بهترین لپ تاپ ها با صفحه لمسی در سال 2022
  • 02 مرداد 1401

بهترین لپ تاپ ها با صفحه لمسی در سال 2022

آیا می خواهید بدانید بهترین لپتاپ ها با صفحه نمایش لمسی در سال 2022 کدام هستند؟ ما در این مقاله می خواهیم به مطالعه ی تاریخچه و پیدایش لپ تاپ لمسی بپردازیم، مزایا و معایب آن را گفته و چند مورد از آن را به شما معرفی کنیم.

نقطه شروع راه لپتاپ های لمسی پس از ورود تبلت ها به بازار می باشد، استقبال کاربران از صفحه های لمسی که به آن ها دسترسی سریعتری به برنامه های مورد استفاده را می داد، باعث این شد که برترین کمپانی های تولید کننده لپ تاپ برای افزودن این تکنولوژی به محصولات خود دست به کار شوند و به تولید لپ تاپ لمسی بپردازند. همچنین در تولید آنها خلاقیت به کار برده و قابلیت تبدیل به تبلت را به آنها اضافه کردند، امکان اینکه بتوانید نوتبوک را درمیان دستان خود گرفته و در هر حالت و فضایی با آن کار کنید با نوتبوک های قابل تبدیل مانند رویایی است که به واقعیت پیوست.

مزیت لپ تاپ لمسی

افزودن صفحه لمسی به لپتاپ ها یک راه حل کاربردی برای انواع متفاوت استفاده ی آن می باشد، از کاربری خانگی و استفاده های روزمره گرفته تا کاربرد های حرفه ای همچون رندرینگ و گیمینگ در تمام شرایط برای انجام سریعتر کارها و راحتی بیشتر کاربران بسیار مناسب می باشد.

بطور مثال دانشجویان و اساتید امکان نوشتن سریعتر یاداشت ها یا حاشیه نویسی فایلهای پی دی اف و مدیریت بهتر مطالب را دارند، مهندس ها و طراحان به شکلی راحت تر می توانند اشکال را رسم کنند و گیمرها دسترسی بیشتری به امکانات بازی های خود می یابند و می توانند با مهارت بالاتری کنترل بازی را به دست بگیرند.

همچنین می توانید با استفاده از قلم دیجیتالی با دقت بالاتری اجزای صفحه را انتخاب کرده و بدون محدودیت استفاده از کیبورد، موس و تاچ پد کار کنید و از آزادی در تعامل با لپتاپ لذت ببرید، دقیقا همان راحتی که با لپتاپ های غیرلمسی نمی توانید به دست آورید را لپ تاپ لمسی به شما ارائه می دهد.

 مانیتوری که در یک لپ تاپ تاچ به کار رفته است مقاومت بالایی در مقابل ضربه های محکم، مکرر و حرکت های سریع دست شما دارند و از کیفیت بالایی برخوردارند، همچنین بدلیل اینکه اکثر لپتاپ های لمسی از پنل OLED استفاده می کنند تصاویر بسیار شفاف و پر رنگ نمایش داده می شوند.

به طور خلاصه

مزایای یک لپ تاپ لمسی چیست؟

  1. کاربرد راحت تر و دسترسی سریعتر به گزینه ها
  2. صفحه نمایش با کیفیت و مستحکم
  3. ارائه شفاف رنگ ها

بهترین لپ تاپ های تاچ سال 2022

معایب لپ تاپ لمسی

به دلیل استفاده از تکنولوژی حساسیت لمس در نمایشگر لپ تاپ های تاچ اسکرین بعضی نکات منفی نیز به آن ها اضافه شده اند مانند :

  1. قیمت بالاتر
  2. مصرف بیشتر باتری
  3. وزن بالا
  4. ضخامت بیشتر

اگر مشخصه های ذکر شده برای شما در اولویت می باشد و این معایب برای شما قابل قبول نیست پیشنهاد می کنیم که به سراغ لپتاپ های غیرلمسی بروید و یا لپ تاپ لمسی را خریداری کنید که با ویژگی های مورد نیاز شما بیشترین هماهنگی را داشته باشد. البته حتماً قبل از اون کمی زمان برای مطالعه یک راهنمای کامل درباره خرید لپ تاپ بگذارید.

بهترین لپ تاپ های لمسی سال 2022

لپ تاپ دل XPS 15 OLED

اگر بگوییم که بهترین مورد در این لیست لپتاپ Dell XPS 15 می باشد، اشتباه نگفته ایم. مانیتور با کیفیت OLED به شما رنگ ها را با کیفیتی فوق العاده لپ تاپ دل xps 15 نشان می دهد؛ تصاویر شفاف و رنگ های خیره کننده همان چیزی می باشد که می توانید با آن تجربه کنید. این نمایشگر با رزولوشن 3.5K وضوح بالایی دارد و جزئیات بیشتری را به شما نشان می دهد. این محصول برای کاربری گیمینگ، رندرینگ و معماری بسیار مناسب است. همچنین اگر می خواهید که یک لپتاپ مناسب رشته معماری خریداری کنید پیشنهاد می کنیم مقاله " راهنمای خرید لپ تاپ معماری " را مطالعه کنید.

