

عملکرد خیلی خوب

 

لپ تاپ اچ پی مدل Victus 15

لپ تاپ اچ پی ویکتوس 15 به عنوان یکی از برترین لپ تاپ های مناسب معلمان و اساتید محسوب می شود. این لپ تاپ از «پردازنده Core i5 13420H، رم DDR4 با ظرفیت 8 گیگابایت، کارت گرافیک RTX 3050 انویدیا و هارد SSD با ظرفیت 512 گیگابایت» بهره می برد و به واسطه عملکرد قدرتمند خود مناسب مدرسان پر مشغله است. این لپ تاپ 15.6 اینچی با وزن 2.2 کیلوگرم، نسبتاً سنگین اما همچنان قابل حمل است. از سایر مشخصات این لپ تاپ می توان به بهره مندی از «تمامی پورت های اتصال، وب کم و میکروفون» اشاره کرد.

 Victus 15 Core i5 13420H-8GB-512GB SSD-6GB RTX3050

مزایا

معایب

وزن سبک

وزن نسبتاً سنگین

پردازنده و کارت گرافیک قوی

 

عمر باتری مناسب

 

در بر داشتن تمامی پورت های اتصال

 

عملکرد بسیار خوب

 

مک بوک ایر (M2 2022) اپل

بدون شک، می توان مک بوک ایر (M2 2022) اپل را به عنوان بهترین لپ تاپ مناسب معلمان و اساتید دانست. این لپ تاپ با طراحی بسیار زیبا و وزن سبک 1.24 کیلوگرم قابلیت حمل فوق العاده آسانی دارد. مک بوک Air 2022 اپل از «تراشه M2 با 8 هسته، کارت گرافیک 9 هسته ای اپل، رم 8 گیگابایت و فضای ذخیره سازی 2 ترابایتی» بهره می برد و عملکرد بی نظیری را از خود برجای می گذارد. لازم به ذکر است که در این لپ تاپ امکان ارتقاء رم تا 24 گیگابایت فراهم می باشد. در نهایت، این لپ تاپ با عمر باتری 16 ساعته خود مناسب معلمان و اساتید پر مشغله است.

مک بوک ایر (M2 2022) اپل

مزایا

معایب

وزن فوق العاده سبک

گران قیمت

طراحی بسیار چشم نواز

 

عملکرد بسیار عالی

 

قابلیت ارتقاء رم تا 24 گیگابایت

 

عمر باتری خارق العاده

 

کلام پایانی

در نهایت توصیه می کنیم تا پیش از اقدام به خریداری لپ تاپ ایده آل خود، نیازهای اساسی خود را مشخص و اولویت بندی کنید و با توجه به بودجه مالی خود، به انتخاب لپ تاپ مورد نظر خود بپردازید.

در حالت کلی، یک لپ تاپ ایده آلی برای تدریس از «پردازنده سری Core i7 اینتل یا رایزن 7 AMD، رم 16 گیگابایتی (ترجیحاً از نوع DDR5)، فضای ذخیره سازی SSD با ظرفیت حداقل 1 ترابایت، صفحه نمایش با رزولوشن Full HD، عمری باتری 10 ساعته، پورت های اتصال مورد نیاز، وب کم و میکروفون خوب» بهره می برد. امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

سوالات پرتکرار کاربران

آیا صفحه نمایشگر Mini-LED برای لپ تاپ های آموزشی مناسب است؟

بله. این نوع از نمایشگرها، از لحاظ کیفیت پخش تصویر (نسبت به نمایشگرهای OLED) و میزان روشنایی ارتقاء یافته اند و مصرف انرژی کمتری نیز دارند.


آیا وجود یک هارد SSD در یک لپ تاپ ایده آل کافی است؟

ظرفیت فضای ذخیره سازی به نیازهای مدرس وابستگی دارد. شما می توانید تا با تهیه یک هارد اکسترنال، اطلاعات کم اهمیت تر را به هارد اکسترنال انتقال دهید.


آیا یک لپ تاپ مناسب تدریس نیاز به کارت گرافیک قوی دارد؟

پاسخ این سوال در نیازهای شما نهفته است. در صورتی که در رشته های گرافیکی و مهندسی تدریس می کنید و از لپ تاپ خود ارائه عملکرد فوق العاده سریع را انتظار دارید، لپ تاپ ایده آل شما باید به یک کارت گرافیک قوی مجهز باشد.


در میان لپ تاپ های معرفی شده، کدام لپ تاپ مقرون به صرفه و مناسب است؟

لپ تاپ ایسر مدل Aspire 5 A515 نسبت به عملکرد فوق العاده خود، قیمت بسیار مناسبی دارد.


مشاوره خرید لپ تاپ

اشتراک گذاری :