بررسی بهترین لپ تاپ ها در سال 2021
  • 05 مرداد 1400

بررسی بهترین لپ تاپ ها در سال 2021

اگر قصد خرید لپ تاپ جدید دارید و به وب‌سایت‌های زیادی مراجعه کرده‌اید، حتماً میان ده‌ها مدل مختلف سرگردان شده‌اید. برای انتخاب و خرید بهترین لپ تاپ باید به قدرت پردازنده، کارت گرافیک، میزان حافظه رم، کیفیت صفحه‌نمایش، سرعت حافظه، ابعاد، وزن و شارژدهی آن توجه کنید.

با توجه به افزایش نرخ ارز، شاید خرید یک لپ تاپ‌ کارآمد با قیمت مناسب کار سختی باشد. به همین دلیل ما در این مقاله، قصد داریم به بررسی بهترین لپ تاپ های سال 2021 در ایران برای کاربری‌های روزمره، بازی و مهندسی بپردازیم.


اگر بین برند لپ تاپ ها سردرگم هستید بهتر است مقاله « کدام برند لپ تاپ بهتر است؟ » را هم مطالعه کنید.


بهترین لپ تاپ 2021 برای کاربری روزمره

اپل مک بوک ایر M1

بدون شک مک بوک ایر M1 بهترین لپ تاپ‌ سال 2021 برای کاربری روزانه است. این محصول از پردازنده سریع M1 بهره می‌برد و قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد. مصرف پایین انرژی این پردازنده، شارژدهی آن را بیشتر کرده و طول عمر باتری بین 15 تا 18 ساعت است. این محصول با 8 گیگابایت رم و حافظه SSD عملکرد سریع‌تری نسبت به سایر لپ تاپ های اپل دارد.

بهترین لپ تاپ سال اصلاً گرمایی ندارد و از سیستم خنک‌کننده پسیو (بدون فن) برخوردار است؛ مناسب کاربری روزمره، برنامه‌نویسی و استفاده طولانی‌مدت است. این محصول مجهز به جک 3.5 میلی‌متری هدفون، 4 پورتUSB 4.0  با پشتیبانی از تاندربولت و اسپیکرهای استریو است.

طراحی ظاهری مک بوک ایر M1 همانند مدل قبلی خود است و با وزن 1.29 کیلوگرم جزو لپ تاپ های بسیار سبک به شمار می‌رود. نمایشگر 13.3 اینچی این محصول از نوع IPS LCD است و دقت رنگ بالا و کیفیت بسیار خوبی دارد.

مک بوک ایر M1 بهترین لپ تاپ قدرتمندی است که می‌توانید با این عملکرد و قیمت برای کاربری روزمره تهیه کنید. پردازنده جدید این محصول نیاز شما را برای انجام کارهای نسبتاً سنگین ویرایش عکس و تدوین فیلم برطرف می‌کند. هم‌چنین قادر است تمام برنامه‌های آیفون را روی سیستم‌عامل خود اجرا کند و دستگاهی بسیار قوی با کیفیت ساخت بالا است.

 

اپل مک بوک ایر M1 2021

 

زیبا و شیک برای کاربری روزمره

اچ پی Spectre x360

HP Spectre x360 یکی از زیباترین لپ تاپ های بازار است که طراحی بدنه و رنگ‌های چشم‌نواز، آن را منحصربه‌فرد کرده است. اچ پی از آخرین مدل پردازشگر گرافیکی برای این محصول بهره برده و پردازنده Core i7 1065G7 اینتل در کنار 16 گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه داخلی قدرت و سرعت بالایی به آن بخشیده است. اسپیکرهای این محصول دارای صدای سه بعدی و قدرتمندی است و باتری در استفاده معمولی تا 10 ساعت شارژدهی دارد.

HP Spectre x360 تنها با 1.3 کیلوگرم وزن و ضخامت 16 میلی‌متری، در ردیف سبک‌ترین و باریک‌ترین دستگاه‌های بازار قرار گرفته است. صفحه‌نمایش 13.3 اینچی با پنل IPS از کیفیت، شفافیت و روشنایی بالایی برخوردار است.

