بهترین لپ تاپ های سال 2024 که به بازار خواهند آمد
  • 30 آذر 1402

بهترین لپ تاپ های سال 2024 که به بازار خواهند آمد

با فرا رسیدن آخرین روزهای سال 2023 و نزدیک شدن به سال نو میلادی، دنیای تکنولوژی در تب و تاب فراوانی غرق می شود. از سال 1967 میلادی تا به امروز و تنها پس از گذشت 8 روز از آغاز سال نو میلادی، شهر لاس وگاس (واقع در ایالت نوادا ایالات متحده آمریکا) با برگزاری نمایشگاه بین المللی CES میزبان گردهمایی بزرگترین غول های دنیای فناوری است. در این نمایشگاه، پیشرفته ترین تکنولوژی ها و محصولات الکترونیکی پر مصرف اعم از: «لپ تاپ، هدفون، تلویزیون، گجت های پوشیدنی هوشمند، خودروها و خانه های هوشمند» رونمایی می شوند. اما در نمایشگاه CES 2024 هر یک از بزرگان دنیای تکنولوژی ما را با چه چیزی آشنا خواهند کرد و بهترین لپ تاپ های 2024 میلادی چه مشخصاتی خواهند داشت؟ در این مقاله از لپ مال قصد داریم تا شما را با به روزترین تکنولوژی های سال 2024 میلادی برای لپ تاپ ها آشنا کنیم تا بهتر بتوانید به سراغ خرید لپ تاپ مورد نظر خود بروید. با ما همراه بمانید.

بهترین لپ تاپ های سال 2024 به چه سخت افزارهایی مجهز خواهند بود؟

همان طور که پیش تر مطرح شد، با آغاز سال میلادی، ابرقدرتان دنیای تکنولوژی ما را با جدیدترین محصولات خود آشنا خواهند کرد و از آنجایی که اغلب برندها با عقد قراردادهای طولانی مدت و همراه با یکدیگر به تولید محصولات الکترونیکی می پردازند؛ بدون شک طیف وسیعی از محصولات الکترونیکی نظیر لپ تاپ ها، به سخت افزارهای جدید و به روزی که برای سال 2024 معرفی شده اند، مجهز خواهند شد. اما در سال 2024 میلادی، هر یک از کمپانی ها چه پردازنده ها و کارت های گرافیکی را به ما معرفی می کنند؟

پردازنده

پردازنده یا CPU قلب یک سیستم کامپیوتری است و از اهمیت فراوانی برخوردار است. این میزان از اهمیت، برای لپ تاپ ها که در واقع همان کامپیوترهای قابل حمل هستند نیز، صدق می کند. در حال حاضر، کمپانی های اینتل و AMD به عنوان برترین تولیدکنندگان پردازنده در سراسر جهان محسوب می شوند و بر اساس گمانه زنی های فعلی به نظر می رسد که هر دو کمپانی قرار است تا از سری پردازنده های جدید خود در رویداد CES 2024 رونمایی کنند. در این بخش به بررسی جدیدترین پردازنده های هر دو کمپانی در سال 2024 خواهیم پرداخت.

کمپانی اینتل (Intel)

بدون شک کمپانی اینتل به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان پردازنده های کامپیوتری، نقش مهمی را در توسعه بهترین لپ تاپ های 2024 ایفاء می کند. به تازگی این کمپانی از پردازنده های سری Core Ultra خود رونمایی کرد و انتظار می رود که در سال جدید، پردازنده های سری Meteor Lake (به عنوان زیرمجموعه سری Core Ultra) نیز به بازار پرهیاهو پردازنده های کامپیوتری معرفی شوند.

پردازنده های سری Meteor Lake

به پیش بینی کارشناسان حوزه تکنولوژی، پردازنده های سری Meteor Lake با طراحی پیشرفته و قابلیت های عملکردی خود، پیشرفت های قابل توجهی را در مقایسه با پردازنده های Alder Lake و Raptor Lake فعلی ارائه خواهند داد و بازار لپ تاپ های 2024 را متحول خواهند کرد. این پردازنده ها بر اساس معماری هیبریدی (ترکیبی از هسته های عملکردی و هسته های کارایی) طراحی شده اند. این رویکرد نوآورانه به پردازنده اجازه می دهد تا منابع سخت افزاری را به صورت پویا بین تمامی بخش ها تقسیم کند و ارائه عملکرد بهینه ای را برای تمامی سطوح از وظایف (از روزمره تا پیچیده) برای کاربر تضمین نماید. علاوه بر این، کمپانی اینتل در طراحی و توسعه این سری از پردازنده های خود، به واسطه به کارگیری از فناوری «Foveros» شاخص بسیار مهم «مصرف انرژی» را در اولویت بالاتری قرار داده است و این سری از پردازنده های اینتل با کاهش «مصرف برق» و «میزان گرمای تولید شده» عملکرد بسیار روان تر و کارآمدتری را از خود به نمایش می گذارند.

