بهترین لپ تاپ های رندرینگ در سال 2024
  • 09 اسفند 1402

بهترین لپ تاپ های رندرینگ در سال 2024

در عصر حاضر و با پیشرفت سرسام آور دنیای تکنولوژی، کمپانی های بزرگ با در نظرگیری 2 شاخص حائز اهمیت «نیازهای اساسی» و «بودجه مالی» کاربران خود، در صدد ارائه طیف متنوعی از محصولات سازگار با نیازهای گسترده کاربران هستند. با آغاز سال نو میلادی و برگزاری رویدادهای بزرگی همچون CES 2024 تمامی غول های بزرگ دنیای فناوری نیز از جدیدترین محصولات خود رونمایی کردند. در این مطلب از لپ مال قصد داریم تا ضمن ارائه یک تعریف جامع از اصطلاح «رندرینگ» به شناسایی نیازهای مرتبط با این حوزه و بررسی شاخص های سخت افزاری موثر در ارائه عملکرد یک لپ تاپ رندرینگ پرداخته و شما را با برترین لپ تاپ های برای رندر گرفتن در سال 2024 آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

رندرینگ یا رندر گرفتن چیست؟

به طور کلی به فرآیند تولید یک تصویر دو بعدی یا سه بعدی از یک مدل با استفاده از برنامه های کاربردی، «رندرینگ» یا «دریافت رندر» گفته می شود. تصاویر رندر در حوزه های معماری، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، تجسم طراحی و طراحی «شبیه سازها، جلوه های ویژه تلویزیونی / سینمایی، بازی های ویدیویی و فیلم های انیمیشن» به کار گرفته می شوند و ضمن افزایش کارایی، هزینه های مضاعف فرآیند «طراحی، توسعه و عرضه» یک «محصول یا اثر هنری» را کنترل کرده و کاهش می دهند.

در حالیکه در حالت کلی تکنیک ها و ویژگی های مورد استفاده در فرآیند رندرینگ مطابق با خواسته های «طراح و سازنده پروژه» تعیین می شوند؛ می توان فرآیند «رندرینگ» را از منظر «سرعت انجام محاسبات» و «نهایی سازی تصاویر» به 2 تکنیک کل گرایانه «پیش رندر» و «رندر بلادرنگ/ زمان واقعی» تقسیم بندی کرد.


همچنین میتوانید بیشتر درباره لپ تاپ های مناسب برای کارهای گرافیکی مطالعه کنید.


پیش رندر (Pre-Rendering)

به طور کلی از تکنیک «پیش رندر» در شرایطی که «سرعت» در بالاترین اولویت قرار ندارد و بستر مناسبی برای انجام محاسبات ریاضی مورد نیاز برای ساخت تصویر دیجیتالی با استفاده از واحدهای پردازش مرکزی چند هسته ای به جای سخت افزارهای گرافیکی اختصاصی فراهم است، استفاده می شود. این تکنیک رندر اغلب در حوزه های مرتبط مبتنی بر فوتورئالیسم (ایجاد تصاویر به سبک واقع گرایانه و در بالاترین کیفیت و استاندارد ممکن) نظیر: «طراحی و ساخت انیمیشن» و «ایجاد جلوه های بصری در فیلم های سینمایی/ سریال های تلویزیونی» مورد استفاده قرار می گیرد. در این تکنیک از رندرینگ، از چهار تکنیک محاسباتی اصلی زیر بهره گرفته می شود:

·       اسکن لاین (Scanline)

·       سایه زنی گوراود (Gouraud shading) و سایه زنی فونگ (Phong shading)

·       نگاشت بافت (Texture Mapping)

·       رادیوسیتی (Radiosity)


برای ادیت ویدیو و فیلم چه لپ تاپی مناسب است؟


رندر بلادرنگ (Real-Time Rendering)

«رندر بلادرنگ» یا «رندر زمان واقعی» یکی از برجسته ترین تکنیک های رندرینگ است که در حیطه های وابسته به تعامل با کاربر نظیر: «حوزه های مبتنی بر گرافیک تعاملی» و «بازی های ویدیویی» مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که از نام این تکنیک پیداست وظیفه اصلی این تکنیک، ایجاد تصاویر دیجیتالی در سریع ترین زمان ممکن است. در این فرآیند اطلاعات تولید شده توسط سخت افزارهای گرافیکی اختصاصی نظیر واحد پردازش گرافیک (GPU) در فرآیند پیش کامپایل، در اختیار نرم افزار رندرینگ (موتور رندر / موتور گرافیک) قرار داده شده و بستری ایده آل برای تولید تصاویر رندر به صورت «زنده و بلادرنگ» فراهم می شود. برخی از تکنیک های رایج در رندرینگ بلادرنگ عبارتند از:

·       ردیابی پرتو / ری تریسینگ (Ray Tracing)

·       نمونه سازی سریع (Rapid Prototyping)

برخی از محبوب ترین نرم افزارهای رندرینگ یا به اصطلاح «موتورهای رندرینگ/ موتورهای گرافیکی» عبارتند از:

·       توئین موشن (Twinmotion)

·       لومیون (Lumion)

·       اتوکد (AUTOCAD)

·       تری دی مکس (3DS MAX)

·       مایا (MAYA)

·       هودینی (Houdini)

·       چیف آرشیتکت (Chief Architect)

·       اسکچ آپ (SketchUp)

در هنگام خرید لپ تاپ رندرینگ به چه نکاتی توجه کنیم؟

سخت افزارهای کامپیوتری نقش بسیار حائز اهمیتی را در اجراء فرآیندهای پردازشی مورد نیاز برای رندرینگ، ارائه نسخه نهایی و در نهایت ارائه عملکرد لپ تاپ های مناسب رندر گرفتن از خود ایفاء می کنند. اما کدام یک از سخت افزار بیشترین تاثیر را روی عملکرد لپ تاپ رندرینگ اعمال می کنند و در هنگام انتخاب یک لپ تاپ برای رندر گرفتن باید چه نکاتی را مد نظر خود قرار دهیم؟

 

سخت افزارهای مهم در لپ تاپ رندرینگ 

پردازنده (CPU)

پردازنده یا CPU لپ تاپ نقش مشابهی با نقش «سیستم مغز و اعصاب» در بدن انسان را در یک سیستم کامپیوتری (در اینجا لپ تاپ رندرینگ) از خود ایفاء می کند. در حالت کلی در فرآیند رندرینگ، تمامی اطلاعات مورد نظر کاربر از طریق نرم افزارها به سخت افزارهای مربوطه ارائه، پس از انجام پردازش از آن ها دریافت و در نهایت برای کاربر به نمایش گذاشته می شوند. پردازنده یک لپ تاپ برای رندر گرفتن به عنوان یکی از کلیدی ترین سخت افزارهای لپ تاپ، وظیفه پردازش داده های محول شده، اجراء الگوریتم های ریاضی و محاسباتی مرتبط با درخواست های کاربر و تحویل این اطلاعات به سایر سخت افزارهای حیاتی را بر عهده دارد.

به طور کلی هر چه پردازنده یک لپ تاپ رندرینگ قدرتمندتر باشد؛ آن لپ تاپ قادر است اطلاعات بسیار حجیم و محاسبات ریاضی سنگین و پیچیده را به آسانی و با سرعت بسیار بالاتری پردازش کند که این مسئله در لپ تاپ مناسب رندرینگ بلادرنگ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در حالت کلی به واسطه عملکرد بهتر پردازنده های اینتل در بخش «عملیات های تک رشته ای» پردازنده های این کمپانی در حوزه هایی نظیر: «مدل سازی و نگاشت بافت سه بعدی» و نرم افزارهای مبتنی بر کد (CAD) عملکرد بسیار بهتری را نسبت به کمپانی AMD از خود به نمایش می گذارند. در سمت مقابل پردازنده های کمپانی AMD با ارائه عملکرد درخشان در عملیات های چند رشته ای مانند: «محاسبات بولی، شبیه سازی های تای فلو، ساخت نور و ..» به عنوان پردازنده های ایده آلی برای لپ تاپ های رندرینگ انیمیشن در نظر گرفته می شوند.


برای مدل سازی 3 بعدی چه لپ تاپی بخریم؟


در حالت کلی توصیه می شود کاربران «مبتدی- نیمه حرفه ای» از پردازنده های سری «Core i7 ،Core Ultra 7» کمپانی اینتل یا « سری Ryze 7 » کمپانی AMD و کاربران «نیمه حرفه ای- حرفه ای» از پردازنده های سری « Core i9 ،Core Ultra 9 » کمپانی اینتل یا « سری Ryzen 9 » کمپانی AMD بهره ببرند.

