برای ادیت و تدوین فیلم چه لپ تاپی بخریم؟
  • 27 شهریور 1401

برای ادیت و تدوین فیلم چه لپ تاپی بخریم؟

ادیت و تدوین یا همان ویرایش فیلم یکی از مهم ترین کارهای روزمره تدوینگران است و برای مبتدیان در این حوزه همیشه سوال است که لپ تاپ ادیت یا لپ تاپ تدوین مناسب چیست؟ برای کار با فیلم‌های با کیفیت یا ایجاد جلوه‌های ویژه، قدرت لپ تاپ اهمیت بالایی دارد شاید بتوان همین کار را با لپ تاپ‌های معمولی هم انجام داد اما قدرت پردازنده، گرافیک قوی و صفحه نمایش حرفه‌ای را نخواهید داشت. ما در این مقاله سعی داریم بهترین لپ تاپ ادیت و لپ تاپ تدوین را بیان کنیم و بگوییم این لپ تاپ‌ها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند.

در مرحله اول باید بدانید یک لپ تاپ تدوین باید چه برنامه‌هایی را اجرا کند و چه ویژگی هایی داشته باشد. 

3 برنامه ایی که باید لپ تاپ تدوین قدرت اجرا آن ها را داشته باشد.

1.     نرم افزار  Adobe After Effect

2.     نرم افزار  Adobe Premiere

3.    نرم افزار  Camtasia

شرکت ادوبی برای تدوینگران معروف است زیرا در طراحی برنامه‌های تدوین و ادیت فیلم قدرت بالایی دارد. همچنین نرم افزار کمتاسیا با تمام سادگی قدرت بالایی در تدوین و ویرایش فیلم دارد و اکثر فیلم‌هایی که در صفحات مجازی می‌بینید با این برنامه تدوین می‌شوند. 

3 ویژگی‌ لپ تاپ ادیت و تدوین

لپ تاپ‌های ادیت باید قدرت بالایی در پردازش داشته باشند تا باعث کندی کار و ارور دادن نشوند. همچنین باید صفحه نمایش فوق‌العاده‌ای داشته باشند تا فیلم را به خوبی به ما نمایش بدهند.

  1. از نمایشگر و صفحه نمایش با کیفیتی برخوردار باشند و با وضوح بالا تصاویر را نمایش دهند.
  2. پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی قوی داشته باشند.
  3. لپ تاپ از شاسی آلومینیومی باریکی برخوردار باشد و طراحی باریک داشته باشد به گونه ای که به راحتی بتوان آن ها را حمل کرد. 

اگر برای امور گرافیکی دنبال لپ تاپ هستید حتماً قبل از خرید مقاله " بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی چیست؟ " را مطالعه کنید.


10 لپ تاپ مناسب برای ادیت و تدوین فیلم

 

10 لپ تاپ مناسب برای ادیت و تدوین فیلم

در ادامه 10 لپ تاپ حرفه ای از برند‌های معتبر را بیان می‌کنیم که شما می‌توانید به نسبت بودجه و نیازتان آن ها را خریداری کنید. 

لپ تاپ ایسوس مدل  Zephyrus G14

لپ تاپ ایسوس مدل  Zephyrus G14

برند ایسوس همیشه یکی از حرفه‌ای ترین‌ها در ساخت و طراحی لپ تاپ در هر زمینه‌ای بوده است. سری Zephyrus یکی از لپ تاپ‌هایی است که ارزش خرید بالایی دارد. لپ تاپ ایسوس زفیروس G14 با قدرت پردازنده های بالارده سری Ryzen 7 و Ryzen 9 به سرعت می‌تواند برای شما خروجی خوبی بگیرد.

برای انتخاب کارت گرافیک دست شما باز است و می توانید از بین کارت گرافیک های 4 گیگ سری GTX 1650 و GTX 1650 Ti و همچنین کارت گرافیک های 6 گیگ سری GTX 1660Ti و RTX 2060 کارت گرافیک مورد نیاز هود را انتخاب کنید.

