چه لپ تاپی برای رشته معماری مناسب است؟
  • 28 دی 1400

چه لپ تاپی برای رشته معماری مناسب است؟

یکی از پرطرفدارترین رشته­ ها در ایران قطعا معماریه. دانشجوهای معماری از نرم­ افزارهای گرافیکی و طراحی قدرتمندی استفاده میکنن. این نرم­ افزارها تنها در صورتی دقیق و بدون هنگ اجرا میشن که برای اجرای اون ها یک سیستم قوی تهیه شده باشه. به همین دلیل تصمیم گرفتیم مقاله ­ای با عنوان چه لپ تاپی برای رشته معماری مناسب است بنویسیم.

خرید بدون آگاهی هر نوع لپ تاپ برای معماری کاملا اشتباهه. حتما باید قبل از خرید اطلاعات کافی در مورد تهیه مناسب­ ترین لپ تاپ برای معماری رو کسب کرده باشین. شما باید بدونین که قطعات تاثیرگذار در خرید لپ تاپ کدام قطعات هستن. همچنین باید تک­ به تک قطعات مورد بحث قرار گرفته و بهترین مورد انتخاب بشه. در واقع انتخاب لپ تاپ برای معماری انتخابی کاملا تخصصیه و باید با نهایت دقت همراه باشه.

ما در این مطلب هم موارد بالا رو بررسی می­کنیم هم در انتها مناسب­ ترین لپ تاپ­ های موجود برای رشته معماری معرفی میشن. اطمینان داشته باشین که در پایان این مطلب پاسخ تمام سوال هاتون داده شده. پس با ما در ادامه این نوشته همراه باشین.

عوامل موثر برخرید لپ تاپ برای معماری

پردازنده

شاید حرف اشتباهی نزده باشیم اگه بگیم که پردازنده مهمترین قطعه برای هر کامپیوتریه. شک نداشته باشین که پردازنده خوب میتونه معجزه کنه و توان کل سیستم رو بالا و بالاتر ببره. پس سعی کنین مبلغ مناسبی برای پردازنده کنار بذارین. پیشنهاد ما برای این قسمت Core i5 , Core i7 هستش. این پردازنده ­ها مربوط به اینتل هستن. اگه میخواین از برند AMD خرید کنین رایزن ۷ گزینه مناسبی برای این­کاره. این پردازنده ­ها میتونن کل سیستم رو به حرکت دربیارن و سخت­ ترین نرم افزارها رو هم اجرا کنن. برای خرید لپ تاپ برای معماری حتما به پردازنده توجه ویژه ­ای داشته باشین.

پردازنده برای رشته معماری

رم

یکی دیگه از مهمترین قطعات کامپیوتر رم هست. شما با خرید رم بالاتر در واقع یار کمکی موثری برای پردازنده انتخاب میکنین. رم بالا باعث میشه سرعت پردازش بالا رفته و کارها سریعتر انجام بشه. حداقل رم مورد نیاز برای اکثر کارهای گرافیکی هشت گیگابایته. البته توصیه داریم که اگر میتونین رم ۱۶ و بالاتر تهیه کنین. رم یکی از مناسب ترین قیمت­ ها رو در بین قطعات کامپیوتری داره. پس سعی کنید از حداکثر توانایی مالی خودتون برای خریدش استفاده کنین.


هرچی در باره انواع رم ها اینجا در مقاله « راهنمای جامع خرید رم کامپیوتر و رم لپ تاپ » هست، حتماً مطالعه کنید.


کارت گرافیک

شاید اکثر افراد کارت گرافیک رو بیشتر برای بازی بشناسن. ولی کارت گرافیک یک عامل بسیار موثر بر اجرای نرم ­افزارهای طراحی هم هستش. پس باید با بودجه مناسب برای خرید اون اقدام کنین. حداقل کارت گرافیک مناسب لپ تاپ برای معماری 2 گیگابایته. توجه کنین که دو گیگابایت برای شروع کاره و بعدا حتما باید اون رو ارتقا بدین. نرم­ افزارهای کمی پیشرفته حداقل 4 گیگ گرافیک میخوان.

مانیتور

با توجه به اینکه نرم­ افزارهای طراحی احتیاج به دقت بالایی دارن بهتره که از مانیتورهای ۱۴ اینچ و بالاتر استفاده بشه. البته که کیفیت صفحه نمایش هم پارامتر مهمیه و باید مورد توجه قرار بگیره. شما می­تونین برای این موضوع از صفحه ­های فول اچ دی کمک بگیرین.


هر اطلاعاتی که درباره صفحه نمایش لپ تاپ بخواهید در مقاله « چه لپ تاپی با چه صفحه نمایشی؟ آشنایی با انواع صفحه نمایش لپ‌ تاپ » می توانید مطالعه کنید.


