راهنمای خرید لپ تاپ خوب برای حسابداری
  • 26 تیر 1401

راهنمای خرید لپ تاپ خوب برای حسابداری

راهنمای خرید لپ تاپ مناسب حسابداری مطلبی است برای کمک به یک حسابدار که قصد خرید یک لپ تاپ را دارد. تفاوتی ندارد که به تازگی بخواهید در رشته حسابداری فعالیت کنید یا اینکه یک حسابدار باشید، در هرصورت به یک لپ تاپ نیاز خواهید داشت که بتوانید عملیات محاسباتی خود را با آن انجام دهید و اطلاعات مهم را درون آن ذخیره کنید.

قبل از همه چیز باید به شما بگوییم که خرید لپ تاپ حسابداری یک کار راحت است و نیاز به سیستم خاصی ندارد اما چند نکته مهم وجود دارد که باید به آن توجه کنید. در ادامه این مطلب میخواهیم ویژگی هایی که یک لپ تاپ حسابداری باید آن ها را داشته باشد را گفته و به معرفی و بررسی چند لپ تاپ حسابداری بپردازیم.

صفحه نمایش

صفحه نمایش یکی از مهم ترین نکاتی می باشد که باید به آن توجه کنید. برای اینکه بتوانید جزئیات را بهتر ببینید و مجبور نباشید که به صفحه ی نمایشگر بیش از حد نزدیک شوید بهتر است که یک نوت بوک با مانیتور بیشتر از 15 اینچ بخرید.

کیفیت تصویر مانیتور اهمیت زیادی ندارد و می توانید از یک لپتاپ با رزولوشن تصویر HD نیز استفاده کنید اما نمایشگر Full HD انتخاب بهتری می باشد، همچنین بهتر است صفحه ی مانیتور شما مات باشد تا نور کمتری را از محیط بازتاب کند و بتوانید در محیط هایی با نور زیاد نیز با آن کار کنید، اما قابل ذکر است که در زیر نور شدید مانند آفتاب کار کردن با مانیتور مات دشوار است.

کیبورد

یک ویژگی دیگر که در لپتاپ حسابداری باید به دنبال آن باشید بخش عددی یا نامبرپد است، به دلیل اینکه با اعداد و ارقام زیاد کار دارید به شما پیشنهاد می کنیم به سراغ لپ تاپ هایی که نامبرپد دارند بروید، معمولاً لپ تاپ هایی که کمتر از 14 اینچ می باشند صفحه کلید آنها فاقد بخش عددی هستند. مورد بعدی راحتی کیبورد می باشد که تا چه مقدار باید به دکمه های آن فشار وارد کنید و در زمان تایپ آیا شما را خسته می کند یا اینکه می توانید تا ساعت ها بدون خستگی با آن کار کنید.

وزن

یک حسابدار در بسیاری از شرایط باید یک لپتاپ را همراه خود داشته باشد، در این شرایط نکته ای که باید بسیار به آن توجه کنید وزن نوتبوک می باشد. بهتر است که وزن لپ تاپ حدود 2 کیلوگرم باشد، توجه داشته باشید که هرچه صفحه نمایشگر بزرگتر باشد وزن لپتاپ نیز بیشتر می شود، پس اگر می خواهید که نوت بوک سبک تری داشته باشید، بهتر است که از یک لپ تاپ با صفحه نمایش کوچکتر استفاده کنید، یا انتظارتان از بعضی از مشخصه ها را کمتر کنید زیرا بعضی از اجزا مانند هارددیسک و درایو نوری سیستم لپتاپ را سنگین می کند.

وزن مناسب برای لپ تاپ حسابداری

 پردازنده

پردازش هایی که باید با یک لپ تاپ حسابداری انجام دهید عموما پردازش های سبک و راحتی هستند که حتی یک پردازنده Celeron و یا Pentium نیز می تواند از پس آن بر بیاید، اما اگر می خواهید که لپ تاپ حسابداری شما عملکرد بهتر و سریعتری در اجرای کارها را به شما ارائه دهد می توانید لپتاپ با پردازنده Core i3 بخرید. همچنین پیشنهاد می کنیم که پردازنده نوت بوک از 5 نسل آخر CPU ها باشد تا عملکرد بهتری را بدست آورید.

