خرید بهترین لپ تاپ های لمسی در سال 2024
  • 23 اسفند 1402

خرید بهترین لپ تاپ های لمسی در سال 2024

لپ تاپ لمسی کارکرد یک لپ تاپ سنتی را با یک گوشی هوشمند لمسی ترکیب کرده و یک دستگاه با کاربردی وسیع را در اختیار کاربر قرار می دهد. لپ تاپ های لمسی برای کاربردهایی که نیاز به لمس و یا استفاده از قلم دارند، بسیار مناسب هستند. حتی اگر قصد طراحی با لپ تاپ لمسی را ندارید، باز هم تاچ بودن صفحه نمایش، استفاده از دستگاه را بسیار ساده تر و خوشایند تر می سازد.

ما در این مقاله بهترین انواع لپ تاپ لمسی در سال 2024 را معرفی کرده و مزایا و کاربردهای این نوع لپ تاپ را برمی شماریم.


بررسی بهترین لپ تاپ های لمسی سال 2022


لپ تاپ لمسی چیست و چه مزایایی دارد؟

لپ تاپ لمسی (touch laptop) که به عنوان لپ تاپ صفحه لمسی (touchscreen laptop) نیز شناخته می شود، نوعی کامپیوتر قابل حمل با صفحه نمایش حساس به لمس است. این بدان معنی است که صفحه نمایش می تواند حرکات لمسی را تشخیص داده و به آن پاسخ دهد؛ مشابه نحوه عملکرد یک تلفن هوشمند یا تبلت. لپ تاپ های لمسی در سال های اخیر بسیار محبوب شده اند و تقاضا برای خرید آن ها افزایش یافته است.

استفاده از این لپ تاپ لمسی با مزایای زیر همراه است:

تعامل بهتر با دستگاه

صفحه نمایش های لمسی امکان تعامل بهتر کاربر با لپ تاپ را فراهم می سازند. کاربران می توانند برای پیمایش ضربه بزنند و انگشت خود را روی صفحه بکشند، بدون اینکه نیاز باشد از موس استفاده کنند. این شیوه استفاده از لپ تاپ لمسی مخصوصا برای کسانی که به تلفن های هوشمند و تبلت ها عادت دارند، بسیار راضی کننده است.

بهره وری بیشتر

صفحه نمایش های لمسی می توانند بهره وری را با فعال کردن تعامل سریع و مستقیم با برنامه ها، بهبود بخشند. برای کارهایی مانند طراحی، نقاشی و ویرایش، رابط لمسی می تواند کارآمدتر از استفاده از ماوس یا ترک پد باشد.

تطبیق پذیری و انعطاف

انواع لپ تاپ لمسی به کاربران اجازه می دهد که بین ورودی های صفحه کلید سنتی و لمسی، هرکدام را که مایل هستند انتخاب کنند. این ویژگی سبب می شود که لپ تاپ لمسی، به عنوان تبلت نیز قابل استفاده باشد. تبدیل یک دستگاه واحد به دو دستگاه مجزا (لپ تاپ و تبلت) تطبیق پذیری و انعطاف را افزایش داده و تجربه کاربری لذت بخشی را رقم می زند. به این لپ تاپ ها اصطلاحاً لپ تاپ 2 در 1 نیز میگویند.

همکاری و اشتراک گذاری

لپ تاپ لمسی فعالیت های مشترک را تسهیل می کند، به ویژه در فعالیت هایی مانند جلسات یا کلاس های درس. کاربران می توانند مستقیماً با صفحه تعامل داشته باشند و حاشیه نویسی و ترسیم را راحت تر انجام دهند. این باعث افزایش ارتباط و تعامل در طول فعالیت های گروهی می شود.

کنترل های اشاره (Accessibility Features)

لپ تاپ های لمسی از کنترل های حرکتی پشتیبانی می کنند و به کاربران اجازه می دهند دستورات را با حرکات دست یا حرکات چند انگشت خاص اجرا کنند. این کنترل ها می تواند شامل بزرگ نمایی، چرخش یا ورق زدن صفحات باشد.

ویژگی های دسترسی برای افراد ناتوان

لپ تاپ لمسی دسترسی کاربران با ناتوانی های خاص را افزایش می دهد. ویژگی هایی مانند صفحه کلید روی صفحه، تشخیص صدا و کنترل های حرکتی می توانند تعامل با لپ تاپ را برای افرادی که دارای چالش های حرکتی یا مهارتی هستند، آسان تر کند.

