6 لپ تاپ مناسب برای کودکان
  • 04 دی 1401

6 لپ تاپ مناسب برای کودکان

اگر شما هم مثل بسیاری از والدین قصد خرید لپ تاپ برای کودک خود را دارید، با این مقاله که به نکات ضروری در زمان خرید لپ تاپ کودک و معرفی چند لپ تاپ عالی برای بچه‌ها پرداخته‌ایم، همراه باشید.

با رشد سریع تکنولوژی و نیاز به استفاده از آن در حوزه‌های مختلف، سن استفاده از فناوری هم بسیار پایین آمده است. این روزها والدین علاوه بر خرید لوازم تحریر رنگارنگ و کتاب داستان برای کودکان، باید به فکر خرید لپ تاپ هم باشند. سن مناسب برای آشنا کردن کودک با لپ تاپ، ۵ سالگی است؛ در این سن کودک ابتدا با حل کردن معما، بازی کردن و کامل کردن فعالیت‌های درخواستی، با کارایی لپ تاپ آشنا می‌شود. لپ تاپ کودک با آنچه که والدین استفاده می‌کند تفاوت‌های محسوسی دارد که در هنگام انتخاب و خرید باید به آن دقت کرد. کودکان می‌توانند از این وسیله برای دسترسی به اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای درسی و گوش دادن به کتاب‌های صوتی و کمک آموزشی استفاده کنند. با این وجود هنوز هم والدین نگران خطرات استفاده از تکنولوژی توسط کودکان خود هستند. به نظر شما چرا در عصر حاضر، لپ تاپ برای کودکان ضروری است؟

هدف از خرید لپ تاپ برای کودک چیست؟

این روزها همه ما با اطلاعات مختلف و ضد و نقیض در حوزه‌های مختلف بمباران می‌شویم. برخی معتقد هستند استفاده از لپ تاپ و نوت بوک برای کودکان معایبی به همراه دارد که یکی از آن‌ها تعامل با همسالان در محیط واقعی است. اما هزاران مطلب در مورد مزایای داشتن لپ تاپ برای بچه‌ها منتشر شده که موافقان زیادی را هم با خود همراه کرده است. طبق گزارش منتشر شده توسط دپارتمان تجارت آمریکا، دسترسی به اینترنت می‌تواند به افزایش خلاقیت و مهارت ارتباطی کودکان کمک کند. هم‌چنین دسترسی به کامپیوتر به رشد تحصیلی کودک منجر شده و آنها را با دنیاهایی مواجه می‌کند که بدون وجود اینترنت، از درک آن ناتوان هستند. مزایای خرید لپ تاپ کودک در ادامه آورده شده است.

۱. رشد تحصیلی

  استفاده از نرم‌افزارهای آموزشی به کودکان کمک می‌کند در مدرسه پیشرفت کنند. نرم‌افزارهای تعاملی به کودکان در تمام رده‌های سنی این امکان را می‌دهد که نقاط قوت خود را توسعه داده و نقاط ضعف خود را بهبود ببخشند. محققان دانشگاه ایلینوی معتقد هستند که کار با کامپیوتر مثل ارسال ایمیل می‌تواند توانایی نوشتاری کودکان را تا حد چشمگیری ارتقا دهد. والدین با تهیه لپ تاپ کودک به او این فرصت را می‌دهند که با ورود به دنیای اینترنت به بی‌نهایت منبع با کیفیتِ آموزشی دسترسی داشته باشد.

۲. آشنایی کودک با دنیا

همه کودکان در همه جای دنیا امکان سفر به کشورها و شهرهای مختلف و تجربه سبک زندگی و فرهنگ‌های مختلف را ندارند. کودک می‌تواند با استفاده از اینترنت به تورهای مجازی موزه‌ها، شهرها، پارک‌ها و جنگل‌ها برود و در مورد آنها یاد بگیرد؛ می‌تواند ویدیوهای آموزش کاردستی را دانلود کرده و مهارت کار با دست را در خود تقویت کند. دوره‌های رایگان آموزش زبان‌های خارجی توسط اساتید خارجی هم یکی دیگر از امکاناتی است که تهیه لپ تاپ کودک می‌تواند در اختیار بچه‌ها قرار بدهد.

