راهنمای خرید بهترین SSD برای پلی استیشن 5
  • 26 شهریور 1403

راهنمای خرید بهترین SSD برای پلی استیشن 5

همان طور که می دانید پلی استیشن 5 به یک هارد SSD اینترنال با ظرفیت 825 گیگابایتی مجهز می باشد. با این حال از آنجایی که حدود «157.8 گیگابایت» از فضای ذخیره سازی این هارد به سیستم عامل کنسول اختصاص داده شده است؛ می توان گفت که در حقیقت ظرفیت قابل استفاده هارد PS5 تنها چیزی در حدود «667.2 گیگابایت» است! در حالیکه در نگاه اول، کافی بودن یا نبودن این میزان از ظرفیت فضای ذخیره سازی به تعداد بازی های مورد علاقه گیمر برای نصب بر روی کنسول وابستگی دارد؛ برای ترسیم یک چشم انداز واضح لازم است بگوییم که تنها با نصب 3 مورد از بازی های محبوب فعلی یعنی «Call of Duty: Modern Warfare 3, Horizon: Forbidden West  و Ark: Survival Evolved » بر روی PS5، بیش از 375 گیگابایت از ظرفیت قابل استفاده هارد SSD اولیه کنسول در اختیار کتابخانه ها و داده های مرتبط به این سه بازی قرار داده می شود! به همین دلیل، دیر یا زود، اغلب گیمرها برای «گسترش کتابخانه های بازی، اجراء روان تر بازی ها و نصب بازی های بیشتر بر روی کنسول خود»، به ارتقاء هارد SSD پلی استیشن 5 خود فکر خواهند کرد. از این رو، در این مطلب از لپ مال ضمن بررسی مختصر مزایای ارتقاء هارد SSD پلی استیشن 5، به معرفی 5 هارد SSD مناسب کنسول بازی PS5 خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.


اگر در انتخاب کنسول بازی مردد هستید می توانید مطلب « کنسول بازی پلی استیشن بهتر است یا ایکس باکس؟ » را مطالعه کنید.


مزایای ارتقاء هارد SSD پلی استیشن 5

بی راه نیست اگر بگوییم که «پر شدن» ظرفیت فضای ذخیره سازی پلی استیشن 5، یکی از اصلی ترین کابوس های علاقه مندان به دنیای گیمینگ و گیمرهای سرسخت و حرفه ای است! در حالیکه اغلب گیمرها در اولین گام برای رفع این معضل، به راهکارهایی نظیر «انتقال مراحل طی شده بازی و داده های مرتبط با آن به یک هارد اکسترنال» یا «حذف موقتی بازی ها» روی می آورند؛ اما از آنجایی که امکان اجراء نسخه PS5 بازی ها در هارد اکسترنال وجود نداشته و دانلود نسخه PS4 بازی ها شما را از لذت بازی کردن با بهترین و به روز ترین امکانات محروم خواهد کرد، می توان گفت که این راهکارها «بی فایده و موقتی» هستند! اما ارتقاء هارد SSD پلی استیشن 5، فارغ از امکان گسترش تعداد بازی های قابل نصب بر روی کنسول، چه مزایای دیگری را با خود به همراه خواهد داشت؟

انتقال آسان بازی های قدیمی از PS4 به PS5

در صورتیکه دلبسته بازی های قدیمی بر روی کنسول PS4 خود هستید، امکان ارتقاء SSD پلی استیشن 5 خبر بسیار خوبی برای شما محسوب می شود؛ چرا که در پی افزایش ظرفیت هارد SSD کنسول جدید خود (در کنار حفظ ظرفیت هارد اصلی آن) و به واسطه سازگاری عقب گرد PS5 اکنون می توانید بازی های قدیمی مورد علاقه تان را از PS4 به کنسول جدید خود انتقال دهید و از آن ها لذت ببرید!