سرگرمی و بازی

لپ تاپ لمسی امکان بازی کردن بهتر را برای کاربران فراهم می سازد. با استفاده از این دستگاه ها، می توان لذت بیشتری از بازی کردن برد و علاوه بر استفاده از موس، از حالت تبلت دستگاه نیز بهره برد.

قابلیت حمل

لپ تاپ لمسی اغلب فشرده و سبک بوده و به همین دلیل کاملا قابل حمل است. عدم وجود تجهیزات جانبی اضافی، مانند ماوس، می تواند به سبک سفر کردن افراد کمک کند.


قابل حمل ترین لپ تاپ های سال 2023


تجربه کاربری مدرن

صفحه نمایش های لمسی به تجربه کاربری مدرن و امروزی کمک کرده و با روندهای در حال تحول در فناوری هم سو هستند. آن ها برای آینده ساخته شده اند و می توانند به کاربر کمک کنند تا قدم ها استوارتری را به سمت آینده فناوری های لپ تاپ بردارد.

کاربردهای لپ تاپ لمسی

لپ تاپ لمسی برای برخی از کاربردها کاملا ضروری است؛ درحالی که برای کاربردهای دیگر، آپشنال محسوب می شوند. در اینجا برخی از کاربردهای رایج لپ تاپ لمسی را بررسی می کنیم.

 

کاربردهای لپ تاپ با صفحه نمایش لمسی

 

وبگردی و پیمایش صفحات

لپ تاپ لمسی را می توان برای کارهای معمولی، از جمله وبگردی، کار با نرم افزارهای مختلف و گشت و گذار در اینترنت استفاده کرد. لپ تاپ های لمسی راه مناسبی برای مرور اینترنت و پیمایش وب سایت ها را فراهم می کنند. کاربران می توانند در صفحات به بالا و پایین بروند، روی محتوا زوم کنند و با استفاده از حرکات لمسی، با پیوندها تعامل داشته باشند.

کارهای هنری

هنرمندان و طراحان معمولا از صفحه نمایش لمسی برای طراحی گرافیکی استفاده می کنند. تعامل مستقیم با صفحه نمایش، امکان کنترل دقیق طرح را فراهم می کند. معمولا برای طراحی های گرافیکی، هنرمندان از قلم مخصوص استفاده می کنند تا بتوانند به شکل دقیق تری صفحه لمسی را به کار بگیرند.

علاوه بر این، استفاده از برنامه های ویرایش فیلم و عکس نیز با استفاده از صفحه لمسی راحت تر می شود. هنرمند می تواند به شکل مستقیم و بدون نیاز به ماوس، فیلم و عکس را مستقیما از روی صفحه تغییر دهد. بسیاری از برنامه های ویرایش عکس و فیلم، با قلم نیز سازگار هستند.

جلسات گروهی

لپ تاپ های لمسی در جلسات گروهی و به طور کلی در کارهای مشترک، مفید هستند. شرکت کنندگان می توانند ایده های خود را به تصویر درآورده و حتی حاشیه نویسی کنند.

آموزش

علاوه بر موارد فوق، لپ تاپ های لمسی برای آموزش هم بسیار مناسب هستند. معلمان با استفاده از این لپ تاپ ها و یک قلم دیجیتالی می توانند یک تخته وایت برد آنلاین داشته باشند. دانش آموزان نیز می توانند ایده ها و تکالیف خود را به شکل ترسیمی و با استفاده از قلم انجام داده و آن ها را به شکل مستقیم از طریق صفحه به اشتراک بگذرانند.

ارائه

لپ تاپ های لمسی برای ارائه اسلاید ها، فیلم و سایر اطلاعات در یک جمع مفید هستند. با استفاده از این لپ تاپ ها می توان اسلایدها را به راحتی تغییر داد، مطالب کلیدی را مورد تاکید قرار داده و روی صفحه با استفاده از انگشتان زوم کرد.

سرگرمی و بازی

بسیاری از کاربران برای بازی های اینترنتی از لپ تاپ های لمسی استفاده می کنند. این لپ تاپ ها علاوه بر اینکه امکان بازی به وسیله ماوس را فراهم می سازند، می توانند شبیه تبلت عمل کرده و بازی کردن را آسان کنند.