۳. افزایش خلاقیت

تهیه لپ تاپ برای کودکان گزینه‌های زیادی را برای افزایش خلاقیت و کشف علایق ایجاد می‌کند. کودک می‌تواند آموزش موسیقی، نقاشی، عکاسی، طراحی و ده‌ها مهارت دیگر را به صورت آنلاین تماشا کند و با استفاده از آن آموزش‌ها، اثر هنری خود را خلق کند. هرچقدر اطلاعات و مشاهدات کودک از مهارت‌های مختلف بیشتر باشد، احتمال کشف مسیر دلخواه و علایق در او بیشتر می‌شود.

آموزش نحوه کار با لپ تاپ به کودک

استفاده طولانی مدت از لپ تاپ می‌تواند روی بینایی، ساختار بدنی و سلامت کودک تاثیر بگذارد. کامپیوترها به دلیل ماهیت پویا و تعاملی که دارند می‌توانند کاملا اعتیادآور باشند. بنابراین در حین کار با لپ تاپ باید وقفه‌های زمانی برای استراحت کودک در نظر بگیرید تا چند دقیقه‌ای از لپ تاپ دور شده و راه برود. از او بخواهید صاف بنشیند، پاهای خود را روی زمین قرار دهد و لپ تاپ را در فاصله ۵۰ سانتیمتری از صورت و در ارتفاعی قرار دهید که برای کار با آن، مجبور به خم کردن گردن خود نشود.

آسیب رسیدن به لپ تاپ کودک می‌تواند خسارت مالی سنگینی به شما وارد آورد. بنابراین باید راه مراقبت از لپ تاپ را به او آموزش بدهید. از کودک بخواهید قبل و بعد از استفاده، آن را تمیز کند؛ نزدیک لپ تاپ خود غذا و نوشیدنی میل نکند؛ لپ تاپ را با دقت حمل کند. وقتی کودک این قوانین را یاد بگیرد، می‌تواند سال‌های بیشتری از لپ تاپ خود استفاده کند.

 لپ تاپ بچه ها چه ویژگی هایی دارد؟

 

لپ تاپ بچه ها چه ویژگی هایی دارد؟

 اگر به این نتیجه رسیدید که برای کودک خود لپ تاپ تهیه کنید، باید ویژگی هایی را از قبل در نظر داشته باشید. بچه‌ها به کامپیوترهایی با حافظه و گرافیک بالا یا سخت افزارهای پیچیده نیازی ندارند؛ والدین باید گزینه‌ای را انتخاب کنند که علاوه بر برآوردن نیازهای کودک، استفاده آسان و ماندگاری طولانی داشته باشد.

۱. انتخاب سیستم عامل

به طور کلی لپ تاپ ها در سه دسته کروم بوک، تحت ویندوز و اپل قرار دارند. قبل از این که تصمیم بگیرید کدام یک از این لپ تاپ ها را تهیه کنید، در مورد امکان نصب نرم‌افزارها و برنامه‌های مختلف روی این سیستم عامل‌ها تحقیق کنید. بسیاری از والدین در زمان خرید لپ تاپ کودک این مرحله را جدی نمی‌گیرند و صرفا به ظاهر یا برند لپ تاپ توجه می‌کنند.

- کروم بوک

کروم بوک معمولا امن‌ترین انتخاب برای لپ تاپ کودکان است. اطلاعات در این لپ تاپ ها در فضای ابری مثل گوگل درایو ذخیره شده و کودک می‌تواند تکالیف خود را از هر جایی انجام دهد. این لپ تاپ ها بسیار مقرون به صرفه هستند اما در عین حال کارایی محدودی دارند. شما می‌توانید برنامه‌های مایکروسافت را کروم بوک اجرا کنید اما تجربه کار با آن به قدرتمندی لپ تاپ های دارای سیستم عامل ویندوز نیست. همچنین اگر کودک شما عاشق بازی‌های کامپیوتری است، باید بدانید که بعضی از بازی‌های محبوب ممکن است روی این لپ تاپ اجرا نشوند.