واحد پردازش گرافیکی (GPU)

واحد پردازش گرافیک یا به اختصار «کارت گرافیک» مسئولیت ساخت تصاویر بر اساس اطلاعات پردازش شده توسط CPU، سرعت بخشیدن به عملیات ها و فرآیندهای گرافیکی نظیر: «نگاشت بافت، سایه زنی، رادیوسیتی، رهگیری پرتو و ..» و به نمایش گذاشتن تصاویر روی نمایشگر را برعهده دارد.

به طور کلی، کارت های گرافیک به دو دسته «کارت گرافیک یکپارچه (iGPU)» یا «کارت گرافیک گسسته (dGPU)» تقسیم می شوند. در لپ تاپ های رندرینگ که سرعت و قدرت GPU از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، توصیه می شود برای لپ تاپ های دارای کارت های گرافیک گسسته نظیر کارت های گرافیکی که به حافظه اختصاصی (VRAM) با ظرفیت بیشتر از 8 گیگابایت ارزش بیشتری را قائل شوید. علاوه بر این توصیه می شود کاربران «مبتدی- حرفه ای» از کارت های گرافیک سری «جی فورس RTX 4050 یا RTX 4060 » انویدیا و کاربران «نیمه حرفه ای- حرفه ای» از سری جی فورس «RTX 4080 ،RTX 4070 یا RTX 4090 » انویدیا بهره ببرند.

رم

رم یا حافظه دسترسی تصادفی به عنوان سومین سخت افزار حائز اهمیت در لپ تاپ های رندرینگ به شمار می آید. این قطعه سخت افزاری با ذخیره سازی موقت اطلاعات حائز اهمیت، تمامی اطلاعات مورد نیاز سایر سخت افزارهای لپ تاپ را در کوتاه ترین مدت زمان ممکن در اختیار آنان قرار می دهد و از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری می کند. در حالت کلی توصیه می شود کاربران «مبتدی- نیمه حرفه ای» لپ تاپ های رندرینگ از رم های نوع DDR4 یا DDR5 با ظرفیت «16 الی 32 گیگابایت» و کاربران «نیمه حرفه ای- حرفه ای» از رم های نوع DDR5 با ظرفیت «32 الی 64 گیگابایت» بهره ببرند.

فضای ذخیره سازی

همان طور که از نام «فضای ذخیره سازی» پیداست؛ وظیفه اصلی این بخش، ذخیره سازی اطلاعات دائمی و حائز اهمیت همچون: «اطلاعات و فایل های مورد نیاز سیستم عامل و فایل های نرم افزارهای کاربردی (در این مبحث، موتورهای رندرینگ)» و سایر فایل ها نظیر: «پیش رندرها» و «رندرهای نهایی» را بر عهده دارد. در حال حاضر اغلب لپ تاپ های مدرن برای فضای ذخیره سازی خود به هاردهای پرسرعت و مقاوم SSD متکی هستند و استفاده از هاردهای HDD چندان رواج ندارد.

در حالت کلی در هنگام تهیه لپ تاپ رندرینگ، انتخاب لپ تاپ دارای هارد SSD با حداقل ظرفیت 2 ترابایت به کاربران «مبتدی- نیمه حرفه ای» و حداقل ظرفیت 4 ترابایت به کاربران «نیمه حرفه ای- حرفه ای» توصیه می شود.

صفحه نمایش

صفحه نمایش به عنوان رابط اصلی کاربر با نرم افزارهای رندرینگ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای انتخاب یک لپ تاپ رندرینگ ایده آل، لپ تاپ های دارای صفحه نمایش «15-17 اینچی» با رزولوشن «1080p» برای «رندرینگ 3 بعدی و CAD» و رزولوشن «4K» برای «رندرینگ انیمیشن یا ویدیو»، حداقل نرخ تازه سازی 120 هرتزی و حداقل روشنایی 300 نیتی» را در لیست انتخاب های خود قرار دهید. علاوه بر این، به دلیل اهمیت میزان «وضوح و دقت رنگ» در لپ تاپ های رندرینگ، توجه داشته باشید که لپ تاپ مورد نظرتان از مدل های رنگی «sRGB» یا «Adobe RGB» به طور کامل (100%) پشتیبانی نماید.