مدل سازی سه بعدی و CAD

افراد حرفه ای در معماری، مهندسی و طراحی می توانند هنگام کار با نرم افزار مدل سازی سه بعدی و طراحی به کمک کامپیوتر (CAD)، از لپ تاپ های لمسی بهره ببرند. صفحه نمایش لمسی، دستکاری بصری مدل های سه بعدی را تسهیل می کند و این لپ تاپ ها را به گزینه ایده آلی برای لپ تاپ های مناسب معماری تبدیل می کند.

مراقبت های بهداشتی

لپ تاپ لمسی را می توان برای مدیریت پرونده سلامت الکترونیکی، تجزیه و تحلیل تصویربرداری پزشکی و سایر برنامه های مراقبت های بهداشتی استفاده کرد. رابط صفحه لمسی می تواند ورودی داده و ناوبری را ساده کند. علاوه بر این کاربر می تواند با جداسازی صفحه نمایش، از لپ تاپ به عنوان یک تبلت استفاده کرده و آن را به راحتی جابه جا کند.

به طور کلی لپ تاپ لمسی یکی از ترند های لپ تاپ در چند سال اخیر محسوب شده و هم از نظر زیبایی و هم کارکرد، بسیار قابل توجه است.

بهترین لپ تاپ لمسی در سال 2024

انواع لمسی لپ تاپ معمولا گران تر هستند. به همین دلیل نیز لازم است قبل از خرید، درباره بهترین لپ تاپ لمسی تحقیق کنید تا با توجه به بودجه ای که دارید یک دستگاه مناسب را انتخاب نمایید.


همچنین می توانید مطالعه کنید: مهمترین نکات در خرید لپ تاپ 2 در 1


ما در اینجا انواع لپ تاپ لمسی 2024 را که در مقالات مختلف به عنوان برترین ها ذکر شده اند معرفی کرده و ویژگی های آن ها را بررسی می کنیم.

Samsung Galaxy Book 3 Pro

سامسونگ بار دیگر یک اولترابوک با کیفیت بالا ارائه کرده است که اگرچه نمی تواند از مک بوک پرو پیشی بگیرد، اما با این وجود، عملکرد قوی در بارهای کاری سنگین دارد و صفحه نمایش AMOLED کاملاً درخشانی ارائه می دهد.

 

لپ تاپ لمسی Samsung Galaxy Book 3 Pro 

ویژگی ها

·       اندازه / وضوح صفحه نمایش: 14 اینچ / صفحه نمایش لمسی OLED 2880 * 1800

·       CPU: اینتل Core i7 1360P

·       حافظه رم: 32 گیگابایت LPDDR5 5200 مگاهرتز

·       گرافیک: اینتل Iris Xe

·       حافظه: 1 ترابایتی SSD PCIe Gen 4.0

·       سیستم عامل: Windows 11 Home 22H2

 

مزایا

معایب

نمایشگر AMOLED فوق العاده 16:10

عمر باتری

طراحی فوق العاده براق

Core i5 بودن

وب کم و میکروفون خوب

سنگین تر از مدل های قبلی

عملکرد CPU خوب

 

 

HP ENVY x360 15

HP ENVY x360 15 یک لپ تاپ لمسی است که برای استفاده سنگین مناسب است. بسیار خوش ساخت به نظر می رسد و علیرغم اینکه وزن سنگینی دارد، حمل آن آسان است. دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی است که برای انجام چند کار همزمان مناسب است. همچنین صفحه کلید جادار و راحت، و صفحه لمسی بزرگ و پاسخگو دارد.

 

لپ تاپ لمسی HP ENVY x360 15 

این لپ تاپ لمسی با پردازنده های AMD Ryzen 7000 یا Intel 13th Gen CPU در دسترس است که می توانند به راحتی کارهای عمومی مانند پردازش متن، مرور صفحات وب، ارائه و پخش ویدیو را انجام دهد. به علاوه، دارای یک وب کم 1440p عالی برای تماس های ویدیویی و یک دوربین IR برای ورود سریع اطلاعات است. باتری آن کمی بیش از هشت ساعت با استفاده سبک دوام می آورد، بنابراین بسته به میزان استفاده، ممکن است لازم باشد آن را برای مدت کوتاهی به برق وصل کنید تا در تمام روز شارژ داشته باشید.

