بررسی لپ تاپ سری Ideapad Gaming 3 لنوو
  • 23 بهمن 1401

بررسی لپ تاپ سری Ideapad Gaming 3 لنوو

اگر بخواهیم تمام مطالب مربوط به بررسی و نقد لپ تاپ لنوو گیمینگ ۳ را در یک جمله بیاوریم باید بگوییم که گرچه این لپ تاپ ضعف‌هایی هم دارد اما یکی از بهترین لپتاپ های گیمینگ اقتصادی موجود در بازار در حال حاضر است که این جایگاه خود را نه فقط مدیون طراحی ظاهری زیبا بلکه عملکرد قدرتمند خود است. با خرید این لپ تاپ گیمینگ بیشترین امکانات ممکن را به ازای هزینه‌ ای که پرداخت می کنید، دریافت خواهید کرد.

 البته که لپ تاپ های سریع‌تر و زیباتری از لنوو گیمینگ ۳ در بازار وجود دارد و در ماه‌های اخیر هم تقریبا نقد بیشتر آنها را در مطالبی مثل بررسی لپ تاپ های سری TUF ایسوس آورده‌ایم اما اگر می‌خواهید با کمترین بودجه، امکاناتی تحسین برانگیز دریافت کنید، لپ تاپ لنوو Ideapad Gaming 3 ارزش بررسی و انتخاب را دارد. این لپ تاپ برای بازی‌ های خیلی سنگین و حرفه ای مناسب نیست اما می تواند گزینه ای ایده آل برای گیمرهای مبتدی و افرادی که به تازگی شغل خود را در کار ادیت ویدیو شروع کرده اند، باشد.

علت متمایز بودن لپ تاپ لنوو گیمینگ ۳

اگر می خواهید لپ تاپ گیمینگ بخرید به احتمال خیلی زیاد مشخصاتی مثل پردازنده قدرتمند شش هسته ای Core i7 نسل ۱۰ اینتل سری H، رم SSD از نوع PCIe و صفحه نمایشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را در بسیاری از لپ تاپ های گران قیمت و حرفه ای که در حال حاضر در بازار موجود هستند، ببینید. اما می توانید همه این مشخصات را با قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ دلار در لپ تاپ لنوو گیمینگ ۳ داشته است. این لپ تاپ با وجود کانفیگ گرانی که دارد، مقرون به صرفه ترین لپ تاپ گیمینگ در بازار محسوب می شود.

این لپ تاپ می‌ تواند بسیاری از بازی های جدید را اجرا کرده و اگر می خواهید سیستمی خریداری کنید که از عهده خیلی از تسک ها برآید، لپ تاپ Lenovo Ideapad Gaming 3 مجموعه رضایت بخشی از پورت ها، کیبورد فول سایز دارای نورپردازی و تاچ پد پاسخگو و راحتی دارد. طراحی این لپ تاپ گیمینگ خیلی مدرن نیست، کاملا از پلاستیک ساخته شده و برای هزینه ای که صرف خرید آن می‌ شود، کاملا منطقی است.

کارت گرافیک

نکته منفی که در مورد این لپ تاپ لنوو وجود دارد ضعف در واحد گرافیک است که شاید مهم ترین بخش از لپ تاپی باشد که برای گیمینگ طراحی شده است. اما باز هم می تواند به خوبی بسیاری از بازی ها را اجرا کند. شاید اگر سازنده به جای GeForce GTX 1650 4GB از کارت گرافیک های جدیدتر و بالاتر مثل GTX 1660 Ti یا RTX 2060 از کمپانی Nvidia یا RX 5600M از کمپانی AMD استفاده می کرد، این نقص هم برطرف می شد و این لپ تاپ گیمینگ ۳ می توانست در این طیف قیمت، بی رقیب باشد. اما این ضعف قابل چشم پوشی بوده و باعث نمی شود Ideapad Gaming 3 جزو بهترین انتخاب ها نباشد.

علی رغم ضعف در گرافیک، در تست های انجام شده نشان داده شد که این لپ تاپ لنوو می تواند هر بازی که بخواهید را اجرا کند. البته تا زمانی که نیاز به مشخصات 60fps در 1080p باشد که شامل Persona 4 Golden، Risk of Rain 2 و بازی های کمی حرفه ای تر مثل Control است. اگر می خواهید فقط Fornite بازی کنید یا اهمیتی نمی دهید که تمام تنظیمات بازی در حالت ماکزیمم باشد، لپ تاپ گیمینگ لنوو شما را ناامید نکرده و به راحتی این بازی ها را اجرا خواهد کرد.

