بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی چیست؟
  • 29 خرداد 1400

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی چیست؟

یکی از سخت ترین کارها برای یک طراح گرافیک انتخاب لپ تاپ است. به همین دلیل هر طراح گرافیکی که قصد خرید لپ تاپ دارد نیاز به یک راهنمای کامل خرید لپ تاپ دارد.

گرافیک کاران برای انجام کارهای خود، نیاز به سیستمی قدرتمند دارند تا بتواند پاسخگوی برنامه های سنگین گرافیکی باشد. امروزه برندهای بزرگ تولید کننده لپ تاپ، اقدام به ساخت انواع لپ تاپ از جمله لپ تاپ های دانشجویی، گیمینگ، گرافیکی و ... کرده اند.
در این مقاله قصد داریم مشخصات یک لپ تاپ خوب برای طراحان گرافیک را بررسی کنیم و بهترین های بازار لپ تاپ در زمینه لپ تاپ های گرافیکی را با بودجه های مختلف به شما معرفی کنیم.

نکته:

طراحان گرافیک از نرم افزارهای متعددی استفاده می کنند که هر کدام بسته به نوع نرم افزار نیاز به مشخصات خاصی دارد. مشخصات لپ تاپی که در ادامه معرفی خواهیم کرد برای یک طراح 2 بعدی و یک طراح گرافیک تازه کار مناسب است. برای دیگر نرم افزارهای گرافیکی می توانید به دو مقاله زیر مراجعه کنید.

لپ تاپ مناسب برای ادیت ویدیو

لپ تاپ مناسب برای طراحی 3 بعدی

مشخصات یک لپ تاپ گرافیکی مناسب

سیستم عامل

هر دو سیستم عامل بزرگ ویندزو و مک برای امور گرافیکی مناسب هستند و تقریباً با هر کدام که نیاز داشته باشید می توانید کار کنید، اما تفاوت هایی در لپ تاپ های این دو سیستم عامل هستند که ممکن است نظر شما را عوض کنند. لپ تاپ های ویندوز به از نظر پورت ها و قابلیت ارتقا برتری بیشتری نسبت به محصولات اپل دارند، اما لپ تاپ های مک صفحه نمایش و قدرت بیشتری را در اختیار شما خواهند گذاشت. البته نباید از تفاوت قیمت این دو نوع لپ تاپ ها هم چشم پوشی کنیم، چرا که می توانند دلیل محکمی برای خریداران در این وضعیت اقتصادی باشد.

قدرت CPU (پردازنده)

قدرت سیستم پردازشی برای گرافیک کاران از اهمیت بالایی برخوردار است اما بسته به نوع کاری که می خواهند انجام دهند، تفاوت دارد. بیشتر بار پردازشی نرم افزارهای گرافیکی بر روی دوش کارت گرافیک است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت، اما این نکته به این معنا نیست که CPU اهمیتی نداشته باشد چرا که سی پی یو به عنوان مغز لپ تاپ شما باید قدرت اجرا و هماهنگی کارت گرافیک را داشته باشد. طراحان گرافیک بهتر است از پردازنده هایی با حداقل 4 هسته و از نوع 64 بیتی استفاده کنید. سعی کنید به سراغ جدیدترین نسل این نوع پردازنده ها بروید چرا که برخی از این پردازنده ها کارت گرافیک مجتمع قدرتمندی دارند که می توانید برای کارهای گرافیکی سبک از آن ها استفاده کنید. اگر هم محدودیتی در انتخاب جدیدترین نسل پردازنده ها دارید، بهترین و به صرفه ترین گزینه ها پردازنده های Core i5  نسل 8 اینتل و Ryzen 5 نسل 3 AMD به بالا هستند.

RAM

رم در یک لپ تاپ مناسب برای طراحان گرافیک مورد مهمی است و در سرعت کار کردن شما با نرم افزار تاثیر به سزایی دارد. حداقل میزان رم لپ تاپ شما باید بین 8 تا 16 گیگ باشد. اما اگر بودجه و امکانات شما اجازه می دهد به بیشتر از 16 گیگ هم فکر کنید. چون در آینده و با پیشرفت نرم افزارها و پیچیده تر شدن طرح ها و کارهای شما به سرعت و قدرت بیشتری نیاز خواهید داشت. به همین دلیل حتماً قابلیت ارتقا رم لپ تاپ را هم بررسی کنید.