ویژگی ها

·       اندازه / وضوح صفحه نمایش: 15.6 اینچ / صفحه نمایش لمسی 1920 * 1080

·       CPU: AMD Ryzen 7 5825U 2 گیگاهرتز با گرافیک Radeon

·       حافظه رم: 12 گیگابایت DDR4 3200 مگاهرتز

·       گرافیک: 512 مگابایت AMD Radeon Graphics

·       حافظه: 512 گیگابایتی PCIe3x4 NVMe M.2 SSD

·       سیستم عامل: Windows 11 Home 22H2

 

مزایا

معایب

حمل آسان لپ تاپ لمسی

صفحه نمایش OLED مستعد سوختن

باتری با عمر مناسب

بدون Thunderbolt 4 یا USB 4 در مدل های AMD

صفحه کلید خوب

 

پد لمسی پاسخگو

 

پشتیبانی از ورودی قلم

 

وب کم عالی

 

 

Dell Inspiron 3530

برای کسانی که ترجیح می دهند لپ تاپ لمسی دل داشته باشند، Dell Inspiron 3530 با صفحه نمایش لمسی 15.6 اینچی FHD عرضه می شود و با رم 8 و 16 گیگابایتی در دسترس است. همچنین با این لپ تاپ حافظه ی SSD 512 گیگابایتی، پردازنده های سری Core اینتل و گرافیک یکپارچه UHD اینتل دارد.

 

لپ تاپ لمسی Dell Inspiron 3530

 

ویژگی ها

·       صفحه نمایش: 15.6 اینچ TN LCD، نسبت تصویر 16:9

·       حداکثر روشنایی: 220 نیت

·       وزن: 1.66 کیلوگرم (3.66 پوند)

·       سیستم عامل: ویندوز

 

مزایا

معایب

در اکثر شرایط بسیار ساکت است

پایه و درب مستعد خم شدن

از 2 عدد SODIMM و 2 درایو ذخیره سازی پشتیبانی می کند

نمی تواند با وضوح 4K خروجی بگیرد

عملکرد سریع نسبت به قیمت

اثر انگشت روی آن دیده می شود

قابلیت سرویس دهی آسان

رنگ های محدود

ارزان

بدون پورت USB-C

 

Lenovo Yoga 9i Gen 8 (2023)

Lenovo Yoga 9i Gen 8 (2023) یک لپ تاپ لمسی است که طراحی زیبا، عملکرد سریع و امکانات فوق العاده ای را با قیمتی کم تر از قیمت رقبای محبوب تر خود ارائه می دهد. این دستگاه زیبایی را با عملکرد ترکیب کرده و یک گزینه عالی را برای افراد سخت گیر فراهم می سازد.

 

Lenovo Yoga 9i Gen 8 (2023) 

اگرچه کارت گرافیک مجزایی برای استفاده در بارهای کاری سنگین ندارد، اما به راحتی می توان با استفاده از آن کارهای گرافیکی قابل توجهی را انجام داد. برای مثال پردازش و اکسپورت 50 تصویر با رزولوشن بالا 7952 * 4472 از RAW به JPEG در لایت روم در زمان بسیار کمی انجام می شود. عمر باتری آن نیز بیشتر از ده ساعت است که برای لپ تاپ لمسی با این ویژگی ها مناسب است.

با این حال، صفحه نمایش OLED این لپ تاپ لمسی، آن طور که انتظار می رود روشن نیست (میانگین حدود 350 نیت)، اما با این وجود کیفیت تصویر آن خیره کننده است. این دستگاه همراه قلم ارائه می شود.

 

مشخصات فنی

·       CPU: نسل سیزدهم اینتل Core i7-1360P

·       گرافیک: Intel Iris Xe

·       رم: 16 گیگابایت LPDDR5

·       صفحه نمایش: حداکثر 14 اینچ 3840 * 2400. صفحه نمایش لمسی 400 نیت OLED با 100٪ DCI-P3، دارای گواهی VESA

·       صدا: DisplayHDR True Black 500، Dolby Vision

·       فضای ذخیره سازی: تا 1 ترابایت SSD

 

مزایا

معایب

طراحی بسیار زیبا

برای اکثر مردم خیلی گران است

نمایشگر زیبا

میانگین نور نمایشگر 350 نیت است

عمر باتری و عملکرد عالی

 

 

HP Spectre x360 14

HP Spectre x360 14 یکی از اولین لپ تاپ هایی است که از CPU Core Ultra جدید اینتل بهره می برد. این به روزرسانی Meteor Lake قابلیت های هوش مصنوعی را به ارمغان می آورد. حرکت از Iris Xe اینتل به گرافیک Arc، Spectre x360 را به یک لپ تاپ گیمینگ تبدیل نمی کند، اما کمک زیادی به سازندگان محتوا برای تولیدمحتوای با کیفیت تر می کند.

