بهترین زمان برای خرید لپ تاپ کی است؟
  • 29 خرداد 1401

بهترین زمان برای خرید لپ تاپ کی است؟

سیستم‌های رایانه‌ای در انواع محیط‌ها وجود دارند چه یک کامپیوتر رومیزی، چه یک سیستم All In One و یا یک لپ تاپ سیستم‌هایی هستند که اکثر افراد در مکان‌های متفاوت استفاده می‌کنند. به توصیفی اگر بگوییم همه افراد به سیستم‌های رایانه‌ای نیاز ندارند توصیف اشتباهی انجام داده‌ایم. در بین سیستم‌های رایانه‌ای یکی از انواع پرکاربرد آن لپ تاپ می‌باشد که دلایل زیادی برای پرطرفدار بودن آن وجود دارد. نکاتی نظیر راحت بودن افراد در هنگام جابه جایی، اشغال فضای کمتر و کم‌هزینه بودن از مزایا‌ی لپ تاپ‌ها می‌باشد که باعث شده که این وسیله پرطرفدار شود.

وقتی می‌خواهیم لپ تاپ بخریم نگرانی‌های متفاوتی درباره‌ی قیمت، کیفیت، اعتبار فروشنده و گارانتی، کاربردی بودن آن لپ تاپ و موارد دیگری را در خاطر خود داریم و می‌خواهیم که خریدی بی‌نقص را تجربه کنیم.

یکی از سوالات مهم در خریدن یک لپ تاپ این می‌باشد که بهترین زمان برای خرید لپتاپ کی است؟ و ما در چه زمانی می‌توانیم یک خرید خوب داشته باشیم؟ ما در این مقاله سعی بر این داریم تا این سوال را از جوانب متفاوت بررسی کنیم و پاسخ این سوال را پیدا کنیم.

چه لپ تاپی را می‌خواهید؟

برای داشتن یک خرید مناسب، در اولین قدم شما باید سیستم مورد نیاز خود را شناسایی کنید. مهمترین بخش خرید شما پیدا کردن لپ تاپ مناسب با خواسته‌های شما می‌باشد، پس بهتر است سیستم مورد نیاز خود را بررسی کنید. برند لپ تاپ، اندازه صفحه نمایش، مقدار رم، مدل پردازنده، گرافیک، حافظه داخلی و بقیه ویژگی‌های لپ تاپ که در کاربرد آن برای شما تاثیر دارد را به درستی پیدا کنید. به طور مثال برای برنامه نویسی یک لپ تاپ میان رده نیاز دارید و برای بازی کردن باید یک لپ تاپ قوی داشته باشید. برای اینکه دقیق متوجه شوید که لپ تاپ مورد نیاز شما چیست اطلاعات بیشتری نیاز دارید، از این رو ما به شما مقاله " راهنمای خرید لپ تاپ " را پیشنهاد می‌کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

از شما می‌خواهیم که برای خرید خود زمان بگذارید و همه چیز را برای خودتان مشخص کنید که از یک لپ تاپ می‌خواهید چه کار‌هایی را برای شما انجام دهد. سپس بهترین زمان برای خرید لپ تاپ از نظر خودتان را پیدا کنید و برای خرید اقدام کنید. توجه کنید که اگر می‌خواهید خریدی داشته باشید که مدتی بعد از آن پشیمان نشوید باید برای شناخت محصول مورد نیازتان وقت بگذارید و متوجه شوید که در چه زمانی بهتر است خرید کنید.

بهترین زمان خرید لپ تاپ

تاریخچه قیمت یا نمودار قیمت

روند تغییر قیمت یک لپ تاپ به شما کمک می‌کند که مشاهده کنید قیمت آن چه تغییراتی را داشته است، این ترفند یک راه حل برای داشتن خرید و فروش بهتر است که به وسیله جمع‌آوری سوابق قیمت یک محصول به مشتریان یک فروشگاه نشان می‌دهد که چه زمانی برای انجام خریدشان بهتر است. بعضی از فروشگاه‌های اینترنتی افزونه‌های تاریخچه قیمت را بر روی سایتشان دارند که به راحتی می‌توانید این تاریخچه را در بخشی از صفحه‌ی سایت ببینید. یک نمونه از این سایت ها که تغییرات قیمت را در صفحه ی محصول نمایش می‌دهد ترب می‌باشد، تغییرات قیمت محصول به صورت یک نمودار در کنار محصول قرار دارد. یک سایت دیگر که تغییرات قیمت را نمایش می‌دهد سایت ایمالز می‌باشد؛ برای دیدن تغییرات قیمت محصول در ایمالز باید گزینه نمودار قیمت را انتخاب کنید و سپس می‌توانید ببینید که قیمت آن محصول در چه وضعیتی می‌باشد.