بهبود سرعت عملکرد کنسول

در حالیکه هارد SSD اولیه PS5، سرعت خواندن «5500 مگابایت بر ثانیه ای» را ارائه می دهد؛ سرعت خواندن اطلاعات در برخی از هاردهای SSD مدرن به «7500 مگابایت بر ثانیه» می رسد که این تفاوت خیره کننده به «کاهش زمان بارگذاری بازی ها، افزایش سرعت انتقال داده ها و اجراء روان تر بازی ها» منتهی می شود. برای درک بهتر این مزیت می توانید نتایج حاصل شده از نصب هارد اس اس دی SN850 وسترن دیجیتال با سرعت خواندن «6540.174 مگابایت بر ثانیه ای» بر روی پلی استیشن 5 را در جدول زیر مشاهده کرده و آن ها را با نتایج کسب شده توسط هارد SSD اولیه PS5 مقایسه کنید:

 

عنوان بازی

زمان انتقال داده در هارد SSD اولیه PS5

زمان انتقال داده در SN850

زمان بارگذاری بازی در هارد SSD اولیه PS5

زمان بارگذاری بازی در SN850

Ratchet & Clank: Rift Apart

2:34:97

0:30:97

0:32:20

0:32:21

Spider-Man: Miles Morales

2:55:21

0:33:21

0:18:94

0:18:27

Returnal

4:05:24

0:45:82

0:28:35

0:27:15

Mass Effect: Legendary Edition (PS4)

7:47:94

1:18:76

0:54:12

0:54:04

The Last of Us Part II (PS4)

5:38:38

0:54:63

1:31:95

1:25:22

 

تجربه گیمینگ فراگیر و همه جانبه

نصب هارد SSD بر روی پلی استیشن 5 با کاهش زمان «بارگذاری بازی، تأخیر داده های ورودی و زمان جا به جایی میان صحنه های مختلف (در بازی ها چندین صحنه ای)»، افزایش «سرعت دستیابی سایر قطعات کنسول به اطلاعات مورد نیاز برای اجراء بازی و سرعت پاسخگویی کنسول» و به حداقل رساندن «توقف ناگهانی تصویر و فریز شدن (Stuttering) و کاهش نرخ فریم (خصوصاً در بازی های سطح بالا و پیچیده)» امکان تجربه گیمینگ بدون وقفه، همه جانبه، روان و لذت بخشی را برای شما فراهم خواهد کرد.

در هنگام خرید هارد SSD برای پلی استیشن 5 لازم است به چه مواردی توجه داشته باشیم؟

این نکته را در نظر داشته باشید که انواع SSDها امکان نصب بر روی پلی استیشن 5 را ندارند. مشابه با روند خرید هر قطعه سخت افزاری دیگری، اطمینان حاصل کردن از سازگار بودن قطعه مورد نظر با سایر اجزاء و سخت افزارها باید در اولویت اصلی خریداران قرار داشته باشد. اما یک هارد SSD مناسب پلی استیشن 5 چه مشخصاتی دارد؟


اگر هنوز کنسول بازی خریداری نکردید، قبل از خرید « راهنمای خرید کنسول بازی » را مطالعه کنید.


 

اندازه SSD مناسب PS5

 

ابعاد

در اولین گام برای خریداری یک SSD ایده آل و سازگار با پلی استیشن 5 لازم است به طراحی و ابعاد فیزیکی آن توجه کنید. در حالت کلی اسلات توسعه PS5 تنها قادر است هاردهای SSD دارای ابعاد «11.25 × 25 × 110 میلی متر (با احتساب هیت سینک تعبیه شده بر روی هارد)» یا کوچک تر را در درون خود جای دهد. لازم به ذکر است در برخی از مواقع از ابعاد اصلی به عنوان فرم فاکتور «2280» نیز یاد می شود و به همین سبب لازم است بدانید که PS5 تنها با هاردهای SSD دارای فرم فاکتورهای «2230، 2242، 2260، 2280 یا 22110» سازگار است.

فرمت و فناوری اتصال

به طور کلی پلی استیشن 5 دارای یک اسلات توسعه نوع M.2 است که این اسلات تنها با هاردهای اس اس دی دارای «فرمت M.2 NVMe» و رابط اتصال نسل چهارم (Gen 4.0) یا همان «PCIe 4.0 x4» سازگار است. از این رو در فرآیند انتخاب SSD مناسب PS5 لازم است از مدل های نسل 3.0 (PCIe 3.0) که از سرعت خواندن کمتر از «5500 مگابیت بر ثانیه» پشتیبانی می کنند، بپرهیزید.