هارد دیسک

از بین هارد دیسک های HDD و SSD، نوع SSD آن برای انجام کارهای گرافیکی توصیه می شود. هارد دیسک های SSD به دلیل تفاوتی که با هارد های HDD دارند سرعت راه اندازی نرم افزار شما و کار با آن را افزایش می دهند. حداقل یک هارد اس اس دی 128 گیگ برای لپ تاپ خود در نظر بگیرید و نرم افزار و سیستم عامل خود را روی آن نصب کنید. اگر هم برای ذخیره و نگه داری فایل های خود به فضای بیشتری نیاز داشتید می توانید از ترکیب این هارد SSD با یک هارد HDD استفاده کنید و یا یک هارد اکسترنال تهیه کنید.

 حافظه داخلی مناسب لپ تاپ گرافیکی

 

کیفیت صفحه نمایشگر و تعداد رنگ ها

از مهم ترین المان ها برای انتخاب لپ تاپ گرافیکی، صفحه نمایش آن است که وضوح آن در طراحی ها بسیار موثر است. اگر شما یک تصویر خوب با دقت رنگ و وضوح مناسب نداشته باشید خروجی نهایی ضعیفی هم خواهید داشت. در سایز و اندازه صفحه نمایش دخل و تصرف زیادی نمی توانید داشته باشید چرا که این مورد تابع اندازه لپ تاپ است. اما سعی کنید به سراغ لپ تاپ های کمتر از 13 اینچ نروید. در بحث مشخصات صفحه نمایش بهترین گزینه صفحه نمایش هایی با پنل IPS و رزولوشن Full HD است، چون هم دقت رنگ مناسبی دارند و وضوح بالایی. اگر می خواهید بیشتر در انتخاب صفحه نمایش لپ تاپ گرافیکی خود دقت داشته باشید ما در یک مقاله جدا به بررسی انواع صفحه نمایش لپ تاپ ها پرداخته ایم.

پردازنده گرافیک

مهم ترین ویژگی بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی پردازنده گرافیک آن ها است.کارت گرافیک های AMD، اینتل و انویدیا واحد های گرافیکی قدرتمندی هستند که وجود آن ها در لپ تاپ شما آن را به یک سیستم مناسب برای کارهای گرافیکی تبدیل می کند. درست است که قبلاً گفتیم می توانید با کارت گرافیک آن برد هم امور گرافیکی ساده خود را انجام دهید، اما برای یک طراح گرافیک بهتر است یک کارت گرافیک مجزا داشته باشد. کارت گرافیک حداقل 4 گیگ بهترین ظرفیتی است که می توانید داشته باشید. هرچه نسل و مدل این کارت گرافیک جدیدتر باشد سرعت بیشتری در اختیار شما خواهد بود. در نظر داشته باشید اگر قصد خرید لپ تاپ رندرینگ را دارید تا با آن رندر بگیرید به سراغ کارت گرافیک های مدل بالاتر بروید.

نکته: کارت گرافیک قطعه ای نیست که شما بتوانید در ادامه آن را ارتقا دهید و باید همین الان که قصد خرید لپ تاپ دارید، فکر آینده را هم بکنید.

صفحه نمایش لمسی

لپ تاپ هایی با این نوع صفحه نمایش برای کارهای گرافیکی بسیار توصیه می شود. شاید در نگاه اول خیلی به کار نیاید و خرج اضافه باشد اما لپ تاپ هایی با صفحه نمایش لمسی بسیار مناسب امور گرافیکی به خصوص افرادی که با نقاشی های دیجیتالی سر و کار دارند و از قلم های دیجیتالی استفاده می کنند، زیرا کارهایی مثل زوم کردن را به راحتی امکان پذیر می کنند. اگر به دنبال لپ تاپ های لمسی برای کارهای گرافیکی هستید بد نیست سری به لپ تاپ های 2 در 1 بزنید.