کارت گرافیک Nvidia GTX 1650 مثل کارت گرافیک‌های سری 2000 و 3000 RTX نیست که از فناوریRay Tracing  و سایه زنی پشتیبانی بکند اما می‌تواند در ابتدای کار و کار با ویدئو‌های ساده و تدوین موشن گرافی شما را همراهی کند. یکی از مزیت‌های اصلی این لپ تاپ وزن کم آن است که به راحتی می‌توانید آن را حمل کنید وزن این لپ تاپ تنها 1.67 کیلو گرم می‌باشد.

 

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Dash FX516

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Dash FX516 سری FX516 دارای کانفینگ‌های بالا رده ای است که برای تدوین و کار با نرم افزارهای شرکت Adobe بسیار حرفه‌ای است. پردازنده های مدل 2022 این لپ تاپ از سری Core i7 یا Core i5 از نسل 12 اینتل هستند و برای کارت گرافیک می توانید از بین RTX 3050 تا RTX 3070 بسته به نیاز خود یک گزینه را انتخاب کنید. همچنین رم این لپ تاپ، که برای کارهای تدوین بسیار مهم است، تا 32 گیگابایت قابل افزایش است. از نظر حمل و نقل هم این لپ تاپ وزنی حدوداً 2 کیلو گرمی دارد که به نسبت مشخصات و اندازه صفحه نمایش میزان خوبی برای حمل و نقل است.

 

 

لپ تاپ لنوو مدل Legion 5

لپ تاپ لنوو مدل Legion 5 مدل لجیون 5 از لپ تاپ های کمپانی لنوو یکی از بهترین لپ تاپ‌ها برای تدوین ویدئو است. پردازنده های این لپ تاپ از بالارده ترین پردازنده های شرکت های AMD  و اینتل هستند که در کنار کارت گرافیک های مدل بالای سری RTX و GTX انویدیا به شما یک کانفیگ قدرتمند برای تدوین و ادیت می‌دهند. صفحه نمایش Full HD با نرخ رفرش 165 هرتز که رنگ‌ها را به بهترین شکل ممکن و با وضوح حداکثری به شما نشان می‌دهد، حافظه SSD از نوع NVME که در هنگام خروجی گرفتن یا رندر تصاویر سرعت بالایی دارد و رم با ظرفیت حداکثری 64 گیگ با فرکانس 3200 از دیگر نقاط قوت مهم این لپ تاپ هستند. از طرفی این لپ تاپ دارای 4 درگاه USB است که می‌توانید انواع دیوایس‌ها را به آن متصل کنید.

این لپ تاپ در کنار تمامی مزیت‌هایی که دارد دارای 2 عیب می‌باشد اول اینکه باتری این لپ تاپ 60 وات بر ساعت می‌باشد که خب می‌توانست بهتر باشد و دوم هم اینکه وزن آن 2.5 کیلو گرم است که شاید برای حمل و نقل کمی مشکل ایجاد کند. 

 

لپ تاپ MSI مدل Sword 15

لپ تاپ MSI مدل Sword 15 برند MSI یکی از قدرتمند ترین برندهای عرضه کننده لپ تاپ است و مدل Sword 15 یکی از مدل‌های قدرتمند این برند برای بازی کردن و امور تدوین و گرافیکی است. مدل 2022 این لپ تاپ مشخصاتی شبیه به مشخصات لپ تاپ Legion 5 دارد. در بخش پردازنده انتخاب شما پردازنده قدرمند Core i7 نسل 11 و 12 اینتل است که در کنار کارت گرافیک های RTX 3050 تا RTX 3070 Ti قابل استفاده است. برای رفرش ریت صفحه نمایش شما از 144 هرتز تا 240 هرتز قدرت انتخاب دارید که خب امتیازی فوق العاده تر از Legion 5  در اختیار شما می گذارد.

