7 مدل از بهترین لپ تاپ‌ های گیمینگ اقتصادی
  • 31 شهریور 1401

7 مدل از بهترین لپ تاپ‌ های گیمینگ اقتصادی

برای خرید لپ تاپ گیمینگ دست شما باز است با انواع قیمت‌ها، گیرنده‌ها و پردازنده‌ها. اما موضوع اصلی مقدار هزینه‌ای است که شما می‌خواهید در قبال لپ تاپ گیمینگ بپردازید پس باید به دنبال لپ تاپ گیمینگ اقتصادی باشید تا بتوانید با مقدار پولی که دارید کارهای خود را جلو ببرید.در مرحله اول باید به تفاوت لپ تاپ گیمینگ و لپ تاپ معمولی بپردازیم و بفهمیم لپ تاپ گیمینگ چیست. برخی شرکت‌ها برای گیمرها لپ تاپ‌هایی را طراحی کرده‌اند که از قدرت بالایی برخوردار هستند و برای انواع بازی‌ها حجم و قدرت پردازشگر فوق العاده‌ای دارند و در اجرای بازی‌های سنگین از قدرت بالایی برخوردار هستند.

برای دانستن این که بهترین سری لپ تاپ‌های گیمینگ چیست؟ می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

7 تفاوت لپ تاپ گیمینگ و لپ تاپ معمولی

تفاوت لپ تاپ‌های گیمینگ و معمولی در 7 امر مهم است که آن‌ها را از هم جدا می‌کند برای دانستن آن‌ها در ادامه همراه ما باشید.

طراحی و وزن

 باید بدانید برای لپ تاپ‌های گیمینگ قدرت مهم ترین امر می‌باشد پس نمی‌توان توقع داشت که طراحی باریک و نازکی داشته باشند، یکی از نشانه‌های شناخت لپ تاپ گیمینگ از لپ تاپ‌ معمولی ظاهر عجیب و غریب آن‌ها است.  

به دلیل داشتن قطعات بیشتر و قوی‌تر حجم و وزن لپ تاپ‌های گیمینگ بالا می‌رود. پس اگر وزن برایتان اهیمت بالایی دارد و در حمل و جابه‌جایی آن به مشکل می‌خورید بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید.

نوع کارت گرافیک

لپ تاپ‌های گیمینگ قدرت بالایی در گرافیک دارند که موضوع مهمی برای گیمرها می‌باشد به این معنی که اجرای بازی و توانایی گرافیکی بازی هر چه بالاتر باشد لذت بازی هم به نسبت آن بیشتر می‌شود. با کارت گرافیک‌های بالاتر از 512 مگابایت 1 الی 2 گیگابایت می‌توانید بازی‌های 3 بعدی را اجرا کنید.

حجم رم

تفاوت دیگر لپ تاپ‌های گیمینگ با لپ تاپ‌های معمولی در این است که رم بالاتری دارند و رم تعیین می‌کند که شما چه مقدار بازی در لپ تاپ بریزید و بتوانید به راحتی آن‌ها را اجرا کنید بدون هنگ کردن و ارور دادن دستگاه. به طور معمول لپ تاپ‌های گیمینگ بین 8 الی 16 گیگابات رم دارند و هر چه میزان رم بالاتر شما در اجرای برنامه‌ها راحت تر هستید حتی می‌توانید بازی‌های سه بعدی را اجرا کنید.

قدرت صدا

یکی دیگر از معیارهای لپ تاپ‌های گیمینگ قدرت صدای پخش آن‌ها است که آن را از دیگر لپ تاپ‌ها جدا می‌کند. گیمرها هیجان را در بازی دوست دارند و از صدای بیشتر و بلندتر در بازی لذت می‌برند.

سیستم خنک کننده

هر چه حجم برنامه‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنیم بیشتر باشد لپ تاپ هم بیشتر داغ می‌شود از همین رو نیاز به سیستم‌های خنگ کننده بیشتری و قوی تری دارد. میزان دمای مناسب برای لپ تاپ‌های گیمینگ بین 70 تا 80 درجه سانتی گراد می‌باشد.