روزهای آخر سال

در آخرین روزهای سال بسیاری از فروشگاه‌ها تخفیف‌های شروع سال را بر روی محصولات خود می‌گذارند. یکی از زمان‌هایی که همیشه محصولات قیمت بهتری دارند زمان شروع و پایان یک سال می‌باشد. اگر به دنبال داشتن یک لپ تاپ هستید که بتوانید با قیمت پایینی آن را خریداری کنید می‌توانید در روز‌های پایانی سال برای خرید لپ تاپ اقدام کنید، پس برای خرید لپ تاپ در روز‌های آخر سال به فروشگاه‌های آنلاین لپ تاپ سر بزنید و از تخفیف‌هایی که بر روی محصولات اعمال شده استفاده کنید.

بلک فرایدی یا جمعه سیاه (Black Friday)

بلک فرایدی به آخرین جمعه ماه نوامبر در تقویم‌های میلادی می‌گویند؛ این روز در اصل یک شروع برای خرید های کریسمس می‌باشد که فروشگاه‌ها محصولات خود را با تخفیف می‌فروشند. فروشگاه‌های ایرانی نیز در این روز قیمت محصولات خود را کاهش می‌دهند و تخفیفاتی به بهانه بلک‌فرایدی می‌گذارند. برای خرید لپ تاپ روز جمعه سیاه نیز زمان خوبی است و شما می‌توانید در این روز اقدام به خرید لپ تاپ کنید و در خرید خود سود کنید. پس اگر زمان خوبی را برای خرید لپ تاپ می‌خواهید داشته باشید بلک فرایدی را از یاد نبرید.

فصل شروع مدارس

روزهای آخر تابستان و اولین روزهای پاییز که زمان بازگشت به مدرسه است و بسیاری از افراد برای انجام کارهای درسی خود نیاز به یک لپ تاپ پیدا میکنند نیز زمان خوبی برای خرید لپ تاپ است، زیرا در این زمان تخفیفات پاییزی روی قیمت محصولات اعمال شده و می‌توانید لپ تاپ را با قیمت کمتری خریداری کنید. برای استفاده از این تخفیفات نیازی به دانش‌آموز یا دانشجو بودن شما نیست و همه می‌توانند برای خرید لپ تاپ با قیمت بهتر اقدام کنند. برای خرید لپ تاپ های میان رده این دوره زمان مناسبی می‌باشد زیرا فروشگاه ها اکثرا لپ تاپ هایی که با کاربرد این دوره مناسب است را در تخفیف قرار می‌دهند.

رونمایی از لپ تاپ های جدید

زمان انتشار لپ تاپ‌های جدید نیز زمان خوبی برای خرید لپ تاپ می‌باشد و می‌توانیم معامله ای سودمند داشته باشیم. اگر بخواهید که یکی از آخرین مدل‌های لپ تاپ را داشته باشید و همینطور هزینه‌ی کمتری را برای آن بپردازید می‌توانید کمی صبر کنید تا مدل‌ و نسل جدید از آن لپ تاپ منتشر شود، سپس لپ تاپی که می‌خواهید را بخرید؛ دلیل اینکه پیشنهاد می‌کنیم کمی صبر کنید این می‌باشد که وقتی نسل جدیدی از یک لپ تاپ به بازار می‌آید، قیمت نسل قبلی آن لپ تاپ کمتر می‌شود. پس اگر بخواهید که برای یکی از آخرین نسل های لپ تاپ هزینه کمتری را بپردازید فصل انتشار نسل جدید آن ترفند خوبی برای خرید لپ تاپ با قیمت پایین‌تر است.