بعد از بررسی لپ تاپ به این نتیجه می‌رسیم که HP Spectre x360 با طراحی زیبا، سخت‌افزار قدرتمند، نمایشگر با حاشیه بسیار کم و کیفیت بالا و اسپیکر سه بعدی مناسب تماشای فیلم و کاربری روزانه است. اگر به دنبال یک لپ تاپ بسیار خاص هستید و کیفیت ساخت برای‌تان مهم است، در خرید این لپ تاپ تردید نکنید.

 

اچ پی Spectre x360

 

بهترین لپ تاپ اقتصادی برای بازی

لنوو Ideapad Gaming 3

لپ تاپ های مخصوص بازی شرکت لنوو از سخت‌افزارهای قدرتمند و نمایشگرهای با کیفیت برخوردار هستند. لنوو Ideapad Gaming 3 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این محصول با بهره‌گیری از قدرتمندترین پردازنده Core i9 و پردازشگر گرافیک انویدیا GeForce GTX 1650 جزو بهترین لپ تاپ های سال 2021 برای بازی است.

لنوو Ideapad Gaming 3 با 16 گیگابایت رم و حافظه SSD بازی‌هایی مثل رزیدنت اویل و رد دید ۲ وpes2021  را به‌راحتی اجرا می‌کند. مجهز به اسپیکر استریو، دو درگاه USB 3.0 Type A و جک هدفون است. یکی از نقاط ضعف دستگاه باتری ضعیف آن است که 2 تا 4 ساعت طول عمر دارد. هم‌چنین جای اثر انگشت روی بدنه دستگاه می‌ماند. صفحه‌نمایش 15.6 اینچی از نوع IPS LCD لذت بازی با این لپ تاپ را دوچندان می‌کند. با 2.2 کیلوگرم وزن در مقایسه با لپ تاپ مک بوک ایر M1 وزن متوسط رو به بالایی دارد.

اگر اهل بازی هستید و با لپ تاپ کارهای سنگین زیاد انجام می‌دهید، لنوو Ideapad Gaming 3 بهترین لپ تاپ برای شماست. سرعت بالا و اجرای پرقدرت برنامه‌ها و بازی‌ها در کنار صفحه‌نمایش با کیفیت شما را از خرید آن راضی نگه‌می‌دارد.

 

لنوو Ideapad Gaming 3 2021

 


اگر قصد بازی کردن با لپ تاپ خود دارید پیشنهاد میکنیم مقاله « بهترین سری لپ تاپ های گیمینگ چیست؟ » را مطالعه کنید تا با انواع لپ تاپ های گیمینگ آشنا شوید.


قدرتمند برای کاربری مهندسی و بازی

اچ پی Pavilion Gaming 16

لپ تاپ های حرفه‌ای سری Pavilion شرکت اچ پی از سخت‌افزار بسیار قدرتمندی برخوردار هستند. با بررسی لپ تاپ اچ پی Pavilion Gaming 16 متوجه قدرت و سرعت آن خواهید شد. این محصول با پردازنده جدیدCore i5 10300H  اینتل و پردازشگر گرافیکیGTX 1660Ti  انویدیا یکی از بهترین لپ تاپ‌ها برای کاربری مهندسی و بازی است. با 8 گیگابایت رم از نوع  DDR4و 6 گیگابایت حافظ GDDR6 اختصاصی در اجرای بازی‌های سنگین عملکرد بالایی از خود نشان می‌دهد.

کیفیت بالای صفحه‌نمایش 16.1 اینچی تجربه یک بازی هیجان‌انگیز را به شما می‌دهد و روکش مات آن چشم را در استفاده طولانی‌مدت خسته نمی‌کند. طراحی بدنه دستگاه بسیار جذاب و منحصربه‌فرد است و ظاهر زیبایی دارد. وزن نسبتاً سنگین لپ تاپ (2.3 کیلوگرم) و وجود تنها دو درگاه USB 3.0 Type A از نقاط ضعف این محصول به شمار می‌رود. تاچ‌پد یک تکه و نور پس زمینه کیبورد از ویژگی‌های دیگر اچ پی Pavilion Gaming 16 است.

