تست و رتبه بندی بهترین لپ تاپ های سال ۲۰۲۲
  • 16 بهمن 1401

تست و رتبه بندی بهترین لپ تاپ های سال ۲۰۲۲

برای معرفی بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ که متناسب با نیازها و بودجه های مختلف باشند، تهیه یک فهرست از محصولات و رتبه بندی آنها با توجه به ادعاهای سازنده و کیفیت قطعاتی که در ساخت آنها به کار رفته، کار آسانی است اما ما روش سخت ‌تر را انتخاب کردیم؛ تمام لپتاپ هایی که در این مطلب معرفی می‌شوند، توسط کارشناسان لپ مال از لحاظ عملکرد، روشنایی صفحه نمایش، راحت بودن صفحه کلید و طول عمر باتری در وبگردی، تست و رتبه بندی شده اند. لپ تاپ هایی که در فهرست معرفی بهترین لپ تاپ ۲۰۲۲ مشاهده می‌ کنید، مهر تایید کارشناسان ما را دریافت کرده اند.


همچنین می توانید بهترین لپ تاپ های معرفی شده برای سال 2023 را بخوانید.


۱. لپ تاپ Dell XPS 13 OLED

لپ تاپ دل XPS 13 OLED

مشخصات

CPU: Intel Core i7-1185G7

GPU: Intel Iris Xe Graphics

RAM: ۱۶ گیگابایت

Storage: ۵۱۲ گیگابایت M.2 NVMe SSD

Display: ۱۳.۴ اینچ، ۲۱۶۰

 

مزایا

معایب

صفحه نمایش بی نظیر k۳.۵ از نوع OLED

کاهش عمر باتری به دلیل وجود OLED

طراحی فوق باریک و زیبا

محدود بودن تعداد پورت ها

عملکرد سریع

عدم وجود شاتر وب کم

 

توضیحات

شاید به جرات بتوان گفت که Dell XPS 13 OLED بهترین لپ تاپ ۲۰۲۲ است که توانسته است با تلفیق دو ویژگی، چیزی شبیه به جادو خلق کند. این لپ تاپ فوق سبک که از عهده بیشتر کارها برمی‌آید، تجربه نمایشی در حد پرده سینما ارائه می دهد. این لپتاپ همه ویژگی های دوست داشتنی کانفیگ سری XPS را به علاوه عملکرد سریع، طراحی زیبا و تاچ پد فوق العاده، در خود جا داده است.

آخرین مدل XPS 13 از یک پنل OLED زیبا و حرفه‌ ای استفاده کرده که کیفیت تصویر عالی برای نمایش فیلم سینمایی یا ویرایش ویدیوهای کاری، فراهم می کند. آیا می توان با وجود این ویژگی ها، طول عمر کوتاه باتری را نادیده گرفت؟ اگر به صفحه نمایشی با رزولوشن بالا نیاز دارید، بله قابل چشم پوشی است. در تست های ما برای طول عمر باتری، این صفحه نمایش 3.5K OLED از کانفیگ 4k IPS بیشتر توانست شارژ باتری را نگه دارد و قابلیت تولید طیف گسترده‌‌تری از رنگ ها را دارد. این لپ تاپ که مجهز به CPU اینتل Core i7-1185G7 و RAM شانزده گیگابایتی است، جزو بهترین لپ تاپ های کوچک اما توانمند است.

۲. لپ تاپ Apple MacBook Pro 14-inch

لپ تاپ اپل MacBook Pro 14-inch

مشخصات

CPU: Apple M2

GPU: Apple M2 GPU

RAM: ۱۶ گیگابایت

Storage: ۱ ترابایت

Display: ۱۳.۳ اینچ، ۱۶۰۰

 

مزایا

معایب

عملکرد تحسین برانگیز

قیمت بالا

بیش از ۱۴ ساعت طول عمر باتری

عدم وجود Face ID

صفحه نمایش زیبا با جزئیات چشم نواز

 

 