 

لپ تاپ لمسی HP Spectre x360 14

 

اضافه شدن پردازنده Core Ultra 7 155H یکی از ویژگی های مهم این لپ تاپ لمسی است. HP همچنین نمایشگر جعبه ای (boxy) 3:2 موجود در مدل های قبلی را برای دستیابی به نسبت تصویر 16:10 حذف کرده است. وب کم بالای صفحه نمایش OLED لپ تاپ نیز یک به روزرسانی دریافت کرد. انی به روز رسانی یک دوربین 9 مگاپیکسلی است که می تواند ویدیوهای 4K ضبط کند

با استفاده از ویژگی های Windows Studio Effects و کمک هوش مصنوعی و کاهش نویز، تماس های ویدیویی این لپ تاپ لمسی کیفیت عالی دارند.

 

ویژگی ها

·       اندازه/رزولوشن صفحه: نمایش 14 اینچی / 2880x1800 16:10 120Hz OLED display

·       CPU: Intel Core Ultra 7 155H

·       حافظه: 32 گیگابایت رم DDR5 7467 مگاهرتز

·       گرافیک: Intel Arc Graphics

·       حافظه: 2 ترابایت NVMe Micron SSD

·       شبکه: Wi-Fi 6E AX211 (2x2) و بلوتوث 5.3

·       سیستم عامل: ویندوز 11 پرو 23H2

 

مزایا

معایب

کیفیت طراحی و ساخت

مشکل قابلیت ارتقا: : لپ تاپ Spectre دارای حافظه لحیم شده است و حداکثر 32 گیگابایت رم LPDDR4x را ارائه می دهد که با فرکانس 4266 مگاهرتز کار می کند.

پورت I/O

کیفیت نمایش

امکانات زیاد

 

HP Dragonfly Folio G3

بدنه HP Dragonfly Folio G3 شبیه به چرم واقعی است، اما در حقیقت پوشش آن پلی اورتان است. این نوع لپ تاپ 2 در 1 از خانواده لپ تاپ های تجاری سبک وزن پرچم دار HP برای مدیرانی که علاوه بر ورودی صفحه کلید به طراحی با قلم نیز علاقه دارند مناسب است. این لپ تاپ لمسی دارای تکنولوژی 5G و دوربین کنفرانس لوکس 8 مگاپیکسلی است.

 

لپ تاپ لمسی HP Dragonfly Folio G3

 

ویژگی ها

·       CPU: Intel Core i7-1265U (10 cores, 12 threads: 2 performance, 8 efficiency) with vPro

·       حافظه: 16 گیگابایت رم LPDDR5 لحیم شده (تا 32 گیگابایت قابل تنظیم)

·       گرافیک: Intel Iris Xe Graphics

·       صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی IPS LCD 13.5 اینچی 3:2 WUXGA+ (1920×1280)

·       فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت درایو حالت جامد M.2 NVMe PCIe

·       وب کم: 8 مگاپیکسل

·       شبکه: Wi-Fi 6E، بلوتوث، 5G WWAN (اختیاری)

·       بیومتریک: Windows Hello تشخیص چهره

·       ظرفیت باتری: 68 وات ساعت

·       وزن: 3.06 پوند، 3.86 پوند با آداپتور AC

 

مزایا

معایب

صفحه نمایش منعطف است و به جلو کشیده می شود

بدون درگاه HDMI یا USB-A یا اسلات کارت SD/microSD

صفحه نمایش لمسی زیبا 3:2

صفحه نمایش بازتابنده فوق العاده براق

پشتیبانی از پهنای باند 4G یا 5G

قیمت بالا

وب کم و صدای فوق العاده

 

دارای قلم با قابلیت شارژ خودکار

 

روکش چرم مصنوعی درجه یک

 

 

Dell Inspiron 16 2-in-1 (7620)

اگر به دنبال یک صفحه نمایش لمسی عالی در میان مجموعه وسیع لپ تاپ های دل هستید Dell Inspiron 16 2-in-1 (7620) عالی است. جذاب ترین جنبه Inspiron 16 این است که عمر باتری آن عالی است. اکثر رایانه های شخصی به سختی از عمر باتری 9 ساعته می گذرند، اما باتری Dell Inspiron 16 2-in-1 حدود 14 ساعت عمر می کند.