5 لپ تاپ رندرینگ برتر در سال 2024

در رویداد CES 2024 برترین برندهای دنیا نظیر: «ایسوس، لنوو، اچ پی، ایسر، ام اس آی و ..» از جدیدترین تکنولوژی های سخت افزاری و نرم افزاری خود رونمایی کردند. دنیای پر از هیاهوی لپ تاپ ها نیز از این قاعده مستثنی نماند و طیف وسیعی از لپ تاپ ها (البته با تمرکز بر قابلیت های هوش مصنوعی!) به علاقه مندان معرفی شدند. در این بخش به بررسی 5 مورد از برترین لپ تاپ های ایده آل برای رندر گرفتن خواهیم پرداخت.

لپ تاپ Vivobook Pro 15 ایسوس مدل N6506MU

 

لپ تاپ Vivobook Pro 15 ایسوس مدل N6506MU

 

لپ تاپ ایسوس سری Vivobook Pro 15 مدل N6506MU به عنوان یکی از سبک ترین و برترین لپ تاپ های رندرینگ سال 2024 به شمار می آید. این لپ تاپ با وزن 1.8 کیلوگرمی از صفحه نمایش اولد 15.6 اینچی با «رزولوشن 1620 × 2880 پیکسلی، نسبت تصویر 16:9، نرخ تازه سازی 120 هرتزی و حداکثر روشنایی 600 نیتی» بهره می برد و به طور کامل از مدل رنگی DCI-P3 پشتیبانی می کند. لپ تاپ ویوو بوک پرو 15 (N6506MU) به سری هفتم جدیدترین پردازنده سری Core Ultra کمپانی اینتل، یعنی پردازنده Core Ultra 7 155H با حداکثر فرکانس 4.8 گیگاهرتزی، مجهز بوده و از «واحد پردازش گرافیک سری جی فورس RTX 4050 انویدیا، رم نوع DDR5 با حداکثر ظرفیت 24 گیگابایت و هارد اس اس دی حداکثر 2 ترابایتی» پشتیبانی می کند. این لپ تاپ رندرینگ «یک پورت تاندربولت 4، یک پورت USB 3.2 نسل 2 تایپ C، یک پورت USB 3.2 نسل 1 تایپ A، یک پورت اترنت گیگابیت و یک پورت HDMI 2.1 » را در دل خود جای داده و به واسطه پشتیبانی از اتصال بی سیم «وای فای 6E و بلوتوث 5.3» قادر به مرتفع سازی تمامی نیازهای شما خواهد بود.

لپ تاپ Nitro V 16 ایسر

 

لپ تاپ Nitro V 16 ایسر

 

لپ تاپ ایسر مدل Nitro V 16 به عنوان یکی از برترین و مقرون به صرفه ترین لپ تاپ های رندرینگ سال 2024 محسوب می شود. این لپ تاپ به صفحه نمایش 16 اینچی با «رزولوشن WQXGA، نسبت تصویر 16:10، نرخ تازه سازی 165 هرتزی» مجهز می باشد. این لپ تاپ رندرینگ از پردازنده های سری Ryzen 8040 کمپانی AMD (حداکثر پردازنده Ryzen 7 8845HS)، واحد پردازش گرافیک سری جی فورس RTX 4060 انویدیا، رم نوع DDR5 با حداکثر ظرفیت 32 گیگابایتی و هارد اس اس دی حداکثر 2 ترابایتی» پشتیبانی می کند. علاوه بر این، لپ تاپ ایسر مدل نیترو وی 16 به «دو پورت USB 3، یک پورت USB 4 تایپ C و یک پورت HDMI» مجهز بوده و از اتصال «وای فای 6E» نیز پشتیبانی می کند.

لپ تاپ ProArt Studiobook ایسوس مدل H7604JI

 

لپ تاپ ProArt Studiobook ایسوس مدل H7604JI

 