هارد

برای انتخاب هارد قطعا بهترین گزینه استفاده از هاردهای اس اس دی هست. این نوع از هاردها سرعت بسیار بالایی دارن و میتونن به راحتی انواع نرم­ افزارها رو اجرا کنن. اگر قیمت هارد براتون مشکل سازه می­تونین از هاردهای هیبریدی استفاده کنین.‌ هاردهای هیبریدی ترکیبی از هاردهای معمولی و هارد اس اس دی هستن. شما در این حالت باید برنامه ­ها رو روی هارد اس اس دی و اطلاعات رو روی هارد معمولی بریزین. در این صورت از نقاط قوت هر دو هارد استفاده مناسب کردین.‌

هارد مناسب رشته معماری


در دو مقاله زیر هر چیزی که درباره هارد دیسک ها و SSDها هست رو می توانید مطالعه کنید.

« چگونه بهترین هارد SSD را بخریم؟ راهنمای خرید و معرفی بهترین هارد SSD »

« چرا باید لپ تاپ با هارد SSD بخریم؟ »


مطالب بالا مهمترین مطالب در مورد قطعات بهترین لپ تاپ برای معماری بود ولی چند نکته حائز اهمیت دیگه نیز بهتره که رعایت بشه.

نکات مهم خرید لپ تاپ برای رشته معماری

1.       حتما در مورد سیستم کولینگ لپ تاپ تحقیق کنین. سیستم های خنک کننده جدید بسیار قوی بوده و دارای تکنولوژی ­های متفاوت هستن. پس سعی کنین این عامل رو هم جزء پارامترهای خریدتون بذارین.

2.      حتما برای لپ تاپ فن خنک کننده مناسب خریداری کنین و در مواقع لازم استفاده کنین.

3.     سعی کنین از برندهای معتبر خرید کنین و لپ تاپی تهیه کنین که قبلا امتحانش رو پس داده.

4.      شما یک خرید انجام میدین و تا سال ها از اون استفاده میکنین. پس سعی کنین با حداکثر توان مالی خودتون خرید رو انجام بدین. در خرید لپ تاپ برای معماری سیستم­ های ارزان را فراموش کرده و مورد مناسبی تهیه کنین.

در مطلب بالا مهمترین قطعات لپ تاپ برای معماری و همچنین مهمترین نکات خرید لپ تاپ مورد بررسی قرار گرفت. وقتشه که چند نوع از مناسب ترین انواع لپ تاپ برای معماری هم معرفی بشه.

معرفی ۵ لپ تاپ مناسب و اقتصادی برای معماری

لپ تاپ ایسر مدل Nitro 5 AN515 

لپ تاپ ایسر مدل Acer Nitro 5 AN515

لپ تاپ نیترو ۵ لپ تاپی پر قدرت با قیمتی اقتصادی و عالی محسوب میشه. این لپ تاپ فوق العاده از یک پردازنده Core i5 نسل دهم اینتل استفاده میکنه که داشتن این پردازنده سرعت بالا رو تضمین میکنه. رم موجود بر روی این سیستم ۸ گیگه و با توان بالا به پردازنده در امور مختلف کمک میکنه. هارد هم از نوع هیبریدیه که بهترین حالت برای لپ تاپ هاس. علتش اینه که هم ظرفیت و هم سرعت در هاردهای هیبریدی وجود داره.

ظرفیت هارد دیسک یک ترابایت و هارد اس اس دی ۲۵۶ گیگه. با این کانفیگ سنگین کارها رو هم به راحتی میشه انجام داد. وزن این لپ تاپ حدود دو کیلو و صفحه نمایش اون فول اچ دیه. ۸ مگابایت کش داره و کارت گرافیکی ۴ گیگی روی اون نصبه. باتری ۴ سلولی اون شارژدهی ۱۰ ساعته رو تضمین میکنه. همچنین صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی اون، یک صفحه نمایش مناسب جهت استفاده لپ تاپ برای معماری هستش.

 

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook R565EP لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook R565EP

یک مورد اقتصادی از کمپانی بزرگ ایسوس همین نوعه. پردازنده قدرتمند Core i5 نسل ۱۱ به همراه ۸ گیگ رم هسته اصلی سخت افزار این لپ تاپ رو تشکیل میدن. همچنین وجود دو گیگابایت کارت گرافیک باعث شده که نرم­ افزارهای گرافیکی متوسط و کمی بالاتر روی اون قابل اجرا باشن.

صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با دقت فول اچ دی از مزایای بزرگ این لپ تاپ برای معماری هستش. هارد این لپ تاپ هیبریدی بوده و دارای ۱ ترابایت هارد اصلی به علاوه ۲۵۶ گیگ هارد اس اس دیه. کش این لپ تاپ هم ۸ مگه. یکی از بزرگترین نقاط قوت این لپ تاپ وزن ۱.۸ کیلویی اونه که حمل و نقل این دستگاه رو راحت تر میکنه.