از دیگر ویژگی های جذاب این نوتبوک می توانیم به پردازنده Intel Core i7 نسل 11، 32 گیگابایت حافظه ی رم، 1 ترابایت حافظه ی اس اس دی و کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti اشاره کرد. در تولید این لپتاپ دقت خاصی به کار رفته و حاشیه های نمایشگر نیز بسیار باریک می باشد و با ظرافت خاصی مانیتور را در معرض دید قرار می دهد.

لپ تاپ اچ پی Spectre X360 14

یک لپ تاپ تاچ دیگر که با جذابیت های خاص خود طرفداران بسیاری را بدست آورده لپتاپ اچ پی مدل Spectre X360 با نمایشگر 14 اینچی می باشد. لپ تاپ اچ پی Spectre X360 14 قابلیت تبدیل حالت به تبلت یکی از مهمترین ویژگی هایی است که این لپتاپ دارد، شما می توانید مانیتور را تا 360 درجه چرخانده و آن را به یک تبلت تبدیل کنید و یا به حالت چادر قرار دهید.

ارائه گزینه های مانیتور فوق العاده، عملکرد سریع و عمر باتری طولانی تر از ویژگی های این محصول می باشد. همچنین در کنار این لپتاپ یک قلم شارژی نیز ارائه می شود که از طریق کابل USB-C شارژ می شود.

این محصول با دو کانفیگ زیر ارائه می شود.

اجزای اولین کانفیگ عبارتند از: پردازنده Core i5 نسل 11 اینتل، 8 گیگ رم، 256گیگ حافظه ی اس اس دی و گرافیک Iris Xe که یک سیستم میان رده   می باشد و مناسب پردازش های متوسط و نیمه سنگین می باشد اما برای اموری همچون رندرینگ و گیمینگ مناسب نیست.

دومین کانفیگ دارای یک پردازنده Intel Core i7 نسل 11، 16 گیگ رم، 512 گیگ حافظه اس اس دی و گرافیک Intel Iris Xe می باشد که برای انجام دادن پردازش های سنگین و متعدد ساخته شده است.

لپ تاپ مایکروسافت Surface Pro 7 plus

قطعا بهترین لپ تاپ لمسی با قابلیت جدا شدن مانیتور از کیبورد Surface Pro 7+ کمپانی مایکروسافت می باشد. چه در حال انجام کارهای روزمره 

لپ تاپ مایکروسافت Surface Pro 7 plus

 باشید و یا در حال تماشای فیلم و عکس این محصول با تصاویر شفاف و واضح به شما پاسخ می دهد. به این خاطر که می توانید مانیتور را از کیبورد جدا کنید، این امکان به شما داده می شود که بتوانید در هرکجا که می خواهید کارهای خود را انجام دهید و برای زمان صرف شده خود نگران نباشید. همچنین پایه پشتی نمایشگر به شما کمک می کند که نمایشگر را تکیه داده و در زاویه ای که می خواهید قرار دهید.

این لپتاپ مجهز به یک پردازنده Intel Core i7، 16GB حافظه ی رم، 512گیگ حافظه SSD می باشد و برای کارهایی همچون محاسبات سنگین و برنامه نویسی بسیار مناسب است اما اگر برای امور گرافیکی می خواهید از آن استفاده کنید باید به شما بگوییم که گرافیک داخلی Intel Iris Xe برای نمایش تصاویر معمولی مناسب است و نمی توان انتظار کارهایی همچون رندرینگ و گیمینگ را داشت.

لپ تاپ لنوو Duet 5 Chromebook

یک لپ تاپ لمسی اقتصادی در این لیست که کیفیت بالایی دارد، بی شک لپتاپ لنوو مدل Duet 5 Chromebook است. کمپانی لنوو با بهینه سازی باتری لپ تاپ لنوو Duet 5 Chromebook و عملکرد این نوتبوک بیش از 13 ساعت شارژ را به شما ارائه می دهد.

خاصیت جداسازی، قاب پشت پارچه ای و کاور کیبورد به شما امکان این را می دهد که آن را همیشه همراه خود داشته باشید، همچنین اگر بخواهید که یک تبلت داشته باشید نیز می توانید آن را انتخاب کنید.

