چرا باید آنلاین لپتاپ بخریم؟!
  • 08 تیر 1400

چرا باید آنلاین لپتاپ بخریم؟!

امروزه به دلیل شرایط زندگی و با توجه به شاغل بودن عموم مردم، بسیاری از خریدها به صورت اینترنتی انجام می شود. ما در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که چرا باید آنلاین لپ تاپ بخریم؟ و این که در خرید آنلاین لپ تاپ باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

از مهم ترین مزایای خرید اینترنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • - برای خرید لزومی ندارد که از خانه خارج شوید.
    • - نیازی به گشتن در بازارهای خرید برای پیدا کردن کالای مورد نظر ندارید.
    • - دریافت کالا با حداقل زمان صورت می گیرد.
    • - قابلیت تحقیق کامل درباره قیمت محصول را دارید.
    • - امکان خرید در هر ساعت از شبانه روز وجود دارد.
    • - امکان استفاده از خدمات مشاوره و پشتیبانی در هر ساعت شبانه روز و ...

با توجه به مطالب گفته شده می توان این نتیجه را گرفت که خرید لپ تاپ هم از خرید دیگر اجناس مستثنی نیست و خرید آن به صورت آنلاین مزایای غیر قابل انکاری دارد؛ اما واقعاً چرا خرید آنلاین لپ تاپ بهتر است؟

چرا خرید آنلاین لپ تاپ بهتر است؟

به جدیدترین لپ تاپ ها دسترسی دارید

معمولاً جدیدترین لپ تاپ ها، حتی بهترین برندهای لپ تاپ دنیا، قبل از این که در فروشگاه های حضوری و نمایشگاه ها حضور پیدا کنند در سایت ها و فروشگاه های اینترنتی لپ تاپ حضور دارند. این اختلاف زمانی در بازار ایران به نسبت خارج از کشور بیشتر هم هست و معمولاً لپ تاپ های جدید با دو تا سه ماه تاخیر وارد کشور می شوند؛ مخصوصاً این که لپ تاپ های جدید به دلیل قیمت زیاد به ندرت باز و به معرض نمایش در می آیند. در وبسایت ها شما راحت تر می توانید لپ تاپ هایی که قرار هست به بازار بیایند را ببینید، مقایسه کنید، از قیمت های آن ها مطلع شوید و ... تا در نهایت اگر گزینه مناسبی برای شما بود برای خرید آن ها صبر کنید.

مقایسه قیمت ها راحت تر است

پیدا کردن قیمت مناسب یکی فاکتورهای مهم خرید لپ تاپ است. خرید آنلاین لپ تاپ به شما این فرصت را می دهد بتوانید پایین ترین قیمت بازار را پیدا کنید؛ اتفاقی که اگر قصد داشته باشید با حضور در بازارها و پاساژهای کامپیوتر و لپ تاپ رقم بزنید یا سر درد خواهید گرفت و یا از فرط خستگی بیخیال. برای پیدا کردن بهترین قیمت ها می توانید از وبسایت هایی مانند ترب و ایمالز استفاده کنید و یا با کمی پشتکار و همت و جستجو در گوگل پایین ترین لپ تاپ مورد نظر خود را پیدا کنید. 

هیچ اجباری در خرید کردن نیست

احتمالاً برای همه ما پیش آمده که در هنگام یک خرید حضوری با زیاده گویی و حرف های بیش از حد فروشنده مواجه شده باشیم، حرف هایی که در نهایت باعث به وجود آمدن حس بد در ما و انصراف از خرید منجر شده. در خرید آنلاین این اتفاق نخواهد افتاد و شما با نشستن روی کاناپه و نوشیدن چای با دقت و صبر تمام لپ تاپ ها را مقایسه کنید، قیمت ها را جستجو کنید و در نهایت لپ تاپ خود را انتخاب کنید.

گزینه های انتخاب بیشتری دارید

یکی از مشکلات خرید های حضوری محدودیت وجود لپ تاپ ها با مشخصات مختلف است که باعث می شود نتوانیم به لپ تاپ مورد نظر خود برسیم و دربه‌درِ فروشگاه های مختلف برای پیدا کردن کانفیگی خاص شویم. اما در خرید آنلاین لپ تاپ چنین مشکلاتی وجود نخواهد داشت. شما با دریایی از لپ تاپ ها در وبسایت های مختلف روبرو هستید که مشخصات سخت افزاری و پردازشی متنوعی دارند و دست شما برای انتخاب باز است.

به نظرات دیگران دسترسی دارید

بهترین مشاوره ای که یک خریدار لپ تاپ می تواند داشته باشد، استفاده از تجارب دیگران است. این که این لپ تاپ در عمل و توسط افراد چه بازخوردی داشته بهترین کمک را می تواند بکند. در بیشتر وب سایت ها می توانید نظرات و بازخورد های افرادی که از آن لپ تاپ یا محصول استفاده کرده اند را بخوانید، با نحوه پاسخگویی و رفتار فروشگاه اینترنتی آشنا شوید و حتی سوالات و ابهامات خود را از مشتری قبلی آن لپ تاپ یا فروشگاه بپرسید.