سرعت خواندن

طبق لیست مشخصات منتشرشده از سوی سونی، پلی استیشن 5 تنها با هاردهای اس اس دی ای که از سرعت خواندن متوالی (Sequential) حداقل «5500 مگابایت بر ثانیه ای» پشتیبانی می کنند؛ سازگار بوده و در صورت نصب یک SSD با سرعت خواندن پایین تر بر روی این کنسول، هشدار «ضعف سخت افزاری برای ارائه عملکرد ایده آل» برای کاربر به نمایش گذاشته خواهد شد.

ظرفیت ذخیره سازی

به طور کلی پلی استیشن 5 از هاردهای SSD با حداقل ظرفیت «250 گیگابایتی» و حداکثر ظرفیت «8 ترابایتی» پشتیبانی می کند؛ اما لازم است بگوییم که در این شاخصه لازم است به نیازهای اساسی و ترجیحات خود توجه داشته باشید. به عنوان مثال در صورتیکه یک گیمر مبتدی هستید و به گیمینگ تنها به چشم یک سرگرمی کوتاه مدت نگاه می کنید، ظرفیت «1 ترابایتی» می تواند برای شما کافی باشد. با این حال اگر در گیمینگ حرفه ای هستید و پس از انتشار یک بازی جدید، سریعاً آن را دانلود و بازی می کنید؛ توصیه می کنیم تا ظرفیت های بیشتر مانند ظرفیت های «2 یا 4 ترابایتی» را برای هارد SSD پلی استیشن 5 خود در نظر بگیرید. همچنین در حالیکه PS5 از هاردهای اس اس دی 8 ترابایتی نیز پشتیبانی می کند؛ اما لازم است بگوییم که از دیدگاه ما این میزان از ظرفیت فضای ذخیره سازی برای درصد قابل توجهی از گیمرها (حتی گیمرهای فوق حرفه ای) غیرضروری و غیرکاربردی می باشد!

سیستم خنک کننده (هیت سینک)

همان طور که پیش تر نیز مطرح شد، هاردهای SSD مدرن و امروزی قادرند داده ها را با سرعت بسیار بالاتری نسبت به نسل های پیش از خود و هاردهای HDD انتقال دهند. با این حال، این مزیت به بهای «افزایش گرمای تولیدشده از سوی هارد» و در نتیجه «کاهش طول عمر هارد و سایر قطعات سخت افزاری کنسول و افزایش احتمال بروز خسارات جبران ناپذیر به آن ها» تمام می شود. به همین سبب توصیه می شود در هنگام خرید هارد SSD برای PS5 خود، از وجود یک سیستم خنک کننده مانند «پخش کننده های نازک حرارت (که عموماً از جنس مس بوده و فرمی شبیه برچسب دارند) یا یک هیت سینک فلزی مجهز به یک پد حرارتی» یکپارچه (متصل به هارد) یا مجزاء (مانند هیت سینک های Sabrent M.2 NVMe یا TForce AL1 تیم گروپ) اطمینان حاصل نمایید.

5 هارد SSD برتر برای پلی استیشن 5

در این بخش به شرح مختصری از 5 مورد از برترین هاردهای SSD سال 2024 میلادی برای پلی استیشن 5 از دیدگاه کارشناسان این حوزه خواهیم پرداخت.

 

5 هارد برتر SSD برای پلی استیشن 5

 

هارد اس اس دی XPG Gammix S70 Blade ای دیتا (Adata)

بدون شک هارد SSD ای دیتا مدل XPG Gammix S70 Blade یکی از بهترین هاردهای SSD مناسب پلی استیشن 5 است که بسیار کمتر از آنچه که باید، به آن پرداخته شده است. این هارد SSD در 5 مدل با ظرفیت های «512 گیگابایتی» و «1، 2، 4 و 8 ترابایتی» روانه بازار می شود و از برچسب قیمتی ارزان قیمتی نسبت به سایر اس اس دی های موجود در بازار برخوردار است. این هارد SSD با ارائه سرعت خواندن «6300 مگابایت بر ثانیه» و سرعت نوشتن «6800 مگابایت بر ثانیه» در بازی های سطح بالا و پیچیده ای همچون: «Horizon: Forbidden West» و «Death Stranding: Director's Cut» عملکرد فوق العاده ایده آلی را از خود به نمایش گذاشته و زمان بارگزاری این بازی ها را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد. با این حال لازم به ذکر است که این هارد SSD از کیفیت ساخت چندان چشمگیری برخوردار نبوده و از این رو خریداری آن به گیمرهای مبتدی که با محدودیت بودجه مالی مواجه هستند، پیشنهاد می شود.