این لپ تاپ مخصوص تمام افرادی است که کارهای سنگین گرافیکی و مهندسی انجام می‌دهند و می‌خواهند یک نمونه ایده‌آل برای بازی خریداری کنند.

 

اچ پی Pavilion Gaming 16 2021

 

شاهکار ایسوس برای بازی و کاربری مالتی‌مدیا

TUF Dash F15-FX516PM

ایسوس TUF Dash F15 مدل FX516PM یکی از بهترین لپ تاپ های امسال است که برای کاربری بازی و مالتی‌مدیا می‌توانید بخرید. این شاهکار ایسوس از سخت‌افزارهای بسیار قدرتمندی بهره می‌برد؛ پردازنده‌ Core i7-11370H و گرافیک Nvidia RTX 3060 به همراه ۱۶ گیگابایت رم آن را به محصولی کاملاً حرفه‌ای تبدیل کرده است.

صفحه‌نمایش 15.6 اینچی از کیفیت بالایی برخوردار است و با روکش مات در استفاده طولانی‌مدت چشم شما را خسته نمی‌کند. با اینکه این دستگاه 2 کیلوگرم وزن دارد، جابجایی آن بسیار راحت بوده و سنگینی آن احساس نمی‌شود. مجهز به سه درگاه  USB 3.0 Type Aو یک درگاه  USB Type-C با پشتیبانی از تاندربولت 4 و جک هدفون است. شارژدهی کم باتری در حدود 2 تا 4 ساعت از نقاط ضعف این محصول محسوب می‌شود.

TUF Dash F15 یک لپ تاپ رده‌بالا است که برای کارهای سنگین گرافیکی و پردازشی کاملاً مناسب است. اگر به لپ تاپی برای طراحی و مالتی‌مدیا نیاز دارید و به بازی علاقه‌مند هستید، ایسوس TUF Dash F15 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

ایسوس TUF Dash F15-FX516PM

 


برای مراقبت بیشتر از باتری لپ تاپ خود میتواند مقاله « چهارده روش برای افزایش عمر باتری لپ تاپ » را مطالعه کنید.


دو سوال متداول درباره لپ تاپ های سال 2021

بهترین برند لپ تاپ در سال 2021 چه برندی است؟

به ترتیب اپل، اچ پی، لنوو، دل و ایسر برترین برندهای لپ تاپ در سال 2021 هستند.


پر فروش ترین برند لپ تاپ در سال 2021؟

لنوو با فروش 82.1 میلیون لپ تاپ پر فروش ترین برند لپ تاپ است. پس از لنوو هم اچ پی، دل، اپل و ایسر در رده های بعدی هستند.


جمع بندی

متأسفانه اوضاع نابسامان ایران باعث شد قیمت لپ تاپ بسیار افزایش یابد. به همین دلیل بسیاری از افراد با بودجه محدود قادر به خرید لپ تاپ های حرفه‌ای نیستند. ما در این مقاله سعی کردیم به معرفی بهترین لپ تاپ در سال 2021 بپردازیم و با توجه به قدرت و کیفیت سخت‌افزار آن‌ها را بررسی کردیم. مک بوک ایر M1 و HP Spectre x360 با سخت‌افزارهای با کیفیت مناسب کاربری روزمره شماست و می‌توانید برای ویرایش عکس و تدوین فیلم از آن‌ها استفاده نمایید. لپ تاپ های لنوو Ideapad Gaming 3، اچ پی Pavilion Gaming 16 و ایسوس TUF Dash F15-FX516PM از قدرتمندترین سخت‌افزارها ساخته شده‌اند و می‌توانید با خیال راحت با آن‌ها بازی‌های به‌روز و کارهای پردازشی سنگین اجرا کنید. بعد از بررسی لپ تاپ با توجه به بودجه‌‌تان و کاربری که از آن انتظار دارید، می‌توانید مناسب‌ترین محصول را خریداری کنید.

 

مشاوره لپ مال

اشتراک گذاری :