قیمت تمام شده لپ تاپ کمتر است

فروشگاه های اینترنتی با حذف کردن واسطه ها و به حداقل رساندن هزینه هایی مثل هزینه های دکور، محل نمایشگاه و کارمندان حضوری عموماً قیمت تمام شده کمتری دارند. یک فروشگاه اینترنتی می تواند با یک دفتر کوچک و چند پرسنل پشتیبانی و یک انبار محصولات گردانده شود در صورتی که یک فروشگاه فیزیکی علاوه بر چنین هزینه هایی به پرسنل فروش، دکور و ... هم نیاز دارد که تاثییر مستقیمی روی قیمت تمام شده لپ تاپ برای مشتری می گذارد.

 

خرید لپ تاپ به صورت اینترنتی ارزان تر است 

مهم ترین نکات هنگام خرید آنلاین لپ تاپ

ما در مقالات مختلفی مانند راهنما صفر تا 100 خرید لپ تاپ به طور کامل درباره فاکتورهایی که باید هنگام خرید لپ تاپ در نظر بگیرید صحبت کردیم که می توانید با مراجعه به آن بهترین گزینه را در بین لپ تاپ های موجود برای خرید انتخاب کنید؛ اما لازم به ذکر است، فرآیند خرید اینترنتی نیاز به نکاتی است که باید به صورت جدا تاکید و بررسی شود.

نیاز و بودجه شما مهمترین فاکتور است

در هنگام انتخاب لپ تاپ کاربرد و نیاز خود را به عنوان فاکتور اصلی در نظر بگیرید؛ یعنی به طور کامل با نیاز خود و توقعاتی که از لپ تاپ دارید آشنا شوید و سپس به قدم های بعدی برای انتخاب لپ تاپ بروید. اگر لپ تاپ شما با نیاز شما مطابقت نداشته باشد در فرآیند خرید اولین قدم را اشتباه برداشته اید و در نهایت می توانید مطمئن باشید یک خرید اشتباه خواهید داشت.

اشتباهاتی که در هنگام خرید لپ تاپ نباید انجام دهید.

در کنار نیاز شما، از مهم ترین نکات برای خرید لپ تاپ این است بودجه خود را معین کنید. تا بسته به نیاز خود به سراغ گزینه ها بروید. حتما در سایت های مختلف درباره قیمت لپ تاپ مورد نظر خود جست و جو کنید تا بتوانید بهترین قیمت را پیدا کنید ولی باید توجه کنید که گارانتی و کیفیت کالای خود را فدای قیمت آن نکنید و به خاطر قیمت کمتر کالای بی کیفیت را خریداری نکنید.

فروشگاهی مطمئن انتخاب کنید

نکته بعدی این است که باید قبل از خرید حتما درباره فروشگاه اینترنتی که قصد خرید از آن را دارید تحقیق کنید که فروشگاهی معتبر و خوشنام باشد. خرید از فروشگاه های غیر مجاز و یا فروشگاه هایی که نتوانستند رضایت کاربران خود را بدست آورند، می تواند خسارات غیر قابل جبرانی را به شما وارد کند. برای اطمینان از یک فروشگاه اینترنتی مجوز های آن فروشگاه مانند نماد الکترونیکی وب سایت و نشان ملی ثبت آن را بررسی کنید، از صحت و سقم درگاه های بانکی متصل به وبسایت مطمئن شوید، صفحات درباره ما و قوانین ارسال و خرید کالا را بخوانید و چنانچه دوست داشتید با فروشگاه تماس برقرار کنید.

عکس لپ تاپ را مرجع انتخاب در نظر نگیرید

از دیگر نکاتی که باید هنگام خرید به آن توجه کنیم این است که نباید از روی ظاهر قضاوت و لپ تاپ را با توجه به ظاهر آن انتخاب کنید. عکس های قرار داده شده بر روی وبسایت ها مرجع خوبی برای خرید لپ تاپ و حل و فصل مشکلات احتمالی نخواهند بود؛ به این دلیل که لپ تاپ ها با بدنه ها و مدل های یکسان مشخصات و سخت افزارهای متفاوتی دارند که در عکس آن ها قابل تشخیص نیست. به طور مثال شما نمی توانید نوع پنل صفحه نمایش یک لپ تاپ را از روی عکس آن تشخیص دهید.