عملکرد پردازشی

عملکرد لپ تاپ لنوو گیمینگ ۳ در زمان اجرای همزمان چندین اپلیکیشن کاری و باز ماندن ۱۰ تا ۲۰ تب در گوگل کروم با هیچ مشکلی رو به رو نمی‌ شود. اما وقتی تعداد تب های باز مانده کروم به انتهای حد مجاز برسد و تعداد زیادی اپلیکیشن کاری مثل Affinity Photo باز باشد، لپ تاپ با کندی سرعت مواجه می شود. رم و فضای ذخیره این لپ تاپ ها قابل ارتقا هستند بنابراین می توانید به راحتی این مشکل را حل کنید.

 

صفحه نمایش آیدیاپد گیمینگ 3

 

صفحه نمایش

مهم نیست مشغول چه فعالیتی با لپ تاپ لنوو خود باشید در هر صورت به صفحه نمایشی ۱۵.۶ اینچی فول اچ دی IPS نگاه می کنید که نرخ نوسازی تا ۱۲۰ هرتز دارند البته این میزان در کانفیگ های ارزان تر، ۶۰ هرتز است. روشنایی این صفحه نمایش ها رضایت بخش و در حدود 250 nit است اما رنگ ها و زاویه های تماشا بسیار با کیفیت و واقعی هستند. همچنین یک وب کم ۷۲۰ یک مگاپیکسلی در بالای صفحه نمایش وجود دارد که یک کاور برای افزایش ضریب امنیت و حفظ حریم شخصی در آن تعبیه شده است. جالب است بدانید این ویژگی در بسیاری از لپ تاپ های گران قیمت و حرفه ای وجود ندارد.

باتری

باتری نسبتا کوچک ۴۵ وات ساعت در تست با اپلیکیشن های سنگین حدود ۴ ساعت و در تسک های روزمره مثل وب گردی، تایپ و تماشای فیلم تا ۷ ساعت دوام داشت. البته در زمان بازی، این مقدار کمتر از ۴ ساعت بود. مثلا در زمان  بازیControl  و Tetris Effect در حدود یک ساعت، باتری خود به خود به حالت battrey-saver که فقط ۳۰ درصد از توان باتری استفاده می کند، تغییر پیدا کرد که باعث می شود بازی کردن بسیاری از گیم ها امکان پذیر نباشد. وقتی لپ تاپ به شارژر ۱۳۵ وات متصل می شود، کاملا خنک و بی صدا کار می کند.

وقتی قیمت، عملکرد، باتری لپ تاپ لنوو گیمینگ ۳ را در نظر بگیریم به راحتی می توان از نقص های آن گذشت. در مورد گرافیک لنوو می توانست بهتر عمل کند اما استفاده از پردازنده پرقدرت و صفحه نمایشی با نرخ بالای نوسازی می توان کارایی مطلوبی از این محصول به دست آورد.

مدل های مختلف لپ تاپ لنوو گیمینگ ۳

کمپانی لنوو در سری گیمنیگ ۳ از کانفیگ های مختلفی استفاده کرده است و سعی شده که هر مدل بتواند نقص های تولیدات قبلی را پوشش دهد. در ادامه به مدل ها و کانفیگ های مختلف این لپ تاپ گیمینگ می پردازیم.

۱. لپ تاپ گیمینگ IdeaPad Gaming 3 Gen 6 (15, AMD)

لنوو در این مدل از پردازنده های حرفه ای AMD Ryzen 5000 سری H و جدیدترین گرافیک Nvidia GeForce RTX سری ۳۰ استفاده کرده است که ارزش این کامپیوتر چند کاربردی را برای گیمرها و تولیدکنندگان محتوا بالاتر می برد. لنوو گیمینگ ۳ به شما امکان اجرا بازی های سریع و حرفه ای را می دهد و صفحه نمایش فول اچ دی ۱۶۵ هرتزی IPS تجربه مشاهده تصاویر شفاف و واقعی را فراهم می کند. طراحی باریک و ارتقای طول عمر باتری توانسته این مدل را یک سر و گردن از رقبا بالاتر قرار دهد. کیبورد فول سایز ارگونومیک این مدل از لپ تاپ گیمینگ لنوو دارای نورپردازی RGB است. این مدل سریع تر و خنک تر از نسل های قبلی خود کار کرده و ۴۱ درصد گرمای کمتری تولید می کند. طراحی قطعات داخلی امکان جریان هوای بیشتری را فراهم می کند.

این لپ تاپ در فروشگاه لپ مال موجود است و برای دیدن تصاویر و مشخصات کامل آن می توانید به صفحه خرید این محصول مراجعه کنید.