- لپ تاپ تحت ویندوز

شما می‌توانید با قیمتی مناسب یک لپ تاپ با سیستم عامل ویندوز تهیه کنید: بیشتر آنها دارای برنامه‌های آفیس مانند ورد، اکسل و پاورپوینت هستند که برای انجام تکالیف مدرسه بسیار کارایی دارند. ویندوز در نوت بوک بچه ها به آنها امکان دسترسی به نرم‌افزارهای زیادی را می‌دهد که برای بازی یا تکالیف مدرسه مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین والدین می‌توانند نرم‌افزارهای آنتی ویروس و کنترل والد روی لپ تاپ کودک نصب کنند تا مراقب فعالیت‌های آنلاین بچه‌ها باشند. لپ تاپ های ویندوز طیف گسترده‌ای دارند و از سطح مبتدی و مناسب کودک تا سطح حرفه‌ای و تجاری را شامل می‌شوند. اما گاهی یادگیری کار با ویندوز می‌تواند برای کودکان کم‌ سن چالش‌هایی به همراه داشته باشد.

- مک بوک اپل

اگر از آن دسته از والدین عاشق محصولات اپل به خصوص آیفون هستید، احتمالا تمایل شما به سمت خرید مک بوک بیشتر است؛ اما حتی سطح مبتدی این لپ تاپ ها هم گران است. می‌توانید خرید این نوع لپ تاپ‌ را برای نوجوان خود در نظر بگیرید. مک به خاطر طراحی ظریف و کارایی ساده و خلاقانه، بسیار باپرستیژ است و به راحتی با بقیه دستگاه‌های اپل متصل می‌شود و به راحتی می‌توانید اطلاعات را در دستگاه‌های مختلف به اشتراک بگذارید؛ اما در عین حال، لپ تاپ کودک محسوب نمی‌شود.

۲. تناسب قیمت با کیفیت

یک بودجه مشخص برای خرید لپ تاپ بچه‌ ها در نظر بگیرید. گزینه‌های زیادی در بازار وجود دارد که قیمت مناسبی داشته و در عین حال می‌توانند نیازهای کودک را پاسخ بدهند. ممکن است گاهی وسوسه شوید که لپ تاپی گران قیمت خریداری کنید اما باید ببینید آیا کیفیت و کارایی آن با قیمت بالایی که می‌پردازید تناسب دارد یا خیر. پول خود را صرف خرید لپ تاپی کنید که دوام بیشتری دارد؛ برخی از لپ تاپ ها صفحه‌کلید ضدآب و بدنه‌ مقاوم در برابر نفوذ آب دارند.

  لپ تاپ خرید بچه

 

پردازنده قوی، صفحه کلید راحت، عمر بالای باتری و گزینه‌های کافی برای نظارت والدین، می‌تواند مجموعه خوبی برای یک لپ تاپ مناسب برای کودکان باشد. به دلیل این‌که لپ تاپ کودک باید سبک و قابل حمل باشد حتما باید سراغ صفحه نمایش ۱۱ یا ۱۲ اینچی بروید. شما می‌خواهید دستگاهی خریداری کنید که به راحتی ویدیوهای استریم را نمایش دهد، برای دسترسی به سایت‌های یا کلاس‌های آنلاین مشکلی ایجاد نشود و در حین تماس‌های تصویری اختلال به وجود نیاید پس باید گزینه‌های زیر را در نظر داشته باشید:

- RAM (رَم)

رم به حافظه دستگاه اشاره دارد. هرچه RAM بالاتر باشد، لپ تاپ بهتر می‌تواند بدون کاهش سرعت، کارهای دارای حجم اطلاعات بالا را انجام دهد. لپ‌ تاپ کودک شما باید حداقل رم ۴ گیگابایت داشته باشد.

- SSD

اندازه هارد درایو که در آن اسناد، تصاویر، اپلیکیشن‌ها، ویدیوها و غیره ذخیره می‌شود را SSD می‌گویند. اگر اندازه SSD لپ تاپ ۶4 گیگابابت در ویندوز یا مک باشد، بچه‌ها می‌توانند اطلاعات بیشتری در لپ تاپ خود ذخیره کنند. گرچه در کروم بوک اطلاعات در فضای ابری ذخیره می‌شود اما با این وجود به یک SSD حداقل ۳۲ گیگابایتی نیاز دارید که برای کودک کافی است.

- وضوح تصویر

برای این که لپ تاپ خود را دارای وضوح تصویر بالا در نظر بگیرید باید حداقل دارای رزولوشن 720p باشد؛ اما بهتر است برای تماشای تصویری شفاف و واقعی مخصوصا برای ویدیوها، لپ تاپی با رزولوشن ۱۰۸۰ را انتخاب کنید. صفحه نمایش واید (۱۶:۹) نسبت به صفحه نمایش مربع (۴:۳) ارجحیت دارد.