 

مزایا

معایب

برچسب قیمتی ارزان

کیفیت ساخت نه چندان چشمگیر

عملکرد قدرتمند در PS5

قابلیت اطمینان نسبتاً پایین

ارزش خرید مناسب

 

 

کیت گیمینگ اس اس دی XLR8 پی ان وای (PNY)

کیت گیمینگ اس اس دی XLR8 پی ان وای (PNY) ترکیبی قدرتمند متشکل از: «هارد SSD نسل چهارم CS3140 پی ان وای» و «هیت سینک سفارشی سازی شده و انحصاری این کمپانی برای پلی استیشن 5» است. این هارد SSD در 3 مدل «1، 2 و 4 ترابایتی» روانه بازار می شود و با ارائه سرعت خواندن «7500 مگابایت بر ثانیه» و سرعت نوشتن «5650 مگابایت بر ثانیه» اجراء روان بازی ها در PS5 را تضمین می کند.

با این حال بهره مندی این کیت از هیت سینک سفارشی سازی شده، وجه تمایز اصلی میان هارد SSD آن با سایر هاردهای SSD سازگار با پلی استیشن 5 است. این هیت سینک با جایگزینی کامل محافظ پورت M.2 و پوشش کامل هارد SSD با یک پخش کننده حرارت آلومینیومی ضخیم و قدرتمند، گردش هوا را تا «40 درصد» افزایش داده و از بروز آسیب به قطعات سخت افزاری جلوگیری می کنند. علاوه بر این، این هیت سینک به گیمرها اجازه می دهد تا با خیالی آسوده از بیشترین توان کنسول خود استفاده کرده و گیمینگ فراگیرتری را تجربه کنند.

 

مزایا

معایب

عملکرد قدرتمند و چشمگیر

برچسب قیمتی نسبتاً گران در مدل 4 ترابایتی

بهره مندی از هیت سینک اختصاصی PS5

فرآیند نصب پیچیده

ارزش خرید بالا (نسبت هزینه به کارایی)

 

 

هارد اس اس دی MP600 Elite کورسیر (Corsair)

در حال حاضر هارد اس اس دی MP600 الیت کورسیر به عنوان یکی از بهترین هاردهای SSD سازگار با پلی استیشن 5 در نظر گرفته می شود. در حالیکه این هارد SSD در 3 مدل «مجهز به هیت سینک سفید»، «مجهز به هیت سینک مشکی» و «فاقد هیت سینک» روانه بازار شده و دست خریداران را در انتخاب گزینه مورد نظر و ایده آل خود باز می گذارد؛ با این حال متأسفانه کورسیر تنها 2 ظرفیت «1 و 2 ترابایتی» را برای این هارد در نظر گرفته است و این مسئله می تواند برای گیمرها حرفه ای و علاقه مند به بازی های دارای کتابخانه های بزرگ کمی ناخوشایند باشد.

هارد اس اس دی MP600 Elite کورسیر با ارائه سرعت خواندن «7038 مگابایت بر ثانیه» و سرعت نوشتن «6587 مگابایت بر ثانیه» قادر است عملکرد فوق العاده ایده آلی را در پلی استیشن 5 از خود به نمایش بگذارد. این در حالی است که کورسیر در طراحی مدل های مجهز به هیت سینک این هارد SSD، دو شاخصه «زیبایی» و «کارآیی» را با یک دیگر ترکیب کرده و به همین سبب این مدل ها علاوه بر اطمینان حاصل کردن از خنک ماندن هارد در هنگام مواجهه با حجم کاری بالا، زیبایی خاصی را نیز به کنسول اعطاء می کنند.

 

مزایا

معایب

طراحی زیبا

برچسب قیمتی نسبتاً گران نسبت به هارد اس اس دی MP600 LPX کورسیر

عملکرد قدرتمند در PS5

ضخامت نسبتاً زیاد هیت سینک

بهره مندی از هیت سینک فوق العاده قدرتمند

 

ارزش خرید بالا

 

 

هارد اس اس دی Black SN850X وسترن دیجیتال (Western Digital)

بی راه نیست اگر بگوییم که هارد اس اس دی Black SN850 وسترن دیجیتال یکی از بهترین هاردهای SSD سازگار با پلی استیشن 5 است! این هارد SSD با فرم فاکتور M.2 2280 در واقع یک نسخه به روز شده و ارتقاء یافته از هارد اس اس دی SN850 وسترن دیجیتال، که درایو ذخیره سازی مورد علاقه معمار PS5 یعنی مارک سرنی نیز بود، است و به واسطه بهره مندی از یک کنترلر بهبود یافته و فلش جدیدتر قادر به استفاده حداکثری از نقاط قوت رابط PCIe 4.0 بوده و به همین سبب عملکرد فوق العاده چشمگیری را در پلی استیشن 5 سونی از خود به نمایش می گذارد.