 

لپ تاپ لمسی Dell Inspiron 16 2-in-1 (7620)

 

شما عاشق طراحی شیک، ممتاز و عملکرد عالی این لپ تاپ 16 اینچی خواهید شد. Dell Inspiron 16 2-in-1 با صفحه نمایش لمسی 1920 در 1200 پیکسل و نسبت تصویر 16:10 دارد و می تواند برای کارهای روزامه بسیار خوب عمل کند.

 

ویژگی ها

·       CPU: CPU: Intel Core i7-1260P

·       پردازنده گرافیکی: گرافیک Intel Iris Xe

·       رم: 16 گیگابایت

·       فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت SSD

·       صفحه نمایش: 16 اینچی، 1200p

·       وزن: 4.6 پوند

 

مزایا

معایب

طراحی درجه یک

صفحه کلید می توانست بهتر باشد

نمایشگر روشن

صفحه نمایش بازتابنده فوق العاده براق

عملکرد قوی

قیمت بالا

عمر باتری شگفت انگیز

 

 

LG Gram 16

دستگاه های LG Gram برای سفر ساخته شده اند. آنها به طرز باورنکردنی سبک هستند (یک کیلوگرم یا حدود 2.2 پوند وزن) و عمر باتری آنها بسیار خوب است. LG Gram 16 (2023) رقیبی سرسختی برای رقبای معتبری مانند Apple MacBook Air و Dell XPS 13 تبدیل شده است. از نظر قابلیت حمل و نقل و همچنین ارائه ویژگی های بصری اضافی، از هر دو پیشی می گیرد.

 لپ تاپ لمسی LG Gram 16

 

با پردازنده نسل 13 اینتل و گرافیک Intel Iris Xe، این ال جی گرام به گونه ای طراحی شده است که به کاربران اجازه می دهد، به راحتی چند کار را همزمان انجام دهند.

استفاده از لپ تاپ LG Gram 16 لذت بخش است. این دستگاه سریع، سبک وزن، نسبتاً بی صدا (البته می توانید آن را کاملاً بی صدا کنید، اما ممکن است عملکرد آن کاهش یابد) است. ال جی بیان می کند که صفحه نمایش لپ تاپ دارای روشنایی 350 نیت با نسبت کنتراست 1200:1 و طیف رنگی 99% DCI-P3 است که برای خلاقانی که به دنبال بازتولید رنگ دقیق هستند عالی است. صفحه نمایش لپ تاپ در هوای ابری قابل استفاده است اما مستقیماً در زیر نور شدید آفتاب چندان قابل استفاده نیست.

 دکمه پاور به عنوان حسگر اثرانگشت عمل می کند و و یک صفحه کلید اختصاصی وجود دارد. اما کلیدها قدری کوچک هستند. کلید enter کوچک تر از کلید Shift است که کمی غیر طبیعی است.

از طرف دیگر صفحه لمسی بزرگ است (132 در 83 میلی متر) اما بدون دکمه های فیزیکی، که در لپ تاپ های نازک و سبک معمول است.

صدا توسط یک تراشه Realtek کنترل می شود و توسط فناوری DTS:X Ultra از طریق یک برنامه همراه پشتیبانی می گردد. دو اسپیکر روی پایه لپ تاپ قرار گرفته اند و به همین دلیل صدا را به سمت پایین شلیک می کنند.

همانطور که انتظار می رود، اجرای صدا بسیار بستگی به این دارد که چه کسی گوش می دهد و چه چیزی پخش می شود.

Gram 16 پر از برنامه های رایگان است. دارای الکسا داخلی است که ممکن است برای برخی مفید باشد. همچنین برخی از نمونه ها دارای آنتی ویروس McAfee Livesafe است که البته باید ارتقا یابد. با این حال، ویندوز 11 دارای یک آنتی ویروس بسیار عالی به نامMicrosoft Defender Antivirus است.