لپ تاپ ایسوس سری ProArt Studiobook مدل H7604JI به عنوان یکی از قدرتمندترین لپ تاپ های رندرینگ سال 2024 در نظر گرفته می شود. این لپ تاپ 2.40 کیلوگرمی به صفحه نمایش اولد 16 اینچی دارای «رزولوشن 2000 × 3200 پیکسلی، نسبت تصویر 16:10، نرخ تازه سازی 120 هرتزی و حداکثر روشنایی 550 نیتی» مجهز بوده و از مدل رنگی DCI-P3 با دقت 100% پشتیبانی می کند. لپ تاپ پرو آرت استدیو بوک H7604JI ایسوس از «پردازنده Core i9-13980HX اینتل با حداکثر فرکانس 5.6 گیگاهرتزی، واحد پردازش گرافیک سری جی فورس RTX 4070 انویدیا، رم نوع DDR5 با حداکثر ظرفیت 64 گیگابایت و هارد اس اس دی حداکثر 8 ترابایتی» بهره می برد. این لپ تاپ به واسطه بهره مندی از: «دو پورت تاندربولت 4، دو پورت USB 3.2 نسل 2 تایپ A، یک پورت اترنت و یک پورت HDMI 2.1» و پشتیبانی از اتصال بی سیم «وای فای 6E و بلوتوث 5.3» گزینه های اتصال بسیار متنوعی را در اختیار کاربر خود قرار می دهد.

لپ تاپ Creator Z17 HX Studio ام اس آی مدل A14VGT

 

لپ تاپ Creator Z17 HX Studio ام اس آی مدل A14VGT

 

لپ تاپ ام اس آی سری Creator Z17 HX Studio مدل A14VGT به عنوان یکی از 5 لپ تاپ قدرتمند برای رندرینگ در سال 2024 محسوب می شود. این لپ تاپ از یک صفحه نمایش 17 اینچی دارای «رزولوشن 1600 × 2560 پیکسلی، نسبت تصویر 16:10 و نرخ تازه سازی 120 هرتزی» بهره می برد و به طور کامل از مدل از مدل رنگی DCI-P3 پشتیبانی می کند. لپ تاپ Z17 HX استدیو ام اس آی به پردازنده Core i9 14900HX (جدیدترین پردازنده نسل 14 کمپانی اینتل)، پردازنده گرافیکی سری جی فورس RTX 4070 انویدیا، رم نوع DDR5 با حداکثر ظرفیت 96 گیگابایت و هارد اس اس دی حداکثر 2 ترابایتی» مجهز بوده و به همین سبب عملکرد فوق العاده درخشانی را در کارهای گرافیکی بسیار سنگین از جمله رندرینگ از خود به نمایش می گذارد. این لپ تاپ دارای «دو پورت تاندربولت 4، دو پورت USB 3.2 نسل 2 تایپ A، یک پورت اترنت و یک پورت HDMI 2.1» می باشد و توانایی پشتیبانی از نسل بعدی اتصالات بی سیم یعنی «وای فای 7 و بلوتوث 5.4» را نیز دارد. علاوه بر این، کمپانی ام اس آی در طراحی این لپ تاپ رندرینگ، به «قابلیت حمل» لپ تاپ نیز توجه داشته و این لپ تاپ فوق العاده قوی تنها وزنی 2.5 کیلوگرمی دارد!

لپ تاپ Legion 9i لنوو (2024)

 

لپ تاپ Legion 9i لنوو (2024)

 

بدون شک لپ تاپ لنوو مدل Legion 9i قدرتمندترین لپ تاپ رندرینگ سال 2024 است! این لپ تاپ از صفحه نمایش مینی ال ای دی 16 اینچی با «رزولوشن 2000 × 3200 پیکسلی و نرخ تازه سازی 165 هرتزی» بهره می برد و به پردازنده قدرتمند نسل چهاردهم Core i9 14900HX کمپانی اینتل مجهز می باشد. لپ تاپ لنوو لیجن 9i به واسطه پشتیبانی از واحد پردازش گرافیکی سری جی فورس RTX 4090 انویدیا، رم نوع DDR5 با حداکثر ظرفیت 64 گیگابایت و هارد اس اس دی حداکثر 2 ترابایتی» بهترین عملکرد را در گیمینگ و امور گرافیکی نظیر: «رندرینگ و مدل سازی سه بعدی» از خود به نمایش می گذارد. علاوه بر این، این لپ تاپ 2.5 کیلوگرمی به واسطه بهره مندی از «چهار پورت تاندربولت، دو پورت USB 3.2 نسل 1 تایپ A و C و یک پورت HDMI 2.1» و پشتیبانی از «وای فای 7 و بلوتوث 5.1» گزینه های اتصال بسیار متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

کلام پایانی

در نهایت توجه داشته باشید که در وهله اول تنها «نیازهای اساسی» شما میزان ایده آل بودن یک لپ تاپ رندرینگ را تعیین می کنند! از این رو در گام نخست، ضمن تعیین بودجه مالی، به تشخیص نیازهای خود و اولویت بندی آن ها پرداخته و در گام بعدی خود ضمن درنظرگیری شاخص های معرفی شده در این مطلب، لپ تاپ رندرینگ ایده آل خود را انتخاب کنید.