۲. مدل IdeaPad Gaming 3 Core i5 Gen 11

لنوو این مدل را با ابعاد ۱۵.۶ به بازار عرضه کرده و یک ویندوز ۱۰ نسخه Home روی آن نصب شده است. رزولوشن صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و پردازنده از سری H نسل دوازدهم اینتل Core i7 انتخاب شده است. لنوو در کنار پردازنده قوی از گرافیک سطح بالای Nvidia Geforce GTX1650 استفاده کرده تا عملکرد دستگاه در پردازش های سنگین مثل بازی و ویرایش ویدیو، در سطح بهینه حفظ شود. رم این دستگاه ۸ گیگابایت و فضای ذخیره ۵۱۲ گیگابایت است تا در زمان انجام بازی یا باز کردن همزمان چند نرم افزار با مشکل کندی سرعت و پاسخگویی مواجه نشوید. ساخت بدنه از جنس پلاستیک با کیفیت و سبک بوده که حمل و نقل آن را برای کاربرانی که همیشه از این لپ تاپ گیمینگ در جای ثابت استفاده نمی کنند، آسان می‌ کند.

فروشگاه لپ مال مجموعه خوبی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو فراهم کرده که این مدل و کانفیگ هم جزو این مجموعه است. با مراجعه به صفحه خرید Lenovo IdeaPad Gaming 3-DBA می توانید مشخصات کامل این محصول را مشاهده کنید.

۳. لپ تاپ گیمینگ IdeaPad Gaming 3–QD

اگر به دنبال خرید لپ تاپ گیمینگ هستید که از پردازنده های قدرتمند سری اچ نسل دهم Core i7 و گرافیک GTX1650Ti استفاده کرده و فضایی به وسعت یک ترابایت را برای ذخیره در اختیار شما قرار دهد، حتما این لپ تاپ لنوو گیمینگ ۳ را انتخاب کنید. این لپتاپ را می توان پرفروش ترین لپتاپ فروشگاه لپ مال دانست که با صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی فول اچ دی IPS، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ و نرخ نوسازی۱۲۰ هرتز، انتخابی عالی برای یک لپ تاپ گیمینگ اقتصادی است که از عهده کارهای سنگین مثل تولید محتوای ویدیویی هم بر می‌آید. این لپ تاپ برای افزایش ضریب امنیت در اینترنت و جلوگیری از هک شدن کاربر، برای وبکم یک شاتر تعبیه کرده است که به حفظ حریم خصوصی بسیار کمک می کند. اگر این کانفیگ حرفه ای نظر شما را هم جلب کرده حتما به توضیحات محصول سر بزنید و بقیه امکانات آن را بررسی کنید.

 

نقد و بررسی لپ تاپ Ideapad gaming 3

 

نیازی نیست برای ورود به دنیای گیم یا زمانی که کار خود را به تازگی به عنوان تولیدکننده محتوای ویدیویی شروع کرده اید بودجه زیادی را برای خرید لپ تاپ صرف کنید. لنوو با در کنار هم قرار دادن بهترین ها محصولاتی ایده ال برای شرایط مشابه شما فراهم کرده است که بهترین کانفیگ های آن در این مطلب معرفی شد.

سوالات متداول

۱. آیا لپ تاپ لنوو گیمینگ ۳ برای بازی مناسب است؟

بله، این لپ تاپ به صورتی طراحی شده که مشخصات یک لپتاپ گیمینگ را داشته باشد. پردازنده حرفه ای و قدرتمند و کارت گرافیک آن می تواند از عهده بازی های پرطرفدار برآید. البته مشخصات ایده‌ال به نوع بازی هایی که می خواهید انجام دهید بستگی دارد.


۲. آیا لپ تاپ گیمینگ لنوو ۳ طول عمر باتری خوبی دارد؟

طول عمر باتری به نوع کاربری شما بستگی دارد اما این لپ تاپ مجهز به باتری بزرگ و قطعات عایق انرژی است که می تواند طول عمر رضایت بخشی را برای یک لپ تاپ گیمینگ ارائه دهد.


۳. آیا لپ تاپ لنوو گیمینگ ۳ از کیبورد خوبی برخوردار است؟

بسیاری از کاربران این کیبورد را راحت و پاسخگو توصیف می کنند که حرکت بین کلیدها به راحتی انجام می شود. البته کیفیت کیبورد با توجه به مدلی که انتخاب می کنید متفاوت است پس بهتر است قبل از خرید، در صورت امکان آن را تست کنید.


۴. قیمت لپ تاپ گیمینگ ۳ چقدر است؟

با توجه به مشخصاتی که انتخاب می کنید، قیمت لپ تاپ متفاوت خواهد بود اما می توانید بازه ای بین ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار را برای آن در نظر بگیرید.


مشاوره خرید لپ تاپ

 

اشتراک گذاری :