سایر برنامه های از پیش بارگذاری شده عبارتند از نسخه آزمایشی Microsoft 365 (که قبلاً به عنوان Office 365 شناخته می شد)، یک نسخه کامل Laplink PC Mover Professional، سه برنامه Cyberlink (PhotoDirector، AudioDirector، PowerMediaPlayer و Power Director)

ال جی سه برنامه اختصاصی خود را در این دستگاه وارد کرده است: دستیار هوشمند که به شما امکان می دهد تنظیمان Gram 16 را تغییر دهید (به عنوان مثال می توانید سرعت فن CPU را تغییر دهید)، Virtoo (که به شما امکان می دهد گوشی هوشمند خود را به رایانه شخصی خود متصل کنید، شبیه به آنچه که Microsoft's Your Phone انجام می دهد) و LG Glance که از فناوری Miramatrix استفاده می کند.

 

ویژگی ها

·       CPU: اینتل Core i7-1260P

·       GPU: Intel Iris XE

·       رم: 16 گیگابایت LPDDR5 (دو کاناله)

·       فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت SSD

·       صفحه نمایش: 16 اینچی

·       قابلیت اتصال: Wi-Fi 6e، بلوتوث 5.2

·       دوربین: 1080p

·       پورت: 2 پورت نوع C، 2 پورت نوع A، microSD، سوکت هدفون، HDMI

·       وزن: 1.2 کیلوگرم

·       باتری: 80 WHr

 

مزایا

معایب

گزینه SSD دوگانه

Bloatware

نسبت تصویر 16:10

بلندگوهای رو به پایین

وضوح صفحه نمایش WQXGA

رم لحیم شده

بسیار سبک

کلیدهای صفحه کلید می توانست کمی بزرگ تر باشد

عمر باتری فوق العاده

عملکرد کلی عالی

 

صفحه کلید عددی اختصاصی

 

 

سخن آخر

لپ تاپ های لمسی در سال ها اخیر بسیار رایج شده اند. آن ها هم مزایای گوشی تلفن همراه و هم کامپیوتر همراه سنتی را دارند. ما در این مقاله، بهترین لپ تاپ های لمسی در سال 2024 را معرفی کردیم. این لپ تاپ ها هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای خرید بهترین لپ تاپ های لمسی در سال 2024 لازم است همه گزینه های موجود در این مقاله را با هم و همچنین با ویژگی های سایر لپ تاپ های لمسی مقایسه کرده و در نهایت نوعی از لپ تاپ را که از نظر قیمت و ویژگی ها مناسب شما است، خریداری نمایید. همچنین ممکن است بتوانید انواعی از لپ تاپ را پیدا کنید که در سال های قبل ساخته شده اند و تولید آنها مربوط به 2023 و 2034 نیست، اما در عین حال از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

سوالات متداول در خرید لپ تاپ لمسی

آیا خرید لپ تاپ با صفحه نمایش لمسی خوب است؟

لپ تاپ های لمسی با قدرت تعامل راحت تری به شما می دهد. این مزیت کمک می کند تا نیازهای شما راحت تر برطرف شود.


بهترین برند لپ تاپ لمسی کدام است؟

تقریباً بهترین برندهای تولید کننده لپ تاپ لپ تاپ های لمسی تولید می کنند. برندهای لنوو، دل، ایسوس، اچ پی و سامسونگ بهترین لپ تاپ های لمسی را تولید می کنند.


لپ تاپ های لمسی چقدر عمر می کنند؟

به طور کلی، بیشتر صفحه نمایش های لمسی لپ تاپ به گونه ای طراحی شده اند که تا چندین سال نیاز به تعویض نداشته باشند. بسته به برند و مدل لپ تاپ و همچنین نحوه استفاده از آن، این مدت می تواند بین 2 تا 5 سال یا بیشتر باشد.


آیا می توانم از ماوس با لپ تاپ صفحه لمسی استفاده کنم؟

بله، شما می توانید از موس و صفحه کلید همراه با لپ تاپ لمسی استفاده کنید. بهترین راه استفاده از موس یا صفحه کلید بلوتوثی است.


مشاوره خرید رایگان لپ مال

اشتراک گذاری :