رم

به عنوان حافظه رم هم می توان گفت که یک رم 4 گیگ می تواند عملکرد خوبی در کنار پردازنده داشته باشد، اما اگر می خواهید که از مقدار رم بیشتری استفاده کنید هم می توانید که یک نوت بوک با 8 گیگابایت رم خریداری کنید یا مقدار رم سیستم را ارتقا دهید، اما به این نکته دقت کنید که بیشتر از این مقدار رم را نیاز ندارید و خریدن یک لپ تاپ حسابداری با بیشتر از این مقدار هزینه اضافی و بیهوده است. اگر می خواهید که مقدار رم سیستم خود را ارتقا دهید پیشنهاد می کنیم که به مقاله " راهنمای ارتقای لپ تاپ " نگاهی انداخته و بخش مربوط به ارتقای رم را مطالعه کنید تا بتوانید در صورت نیاز با آگاهی بیشتری اقدام به خرید کنید.

حافظه داخلی

برای اینکه سیستم لپ تاپ بتواند به خوبی پردازش ها را انجام دهد هارددیسک با گنجایش 1 ترابایت انتخاب خوبی می باشد و کاملا از سیستم شما پشتیبانی می کند، اما اگر بخواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید می توانید لپتاپ با حافظه کمتری را خریداری کنید اما دقت کنید که مقدار آن کمتر از 256 گیگابایت نباشد. همچنین در صورت امکان لپتاپ با حافظه اس اس دی انتخاب بهتری می باشد زیرا حافظه SSD نسبت به هارددیسک هم وزن کمتری دارد و هم سرعت و مقاومت بهتری دارند، و همچنین احتمال خراب شدن آنها کمتر است.

کارت گرافیک

برای امور حسابداری نیازی به کارت گرافیک قوی ندارید، زیرا پردازش های گرافیکی خاصی در لپ تاپ حسابداری انجام نمی شود. در خصوص این مشخصه می توانید به گرافیک داخلی سیستم تکیه کنید یا یک کارت گرافیک ساده با حافظه 2 گیگابایت نیز می تواند عملیات های شما را پشتیبانی کند و استفاده از کارت گرافیک با قدرت بالاتر باعث هزینه اضافه بر بودجه ی شماست.

باتری

برای اینکه اهمیت باتری را بدانید فقط کافیست به این فکر کنید در جایی قرار دارید که به پریز برق دسترسی ندارید یا اینکه برق ناگهان قطع شود؛ قطعا در این موقعیت نمی خواهید کار خود را متوقف کنید و یا باتری سیستم شما زودتر از انتظار شما تمام شود، پس بهتر است قبل از خرید لپ تاپ حسابداری نگاهی به مقدار باتری آن بیندازید و متوجه شوید که نوت بوک مورد نظر حداقل بین 8 تا 10 ساعت شارژ را نگهداری می کند.

درگاه اتصال

یکی از نکات مهم در خریدن لپ تاپ حسابداری تعداد و نوع درگاه های اتصال آن می باشد. برای اینکه بتوانید با سیستم به شکل بهتری کار کنید و به دستگاه های قدیمی و جدید متصل شوید بهتر است که پورت های لپتاپ مورد نظر خود را بررسی کنید تا درگاه های اتصال متنوعی را دارا باشد. همچنین اگر بیشتر از 3 پورت USB را داشته باشد هم مزیت بسیار خوبی می باشد.

سیستم عامل مناسب لپ تاپ حسابداری

سیستم عامل

سیستم عامل یکی دیگر از نکات مهمی می باشد که باید به آن توجه کنید. اینکه شما بین سیستم عامل های مکینتاش، ویندوز، لینوکس یا کروم کدام را انتخاب می کنید نکته مهمی می باشد. البته با توجه به اینکه اکثر برنامه های حسابداری با سیستم عامل ویندوز سازگاری دارند پیشنهاد ما به شما این است که سیستم عامل ویندوز را انتخاب کنید.

همچنین از آخرین سیستم عامل های موجود استفاده کنید تا بعد از مدتی دچار مشکل نشوید و سیستم شما آپدیت باشد.

در ادامه می خواهیم به معرفی چند مدل لپ تاپ حسابداری بپردازیم:

معرفی چند مدل لپ تاپ مناسب حسابداری

ASUS VivoBook X543MA

 ویووبوک X543MA ایسوس یک لپ تاپ معمولی و اقتصادی است که با مشخصه های مورد نیاز حسابداران هماهنگ می باشد. محصولی که همیشه می توانید همراه خود داشته باشید و کنار شما باشد، با طراحی خاص و وزن 1.9 کیلوگرم یک لپتاپ روزانه سبک می باشد.