- سهولت اتصال

لپ تاپ کودک شما علاوه بر داشتن بلوتوث برای اتصال بی‌سیم لوازم جانبی مانند ماوس یا اسپیکر، باید شیار مخصوص کارت میکرو اس دی برای انتقال فایل، جک ۳.۵ میلیمتری هدفون و پورت USB هم داشته باشد.

۳. خرید لپ تاپ کارکرده

لپ تاپ های کارکرده که بررسی و تعمیر شده‌اند و مانند یک کامپیوتر کاملا نو کار می‌کنند هم گزینه مناسبی برای کودکان هستند. در این صورت می‌توانید با پرداخت پول کمتر، یک لپ تاپ مدل بالا خریداری کنید. فقط در هنگام خرید حتما از فروشنده ضمانت دریافت کنید که لپ تاپ سالم است و بدون هیچ مشکلی به شما فروخته می‌شود.

بهترین لپ تاپ های مناسب برای کودکان

حالا که دلایل و اهداف خرید لپ تاپ کودک را می‌دانید و با نحوه آموزش کار با لپ تاپ به بچه‌ها آشنا شدید، وقت معرفی چند نمونه از بهترین لپ تاپ های موجود در بازار است.

۱. لپ تاپ لنوو کروم بوک C330

سیستم عامل: کروم |‌ اندازه صفحه نمایش: ۱۱ اینچ | صفحه نمایش لمسی: بله | حافظه: ۶ گیگابایت

 

مزایا

معایب

انعطاف‌پذیری ۳۶۰ درجه

نامناسب برای استفاده گیمرها

مقرون به صرفه

نیازمند جیمیل برای راه‌اندازی

طول عمر بالای باتری

 

 

لپ تاپ لنوو کروم بوک C330 توانسته رضایت ۸۸ درصد ۱۰۵۰۰ خریدار خود را در سایت آمازون کسب کند. این لپ تاپ به دلیل ظرافت در طراحی، سهولت در استفاده و سبک بودن، جایگاه اول را به خود اختصاص بدهد. این لپ تاپ چرخش ۳۶۰ درجه دارد بنابراین کودک می‌تواند آن را به حالت خیمه، تبلت، ایستاده یا لپ تاپ استفاده کند. برای کودکانی که به تبلت عادت دارند، این لپ تاپ یک لپ تاپ با صفحه نمایشی لمسی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

۲. لپ تاپ پرچم دار لنوو 300e

سیستم عامل: ویندوز ۱۰ حالت S | اندازه صفحه نمایش: ۱۱.۶ اینچ | صفحه نمایش لمسی: بله | حافظه: ۶ گیگابایت

 

مزایا

معایب

حالت‌های نمایش مختلف

فقط ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره دارد

صفحه نمایش لمسی

 

سبک

 

 

300e از لپ تاپ های پرچم دار برند لنوو و دارای صفحه نمایش لمسی ۱۱.۶ اینچی است که کودک عاشق تماشای ویدیوهای دلخواه خود در آن می‌شود. این لپ‌ تاپ کودک برای استفاده روزمره در انجام تکالیف و سرگرمی بسیار ایده‌آل است و همراه با نسخه‌ نصب شده از ویندوز ۱۰ ارائه می‌شود و امنیت و عملکرد بهینه‌ای دارد.

۳. لپ تاپ ایسوس L210

سیستم عامل: ویندوز ۱۰ | اندازه صفحه نمایش: ۱۱.۶ اینچ | صفحه نمایش لمسی: خیر | حافظه: ۶۴ گیگابایت

 

مزایا

معایب

سبک بودن

عدم وجود صفحه لمسی

ماندگاری باتری تا ۱۲ ساعت

سختی کار با کلید اعداد

سبک

 

 

از لپ تاپ ایسوس L210 با نام لپ تاپ دوقلوها یاد می‌شود. این لپ تاپ با باز شدن ۱۸۰ درجه صفحه، امکان کار همزمان دو نفر را فراهم می‌کند. کاربران از این قابلیت لپ تاپ بسیار راضی هستند و آن را مخصوص کودکان عصر مدرن می‌دانند.