به قابلیت های ارتقا لپ تاپ توجه کنید

به عنوان آخرین نکته که برای خرید لپ تاپ باید به آن توجه داشت این است که اگر این لپ تاپ نیاز حال شما را برطرف می کند آیا نیاز آینده شما را نیز برطرف می کند؟ لپ تاپ مانند بسیاری از لوازم الکتریکی به محض خارج شدن از مغازه دست دوم به حساب می آیند و افت قیمت شدیدی پیدا می کنند. پس قبل از خرید لپ تاپ به این موضوع توجه کنید که لپ تاپی که می خواهید خریداری کنید نیاز شما را کامل برطرف می کند یا خیر؟ تا چند سال شما را از تعویض لپ تاپ بی نیاز می سازد و ایا سخت افزار لپ تاپ قابل ارتقا هست یا نه؟

در بخش نظرات فعال باشید

همانطور که قبلاً گفتیم نظرات کاربرانی که از یک لپ تاپ استفاده کرده اند می تواند بهترین مشاوره برای خرید شما باشد. شاید مقالات و بررسی ها آزمایشگاهی زیادی وجود داشته باشد که به صورت تخصصی و در محیط های ایزوله یک لپ تاپ را بررسی کرده اند، اما زندگی روزمره شباهت زیادی به آزمایشگاه ندارد و همیشه نکاتی هست که فقط در هنگام کار کردن با لپ تاپ در محیط واقعی مشخص می شود. این که آیا این لپ تاپ واقعاً در هنگام جابجایی راحت است؟ آیا اثر دست و کثیفی روی جنس بدنه آن می ماند؟ آیا سیستم خنک کننده آن در کارهای سنگین جواب گو هست؟ و صدها سوال دیگر.

از مشاوره رایگان بهره ببرید

در هنگام خرید لپ تاپ باید تا می توانید اطلاعات کسب کنید. مطالعه مقالات، خواندن نظرهای دیگران و تماشای ویدیو ها راه های خوبی هستند، اما بهترین راه صحبت و کسب اطلاع از یک فرد خبره در این زمینه است. اگر چنین افرادی را در نزدیکی خود دارید حتماً به سراغ آن ها بروید، اما اگر دسترسی به چنین افرادی ندارید می توانید از خدمات مشاوره رایگان که اکثر سایت ها ، مانند مشاوره رایگان لپ مال، ارائه می دهند استفاده کنید. حتماً دقت کنید، اطلاعاتی که از طریق چنین مشاوره هایی دریافت می کنید باید به عنوان یک نقشه راه و راهنمایی برای شما باشد و نه انتخاب نهایی و وحی مُنزَل!

نحوه و فرآیند ارسال را بررسی کنید

از آخرین نکاتی که باید در خرید اینترنتی لپ تاپ بررسی کنید نحوه ارسال کالاست. این که لپ تاپ شما از چه طریقی؟ با چه هزینه ای؟ و در چه زمانی به دست شما می رسد مهم است. با مطالعه دقیق قوانین فروشگاه اینترنتی می توانید از ساز و کار ارسال کالا مطلع شوید تا خیالتان از سالم رسیدن محصول مطمئن شود.

  خرید اینترنتی و ارسال رایگان لپ تاپ

 

چند سوال و جواب رایج درباره خرید آنلاین لپ تاپ

خرید آنلاین لپ تاپ بهتر است یا حضوری؟

با خرید آنلاین لپ تاپ شما قیمت کمتر، انتخاب دقیق تر و تمرکز بیشتری در خرید لپ تاپ خواهید داشت.


چرا خرید آنلاین لپ تاپ بهتر است؟

    • - به جدیدترین لپ تاپ ها دسترسی دارید.
    • - مقایسه قیمت ها راحت تر است.
    • - هیچ اجباری در خرید کردن نیست.
    • - گزینه های انتخاب بیشتری دارید.
    • - به نظرات دیگران دسترسی دارید.
    • - قیمت تمام شده لپ تاپ کمتر است.

بهترین زمان خرید لپ تاپ کی است؟

همانطور که در مقاله تخصصی این موضوع توضیح دادیم، بهترین زمان ها برای خرید لپ تاپ در فصل شروع مدارس، مناسبت ها و دوران رونمایی از محصولات جدید است.


لپ تاپ ها در فروشگاه های آنلاین ارزان تر هستند یا فروشگاه های حضوری؟

به دلیل هزینه های کمتر نگهداری و فروش لپ تاپ در فروشگاه های اینترنتی، لپ تاپ ها معمولاً قیمت کمتری دارند.


جمع بندی

با توجه به مطالب گفته شده، هنگام انتخاب و خرید آنلاین لپ تاپ مورد نظر خود علاوه بر در نظر گرفتن نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری، حتما نکات بالا را هم مورد توجه قرار دهید. ما سعی کردیم نکاتی که در خرید لپ تاپ از یک فروشگاه اینترنتی مهم بودند را یادآوری و لیست کنیم تا به بهترین انتخاب و راحت ترین راه ممکن لپ تاپ خود را خریداری کنید.

شاید برایتان جالب باشد اما بررسی این موضوعات در بازار و گرفتن مشاوره به صورت حضوری ممکن است چند روزی زمان ببرد اما با چند سرچ ساده در سایت لپ مال و مطالعه مقالات و یا استفاده از مشاوره انلاین ما می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

تماس با لپ مال

اشتراک گذاری :