پردازنده:  لپ تاپ ایسوس X543Celeron N4020

رم: 4 گیگابایت

 حافظه داخلی: 1 ترابایت حافظه HDD

 کارت گرافیک: Intel UHD

 صفحه نمایش: 15.6 اینچ HD

Lenovo Ideapad 3

 لپتاپ لنوو مدل Ideapad 3 انتخاب خوبی برای استفاده های خانگی و اداری می باشد که وزن کمی دارد و با طراحی مستحکم، ظریف و کلاسیک خود بسیار مورد توجه قرار گرفته است. طبق گفته های لنوو این محصول برای کاربری روزانه طراحی شده است اما توانایی این لپتاپ بیش از این می باشد و عملکرد بهتری را می تواند ارائه دهد.

پردازنده: Core i3 نسل 11لپ تاپ لنوو ideapad 3

رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 1 ترابایت حافظه  HDD

 کارت گرافیک: Intel UHD

 صفحه نمایش: 15.6 اینچ Full HD

ASUS VivoBook 15 R565EA

این لپتاپ با طراحی خاص و باریک برای استفاده های اداری بسیار مناسب می باشد سیستم میان رده این محصول برای امور حسابداری انتخاب مناسبی می باشد. پردازنده Core i3 در کنار رم 4 گیگ عملکرد مناسبی در کنار یکدیگر ارائه می دهند. حافظه 128 گیگابایتی آن نیز قابلیت پشتیبانی از اطلاعات حسابداری را دارد اما اگر بخواهید می توانید آن را ارتقا دهید.

پردازنده: Core i3  نسل 11 لپ تاپ ایسوس R565 لمسی

رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت حافظه SSD

کارت گرافیک: Intel UHD

صفحه نمایش: 15.6 اینچ با رزولوشن Full HD

ACER Aspire 3 A315-58G-30Kz

یکی از نوتبوک هایی که برای حسابداری بسیار مناسب است این محصول می باشد. کمپانی ایسر در تولید این محصول دقت خاصی بکار برده است و وزن آن را تا 1.14 کیلوگرم کاهش داده است، انتخابی ایده آل برای آن دسته از حسابداران که در طول روز فعالیت بالایی دارند و می خواهند آن را همراه خود داشته باشند.

پردازنده: Core i3 نسل 11 لپ تاپ ایسر حسابداری

رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 1 ترابایت HDD و 256 گیگ SSD

کارت گرافیک: GeForce MX350

صفحه نمایش: 15.6 اینچ Full HD

در صورت کلی می توان گفت که لپ تاپ حسابداری نیاز به سیستم خاصی ندارد.

ویژگی های مناسب لپ تاپ حسابداری

بر اساس مطالب بالا ویژگی های لپ تاپ حسابداری به این صورت می باشد:

● مانیتور بزرگتر از 15 اینچ و با صفحه مات

● کیبورد دارای بخش عددی و دکمه های روان و نرم

● پردازنده پایین رده ای همچون Celeron ،  Pentium ، Core i3

● رم بین 4 تا 8 گیگابایت

● حافظه داخلی با گنجایش 1 ترابایت و تا حد ممکن استفاده از حافظه SSD به جای هارددیسک

● باتری با طول عمر بین 8 تا 10 ساعت

● درگاه اتصال به تعداد و انواع مورد نیاز شما

● سیستم عامل ترجیهاً ویندوز

به دلیل اینکه درون لپتاپ حسابداری نیاز به تجهیزات قوی ندارید، در نتیجه هزینه کمتری نیز برای خرید آن باید بپردازید و به بودجه زیاد نیازی ندارید. حتما با دقت و حوصله برای خرید اقدام کنید و محصولی را انتخاب کنید که عملکرد بسیار خوبی در طولانی مدت به شما ارائه دهد و بهتر عمر کند.

شما می توانید برای خرید لپتاپ با ویژگی های مورد نیازتان به صفحه لپ تاپ در لپ مال مراجعه کنید.

 

مشاوره خرید لپ تاپ با لپ مال

اشتراک گذاری :