علاوه بر این، پردازنده های سری Meteor Lake اینتل از رم های نوع DDR5 (پیشرفته ترین نوع رم های کامپیوتری) و فضای ذخیره سازی نوع PCIe 5.0 پشتیبانی خواهند کرد. این امر، به بهترین لپ تاپ های 2024 اجازه می دهد تا با سرعتی بالا به رم لپ تاپ و فضای ذخیره سازی (دارای پهنای باند بیشتر) دسترسی داشته باشند و در برنامه های کاربردی مانند: «ویرایش ویدیو، بازی و تجزیه و تحلیل داده» عملکردی استثنایی را از خود به نمایش بگذارند. پردازنده های سری Meteor Lake خود نیز به 4 دسته بندی زیر تقسیم می شوند:

 

نام پردازنده

تعداد هسته های عملکردی

تعداد هسته های کارایی

سرعت کلاک پایه

سرعت کلاک بوست

ظرفیت حافظه کش L3

نوع رم پشتیبانی کننده

Core Ultra i3

2

8

2.5 گیگاهرتز

5 گیگاهرتز

8 مگابایت

DDR5-5400

Core Ultra i5

4

12

3.3 گیگاهرتز

5.3 گیگاهرتز

16 مگابایت

DDR5-5400

Core Ultra i7

6

16

3.8 گیگاهرتز

5.5 گیگاهرتز

32 مگابایت

DDR5-5400

Core Ultra i9

8

24

4.2 گیگاهرتز

5.8 گیگاهرتز

64 مگابایت

DDR5-5400

 

کمپانی AMD

در سمت دیگر، انتظار می رود که کمپانی AMD با پردازنده های سری Hawk Point و سری Ryzen 8000 خود در سال 2024 به جنگ پردازنده های سری Meteor Lake اینتل برود. اغلب پردازنده های کمپانی AMD تعادلی از «عملکرد، بهره وری و قیمت» را در اختیار کاربر قرار می دهند و به نظر می رسد که سری Hawk Point و Ryzen 8000 نیز از قاعده مستثنی نخواهند ماند.

پردازنده های سری Hawk Point

پیش بینی می شود پردازنده های سری Hawk Point بر اساس معماری هیبریدی (ترکیبی از هسته های عملکردی و هسته های کارایی) پیشرفته Zen 4 طراحی و توسعه یابند. علاوه بر این، انتظار می رود که پردازنده های این سری از حافظه کش تقویت شده AMD 3D V-Cache بهره ببرند و از رم نوع DDR5 و فضای ذخیره سازی نوع PCIe 5.0 پشتیبانی کنند. در حالت کلی انتظار می رود که این سری از پردازنده های AMD، پردازنده های زیر را در خود جای دهند:

 

نام پردازنده

تعداد هسته های عملکردی

تعداد هسته های کارایی

سرعت کلاک پایه

سرعت کلاک بوست

ظرفیت حافظه کش L3

نوع رم پشتیبانی کننده

Ryzen 5 9645HS

4

8

3.4 گیگاهرتز

5 گیگاهرتز

16 مگابایت

DDR5-5400

Ryzen 7 9845HS

6

12

3.6 گیگاهرتز

5.2 گیگاهرتز

24 مگابایت

DDR5-5400

Ryzen 9 9945HS

8

16

3.8 گیگاهرتز

5.4 گیگاهرتز

32 مگابایت

DDR5-5400

 

پردازنده های سری Ryzen 8000 

پردازنده های سری رایزن 8000 به مانند پردازنده های سری Hawk Point از معماری هیبریدی پیشرفته Zen 4 بهره می برند. انتظار می رود که حافظه کش AMD 3D V-Cache این پردازنده ها نیز ارتقاء یافته باشند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که این سری از پردازنده های AMD نیز از رم نوع DDR5 و فضای ذخیره سازی نوع PCIe 5.0 پشتیبانی کنند. پیش بینی می شود که در این سری، پردازنده های زیر به بازار معرفی شوند:

 

نام پردازنده

تعداد هسته های عملکردی

تعداد هسته های کارایی

سرعت کلاک پایه

سرعت کلاک بوست

ظرفیت حافظه کش L3

نوع رم پشتیبانی کننده

Ryzen 5 8645HS

4

8

3.5 گیگاهرتز

5.2 گیگاهرتز

16 مگابایت

DDR5-5400

Ryzen 7 8845HS

6

12

3.7 گیگاهرتز

5.5 گیگاهرتز

24 مگابایت

DDR5-5400

Ryzen 9 8945HS

8

16

3.9 گیگاهرتز

5.7 گیگاهرتز

32 مگابایت

DDR5-5400

  کارت گرافیک انویدیا در برابر Amd در سال 2024

 

کارت گرافیک

بدون شک، کارت گرافیک پس از CPU به عنوان مهم ترین قطعه سخت افزاری یک لپ تاپ یا کامپیوترهای دسکتاپ در نظر گرفته می شود. کارت گرافیک، به مانند سایر قطعات کامپیوتری، از بخش های مختلفی تشکیل شده است که در راس آن «پردازنده گرافیکی» قرار دارد. امسال نیز دو کمپانی انویدیا و AMD با معرفی جدیدترین پردازنده های گرافیکی به بازار، نبض بازار بهترین لپ تاپ های 2024 را در دست خواهند داشت. در این بخش به بررسی کوتاهی از پردازنده های گرافیکی جدید این دو کمپانی خواهیم پرداخت.


اگر یک مقایسه کامل بین دو کارت گرافیک پرچمدار انویدیا و AMD می خواهید می توانید مقاله « مقایسه RTX 4090 با RX 7900 XTX » را مطالعه کنید.


کمپانی انویدیا (Nvidia)

کمپانی انویدیا که به خلق پردازنده ها و کارت های گرافیک بی نظیر خود شهرت دارد، امسال هم با دستی پر به استقبال سال 2024 میلادی می رود. انتظار می رود که در سال جدید این کمپانی از پردازنده های گرافیکی قدرتمندتری با هدف ارتقاء عملکرد و بهبود قابلیت های بصری و ارائه عملکرد فوق العاده سریع و روان برای بازی های کامپیوتری و فعالیت های مبتنی بر نرم افزارهای گرافیکی در تمامی سطوح «مبتدی، متوسط، حرفه ای و فوق حرفه ای» رونمایی کند.

همچنین پیش بینی می شود که پردازنده های گرافیکی سری RTX 40 Super انویدیا بر اساس معماری پیشرفته Ada Lovelace طراحی و توسعه یافته شده باشند و عملکرد قوی تری را نسبت به پردازنده های گرافیکی سری RTX 40 فعلی، از خود به نمایش بگذارند. ضمناً شایعاتی در رابطه با تقویت کنسول بازی ابری GeForce Now و پشتیبانی گسترده از DLSS 3.5 (افزایش 20 درصدی نرخ فریم به منظور بهبود عملکرد لپ تاپ گیمینگ) برای بازی های ویدیویی سنگین و پیچیده نیز به گوش می خورد.

انتظار می رود که انویدیا، شاخص «بهره وری انرژی» را در این سری از پردازنده های گرافیکی فراموش نکرده باشد و روش های مدیریت انرژی بهتری را برای مصرف انرژی (شارژ باتری لپ تاپ های 2024) ارائه دهد. برخی از پردازنده های گرافیکی سری RTX 40 Super انویدیا برای بهترین لپ تاپ های 2024 عبارتند از:

پردازنده گرافیکی RTX 4080 Super

پیش بینی می شود که پردازنده گرافیکی پرچم دار RTX 4080 Super انویدیا در بازی های ویدیویی سنگین و کارهای گرافیکی پیچیده عملکرد فوق العاده چشمگیری را از خود به نمایش بگذارد. به گفته انویدیا، این پردازنده گرافیکی قادر است تا نسبت به پردازنده گرافیکی RTX 4080 فعلی در قابلیت «ری تریسینگ/رهگیری بلادرنگ پرتو» تا 20% سریع تر عمل کند و با بهبود بخشیدن به نورپردازی بازی، تصاویر و جلوه های ویژه واقع گرایانه تری را برای کاربر به نمایش بگذارد. علاوه بر این، در این پردازنده گرافیکی، فرآیند «شطرنجی سازی Rasterization» تا 15% سریع تر رخ می دهد و به واسطه تسریع فرآیند تبدیل تصاویر به پیکسل های نورانی برای نمایش بر روی نمایشگر، کاربر قادر است تا در پیچیده ترین بازی های ویدیویی (سطح AAA) از لپ تاپ گیمینگ فوق حرفه ای خود عملکرد بسیار روانی را دریافت کند و از گیمینگ لذت ببرد.

