برترین آنتی ویروس ها برای لپ تاپ
  • 10 دی 1401
  • 1

برترین آنتی ویروس ها برای لپ تاپ

اگر در اینترنت برای دانلود و نصب ضد ویروس برای لپتاپ جستجو کنید، نتایج زیادی را به شما نمایش می دهد؛ اما از بین تمامی نتایج برترین آنتی ویروس ها برای لپ تاپ کدام ها هستند و عملکرد کدام یک در نوت بوک بهتر می باشد.

برای سالهای زیاد ویروس ها دشمنان مرموز سیستم های کامپیوتری بوده اند که به درون سیستم نفوذ کرده و خسارت های زیادی را به وجود آورده اند. آن ها از سال 1971 که اولین ویروس کامپیوتری ظاهر شد تا اکنون که ما در دنیای دیجیتالی گسترده ای قدم بر می داریم و ممکن است با ویروس های متفاوتی برخورد داشته باشیم، هر روز پیشرفت کرده اند و راه های بیشتری برای تخریب و سوء استفاده از سیستم را یافته اند.

اما از طرف دیگر مهندسین نرم افراز نیز در مقابله با آن ها پیشرفت کرده و آنتی ویروس های قدرتمندی برای مقابله با آن ها ساخته اند. این نوشتار معرفی و بررسی یک مجموعه 5 تایی از بهترین آنتی ویروس های لپ تاپ می باشد که برای استفاده در سال 2022 و 2023 نیز مناسب هستند و امنیت بالا و به روزی دارند.

ویروس نرم افزاری چیست؟

یک نرم افزار مخرب می باشد که با تکثیر خود در سیستم سعی می کند کنترل ادمین لپتاپ را در دست گرفته و کارهایی از قبیل تخریب سیستم، مختل کردن عملکرد، جاسوسی و یا سرقت داده ها را انجام دهد.

راه انتقال ویروس نرم افزاری چیست؟

انتقال ویروس لپ تاپ از طریق راه های متفاوتی امکان پذیر است. اولین راه استفاده از لوازم جانبی می باشد؛ زمانی که با استفاده از دی وی دی، فلش، هارد اکسترنال یا تلفن همراهتان داده ها را انتقال می دهید یا آن ها را اجرا می کنید، ممکن است یکی از فایل ها به ویروس نرم افزاری آلوده باشد یا در میان فایل ها یک ویروس وجود داشته باشد.

راه دیگر برای انتقال ویروس استفاده از شبکه های محلی و اینترنت جهانی می باشد. در زمانی که چند نوت بوک به وسیله شبکه به یکدیگر متصل هستند، ممکن است یکی از اعضای شبکه به ویروس آلوده باشد و به بقیه دستگاه های موجود نیز سرایت کند؛ یا زمانی که در اینترنت به گردش در میان وب سایت ها مشغول هستید با باز شدن پاپ آپ های متعدد یا دانلود یک فایل آلوده ویروس در حافظه سیستم شما نفوذ کرده و به لپ تاپ آسیب بزند.

چرا از آنتی ویروس لپ تاپ استفاده می کنیم؟

حمله های امنیتی هکر ها و ویروس ها برای همه کاربران مانند یک کابوس می باشد و همه ما می خواهیم که هیچوقت به آن ها برخورد نکنیم؛ اما در دنیای پیشرفته امروزی که اینترنت و لوازم جانبی به همراهان جدا نشدنی نوتبوک ها تبدیل شده اند و برای انجام کارهای متفاوت به آن ها نیاز داریم، ممکن است در میان فعالیت های روزانه خود بارها با ویروس ها برخورد داشته باشیم. یکی از کارهای مهم پس از خرید لپ تاپ نصب یک نرم افزار ضد ویروس مناسب می باشد تا با این دشمن مخرب از ابتدای کار به جنگ بپردازید و سیستم امنی داشته باشید.