 

 بهترین لپ تاپ های گرافیکی 2022

 

بهترین لپ تاپ های گرافیکی در سال 2022

لپ تاپ اپل  Macbook Pro(2021)

بهترین صفحه نمایش لپ تاپ برای طراحی گرافیک لپ تاپ اپل  Macbook Pro(2021)

اگر از لحاظ قیمتی مشکلی ندارید و همچنین به محیط ویندوز وابستگی ندارید،  Macbook Proاپل می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. این لپ تاپ پیشرفته با سیستم عامل مک، دارای پردازنده های M1 pro و M1 max ، حداکثر رم 64 گیگابایت، گرافیک داخلی 14 تا 64 هسته ای و نهایت حافظه داخلی 8 ترابایت می باشد. از نقاط قوت مک بوک پرو، علاوه بر قدرت پردازشی، صفحه نمایش 14 اینچی رتینا اپل است که در بین تمامی پنل های صفحه نمایش بهترین دقت رنگ، وضوح و رزولوشن را دارد. این صفحه نمایش XDR با روشنایی 1600 نیت و پشتیبانی از طیف رنگی گسترده کیفیت رنگ و تصویر عالی برای شما خواهد داشت. اسلات SD، پورت HDMI و سه درگاه تاندربولت 4 دسترسی شما به تمام لوازم جانبی را فراهم می کند.

 

چرا باید بخریم؟

چرا نباید بخریم؟

قدرت پردازشی عالی

قیمت زیاد

بهترین پنل صفحه نمایش

صفحه نمایش کوچک

 

قیمت زیاد

 

 

لپ تاپ دل  XPS 17(2021)

بهترین و بزرگترین لپ تاپ برای طراحی گرافیک لپ تاپ دل  XPS 17(2021)

لپ تاپ XPS 17 دل دارای پردازنده های Core i9 11980HK نسل 11 اینتل به بالا، نهایت هارد SSD 4 ترابایت، حداکثر رم 64 گیگ DDR4 و کارت گرافیک های 6 گیگ RTX 3060 به بالا است. صفحه نمایش 17 اینچی این غول شرکت دل از دیگر نقاط قوت آن است چرا که با رزولوشن های FHD+ و UHD+ و روشنایی 500 نیت واقعیت را به تصاویر شما اضافه می کند. نسخه UHD+ این لپ تاپ دل می تواند از گزینه های مناسب افرادی که لپ تاپ لمسی در نظر دارند باشد.Dell XPS 17 پورت های نسبتاً کامل مورد نیاز یک طراح را دارد از جمله HDMI، USB و SD card. پردازنده های قدرتمند و سایز برزرگ لپ تاپ باعث نشده این لپ تاپ خیلی سنگین و غیر قابل حمل باشد بلکه کاملاً با پیروی از زبان طراحی XPS 13 و 15 طراحی شده و فقط 19 میلیمتر ضخامت دارد.

 

 

چرا باید بخریم؟

چرا نباید بخریم؟

قدرت پردازشی عالی

کامل نبودن پورت ها

صفحه نمایش عالی HDR

عمر باتری کم

طراحی زیبا و باریک

 

 

لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Studio

بهترین لپ تاپ 2 در 1 برای طراحی گرافیک لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Studio

وجود قلم دیجیتالی و صفحه نمایش لمسی برای یک طراح گرافیکی مزیت بزرگی محسوب می شود. برای چنین افرادی بدون شک گزینه ای بهتر از سرفیس های مایکروسافت وجود نخواهد داشت. لپ تاپی که هم لپ تاپ است و هم تبلت، البته به علاوه قلم دیجیتال. پردازنده های نسل 11 اینتل سری H، حداکثر رم 32 گیگ، نهایت حافظه داخلی 2 ترابایت SSD و کارت گرافیک RTX 3050Ti و یا کارت گرافیک Iris Xe مجتمع اینتل از مشخصات سخت افزاری عالی این لپ تاپ هستند. در بخش صفحه نمایش هم مایکروسافت کوتاهی نکرده و با استفاده از یک صفحه نمایش با پنل PixelSenseFlow، رزولوشن 2400x1600، پوشش رنگ 82% RGB و روشنایی 505 نیت خود را به عنوان رقیب سرسختی برای اپل معرفی می کند.