هارد اس اس دی Black SN850X وسترن دیجیتال با ارائه سرعت خواندن «7300 مگابایت بر ثانیه» و سرعت نوشتن «6300 مگابایت بر ثانیه ای»، به طرز قابل توجهی از سرعت مورد نیاز PS5 (یعنی 5500 مگابایت بر ثانیه) پای خود را فراتر گذاشته و آی آپس (IOPS) آن نیز نسبت به نسخه پایه این هارد به طرز چشمگیری بهبود یافته است که این مسئله به عملکرد هر چه سریع تر هارد در واکشی و ذخیره سازی اطلاعات مورد نیاز برای اجراء بازی کمک می کند.

علاوه بر این، وسترن دیجیتال با ارتقاء هیت سینک این هارد SSD نسبت به نسخه پایه و تجهیز آن به یک پخش کننده حرارتی جدید، از کاهش فشار عملکرد بر روی هارد و گرم شدن بیش از حد کنسول در هنگام اجراء بازی های ویدیویی پیچیده جلوگیری کرده و به همین دلیل این هارد قادر است تجربه گیمینگ بدون دردسر و فراگیرتری را برای گیمرها فراهم سازد.

اگرچه عملکرد این هارد در رزولوشن 4K نسبت به نسخه پایه، آنچنان که انتظار می رفت ارتقاء نیافته است؛ اما با این حال هارد اس اس دی Black SN850X وسترن دیجیتال نسبت به سایر هاردهای اس اس دی گران قیمت تر مانند: «سامسونگ 990 پرو، FireCuda 530 سیگیت و حتی SN850P وسترن دیجیتال (که در واقع یک نسخه از SN850X با لوگو PS5 است!)» همچنان عملکرد خیره کننده ای را از خود به نمایش می گذارد!

 

مزایا

معایب

عملکرد سطح بالا و چشمگیر در اجراء بازی های پیچیده

عملکرد نسبتاً یکسان با نسخه پایه در اجراء بازی در رزولوشن 4K

ظرفیت کش SLC بزرگ و مناسب با نیازهای PS5

برچسب قیمتی نسبتاً گران برای مدل های دارای ظرفیت 1 و 8 ترابایتی

سیستم مدیریت حرارتی ارتقاء یافته (نسبت به نسخه پایه)

 

برچسب قیمتی ارزان تر و ارزش خرید بهتر نسبت به سایر هاردهای سازگار با PS5

 

امکان نصب اختیاری هیت سینک و نورپردازی RGB

 

 

هارد اس اس دی 990 پرو سامسونگ

بدون شک هارد اس اس دی 990 پرو سامسونگ با قرارگیری در صدر لیست سریع ترین هاردهای SSD سازگار با PS5 در بنچمارک سونی، عنوان قدرتمندترین و ارزنده ترین هارد SSD مناسب پلی استیشن 5 را به خود اختصاص می دهد! این هارد با فرم فاکتور M.2 2280 در 2 مدل «مجهز به هیت سینک» و «فاقد هیت سینک» و 4 ظرفیت «1، 2، 3 و 4 ترابایتی» روانه بازار می شود. این هارد SSD از پروتكل NVMe و رابط انتقال PCIe 4.0 x4 پشتیبانی کرده و سرعت خواندن خیره کننده «7462 مگابایت بر ثانیه» و سرعت نوشتن فوق العاده «6877 مگابایت بر ثانیه ای» را ارائه می دهد که این مسئله نقش به سزائی را در «اجراء بسیار روان بازی های ویدیویی پیچیده و حجیم» و «رقم زدن تجربه گیمینگ فراگیر» از خود ایفاء می کند.