 

لپ تاپ لنوو مدل Ideapad Gaming 3

لپ تاپ لنوو مدل Ideapad Gaming 3 این مدل لپ تاپ لنوو جزو لپ تاپ های اقتصادی لنوو و بازار محسوب می شود که قدرت بالای پردازشی هم دارد. پردازنده های این لپ تاپ از سری Core i7 و Core i5 نسل 10 تا 12 اینتل و همچنین سری Ryzen 7 4800 تا 6800 شرکت AMD است. برای پردازنده های گرافیکی این لپ تاپ هم میتوانید از بین   سری های RTX و GTX انتخاب های خوبی داشته باشید. حداکثر رم 32 گیگابایتی DDR4 این لپ تاپ (البته در برخی مدل ها) هم به سرعت کاری شما میافزاید و آن را کاملاً برای کار با نرم افزارهای افترافکت و پریمیر مناسب می کند. وزن آیدیا پد گیمینگ 3 نزدیک 2 کیلو گرم است که کار را برای حمل و نقل زیاد شاید مشکل کند.

 

 

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX506

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX506

محدوه کانفیگ این لپ تاپ هم مانند TUF Dash FX516 است فقط با این تفاوت که این لپ تاپ جزو لپ تاپ های اقتصادی محسوب می شود و به نسبت TUF Dash FX516 قیمت پایین تر و طبیعتا در برخی موارد مشخصات پایین تری دارد. مانند پردازنده گرافیکی که شاید یک مدل باشند اما مصرف برق بیشتر و قدرت کمتری در همان مدل داشته باشد.

این لپ تاپ گیمینگ با وجود کانفیگ خوبی که دارد نه تنها در هنگام بازی عملکرد قابل قبولی دارد بلکه برای ادیت ویدیو و فیلم نیز یکی از گزینه‌های مناسب برای تدوینگران می‌باشد. نمایشگر 15 اینچی این دستگاه که با کیفیتFULL HD  و پنل IPS است، نهایتاً نرخ بروزرسانی 300 هرتزی دارد. باتری این دستگاه هم تا 90 وات بر ساعت قدرت دارد که نسبت به رده قیمتی آن بسیار فوق العاده محسوب می شود. 

لپ تاپ ایسوس مدل ROG Strix G17 G713

لپ تاپ ایسوس مدل ROG Strix G17 G713

این لپ تاپ گیمینگ تمام نیازهای یک ادیتور حرفه ای را برطرف می‌کند چرا که لپ تاپ های سری ROG Strix ایسوس جزو بالا رده ها و قدرتمندان لپ تاپ های ادیت و گیمینگ محسوب می شود. پردازنده مدل 2022 این لپ تاپ Ryzen 9 و Ryzen 7 سری 6000 AMD است. که در کنار کارت گرافیک های مدل RTX سری 30 یک گزینه عالی برای پردازش های فوق العاده سنگین و رندر گرفتن است. از ویژگی های جذاب دیگر این لپ تاپ نمایشگر 17 اینچی آن است که با پنل IPS تصویری با کیفیت FULL HD و بیشتر و همچنین رفرش ریتی بین 144 تا 360 هرتز به شما می‌ دهد.

 

 

لپ تاپ ایسوس مدل  ROG Strix G15 G513

لپ تاپ ایسوس مدل  ROG Strix G15 G513

این لپ تاپ هم مانند مدل قبل از سری لپ تاپ های بالارده ایسوس محسوب می شود که نه تنها برای تدوین و ویرایش فیلم بلکه برای هر کار دیگری مناسب است. سخت افزار قدرتمند این لپ تاپ مانند پردازنده Ryzen 9 سری 6000 و کارت گرافیک RTX سری 30 برای انجام هر کار گرافیکی 2 بعدی یا 3 بعدی آماده است. به علاوه صفحه نمایش با نرخ رفرش 165 تا 300 هرتز این لپ تاپ به یک تصویر عالی کمک زیادی میکند. حداکثر رم 32 گیگی و SSD 1 ترابایت NVMe به سرعت کار شما با نرم افزارهای ادیت ویدیو کمک زیادی خواهد کرد.