 

 

چرا باید بخریم؟

چرا نباید بخریم؟

قلم دیجیتالی هماهنگ

وزن کمی زیاد

صفحه نمایش عالی

قیمت زیاد

طراحی زیبا و باریک

 

 

لپ تاپ ایسوس Zenbook Pro 14 Duo OLED

بهترین لپ تاپ با دو صفحه نمایش برای طراحی گرافیک لپ تاپ ایسوس Zenbook Pro 14 Duo OLED

چشم نوازترین و مهمترین دلیل حضور ایسوس زنبوک پرو 14 وجود دو صفحه نمایش در این لپ تاپ است. این قابلیت به طراحان گرافیک قدرت عمل وسیعی می دهد تا راحت تر و بهتر طراحی کنند. شما می توانید ابزارهای خود را به به صفحه نمایش دوم که در بالای صفحه کلید واقع شده منتقل کنید تا بهتر به آن ها دسترسی داشته باشید. از طرفی این صفحه نمایش با پشتیبانی از قلم دیجیتالی می تواند نقش یک تبلت را برای شما اجرا کند. صفحه نمایش 14.5 اینچی اصلی با پنل OLED و رزولوشن 2880x1800، رفرش ریت 120 هرتز و صفحه نمایش 12.7 اینچ دوم هم پنل IPS و رزولوشن 2880x864 دارد. البته وجود این دو صفحه نمایش عالی تنها دلیل حضور این لپ تاپ در این لیست نیست و قدرت گرافیکی آن هم به شما می تواند در اجرا برترین طرح های گرافیکی کمک کند. پردازنده های Core i9 و Core i7 نسل 12 اینتل، حداکثر رم 32 گیگ DDR5، نهایت حافظه داخلی 1 ترابایت SSD و کارت گرافیک های Intel Iris Xe و RTX 3050 Ti از مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ هستند. از نظر پورت ها هم با وجود پورت هایی مثل USB 3.2، دو عدد HDMI، 2 عدد تاندربولت 4 و درگاه Micro SD مشکلی نخواهید داشت و به راحتی می توانید به انواع دستگاه ها متصل شوید.

 

چرا باید بخریم؟

چرا نباید بخریم؟

قدرت پردازشی عالی

کامل نبودن پورت ها

صفحه نمایش عالی HDR

عمر باتری کم

طراحی زیبا و باریک

 

 

لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro

بهترین لپ تاپ برای طراحی گرافیک و بازی کردن لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro

با خرید لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro نه تنها می توانید امور گرافیکی خود را سر و سامان دهید بلکه می توانید به دنیای به روز ترین بازی های دنیا سرک بکشید. این لپ تاپ گیمینگ لنوو با همان سبک طراحی لپ تاپ های لژیون 5 و لژیون 5 پرو طراحی شده و از این نظر گزینه چشمگیری برای شما نخواهد بود. اما در زیر پوسته ساده آن هیچ چیز ساده ای وجود ندارد. پشتیبانی از پردازنده های Core i5، Core i7 و Core i9 نسل 12 اینتل، حداکثر رم 32 گیگ DDR5، نهایت حافظه داخلی 2 ترابایت SSD و گرافیک های RTX 3060، RTX 3070 و RTX 3070 Ti سخت افزارهای سخت کوش این لپ تاپ برای اجرا سنگین ترین پردازش ها هستند. صفحه نمایش Legion 5 pro هم در حد و اندازه های امور گرافیکی است. رزولوشن 2560x1600، روشنایی 500 نیت، پوشش رنگ 100% RGB و رفرش ریت 165 هرتز این صفحه نمایش 16 اینچی به خوبی از نمایش تصاویر گرافیکی با کیفیت نزدیک به واقعیت بر می آید. از لحاظ پورت هم باید به این لپ تاپ اعتماد کامل کنید چون انواع پورت های HDMI، تاندربولت، USB 3.2 و USB Type-C در اختیار شماست.