مانیتور 13.3 اینچی OLED این نوت بوک با رزولوشن Full HD تصاویر واضح و شفافی را به شما نشان می دهد که رضایت کامل شما را جلب می کند. از دیگر ویژگی های این نوت بوک می شود به پردازنده Qualcomm Snapdragon 7c Gen 2، 8GB رم، حافظه داخلی 128GB و گرافیک یکپارچه اشاره کرد.

با توجه به اجزای داخلی این لپتاپ می توان گفت که این سیستم برای کارهای ساده و روزمره شما طراحی شده است و برای استفاده های حرفه ای مانند گیمینگ و پردازش های گرافیکی مناسب نیست.

لپ تاپ لنوو Yoga 6

یکی از تاثیر گذارترین ها بی شک لپ تاپ تاچ Yoga 6 لنوو می باشد. محصولی که با ظاهر فوق العاده و عملکرد بالا یکی از کاربردی ترینلپ تاپ لنوو Yoga 6 لپ تاپ هایی است که می توانید داشته باشید.

صفحه نمایش 13.3 اینچی با رزولوشن Full HD/1920x1080 با حساسیت لمسی 10 نقطه ای همان چیزی است که ما از یک لپ تاپ لمسی انتظار داریم. انعطاف بالای آن به ما آزادی در حالت استفاده می دهد تا در هر شرایطی که می خواهیم آن را قرار داده و همه نکات بر طبق خواسته‌ی ما باشد. تا 18 ساعت شارژدهی باتری به ما نشان می دهد که می توانیم با اتکا به باتری آن تا ساعتها کار کردن بدون نیاز به شارژر را تجربه کنیم.

پوشش پارچه ای قاب پشتی نمایشگر یکی از ویژگی های خاصی می باشد که در Yoga 6 دیده می شود. نکته ای که به شما راحتی بیشتری می دهد، یعنی لمس کردن سطح پارچه ای به جای سطوح پلاستیکی و فلزی.

سیستم داخلی این نوت بوک با بهره بردن از یک پردازنده AMD Ryzen 7، 16GB رم، 1TB حافظه داخلی و گرافیک داخلی یکپارچه عملکردی قدرتمند را به شما نشان می دهد که به خوبی پردازش های سنگین را انجام داده و برای کاربری برنامه نویسی بسیار مناسب می باشد. اگر می خواهید یک لپتاپ برنامه نویسی بخرید و نیاز به کسب اطلاعات مهم درباره آن دارید ما در مقاله " نکات مهم خریدن لپ تاپ برنامه نویسی " به شما خواهیم گفت که به چه چیزی نیاز دارید.

لپ تاپ اچ پی Elite Folio

اگر خلاقیت و نوآوری را در کنار هم درون یک لپ تاپ لمسی قرار دهیم، پاسخی که دریافت می کنیم نوت بوک HP Elite Folio می باشد. تبدیل این لپ تاپ اچ پی Elite Folio لپتاپ به یک نمایشگر با سه پایه موضوعی است که منظور ما از خلاقیت در این محصول می باشد. برای زمانی که در جلسه یا کلاس هستید و به یک دفتر یادداشت دیجیتالی نیاز دارید و حتی در وب گردی های روزانه یک مانیتور که به شما امکان استفاده راحت تر را می دهد یعنی Elite Folio پاسخ دهنده نیاز های شما است.

این محصول با داشتن یک پردازنده Qualcomm Snapdragon 8cx، 16گیگ رم، 256گیگ اس اس دی و گرافیک Qualcomm Adreno 690 یک سیستم قدرتمند محسوب می شود که انتخابی عالی برای مهندسان و برنامه نویسان می باشد.

همچنین پردازنده کم مصرف Qualcomm Snapdragon 8cx Gen2 در استفاده باتری به شکلی بهینه عمل می کند و تا 16 ساعت می توانید بدون نیاز به پریز برق کار کنید. از دیگر ویژگی های خاص این محصول ضخامت بسیار کم آن و استفاده از چرم گیاهی در بخش هایی از ساختار بدنه می باشد.

لپ تاپ اچ پی Envy 13

یک لپ تاپ لمسی اداری با ویژگی های خارق العاده ای همچون چرخش 360 درجه و ضخامت کمتر از 2 سانتی متر، گزینه ای ایده آل برای بررسی لپ تاپ اچ پی Envy 13 کاربرانی که یک نوت بوک پرتابل با قابلیت های خاص می خواهند می باشد. Envy 13 اچ پی با کانفیگ های متفاوت وارد بازار شده تا کاربران در انتخاب ویژگی های مورد نیازشان آزاد بوده و همان چیزی که نیاز دارند را خریداری کنند. همچنین پورت شارژ USB-C این لپتاپ با سرعت بهتر به سیستم برق رسانی می کند.