 

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX706

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX706 این لپ تاپ همان TUF Gaming FX506 است که صفحه نمایش بزرگتری دارد و می‌تواند تمام نیازهای شما برای تدوین و انتشار انواع فیلم‌ها را انجام دهد و برنامه‌های گرافیکی را برای شما باز می‌کند. اولین نکته مثبت این لپ تاپ داشتن صفحه نمایش 17.3 اینچی است و بر خلاف اکثر لپ تاپ‌های دیگر که صفحه نمایش 15.6 اینچی دارند این سایز باعث می‌شود شما بتوانید فعالیت مولتی تسکینگ خود را افزایش دهید. همچنین نرخ رفرش این صفحه نمایش نیز 144 هرتز است. پردازنده های مدل 2022 این لپ تاپ به مانند TUF Gaming FX506 و TUF Dash FX516 است. شما با ارتقای رم این لپ تاپ تا 32 گیگابایت و با فرکانس 4800 مگاهرتز DDR5 می‌توانید بازدهی و عملکرد بسیار خوبی را از این لپ تاپ انتظار داشته باشید. برای حافظه این لپ تاپ ایسوس از SSDهای NVME  استفاده کرده.TUF Gaming FX706 دارای باتری 90 واتی 4 سلولی است و وزن آن 2.6 کیلوگرم است که شاید با توجه به سایز نمایشگر برای حمل و نقل راحت به نظر نرسد.

 

لپ تاپ ایسر مدل Nitro 5

لپ تاپ ایسر مدل Nitro 5

لپ تاپ Acer Nitro 5 هم مانند TUF Gaming ایسوس و ideapad gaming 3  لنوو از دسته لپ تاپ های ارزان قیمت گیمینگ و تدوین محسوب میشود و به نسبت قیمتی که دارد امکانات بسیار خوبی برای تدوین و ادیت فیلم به شما می‌دهد. مدل 2022 این لپ تاپ دارای کانفینگ های مختلفی است اما به طور کلی این لپ تاپ از کارت گرافیک های قدرتمند مدل RTX سری 30 و پردازنده های مدل Ryzen سری 6000 شرکت AMD و مدل Core نسل 12 اینتل عرضه می شود. همچنین کیفیت صفحه نمایش این لپ تاپ تا 2560 در 1440 افزایش یافته که میتوانید برای کیفیت بهتر تصویر آن را انتخاب کنید.

 

جمع بندی

لپ تاپ تدوین و لپ تاپ ادیت یکی از مهم ترین ابزار برای تدوینگران است تا کار به راحتی جلو برود و مشکلی در اجرای برنامه‌ها نداشته باشد. لپ تاپ ادیت باید صفحه نمایشگر حرفه‌ای داشته باشد تا تصاویر و ویدئو را با بیشترین وضوح نمایش داده شود. بهتر است قبل از خرید لپ تاپ تدوین و ادیت به تمامی نکات و ویژگی‌های آن توجه داشته باشید. 

 

سوالات متداول

آیا می توان از لپ تاپ های گیمینگ برای ادیت فیلم و ویدیو استفاده کرد؟

  • بله، چون نوع کار هر دو به کارت گرافیک وابسته است میتوان از لپ تاپ های مخصوص بازی استفاده کرد.

بهترین سری لپ تاپ های گیمینگ چیست؟


مهمترین قسمت برای یک لپ تاپ ادیت و تدوین فیلم چیست؟

  • چون بار پردازشی نرم افزارهای ادیت ویدیو بر روی کارت گرافیک است پس مهمترین سخت افزار " کارت گرافیک" یک لپ تاپ است.


کمترین میزان کارت گرافیک برای نرم افزارهای ادیت ویدیو چیست؟

  • کارت گرافیکی با ظرفیت 4 گیگابایت

لپ تاپ با گرافیک 4 برای چه کارهایی مناسب است؟


بهترین برند لپ تاپ ها برای ادیت و تدوین ویدیو چیست؟

  • ایسوس، لنوو، ایسر و MSI

کدام برند لپ تاپ بهتر است؟

تماس با لپ مال

اشتراک گذاری :