باتری قدرتمند

هیچ گیمری دوست ندارد بین بازی لپ تاپ خاموش شود یا هشدار کمبود شارژ بدهد زیرا در برخی بازی‌ها لحظاتی وجود دارد که نمی‌توان حتی یک دقیقه از بازی دست کشید به همین دلیل لپ تاپ‌های گیمینگ باید قدرت بالایی در باتری داشته باشند. لپ تاپ‌های گیمینگ بین 12 الی 14 ساعت توانایی در اجرای بازی بدون نیاز به شارژ و باتری دارد.

نمایشگر بزرگ

لذت بازی در نمایشگر بزرگ خیلی بیشتر از نمایشگر کوچک و دیدن صفحه اصلی بازی در صفحه‌ای کوچک است. بهترین سایز برای بازی 17 اینچ است که به شما توصیه می‌کنیم پنل‌هایی را انتخاب کنید که IPS باشند.

 

نمایشگر لپ تاپ گیمینگ

 

تا اینجا تفاوت لپ تاپ‌های گیمینگ و لپ تاپ‌های معمولی را گفتیم بهتر است هنگام خرید به آن دقت داشته باشید تا بتوانید لپ تاپی را تهیه کنید که به آن نیاز دارید.

در ادامه به شما 7 نوع لپ تاپ‌ گیمینگ اقتصادی را معرفی می‌کنیم که بتوانید متناسب با بودجه و نیازتان آن را خریداری کنید. و تصویر فول اچ‌دی با تنظیمات گرافیکی متوسط داشته باشید. دقت کنید که لپ تاپ‌های مخصوص بازی در کانفینگ‌های مختلفی به بازار وارد می‌شوند به همین دلیل ممکن است از یک مدل خاص تا 10 کانفینگ متفاوت با سیستم‌های پردازشی مختلف وجود داشته باشد.

7 لپ تاپ گیمینگ اقتصادی

در ادامه 7 لپ تاپ گیمینگ اقتصادی تا حداکثر 30 میلیون را بررسی میکنیم و شما با خواندن این مقاله نسبت به نیاز و بودجه‌تان لپ تاپ خود را می‌شناسید. ما در این مقاله لپ تاپ‌ هایی را به شما معرفی می‌کنیم که حداکثر 30 ملیون تومان باشند البته به تاریخ انتشار این مقاله و نوسانات بازار هم توجه داشته باشید.

1- لپ تاپ گیمینگ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-CE

این محصول ارزان‌ترین مورد در بین لپ تاپ‌های گیمینگ است. این لپ تاپ از پردازنده سری Core i5  و نسل دهم اینتل با کد 10300H بهره برده و از ۸ مگابایت کش برخوردار می‌باشد. این میزان از کش نشان دهنده سرعت خوبی برای خواندن و نوشتن داده‌ها است.

درون این لپ تاپ ۸ گیگابایت رم از نوع DDR4 قرار گرفته شده است این میزان از رم برای گیمینگ‌ها فوق العاده نیست اما با توجه به قیمت این لپ تاپ می‌توان دلیل استفاده از این مقدار از رم را توجیه کرد. چیپ گرافیکی استفاده شده در این محصولGeforce GTX 1650Ti است که قدرت بسیار مناسبی را به شما ارائه می‌دهد. همچنین این قدرت گرافیکی دارای ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی است.صفحه نمایش این لپ تاپ گیمینگ ۱۵.۶ اینچ و دارای نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز است. علاوه بر آن رزولوشن صفحه نمایش Full HD (1920×1080) این سری محصول لنووIPS LCD  است. لنوو برای محصول خود از ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD استفاده کرده است. همچنین یک باتری ۳ سلولی درون این لپ تاپ گیمینگ جای گرفته است.

2- لپ تاپ گیمینگ MSI مدل GV15

پردازنده i5  این لپ تاپ نسل یازدهم 11400H اینتل به عنوان قلب تپنده این محصول انتخاب شده که از ۱۲ مگابایت کش برخوردار است. همچنین از ۸ گیگابایت رم درون این محصول استفاده شده که برای یک محصول گیمینگ کافی نیست.

با این حال این رم‌ DDR4 دارای فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز است که نشان از سرعت بالای آن دارد. چیپ گرافیکی این محصول Geforce GTX 1650 Max-Q  است که از ۴ گیگابایت حافظه GDDR6 برخوردار می‌باشد. همچنین گرافیک آن برد Intel UHD Graphics نیز درون این لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت قرار دارد. همچنین صفحه نمایش این محصول یک نمونه ۱۵.۶ اینچی است که دارای رزولوشن Full HD (1920×1080)  و نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتز است. ایسوس روی این محصول خود یک حافظه ۱ ترابایتی به صورت HDD و یک حافظه ۲۵۶ گیگابایتی به صورت SSD را قرار داده است.

3- لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدلTUF Gaming FX506 

لپ تاپ گیمینگ اقتصادی Asus TUF FX506 یکی دیگر از سری لپ تا‌پ‌های مخصوص بازی ارزان قیمت در بازار است که مدل جدیدتر FX505 می‌باشد و جز خانواده‌ لپ تاپ های TUF ایسوس قرار دارد. یکی از گزینه‌های اقتصادی این سری لپ تاپ که ارزش خرید بالایی دارد لپ تاپ ایسوس FX596LH است.  ایسوس در این لپ تاپ از پردازنده‌ نسل دهم Intel Core i7 استفاده کرده است که باعث شده تا با قدرت پردازشی بالایی روبرو باشیم. مثل مدل قبلی سری ایسوس که معرفی کردیم که برای پردازش‌های گرافیکی NVIDIA GeForce GTX1650 با 4 گیگابایت حافظه‌ اختصاصی را در اختیار دارید که توان لازم برای اجرای بازی‌های ویدیویی با کیفیت Full HD را دارد. حافظه‌ رم 8 گیگابایتی هم از نوع DDR4 برای لپ تاپ مخصوص بازی TUF Gaming FX506 درنظر گرفته شده که با کمی هزینه بیشتر می‌توانید یک رم 8 گیگابایت دیگر هم به آن اضافه کنید تا قدرت بیشتری در اجرای بازی‌ها داشته باشید و بازی را بدون هنگ کردن و ارور دادن سیستم تجربه کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این لپ تاپ که از دیگر سری‌های ایسوس آن را متمایز می‌کند این است که از صفحه نمایش 15.6 اینچی با پنل IPS با پشتیبانی از نرخ نوسازی تصویر 144 هرتز استفاده کرده است. شما با وجود این صفحه نمایش می‌توانید بازی‌های مختلف را به‌ راحتی با فریم ریت بالای 60 مشاهده کنید و تجربه‌ی گیمینگ بسیار جذابی داشته باشید. همچنین باید سیستم پردازشی این لپ تاپ را هم درنظر گرفت. در واقع روی کیفیت Full HD با تنظیمات گرافیکی متوسط و رو به بالا، شاید تا همان 60 هرتز بتوانید روی این لپ تاپ حساب کنید، اما کمی کاهش سطح تنظیمات گرافیکی بازی و یا تغییر رزولوشن به HD می‌توانید فریم ریت‌ بالای 100 را هم با لپ تاپ مخصوص بازی اقتصادی FX506 ایسوس تجربه کنید. شرکت ایسوس قدرت بالایی در تولید و طراحی لپ تاپ دارد پس شما برای خرید لپ تاپ گیمینگ اقتصادی می‌توانید به آن اعتماد کنید.

 

ایسوس مدلTUF Gaming FX506

 

4- لپ تاپ گیمینگ اچ‌پی مدل  Omen 16-B0002TX-A

پردازنده‌ای که درون این محصول قرار دارد یک نمونه Core i5 بوده که با کد11400H  شناسایی می‌شود. این پردازنده ۱۲ مگابایت کش دارد و از ۶ هسته تشکیل شده است. همچنین رم استفاده شده در این محصول ۱۶ گیگابایت است که مطلوب گیمرها است. این رم‌ DDR4 دارای فرکانس ۲۹۳۳ بوده و نشان دهنده سرعت خوب آن‌ها است. شما می‌توانید رم دستگاه خود را در صورت نیاز تا ۳۲ گیگابایت افزایش دهید. گرافیک در نظر گرفته شده برای این لپ تاپGeforce RTX 3050Ti  است. گرافیک از ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی برخوردار می‌باشد.

صفحه نمایش لپ تاپ گیمینگ ۱۶ اینچ بوده و دارای نرخ بروزرسانی ۶۰ هرتز است. همچنین رزولوشن این صفحه نمایش Full HD (1920×1080)  و پنل آن از نوع IPS است. میزان ظرفیت حافظه این دستگاه ۵۱۲ گیگابایت بوده و از نوع SSD است. همچنین دارای باتری ۴ سلولی درون این لپ تاپ قرار دارد.