مشخصات فنی این لپتاپ عبارتند از: پردازنده AMD Ryzen 7، 16گیگ رم، 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی و گرافیک آن بورد AMD Radeon. اگر برای اموری همچون برنامه نویسی یک لپ تاپ تاچ جمع و جور می خواهید می توانید روی Envy 13 برند اچ پی حساب کنید.

لپ تاپ ایسوس  Vivobook 15 R565EA

لپ تاپ Vivobook 15 R565EA برند ایسوس یک لپ تاپ برای کارهای روزمره می باشد که با طراحی شیک و کلاسیک خود یکی از محصولات بررسی لپ تاپ ایسوس  Vivobook 15 R565EA پرطرفدار در میان رقبای خود می باشد. این محصول وزن سبکی دارد و یک لپتاپ پرتابل برای دانشجویان و دانش آموزان می باشد.

این محصول با استفاده از یک پردازنده نسل 11 Core i3، 128گیگ حافظه اس اس دی و گرافیک داخلی اینتل می تواند در طول روز برای انجام کارها در کنار شما باشد. شما می توانید این لپتاپ را در دو مدل با رم 4 و یا 8 گیگابایت بخرید.

Vivobook R565 با رم 4 گیگابایت که برای کاربری مولتی مدیا و وب گردی مناسب است و Vivobook 15 R565 با رم 8 گیگ که می توانید پردازش های متوسط را با آن انجام دهید.

لپ تاپ ایسر Spin 5

این نوت بوک مجهز به یک قلم فوق العاده در بسته بندی خود می باشد، بنابراین شما نیازی به خرید یک قلم جداگانه ندارید و محفظه مخصوص لپ تاپ ایسر Spin 5 نگهداری قلم که درون بدنه تعبیه شده است نیز به شما اطمینان خاطر می دهد که قلم دیجیتال خود را گم نخواهید کرد.

این نوتبوک در مقایسه با رقبای خود عملکرد، کیفیت مانیتور و پورت های خوبی را ارائه داده است. استفاده از پردازنده ی قدرتمند Intel Core i7 باعث شده تا عملکردی سریع و قوی در انجام کارها داشته باشید. همچنین نمایشگر 13 اینچی Spin 5 با رزولوشن 2256x1504 پیکسل به شما تصاویری واضح تر از یک نمایشگر Full HD را نشان می دهد و مناسب انجام پردازش های سنگین می باشد.

لپ تاپ ایسوس VivoBook Flip 15 Q528EH

لپ تاپ لمسی ایسوس مدل Zenbook Flip 15 Q528EH یک محصول همه کاره و قدرتمند با ویژگی های خاص می باشد که در تولید آن دقت لپ تاپ ایسوس VivoBook Flip 15 Q528EH بالایی به کار رفته و یک سیستم پرتابل باریک  و سبک می باشد. حاشیه های مانیتور بسیار باریک می باشند و نمایشگر به شکل ظریفی به کاربر نمایش داده شده است. لولای این محصول با دقت خاصی مهندسی شده و تا 360 درجه می توان آن را چرخاند.

ترکیب پردازنده نسل 11 Core i7، رم 16 گیگابایت، اس اس دی با گنجایش 512 گیگابایت و کارت گرافیک GTX1650 از این محصول یک سیستم قدرتمند ساخته که به انواع پردازش ها با سرعتی عالی و عملکردی با کیفیت پاسخگو می باشد. این سیستم همه فن حریف برای انواع کارها مناسب می باشد و به راحتی تمام امور را انجام می دهد.

دو سوال رایج درباره لپ تاپ های لمسی

بهترین لپ تاپ لمسی دنیا چیست؟

در حال حاضر لپ تاپ دل XPS 15 بهترین لپ تاپ لمسی دنیا است.


آیا تمام لپ تاپ های لمسی، جزو لپ تاپ های 2 در 1 محسوب می شوند؟

خیر، لپ تاپ هایی هستند که قابلیت تبدیل شدن به تبلت را ندارند اما دارای یک صفحه لمسی هستند.


اگر می خواهید که یک لپ تاپ لمسی را خریداری کنید پیشنهاد ما به شما این است که لیستی از ویژگی های مورد نظرتان تهیه کرده و با در نظر گرفتن همه جوانب خرید خود را انجام دهید، ما در این مقاله لیستی از بهترین لپ تاپ های لمسی را برای شما جمع آوری کردیم تا در انتخاب محصول مورد نیازتان شما را همراهی کنیم.

همچنین شما می توانید برای مشاهده و خرید لپ تاپ تاچ از سایت لپ مال در دسته بندی لپتاپ ها فیلتر صفحه نمایش لمسی را فعال کرده و یا به صفحه لپ تاپ های لمسی مراجعه کنید.

مشاوره خرید لپ تاپ

اشتراک گذاری :