علاوه بر این، هارد اس اس دی سامسونگ 990 پرو دارای یک کنترلر جدید (با نام رمز پاسکال که تاکنون در سایر هاردهای SSD سامسونگ رؤیت نشده است) بوده و نسخه مجهز به هیت سینک آن نیز با طراحی فوق العاده شیک و چراغ های چشمک زن قرمز خود، جلوه ی زیبایی را به کنسول اعطاء می کند. این در حالی است که مدل 4 ترابایتی این هارد SSD، برخلاف سایر هاردهای اس اس دی هم تراز خود که از طراحی دو طرفه بهره می برند، دارای طراحی یک طرفه بوده و به همین دلیل به آسانی در داخل اسلات توسعه پلی استیشن 5 جای می گیرد.

در نهایت با وجود اینکه هارد اس اس دی 990 پرو سامسونگ از برچسب قیمتی نسبتاً گران قیمتی برخوردار است؛ اما با توجه به عملکرد خارق العاده این هارد در پلی استیشن 5، در صورتیکه به دنبال خریداری یک هارد SSD با دوام و با کیفیت برای کنسول خود هستید، می توانیم بگوییم که قطعاً از خرید این هارد پشیمان نخواهید شد!

 

مزایا

معایب

عملکرد فوق العاده سریع و روان (نرخ خواندن و نوشتن بسیار چشمگیر)

برچسب قیمتی گران

دوام و قابلیت اطمینان بسیار بالا

 

امکان خریداری نسخه مجهز به هیت سینک و بهره مندی از نورپردازی RGB

 

طراحی یک طرفه در مدل 4 ترابایتی

 

 

کلام پایانی

در اولین گام برای خریداری هارد SSD برای پلی استیشن 5، توصیه می کنیم تا ابتدا «بودجه مالی» و «نیازهای اساسی» خود را به صورت شفاف و واضح مشخص کنید. سپس در گام دوم به شاخص های حیاتی نظیر: ابعاد حدوداً «11.25 × 25 × 110 میلی متری»، فرمت «M.2 NVMe» و فرم فاکتور «2230، 2242، 2260، 2280 یا 22110» هارد SSD و پشتیبانی آن از رابط اتصال «PCIe Gen 4.0» توجه داشته باشید.

همچنین فراموش نکنید که برای بهره مندی از حداکثر توان کنسول بازی و اطمینان حاصل کردن از سلامت کنسول خود، یک هارد SSD با سرعت خواندن بیش از «6300 مگابایت بر ثانیه ای» و مجهز به هیت سینک را تهیه کنید. در آخرین گام نیز با تخمین تعداد بازی های مورد علاقه برای نصب بر روی کنسول PS5 (ضمن در نظر گیری بازی هایی که در آینده روانه بازار خواهند شد) ظرفیت هارد اس اس دی ایده آل را خود را از میان ظرفیت های «1 تا 4 ترابایتی» برگزینید. امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

سوالات رایج کاربران

آیا تمامی هاردهای SSD موجود در بازار با پلی استیشن 5 سازگار هستند؟

خیر، تنها هاردهای SSD دارای فرمت «M.2 NVMe» و رابط اتصال «PCIe Gen 4.0» با پلی استیشن 5 سازگار می باشند.


آیا هاردهای اس اس دی مناسب پلی استیشن 5، با PS5 Slim نیز سازگار هستند؟

بله. هر دو نسخه PS5 به پورت های M.2 مجهز بوده و به همین سبب اغلب هاردهای SSD سازگار با PS5 با PS5 Slim نیز سازگار می باشند. با این حال ممکن است برخی از هاردهای مجهز به هیت سینک مجزاء (نظیر ElecGear PS5 NVMe SSD) برای PS5 Slim کمی بزرگ باشند و در آن جای نگیرند.


آیا SSD پلی استیشن 5 حتماً باید به هیت سینک مجهز باشد؟

بله، برای استفاده صحیح از هاردهای SSD در پلی استیشن 5 و جلوگیری از بروز صدمات جبران ناپذیر به هارد و سایر قطعات کنسول، لازم است این دسته از هاردها به هیت سینک (یکپارچه یا مجزاء) مجهز باشند.


آیا درایوهای SSD نسل 5 با پلی استیشن 5 سازگار هستند؟

خیر. متأسفانه اسلات توسعه M.2 تعبیه شده در PS5 تنها از اتصال به نسل چهارم هاردهای اس اس دی پشتیبانی می کنند.


مشاوره لپ مال

اشتراک گذاری :