توضیحات

نمی توان فهرستی از برترین لپ تاپ ها تهیه کرد و عضوی از خانواده مک بوک پرو را در آن نیاورد. امسال هم عضو دوست داشتنی این خانواده یعنی MacBook Pro 14 دومین جایگاه را در فهرست انتخاب بهترین لپ تاپ ۲۰۲۲ به خود اختصاص داده است. این لپتاپ زیبا با اسپیکرهای قدرتمند، دوربینی با کیفیت و رزولوشن بالا و صفحه کلید راحت، در کنار کانفیگ خوبی که دارد، انتخاب ایده‌الی برای کاربری روزمره و نیمه حرفه ای است. اما ستاره های واقعی به چیپ های M2 Pro و M2 Max تعلق می گیرد که قدرت و کارایی حداکثری را برای این لپتاپ به همراه دارند و از اجداد خود عملکرد بهتری ارائه داده و رقیب سرسخت لپ تاپ هایی با پردازنده اینتل هستند. اگر گیمر هستید باید بگوییم که MacBook Pro با همکاری با Capcom کیس خود را با پورت Resident Evil Village تولید کرده که کیفیتی در حد PC یا کنسول ارائه می دهد.

۳. لپ تاپ Lenovo Legion 5 Pro

لپ تاپ legion 5 pro

مشخصات

CPU: Core i7- 12700H

GPU: RTX 3060

RAM: ۳۲ گیگابایت

Storage: ۱ ترابایت SSD

Display: ۱۶ اینچ WQXGA

 

مزایا

معایب

کیفیت خوب در کلاس خود

تنها گزینه صفحه نمایش دارای استاندارد RGB 300 نیت

ورودی، IO و ارگونومی مطلوب

دمای بالای CPU در حالت Performance

عملکرد قدرتمند و تعادل عالی در حالت Balance

خروجی صدای نسبتا ضعیف

قابلیت ارتقا

طراحی سنگین

باتری ۸۰ وات ساعت

 

قیمت رقابتی و مقرون به صرفه

 

 

توضیحات

سری لژیون فایو پرو برند لنوو یک مجموعه از لپتاپ های میان رده گیمینگ هستند که کاربرانی با بودجه محدود اما بلندپرواز که به دنبال دریافت خدمات عالی با بودجه کم هستند را جذب می کند. در تهیه فهرست بهترین لپ تاپ ها باید تمام کاربران شامل حرفه‌ ای، خانگی، اداری، گیمینگ، با بودجه بالا، متوسط و پایین را در نظر گرفت. لپ تاپ Lenovo Legion 5 Pro را می توان بهترین لپ تاپ ۲۰۲۲ در کلاس خود دانست. در نگاه اول طراحی شاسی این لپ تاپ بسیار شبیه به پرچم دار لنوو یعنی Legion 7i است اما در عین شباهت بالا در زیبایی و چشم نوازی، تفاوت های جزئی دارد.

در IO این لپ تاپ به جز مموری خوان و اسلات قفل، تمام چیزی که احتمالا نیاز خواهید داشت گنجانده شده است و پورت ها به تعداد کافی و کامل است. کیبورد لژیون فایو پرو بسیار نرم و ارگونومیک طراحی شده و دارای و نور پس زمینه سفید صفحه کلید جداگانه برای اعداد است. سخت افزار به کار رفته در ساخت این لپ تاپ از عهده تسک های سنگین مثل بازی و ویرایش ویدیو برآمده و خروجی خوبی ارائه می دهد. لپ تاپ Legion 5 Pro در فروشگاه لپ مال موجود است و می توانید برای مشاهده مشخصات کامل آن به صفحه خرید این محصول مراجعه کنید.

۴. لپ تاپ Microsoft Surface 4

لپ تاپ مایکروسافت سرفیس 4

مشخصات

CPU: AMD Ryzen 7 4980U

GPU: AMD Radeon

RAM: ۱۶ گیگابایت

Storage: ۵۱۲ گیگابایت SSD

Display: ۱۵ اینچ ۱۵۰۴

 

مزایا

معایب

عملکرد پرسرعت

کم بودن تعداد پورت ها

طول عمر بالای باتری

حاشیه های صفحه نمایش می توانست باریک تر باشد

صفحه نمایش ۱۵ اینچی عالی

 

 

توضیحات

گرچه لپ تاپ Surface 5 هم به بازار عرضه شده است اما با وجود عقب نشینی مایکروسافت در جدیدترین آپدیت خود، ما هنوز هم برای بسیاری از کاربران، لپ تاپ سرفیس ۴ را پیشنهاد می دهیم که طراحی باریک، صفحه نمایش رنگی و کیبورد فوق‌ العاده ای دارد و تاچ پد آن هنوز هم مثل نگین در لاین لپ تاپ های مایکروسافت می درخشد. این لپ تاپ به دلیل جبران نقص هایی که در سرفیس ۳ وجود داشت و ارائه عملکرد عالی و طول عمر فوق العاده باتری، می تواند در فهرست انتخاب بهترین لپ تاپ ۲۰۲۲ قرار داشته باشد. مایکروسافت با انتخاب یک CPU مناسب جای هیچ نقصی در این محصول نگذاشته است. طراحی باریک و ظریف، پانل ۱۵ اینچی شفاف و روشن و صفحه کلید و تاچ پد عالی، ویژگی هایی است که سرفیس ۴ را در لیست بهترین لپ تاپ ها قرار می دهد.