۴. لپ تاپ اپل مک بوک ایر M2

سیستم عامل: مک | اندازه صفحه نمایش: ۱۳.۶ اینچ | صفحه نمایش لمسی: خیر | حافظه: ۲۵۶ گیگابایت

 

مزایا

معایب

ماندگاری باتری تا ۱۸ ساعت

گران قیمت بودن

قابل اعتماد و بادوام

پشتیبانی فقط از سیستم عامل مک

پردازنده پرسرعت

 

 

سبک‌ترین و سریع‌ترین مک بوک موجود در بازار ارزش کمی هزینه کردن را دارد در عوض کودک شما می‌تواند تا نوجوانی به راحتی از آن استفاده کند؛ این لپ تاپ کودک به خصوص برای آن دسته از بچه‌هایی مناسب است که کارهای هنری انجام می‌دهند. این لپ تاپ با عمر باتری ۱۸ ساعته و پردازنده M2 بسیار قدرتمند و سریع و عدم وجود فن و بی‌صدا بودن آن، یکی از بهترین لپ تاپ های موجود در بازار است. سبکی و قابل حمل بودن، وضوح تصویر بالا و صفحه نمایش روشن، جزو ویژگی‌های برجسته این لپ تاپ است. از آنجایی که مک بوک‌ها عمر طولانی دارند و در طول زمان هم از ارزش مالی آن کاسته نمی‌شود پس خرید این مک بوک یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه است.

 ۵. لپ تاپ Microsoft Surface Go 3

سیستم عامل: ویندوز ۱۱ | اندازه صفحه نمایش: ۱۰.۵ اینچ | صفحه نمایش لمسی: بله | حافظه: ۱۲۸ گیگابایت

 

مزایا

معایب

صفحه نمایش بسیار با کیفیت و مقاوم

صفحه کلید به صورت جداگانه فروخته می‌شود

مناسب برای کارهای روزمره

ماندگاری باتری کوتاه است

صفحه نمایش لمسی

 

 

این لپ تاپ به راحتی حمل شده و می‌تواند به عنوان لپ تاپ یا تبلت مورد استفاده قرار بگیرد. اگر می‌خواهید از صفحه کلید برای تایپ استفاده کنید، باید آن را به صورت جداگانه بخرید که به راحتی به صفحه نمایش متصل می‌شود. این لپ تاپ برای افرادی مناسب است که می‌خواهند یک تبلت سبک و راحت با کارایی لپ تاپ داشته باشند.

۶. لپ تاپ Acer Aspire 5

سیستم عامل: ویندوز ۱۱ حالت S | اندازه صفحه نمایش: ۱۵.۶ اینچ | فضای ذخیره: ۲۵۶ گیگابایت

 

مزایا

معایب

صفحه کلید دارای نور مخفی

عدم وجود صفحه نمایش لمسی

اثر انگشت خوان

 

ماندگاری ۸ ساعته باتری

 

 

همان‌طور که بارها در این متن اشاره شد، لپ تاپ کودک باید سبک و به راحتی قابل حمل باشد. لپ تاپ Acer Aspire 5 مدل اسلیم یک گزینه ایده‌‌آل برای بچه‌ها است که فضای کمی را روی میز یا در کوله‌پشتی اشغال می‌کند. ضخامت این لپ تاپ کمتر از یک اینچ و دارای صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی است. این لپ تاپ دارای اثر انگشت خوان و صفحه نمایش فول اچ دی و صفحه کلید دارای نور مخفی برای دید بهتر در هنگام تایپ است.

فضای ذخیره این لپ تاپ ۲۵۶ گیگابایت است که همراه آن یک دستگاه هوشمند آمازون الکسا و یک پارچه میکروفایبر برای تمیز کردن ارائه می‌شود. اگر بخواهید لپ تاپ را به وسیله دیگری متصل کنید پورت‌های مختلف HDMI، دو USB، شارژر C و اترنت موجود است.


لپ تاپ ایسر مدل Aspire 5 A515-57G-77JZ-PCB یکی از بهترین گزینه ها در بین لپ تاپ های سری Aspire 5 برای خرید است.


نظر شما در مورد تهیه لپ تاپ برای کودک چیست؟ چه ویژگی هایی را برای خرید لپ تاپ کودکان در نظر گرفته‌اید؟ اگر گزینه دیگری جز لپ تاپ های معرفی شده در این مقاله می‌شناسید لطفا در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. از شما متشکر هستیم که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

 

تماس با لپ مال

اشتراک گذاری :