 

چرا باید بخریم؟

چرا نباید بخریم؟

قدرت پردازشی عالی

وزن و حجم بزرگ

صفحه نمایش مناسب و بزرگ

طراحی ساده و مینیمال

قیمت خوب نسبت به مشخصات

 

 

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15

بهترین لپ تاپ برای اقتصادی برای طراحی گرافیک  لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15

شاید قیمت اقتصادی این لپ تاپ دلیل حضور این لپ تاپ در این لیست باشد اما این نکته نباید شما را از قدرت پردازشی و سخت افزاری آن ناامید کند. این لپ تاپ محکم و خوش طراحی ایسوس به نسبت یک لپ تاپ گیمینگ اندازه و وزن مناسبی برای جابجایی و حمل و نقل دارد. پردازنده های Core i5 و Core i7 نسل 12 اینتل، حداکثر رم 32 گیگابایت DDR5، نهایت حافظه داخلی 1 ترابایت SSD و کارت گرافیک های متنوع RTX 3050 تا RTX 3070 دست شما را برای انتخاب یک کانفیگ مناسب باز می گذارد. احتمالاً کیفیت پایین تر صفحه نمایش این لپ تاپ به نسبت باقی لپ تاپ های این لیست نکته منفی آن باشد که خب این نکته منفی را می توان با اقتصادی بودن آن توجیه کرد. نهایت رزولوشن صفحه نمایش 15.6 اینچی این لپ تاپ 2560x1440 است که رفرش ریت 165 هرتز و پوشش 100% DCI-P3 را به شما می دهد. از نظر اتصالات و پورت ها اما لپ تاپ TUF Gaming F15 کامل است چرا که انواع پورت های HDMI، تاندربولت، USB 3.2 و USB Type-C را خواهید داشت.

 

چرا باید بخریم؟

چرا نباید بخریم؟

قیمت اقتصادی

صفحه نمایش ضعیف برای طراحی

بدنه و طراحی محکم

 

عمر باتری مناسب

 

 

چند سوال متداول درباره لپ تاپ های گرافیکی

حداقل چه مشخصاتی برای لپ تاپ طراحی گرافیکی نیاز هست؟

حداقل مشخصات لپ تاپ توصیه شده برای طراحی گرافیکی عبارتند از:

پردازنده: Core i5  یا Core i7 نسل 8 یا بالاتر

نمایشگر: UHD یا Full HD

رم: 8 گیگابایت و بالاتر

کارت گرافیک: 2 گیگابایت یا بالاتر

فضای ذخیره سازی: از نوع SSD


مهمترین مشخصه یک لپ تاپ گرافیکی چه چیزی باید باشد؟

کارت گرافیک و صفحه نمایش بهتر مهمترین مشخصه هایی هستند که یک طراح گرافیک باید در خرید لپ تاپ در نظر بگیرند.


آیا یک لپ تاپ گرافیکی حتماً به کارت گرافیک نیاز دارد؟

برای طراحی گرافیکی پیشرفته، به خصوص کارهای ویدئویی، حتماً به یک کارت گرافیک نیاز دارید. اما، اگر تازه شروع کرده اید، کارت گرافیک آن برد پردازنده میتواند کار شما را راه بیاندازند.


بهترین سایز لپ تاپ گرافیکی چقدر است؟

اگر نیاز دارید لپ تاپ را جا به جا کنید لپ تاپ های 15 اینچ بهترین گزینه هستند و اگر نیاز به حمل و نقل زیاد لپ تاپ ندارید لپ تاپ های 17 اینچ.


جمع بندی نهایی

شما برای خرید یک لپ تاپ مناسب طراحی اول از همه باید به نوع کار گرافیکی خود و نرم افزار هایی که قصد کار با آن ها را دارید توجه کنید. ما سعی کردیم در این مقاله مشخصات یک لپ تاپ خوب برای نرم افزارهایی پایه گرافیکی را معرفی کنیم. در ادامه هم لپ تاپ های شاخصی که برای نرم افزارهای گرافیکی مناسب هستند را کردیم. البته این مقاله و لیست وحی منزل نبوده و شما باید با مطالعه نقد و بررسی های دیگر و همچنین آپدیت های دیگر این مقاله در آینده به بهترین گزینه خرید خود برسید.

اگر باز هم موفق نشدید لپ تاپ مورد نظر خودتون رو پیدا کنید میتونید از طریق راه های ارتباطی با لپ مال تماس بگیرید تا به صورت رایگان از خدمات مشاوره ای لپ مال استفاده کنید.

مشاوره لپ مال

اشتراک گذاری :