پردازنده گرافیکی RTX 4070 Ti Super

این پردازنده گرافیکی از کمپانی انویدیا، مخصوص بهترین لپ تاپ های گیمینگ حرفه ای و رده بالا 2024 است. پردازنده گرافیکی RTX 4070 Ti Super نسبت به پردازنده RTX 4070 Ti فعلی، در ری تریسینگ تا 25% و در شطرنجی سازی تا 20% بهتر عمل می کند و قادر است تا عملکرد قابل قبولی را به گیمرهای حرفه ای و افرادی که با نرم افزارهای گرافیکی بسیار سنگین سر و کار دارند (مانند تولیدکنندگان محتوا بصری، تدوین گران و ..) ارائه دهد.

پردازنده گرافیکی RTX 4070 Super

انویدیا قصد دارد تا در پردازنده گرافیکی RTX 4070 Super، بهترین لپ تاپ های گیمینگ میان رده 2024 را مورد هدف قرار دهد. این پردازنده گرافیکی در ری تریسینگ و شطرنجی سازی به ترتیب 15% و 10% بهتر از RTX 4070 فعلی عمل می کند و تجربه گیمینگ روان و لذت بخشی را برای گستره وسیعی از گیمرهای سطح متوسط فراهم خواهد کرد.

پردازنده گرافیکی RTX 4060 Super

انویدیا، پردازنده گرافیکی RTX 4060 Super را برای بهترین لپ تاپ های گیمینگ سطح پایه 2024 توسعه داده است. این پردازنده گرافیکی نسبت به مدل پیشین خود ( RTX 4060 فعلی ) تا 20% در ری تریسینگ و تا 15% در شطرنجی سازی بهتر عمل می کند. این پردازنده گرافیکی قادر است تا تجربه بازی فوق العاده ای را برای گیمرهای نسبتاً مبتدی رقم بزند.

پردازنده گرافیکی RTX 4050 Super

پردازنده گرافیکی RTX 4050 Super به صورت انحصاری برای لپ تاپ های گیمینگ/ روزمره 2024 در نظر گرفته شده است. این پردازنده گرافیکی در مقایسه با مدل پیشین خود در ری تریسینگ و شطرنجی سازی به ترتیب 15% و 10% بهتر عمل می کند و انتخاب مناسبی برای گیمرهای مبتدی و طرفداران لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت خواهد بود.

کمپانی AMD

بدون شک، کمپانی AMD رقیب اصلی انویدیا در توسعه پردازنده های گرافیکی برای بهترین لپ تاپ های 2024 خواهد بود. پیش بینی بر آن است که AMD با معرفی پردازنده های گرافیکی مبتنی بر معماری پیشرفته RDNA 3 در یک فضای رقابت تنگاتنگ با پردازنده های گرافیکی سری RTX 40 Super انویدیا قرار بگیرد. برخی از پردازنده های گرافیکی مبتنی بر معماری RDNA 3 کمپانی AMD عبارتند از:

پردازنده گرافیکی RX 7850M

بدون شک پردازنده گرافیکی پرچم دار RX 7850M کمپانی AMD یکی از برترین انتخاب ها برای بهترین لپ تاپ های 2024 خواهد بود. این پردازنده گرافیکی در مقایسه با مدل RX 7800M، در ری تریسینگ تا 20% و در شطرنجی سازی تا 15% بهتر عمل می کند. این میزان از بهبود در این 2 شاخص حائز اهمیت، تجربه فوق العاده ای را برای گیمرهای فوق حرفه ای رقم خواهد زد.