به طور کلی توصیه می شود تا لپ تاپ های دارای صفحه نمایش 15 الی 17 اینچی با رزولوشن «1080p یا 4K» و دقت رنگی 100% مدل های رنگی نظیر: «sRGB یا Adobe RGB» را در نظر بگیرید. در ادامه توصیه می شود تا برای لپ تاپ های رندرینگ سطح «مبتدی- نیمه حرفه ای» از پردازنده ای از «سری Core i7 ،Core Ultra 7 کمپانی اینتل» یا «سری Ryzen 7 کمپانی AMD»، «کارت گرافیک سری جی فورس RTX 4050 یا RTX 4060 » انویدیا، «رم نوع DDR4 یا DDR5 با ظرفیت 16 الی 32 گیگابایت» و «هارد اس اس دی با حداقل ظرفیت 2 ترابایتی» را در نظر داشته باشید.

علاوه بر این، برای دریافت بهترین و سریع ترین عملکرد در لپ تاپ های رندرینگ سطح «نیمه حرفه ای- حرفه ای» بهتر است تا از پردازنده ای از «سری Core i9 ،Core Ultra 9 کمپانی اینتل» یا «سری Ryzen 9 کمپانی AMD»، «کارت گرافیک سری RTX 4080 ،RTX 4070 یا RTX 4090 انویدیا»، «رم نوع DDR5 با ظرفیت 32 الی 64 گیگابایتی (یا بیشتر)» و «هارد اس اس دی با حداقل ظرفیت 4 ترابایتی» بهره بگیرید.

در نهایت توصیه می شود تا شاخص های حائز اهمیت دیگری نظیر: «قابلیت حمل، ظرفیت باتری و سرعت شارژ لپ تاپ (در شرایطی که از لپ تاپ در محل ثابتی استفاده نمی کنید)، بهره مندی از پورت های اتصال متنوع، بهره مندی از سیستم خنک کننده قوی و مناسب و فراهم بودن بستر مناسب برای ارتقاء لپ تاپ (برای استفاده طولانی مدت از آن در آینده)» را نیز در تصمیم نهایی خود اعمال کنید.

سوالات پرتکرار کاربران

آیا رندرینگ معنای دیگری نیز دارد؟

علاوه بر تعاریف مطرح شده، از اصطلاح «رندرینگ» یا «دریافت رندر» برای شرح فرآیندهای تبدیل هر محتوای کدگذاری شده (مانند کدهای HTML) به فرمت مورد نظر (متن، تصویر، ویدیو) برای به نمایش درآمدن (مانند بارگذاری روی صفحات وب) یا چاپ نیز استفاده می شود.


آیا می توان از لپ تاپ های گیمینگ به عنوان لپ تاپ رندرینگ نیز استفاده کرد؟

بله، اما توجه داشته باشید که از آنجایی که این دسته از لپ تاپ ها «بازی محور» هستند و قابلیت های مورد علاقه گیمرها نظیر: «کارت صدا قدرتمند، صفحه کلید بسیار مستحکم، پشتیبانی از نورپردازی RGB و ..» را در بر دارند؛ خرید لپ تاپ گیمینگ به عنوان لپ تاپ رندرینگ به منزله پرداخت هزینه اضافی برای قابلیت های غیرضروری است.


چگونه می توان از لپ تاپ رندرینگ محافظت کرد؟

از آنجایی که پیچیدگی فرآیند رندرینگ منجر به داغ شدن لپ تاپ می شود و ممکن است به سخت افزارهای داخلی آن خسارت وارد کند؛ برای محافظت از لپ تاپ رندرینگ حتماً با تعبیه سیستم های خنک کننده قوی مانند: «فن ها یا پد های خنک کننده (Cooling Pad)، از خنک ماندن آن اطمینان حاصل کنید.


در میان لپ تاپ های معرفی شده، کدام لپ تاپ ارزش خرید بهتری دارد؟

لپ تاپ ایسر مدل نیترو V 16 نسبت به ارائه عملکرد بسیار قوی، با برچسب قیمتی بسیار مقرون به صرفه به بازار عرضه می شود.


مشاوره خرید لپ مال

 

اشتراک گذاری :