رونمایی از لپتاپ های جدید

همچنین اگر به دنبال خرید لپ تاپ برای بازی، رندرینگ و پردازش های سنگین هستید و در بودجه‌ی شما محدودیتی نباشد زمان رونمایی از لپ تاپ های جدید دوره‌ی خوبی برای خرید لپ تاپ است که بهتر است در این زمان اقدام به خرید کنید. به طور مثال آخرین نسل لپ تاپ‌ها از برند ایسوس در بهمن ماه سال 1400 ارائه شد یا برند لنوو هم در بهمن ماه سال 1400 مدل های جدید لپ تاپ‌های خود را ارائه داد. در سال های آینده نیز احتمال می رود که در همین زمان لپ تاپ های جدید رونمایی شوند.

اخبار مربوط به بازار لپ تاپ را مطالعه کنید

کافیست کمی جستجو کنید و درباره وضعیت بازار لپ تاپ مطالعه کنید. آن وقت متوجه می‌شوید که وضعیت قیمت ها و فروش لپ تاپ ها در بازار چگونه می‌باشد؛ اینکه در این ماه لپ تاپ ها چگونه فروخته می‌شوند، یا اینکه آیا لپ تاپ ها افزایش قیمت داشته‌اند و هر اطلاعاتی که مربوط به خرید لپ تاپ است می‌تواند تا حدودی به شما کمک کند. بطور مثال اگر قیمت لپ تاپ در حال کاهش باشد و در اخبار این را نوشته باشد شما می‌توانید برای خرید لپ تاپ مورد نیازتان اقدام کنید.

نوسانات ارز و تاثیر آن در بازار را دنبال کنید

قیمت ارز و تغییرات آن تاثیرات بالایی بر روی قیمت و خرید لپ تاپ دارد، دلیل آن هم این می‌باشد که لپ تاپ ها از خارج از ایران با ارز خریداری می‌شوند و واردات آنها انجام میشود. به طور مثال اگر ارزی همچون دلار گران شود به ناچار قیمت لپ تاپ ها نیز بالا میرود و اگر دلار ارزان شود می توان گفت که لپ تاپ ارزان می‌شود؛ نمی توان گفت تنها ارزی که بر قیمت لپ تاپ تاثیر می‌گذارد دلار می‌باشد، زیرا ارز های دیگری نیز بر روی قیمت لپ تاپ ها تاثیر می گذارد. به یاد داشته باشید که ارز یکی از موارد تاثیر گذار بر قیمت لپ تاپ می‌باشد، پس فقط به نوسانات ارز تکیه نکنید و موارد دیگر را هم در نظر بگیرید.

چند سوال متداول درباره بهترین زمان خرید لپ تاپ

چه زمانی از سال لپ تاپ های جدید به بازار می آیند؟

هر ساله در ماه ژانویه (دی و بهمن ماه) تکنولوژی های جدید و به دنبال آن لپ تاپ های جدید معرفی می شوند و با یک تاخیر دو تا سه ماهه این لپ تاپ ها به بازار لپ تاپ ایران وارد می شوند.


بیشترین تخفیف ها برای خرید لپ تاپ در چه زمانی است؟

فروشگاه ها در بلک فرایدی (جمعه سیاه)، فصل شروع مدارس و در زمان جشن های سال نو بیشترین تخفیف ها را به مشتریان خود می دهند.


آیا زمانی که لپ تاپ جدیدی معرفی می شود، قیمت مدل قدیمی آن پایین می آید؟

تقریباً بله، با معرفی مدل جدید هر لپ تاپ عموماً مدل قدیمی تر لپ تاپ معرفی شده با افت قیمت مواجه می شود.


آیا قیمت دلار بر روی قیمت لپ تاپ تاثیر دارد؟

با توجه به وارداتی بودن تمام لپ تاپ ها نوسان قیمت دلار و دیگر ارزها بر روی قیمت لپ تاپ ها به شدت تاثیرگذار است.


در این مقاله ما تلاش کردیم تا چند مورد از بهترین زمانها برای خرید لپ تاپ را به شما معرفی کنیم. امیدواریم که اطلاعات مفیدی را در اختیارتان گذاشته باشیم و شما بتوانید لپ تاپ مورد نظر خود را با قیمت مناسب در بهترین زمان بخرید. شما می‌توانید برای خرید لپ تاپ و قطعات کامپیوتر به صفحه اصلی لپ مال مراجعه کنید.

مشاوره رایگان لپ تاپ لپ مال