پردازنده گرافیکی RX 7750M

AMD در ساخت پردازنده گرافیکی RX 7750M، لپ تاپ های گیمینگ سطح بالا 2024 را مورد هدف قرار داده است. این پردازنده گرافیکی نسبت به پردازنده RX 7700M فعلی تا 25% در ری تریسینگ و تا 20% در شطرنجی سازی ارتقاء یافته است و عملکرد چشمگیری را در بازی های ویدیویی پیچیده برای گیمرهای حرفه ای از خود به نمایش خواهد گذاشت.

پردازنده گرافیکی R7 7650M

این پردازنده گرافیکی به عنوان انتخاب شایسته ای برای بهترین لپ تاپ های گیمینگ میان رده سال 2024 در نظر گرفته می شود. پردازنده گرافیکی R7 7650M در مقایسه با RX 7600M تا 15% در ری تریسینگ و 10% در شطرنجی سازی، سریع تر عمل می کند و تجربه گیمینگ فوق العاده ای را برای طیف گسترده ای از گیمرهای سطح متوسط و حتی گیمرهای مبتدی رقم خواهد زد.

5 لپ تاپ برتر سال 2024

همانطور که قابل پیش بینی است، امسال نیز برترین برندهای تولید کننده لپ تاپ دنیا در سال 2023 مانند: «ایسوس، لنوو، ایسر، اچ پی، سامسونگ، دل، ال جی، مایکروسافت، اپل و …» از لپ تاپ های جدید خود رونمایی می کنند. با این حال توجه داشته باشید که طبق روال سابق، بخش اعظمی از لپ تاپ های معرفی شده، در واقع نسخه های ارتقا یافته لپ تاپ های سال پیش خواهند بود. در این بخش به بررسی کوتاه بهترین لپ تاپ های سال 2024 خواهیم پرداخت.

 

5 لپ تاپ برتر سال 2024 

لپ تاپ Swift Go 14 ایسر (2024)

لپ تاپ Swift Go 14 ایسر (2024) با وزن 1.35 کیلوگرمی، یکی از سبک ترین لپ تاپ های سال 2024 میلادی خواهد بود. این لپ تاپ به «صفحه نمایش 14 اینچی Full HD IPS، پردازنده Core Ultra 5 یا Core Ultra 7  اینتل و گرافیک یکپارچه Arc اینتل» مجهز خواهد بود. این لپ تاپ از رم حداکثر 32 گیگابایتی نوع LPDDR5x و هارد PCIe 4.0 NVMe اس اس دی با ظرفیت حداکثر 1 ترابایتی پشتیبانی می کند و انتخاب مناسبی برای دانشجویان خواهد بود.

لپ تاپ ROG Strix SCAR 17  ایسوس (2024)

این لپ تاپ پرچمدار ایسوس به عنوان یکی از برترین لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار محسوب می شود و انتظار می رود که در سال 2024 میلادی، به صورت چشمگیری ارتقاء یابد. پیش بینی می شود که این لپ تاپ به جدیدترین پردازنده های سری H اینتل Core و پردازنده گرافیکی انویدیا سری جی فورس RTX 40 مجهز باشد. علاوه بر این، انتظار می رود که نرخ تازه سازی صفحه نمایش (Refresh Rate) این لپ تاپ ارتقاء یابد و صفحه نمایش ثانویه آن نیز اصلاح شود. همچنین، پیش بینی می شود که طراحی ظاهری این لپ تاپ «باریک تر، سبک تر و ارگونومیک تر» باشد و ایسوس سیستم خنک کننده پیشرفته ای را نیز برای آن در نظر بگیرد.

لپ تاپ ThinkPad X1 Carbon Gen 11 لنوو (2024)

لپ تاپ ThinkPad X1 Carbon Gen 11 در نخستین ماه های سال 2023 به بازار معرفی شد. حالا انتظار می رود که نسخه 2024 این لپ تاپ لنوو از جدیدترین پردازنده های سری Core H اینتل و به روزترین پردازنده های گرافیکی انویدیا سری جی فورس RTX 40 بهره ببرد. علاوه بر این، می توان ارتقاء صفحه نمایش (افزایش نرخ تازه سازی )، صفحه کلید (طراحی ارگونومیک و پیشرفته) و نصب یک سیستم خنک کننده پیشرفته را بر روی این لپ تاپ انتظار داشت.