نحوه کارکرد آنتی ویروس لپ تاپ چگونه می باشد؟

هر آنتی ویروس لپ تاپ چندین الگوریتم مبنی بر امن بودن یک نرم افزار یا فایل دارد و هر فایل را بر اساس قوانین امنیتی خود آزمایش می کند و اگر به موردی برخورد کند که امنیت لپ تاپ را در خطر قرار دهد، به کاربر هشدار داده و بر اساس انتخاب کاربر آن را حذف می کند.

 

برترین آنتی ویروس های 2023

 

5 آنتی ویروس منتخب سال های 2022 و 2023

هر آنتی ویروس لپ تاپ ویژگی ها و امکانات منحصر به فردی دارد، اما مشخصه مهم یک ضد ویروس مناسب نوت بوک عملکرد و پایگاه داده به روز، مصرف کم انرژی و اشغال کمتر پردازنده می باشد، تا برای استفاده آن ها مناسب تر باشد و باعث شود سیستم کارایی بیشتری داشته باشد. لیست زیر مجموعه ای از 5 آنتی ویروس لپ تاپ معتبر می باشد که در آزمایش های امنیت امتیازات زیادی دریافت کرده اند و نیز رضایت بیشتر کاربران را جلب کرده اند.

Bitdefender

اگر بخواهیم بیت دیفندر را با دو مشخصه مهم توصیف کنیم باید از عملکرد حرفه ای و دقت بالا در حذف بدافزار ها توسط این آنتی ویروس لپ تاپ بگوییم. کمپانی Softwin ارائه دهنده این محصول می باشد که بیش از 30 سال سابقه دارد، از سال 1996 این محصول با نام AVX ارائه می شد و سپس در سال 2001 به Bitdefender تغییر نام یافت. سرویس های متفاوتی تحت عنوان بیت دیفندر ارائه می شوند اما اکثر کاربران از سرویس Antivirus Plus آن استفاده می کنند.

می توان گفت که سرویس آنتی ویروس پلاس بیت دیفندر چیزی فراتر از یک ویروس کش ساده را ارائه می دهد. اصول اولیه یک ضدویروس مناسب به همراه ویژگی های امنیتی اضافه باعث شده تا جایزه های بسیاری به این محصول داده شود. این محصول در سیستم عامل های ویندوز، مک، اندروید و IOS پشتیبانی می شود و علاوه بر آن نسخه مبتنی بر وب نیز دارا می باشد که با استفاده از مرورگر می توانید از آن بهره مند شوید.

 

مزایا

معایب

دارای نسخه رایگان

تشخیص بدافزار

VPN داخلی در تمامی نسخه ها

سازگار با انواع  سخت افزار ها

نصب خودکار به روزرسانی ها

امکان شخصی سازی داشبورد

محافظت چندلایه باج افزارها

دوره آزمایشی 30 روزه در تمامی نسخه ها

پشتیبانی و راهنمایی مشتری

محدود کردن VPN

پشتیبانی در macOS فقط با سرویس ها پولی

ضعف اپلیکیشن IOS

بالا بودن هزینه سرویس های پولی

 

McAfee

دومین مورد این لیست نرم افزار McAfee می باشد، نرم افزاری با پشتیبانی از انواع سیستم عامل ها و قابل استفاده در دستگاه های متفاوت به صورت همزمان. شما می توانید این نرم افزار را بر روی موبایل، لپتاپ یا کامپیوتر خود نصب کنید و سپس با وصل شدن به حساب کاربری خود از خدمات آن بهره ببرید. پکیج Antivirus Plus این نرم افزار توانسته است تایید امنیتی و عملکرد را از متخصصان تکنولوژی به دست آورد و به یک محصول مطمئن تبدیل شود.

مک آفی یک آنتی ویروس لپ تاپ با دقت بالا برای حفاظت، یافتن و حذف ویروس ها، امنیت مرورگر و برنامه ها می باشد و از آزمایشگاه های متفاوت گواهی و امتیازات مورد توجهی گرفته است؛ همچنین حجم کم و سرعت بالای این نرم افزار آن را محبوب تر کرده و خیال کاربران را از اینکه حافظه آن ها اشغال نمی شود راحت می کند.