 

لپ تاپ لنوو مدل Ideapad 5 pro لپ تاپ لنوو مدل Ideapad 5 pro

این لپ تاپ از سیستمی قوی برخورداره و پردازندش برای کمپانی AMD و از نوع رایزن ۷ هستش. این پردازنده قوی در کنار ۱۶ گیگ رم عملا هر پروسسی رو امکان­پذیر میکنه. یکی دیگه از نقاط قوت این لپ تاپ طراحی شیک و باریک اونه. در کنارش وزن ۱.۹ کیلویی باعث شده حمل و نقل به راحتی امکانپذیر باشه. گرافیک ۴ گیگ نسل تورینگ شرکت انویدیا هم روی اون نصب شده و خیال شما رو از بابت کارت گرافیک راحت کرده. کش ۱۶ مگی اون به همراه ۵۱۲ گیگ هارد اس اس دی از این لپ تاپ یه غول به تمام معنا ساخته. این مشخصات باعث شده این لپ تاپ برای معماری مناسب باشه.  باطری این سیستم قوی هم از نوع ۴ سلولیه.

 

لپ تاپ لنوو مدل Ideapad Gaming 3 لپ تاپ لنوو مدل Ideapad Gaming 3

این لپ تاپ نمونه یه لپ تاپیه که قدرت بالا رو در کنار قیمت اقتصادی با هم داره. پردازنده اون از سری رایزن ۷ مدل ۵۸۰۰ هستش که باعث میشه نرم­ افزارها سریع انجام بشن. یه رم بسیار قوی ۱۶ گیگ هم روی اون نصبه و کمک بزرگی به پردازشها می­کنه. این لپ تاپ برای معماری بسیار مناسبه.

کارت گرافیکی ۴ گیگ انویدیا، رم و پردازنده رو همراهی میکنه. وزن ۲.۲ کیلویی داره و صفحه نمایش فول اچ دی با اندازه ۱۵.۶ اینچ باعث میشه تمام زوایای نرم افزار در دید شما قرار بگیره. ۱۶ مگابایت کش به همراه یک ترابایت هارد دیسک و ۲۵۶ گیگ هارد اس اس دی کمک بزرگی به سرعت بالای لپ تاپ میکنن. در نهایت باطری این لپ تاپ ۳ سلولیه.

 

لپ تاپ لنوو مدل Legion 5 لپ تاپ لنوو مدل Legion 5

این لپ تاپ شاهکار لنوو و بسیار مناسب برای انجام کارهای گرافیکی و طراحیه. پردازنده از سری Core i7 شرکت اینتله که بسیار قدرتمنده و هسته های بی­نظیرش انجام هر عملیاتی رو ممکن میکنن. رم مورد استفاده ظرفیت ۱۶ گیگی داره و کش اون هم ۱۲ مگه. هارد مورد استفاده اس اس دیه و ظرفیت ۵۱۲ گیگی داره که سرعت بالای این لپ تاپ برای معماری رو تضمین میکنه.

 یه کارت گرافیک ۴ گیگ شرکت انویدیا از نوع RTX 3050 Ti هم کارهای گرافیکی و طراحی رو به نحو احسن انجام میده. وزن این سیستم ۲.۴ کیلو بوده و یک گزینه مناسب جهت انتخاب یک لپ تاپ برای معماری به شمار میره. صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی فول اچ دی صفحه نمایش و دقت این لپ تاپ رو نشون میده که حقیقتا عالیه. باطری ۳ سلولی این غول ارزشمند هم تا ۶ ساعت شارژدهی داره. خرید این لپ تاپ برای معماری خرید کاملا درستیه.

 

نتیجه­گیری

برای خرید بهترین لپ تاپ برای معماری باید به نکات زیادی توجه داشت. قطعا پردازنده مناسب باعث میشه که کمتر هنگی و کندی رو شاهد باشیم. حتما به علت قیمت پایین رم سعی کنین تا جایی که میشه رم بالایی رو تهیه کنین. حتی الامکان کارت گرافیکی مناسبی تهیه بشه تا بعدا به مشکل نخورین. توصیه اکید داریم که حتما و حتما از هاردهای اس اس دی و یا هیبریدی استفاده کنین.

این هاردها تا سال­ها سرعت بالا رو براتون تضمین میکنن. پیشنهاد ما اینه که یک­بار هزینه بالایی انجام بدین. باور کنین در این صورت از سالها هنگی و کندی سیستم در امان خواهید بود و می­تونین از سرعت بالاش لذت ببرین. تنوع بالای انواع سیستم باعث میشه که در هنگام خرید لپ تاپ  اغلب مردم دچار سردرگمی بشن. پس جهت خرید لپ تاپ برای معماری بهترین کار اینه که مشورت بگیرین. لپ مال با سالها تجربه و داشتن کارشناسان با تجربه در خدمت شماست. فقط کافیه با ما تماس بگیرین و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

اشتراک گذاری :