گلکسی بوک 4 اولترا سامسونگ

با استناد به شایعات مطرح شده، گلکسی بوک 4 اولترا به پردازنده قدرتمند Core Ultra 9 اینتل و یکی از جدیدترین پردازنده های گرافیکی کمپانی انویدیا، یعنی GeForce RTX 4070 مجهز خواهد بود. انتظار می رود که این لپ تاپ قدرتمند عملکرد بسیار چشمگیری را در بازی های کامپیوتری (خصوصاً در DLSS) از خود به نمایش بگذارد. از آنجایی که این لپ تاپ به سیستم خنک کننده بهبود یافته (یک محفظه بخار 11 درصد عریض تر همراه با دو فن) مجهز خواهد بود؛ قادر است تا علاوه بر دفع موثر گرما، از میزان صدای تولید شده توسط فن نیز بکاهد. از سایر مشخصات این لپ تاپ می توان به بهره مندی آن از: «تراشه امنیتی Samsung Knox، صفحه نمایش داینامیک امولد 2X ارتقا یافته با فناوری Vision Booster و یک واحد پردازش عصبی (NPU) برای کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی» اشاره داشت.


همچنین می توانید درباره « بهترین لپ تاپ ها برای هوش مصنوعی » مطالعه کنید.


مک بوک Air مدل M3 اپل

پس از رونمایی کمپانی اپل از تراشه M3، حالا حجم انتظارات علاقه مندان به دنیای تکنولوژی، سر به فلک می کشد! از آنجایی که تراشه های M2 Max و M2 Ultra (که در مدل های پیشین مک بوک Air استفاده می شدند) نیز عملکرد بسیار درخور توجهی را از خود به نمایش می گذاشتند؛ بدون شک می توان انتظار داشت که تراشه قدرتمندتر M3 نیز ویژگی های بسیار خارق العاده ای را با خود به همراه آورد.

کلام پایانی

بدون اغراق، ساعت دنیای محصولات دیجیتالی با ساعت دنیای انسان ها فرق دارد؛ چرا که هر ثانیه در دنیای ما انسان ها، ساعت دنیای محصولات دیجیتال به اندازه چندین سال رو به جلو حرکت می کند. در حالت کلی، انتظار می رود که پس از معرفی پردازنده های جدید توسط کمپانی های اینتل و AMD و پردازنده های گرافیکی جدید انویدیا و AMD، در سال 2024 میلادی با لپ تاپ های بسیار قدرتمندتری مواجه شویم. از طرف دیگر، با پیشرفت برق آسا هوش مصنوعی، اغلب سازندگان لپ تاپ تمرکز اصلی خود را بر روی تولید لپ تاپ های مبتنی بر هوش مصنوعی قرار داده اند و انتظار داریم که در این بخش نیز با تحولات فراوانی رو به رو شویم. علاوه بر این، می توانیم بهبودهایی را در بخش های: «مدیریت انرژی، رنگ و وضوح صفحه نمایشگر، طراحی ارگونومیک (مطابق با آناتومی بدن انسان» و پشتیبانی از «پورت های اتصال با سرعت بیشتر، ظرفیت باتری بیشتر و سرعت شارژ بالاتر» را در بهترین لپ تاپ های سال 2024 میلادی انتظار داشته باشیم.

سوالات پرتکرار کاربران

در میان پردازنده های جدید، کدام پردازنده پتانسیل بهتری را از خود نشان می دهد؟

بر روی کاغذ به نظر می رسد که پردازنده های سری Core Ultra i9 اینتل، در سال 2024 بهترین عملکرد را به کاربران ارائه خواهند داد.


بهبود سیستم خنک کننده در بهترین لپ تاپ های 2024 چه نقشی دارد؟

به طور کلی، با ارتقاء سیستم خنک کننده، لپ تاپ قادر است تا عملکرد درخور توجهی را از خود به نمایش بگذارد و در کارهای سخت و پیچیده داغ نکند و به سایر قطعات نیز آسیب نزند.


 فضای ذخیره سازی نوع PCIe 5.0 چه تفاوتی با نسل پیشین خود دارد؟

این نوع از فضای ذخیره سازی (عموماً SSD) پهنای باند دو برابری را نسبت به نسل قبل از خود ارائه می دهد و توانایی انتقال اطلاعات با سرعت دو برابری را دارد.


بهترین لپ تاپ 2024 کدام یک از لپ تاپ های معرفی شده خواهند بود؟

در جمع لپ تاپ های معرفی شده، به نظر می رسد که گلکسی بوک 4 اولترا سامسونگ، یک لپ تاپ همه کاره باشد!


مشاوره خرید لپ تاپ

اشتراک گذاری :