 

مزایا

معایب

محافظت برای تمام دستگاه های Android، macOS، Windows و IOS

امتیاز بالا در حفاظت مقابل بد افزارها

قدرت تشخیص بالا در وب سایت های مخرب و کلاهبردار

فایروال قوی

تعهد حفاظت در برابر ویروس

شامل بودن Ransom Guard، PC Boost و ویژگی های جایزه متفاوت

عبور بعضی از باج افزار ها از سیستم امنیتی

 افزایش سرعت وب PC Boost فقط در کروم کار می کند.

امکانات کمتر در نسخه های IOS و macOS

 

معرفی آنتی ویروس Eset

 

ESET

بهترین انتخاب برای تکنسین ها لقبی است که به این آنتی ویروس لپ تاپ داده اند، یکی از امن ترین ها که ویژگی های حفاظتی جذاب و مجموعه کاملی از روش های امنیتی را در خود جای داده است. از ویژگی های خارق العاده آن می توان به حفاظت چند پلتفرمی، توانایی بالا در مقابله با باج افزارها و محافظت از اطلاعات بانکی شما در هنگام پرداخت های آنلاین اشاره کرد.

اگر پس از خرید لپتاپ خود نگران به سرقت رفتن آن هستید، Eset می تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد که در صورت دزدیده شدن یا گم شدن دستگاه می تواند به شما در بازگرداندن آن کمک کند. ابزار ضد سرقت این محصول علاوه بر ردیابی موقعیت مکانی امکانات پیشرفته دیگری را نیز در اختیار شما قرار می دهد که به صورت زیر هستند:

- ضبط فعالیت های دستگاه

- امکان ارسال پیام یک طرفه به دستگاه برای درخواست از دزد جهت بازگردادن لپ تاپ

- امکان ایجاد حساب جعلی برای دسترسی محدود دزدها به سیستم

نکته: اگر در میان نتایج برای ضد ویروس ESET به کلمه نود32 برخورد کردید نگران نباشید، منظور هر دو یک نرم افزار می باشد.

 

مزایا

معایب

سطح بالا در محافظت از سیستم

نرم افزار اندروید قدرتمند

اسکنر امنیتی اینترنت ها خانگی

هزینه اشتراک تقریبا زیاد است.

نرم افزار موبایل آیفون ندارد

کنترل پیچیده تنظیمات بر اساس نظر بعضی از کاربران

 

Kaspersky

یکی از بهترین ها در میان بقیه ویروس کش ها کسپر اسکی می باشد، محصولی که همیشه در رقابت ها خود را ثابت کرده و با عملکرد قدرتمند شناخته شده است. اگر برای آنتی ویروس لپ تاپ مقداری جستجو کرده باشید قطعا با Kaspersky برخورد خواهید داشت، محصولی که برای سال های زیادی به عنوان بهترین انتخاب شده و همچنان در اوج مانده است.

دلیل امنیت بالا در کسپرسکی آپدیت منظم پایگاه داده سیستم امنیتی می باشد، وجود الگوریتم های جدید با توانایی مقابله با ویروس هایی که هر روزه پیشرفت می کنند دقیقا همان قابلیتی است که این نرم افزار ارائه می کند. همچنین در پکیج های Kaspersky Internet Security و Kaspersky Total Security می توانید از یک وی پی ان استاندارد برای امنیت بیشتر در سطح اینترنت استفاده کنید. پکیج Kaspersky یکی از بهترین گزینه هایی می باشد که می توانید در سبد خرید لپ تاپ خود قرار دهید.

 

مزایا

معایب

پایگاه داده به روز بر اساس آخرین ویروس های دنیای دیجیتال

عدم تضعیف عملکرد سیستم

قابلیت بهینه ساز سیستم

مورد توجه کاربران می باشد.