5- لپ تاپ گیمینگ ایسر مدل Nitro 5

سری لپ تاپ ایسر Nitro 5 ظاهر گیمینگ جذابی دارند و طراحی دقیق داشته است و از رنگ قرمز برای طراحی آن‌ها استفاده شده است که زیبایی آن را دو برابر می‌کند. کلیدهای WASD هم با رنگ قرمز متمایز شده‌اند. یکی از ویژگی‌های منفی این لپ تاپ طراحی درشت آن مثل لپ تاپ‌های گیمینگ قدیمی است. برعکس لپ تاپ MSI که طراحی ظریفی داشت‌اند. اگر به‌ دنبال خرید لپ‌ تاپی هستید که طراحی آن برایتان اهمیت دارد لپ تاپ سری Acer Nitro 5 مناسب شما است. طراحی درشت این لپ تاپ باعث شده وزن آن هم زیاد باشد. وزن 2.5 کیلوگرمی لپ تاپ با توجه به اینکه سایر رقبا کمتر از 2.3 کیلوگرم وزن دارند، وزن بالایی محسوب می‌شود.

البته که سری لپ تاپ های Aspire 5 از ایسر هم، با این که سبک و سیاق یک لپ تاپ گیمینگ ندارند، اما می توان به عنوان یک لپ تاپ گیمینگ اقتصادی روی آن ها حساب کرد. به طور مثال خرید Aspire 5 A515-57G-77JZ با گرافیک 4 گیگ و پردازنده Core i7 1260P یک خرید مقرون به صرفه، همه کاره و عالی محسوب می شود.

6- لپ تاپ گیمینگ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15ARH05

صفحه نمایش 15.6 اینچی فول اچ دی IPS level panel آن را تبدیل به یک گزینه خیلی خوب برای گیمرها کرده است. همچنین حافظه هیبریدی 1 ترابایتی HDD و 256 گیگابایتی SSD می‌تواند به خوبی پاسخگوی نیاز شما باشد و در اجرای بازی ها دست شما را باز و راحت بگذارد. پردازنده Reyzen 7 5800H  در کنار رم 16 گیگابایتی DDR4 و کارت گرافیت 4 گیگابایتی GeForce GTX1650 مجموعه سخت افزار این لپ تاپ را تشکیل می‌دهند.

7- لپ تاپ گیمینگ اچ پی مدل PAVILION 16-A0032 DX

 PAVILION 16-A0032 DX  با صفحه نمایش 16.1 اینچی دارای 8 گیگابایت رم DDR4 است. همچنین سری پردازنده مورد استفاده شده نیز Core i5 10300H  است که گزینه مناسبی برای بازی‌ها است. همچنین در این لپ تاپ از کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1660Ti GDDR6 با حافظه اختصاصی 6 گیگابایتی استفاده شده است. همچنین این لپ تاپ دارای512  گیگابایت حافظه SSD است. صفحه نمایش 16.1 اینچی مات با فرکانس 144 هرتز برای گیمرها مطلوب می باشد. جالب است بدانید نور پس زمینه کیبورد نیز ظاهر لپ تاپ را نیز جذاب تر کرده است.

ختم کلام

لپ تاپ‌های گیمینگ با لپ تاپ‌های معمولی تفاوت زیادی دارند بهتر است اگر گیمر حرفه‌ای هستید و علاقه زیادی به بازی دارید نسبت به بودجه و نیازتان یکی از لپ تاپ‌های گیمینگ معرفی شده را تهیه کنید. لپ تاپ گیمینگ اقتصادی امروزه در بازار تعداد بالا و انواع زیادی دارد اما نمی‌توان بدون اطلاعات قبلی اقدام به خرید آن کرد.

چند سوال متداول درباره لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی

آیا با هزینه زیر 30 میلیون هم می توان لپ تاپ گیمینگ خرید؟

با توجه به قیمت های الان، بله شما می توانید.


بهترین کارت گرافیک لپ تاپ گیمینگ اقتصادی چند گیگ است؟

لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی عموما گرافیک های 4 گیگ دارند.


چه برندهایی لپ تاپ گیمینگ اقتصادی تولید می کنند؟

لنوو، ایسوس، ایسر و تقریباً تمامی برندها.


تماس با لپ مال

اشتراک گذاری :