هزینه بالای اشتراک

پکیج های مربوط به سیستم عامل های غیر ویندوز قیمت بالا تری دارند.

وجود ویژگی های غیر ضروری در پکیج های گران قیمت

 

معرفی آنتی ویروس norton

 

Norton

آخرین موردی که در این لیست معرفی می کنیم آنتی ویروس نورتون نام دارد، نرم افزاری قدرتمند در مقابله با نرم افزار های مخرب می باشد. از ویژگی های منحصر به فرد این نرم افزار می توان به هوش مصنوعی در یافتن بد افزار ها اشاره کرد، بدون نیاز به اینترنت و با استفاده از هوش مصنوعی خارق العاده خود تمامی عوامل مخرب را شناسایی و سپس از بین می برد.

شما می توانید با استفاده از تنظیمات در بخش های اسکن سیستم و اسکن سریع، مشخص کنید که فقط یک بخش به خصوص بررسی شود. ابزار آنلاین محافظت در هنگام گردش شما در اینترنت تمامی URL های موجود در نتایج را بررسی کرده و از امنیت آن ها شما را مطلع می سازد و  فایر وال هوشمند از ارتباط های پس زمینه برای جاسوسی اطلاعات شما جلوگیری می کند. علاوه بر ابزارهای اصلی شما می توانید امکانات اضافه دیگری همچون 2 گیگابایت حافظه ابری برای پشتیبان گیری از داده ها و تعهد نامه محافظت از سیستم را نیز دریافت کنید.

معمولا اکثر افراد به دلیل هزینه کمتر به سراغ پکیج Norton Antivirus Plus می روند که این پکیج قابلیت استفاده همزمان در چند سیستم را ندارد، انتخاب بهتر پکیج Norton 360 Deluxe می باشد که امکانات بیشتری نیز را دارا می باشد.

 

مزایا

معایب

توانایی خنثی سازی حمله باج افزارها

دارای ویژگی های جایزه و امکانات جذاب می باشد.

هزینه بالا برای اشتراک ها

 

سوالات متداول

کدام آنتی ویروس سرعت لپ تاپ را کم نمی کند؟

آنتی ویروس Kaspersky پردازنده و حافظه را کمتر اشغال می کند و در نتیجه باعث عملکرد بهتر لپتاپ می شود.


سریع ترین آنتی ویروس ها کدام ها می باشند؟

Bitdefender، Norton و Kaspersky عملکرد سریعتری دارند و با سرعت بیشتری سیستم را بررسی می کنند.


آیا می توان در لپ تاپ 2 آنتی ویروس نصب کنیم؟

اگر فکر می کنید با نصب 2 یا چند ضد ویروس امنیت لپ تاپ را افزایش داده اید باید بگوییم که خیر نه تنها امنیت بیشتر نمی شود، بلکه برای سیستم خطرناک است مخصوصا اگر مشکلی در لپتاپ ایجاد شود وجود آن ها باعث شدید شدن مشکل می شود.


اگر توانایی خرید یک آنتی ویروس را نداریم چه کنیم؟

آنتی ویروس های موجود در بازار عموما نیازمند پرداخت ارزی هستند، اما می توان سایت ایرانی برای خرید آنتی ویروس با امکان پرداخت ریالی نیز پیدا کرد یا به سراغ سایت های دانلود نرم افزار رفته و فایل رمزگشایی شده آن را تهیه کنید.

نتیجه گیری

امیدواریم در انتخاب یک آنتی ویروس لپ تاپ عالی به شما کمک کرده باشیم و مطالب بالا برای شما مفید واقع شود. اگر هم قصد نصب ضدویروس دیگری را دارید، توصیه می کنیم درباره آن تحقیق کرده و به یک انتخاب امن برسید. پیشنهاد می کنیم حتما به مجله لپ مال سر بزنید و مطالب ما درباره امنیت و نگهداری لپ تاپ را مطالعه کنید.

 

مشاوره خرید لپ مال

اشتراک گذاری :