۵. لپ تاپ Asus Zenbook 17 Fold OLED

لپ تاپ ایسوس زنبوک 17 فولد OLED

مشخصات

CPU: Intel Core i7-1250U

GPU: Intel Iris Xe Graphics

RAM: ۱۶ گیگابایت

Storage: ۱ ترابایت PCIe 4.0 x4 NVMe M.2 SSD

Display: ۱۷.۳ اینچ، ۱۹۲۰

 

مزایا

معایب

طراحی هوشمند و کاربردی

طول عمر کمتر از متوسط باتری

صفحه نمایش زیبای OLED

دارا بودن فقط ۲ پورت Thunderbolt

عملکرد پایدار و عالی

قیمت بالا

 

توضیحات

بعد از سال ها آزمایش، اولین لپ تاپ تاشو ۱۷.۳ اینچی به بازار عرضه شد که ویژگی های دوست داشتنی زیادی دارد. لپ تاپ Asus Zenbook 17 Fold OLED یک فناوری چندگانه برای کار و بازی است که این همه فن حریف بودن به لطف لولای اختصاصی و صفحه نمایش تاشوی OLED ایسوس است که توسط کمپانی ایسوس و اینتل به طور مشترک ساخته شده و این لپ تاپ را در فهرست برترین لپ تاپ ها قرار می دهد. پردازنده i7 سری U اینتل بدون هیچ ضعفی، قدرت بی نظیری را ارائه می دهد.

استفاده از این لپ تاپ ۲۰۲۲ آسان است. شما می توانید مانند گل رس هر شکلی که برای کار یا بازی نیاز دارید به این لپتاپ بدهید. می خواهید فیلم ببینید؟ صفحه نمایش را به شکل تبلت درآورید. می خواهید چند کار با هم انجام دهید؟ از حالت Extended استفاده کرده یا یک مانیتور، گوشی هوشمند یا تبلت به آن متصل کنید. اگر بودجه کافی برای تهیه این لپتاپ دارید در خرید آن شک نکنید چون امکانات زیادی را برای راضی کردن شما ارائه می دهد.

۶. لپ تاپ Acer Swift 5

لپ تاپ ایسر سویفت 5

مشخصات

CPU: Intel Core i7-1260P

GPU: Integrated Intel Iris Xe Graphics

RAM: ۱۶ گیگابایت

Storage: ۱ ترابایت SSD

Display: ۱۴ اینچ، ۲۵۶۰

 

مزایا

معایب

عملکرد بی رقیب

صدای نسبتا پایین اسپیکرها

چابک در تغییر کدگذاری ویدیوها

 

سرعت بالای انتقال فایل

 

SSD فوق سریع

 

 

توضیحات

لپ تاپ Acer Swift 5 واقعا ما را شگفت زده کرد و می توانیم به راحتی امتیاز ۴.۵ از ۵ را به آن بدهیم. این لپ تاپ در طی آزمایش های ما توانست بسیاری از رقیب های خود را کنار بزند. ایسر سوئیفت ۵ با وجود CPU اینتل Core i7-1260P نهایت سرعت را معنی کرده است.

طول عمر باتری این لپ تاپ واقعا تحسین برانگیز است و در طول تست روزمره، بیش از ۱۱ ساعت دوام داشت. اگر به دنبال یک لپتاپ فوق سریع هستید که قیمت آن بیشتر از ۱۵۰۰ دلار نباشد، سوئیفت ۵ می تواند انتخاب ایده آل شما باشد. لگ، افت سرعت و منتظر ماندن به خاطرات شما در گذشته تبدیل خواهند شد. تنها ایرادی که می توان از این لپ تاپ عالی گرفت، ضعیف بودن صدای اسپیکرها است اما به جز آن، به جرات می توان گفت که Acer Swift 5 یکی از بهترین لپ تاپ ها در فهرست معرفی لپ تاپ ۲۰۲۲ است.

۷. لپ تاپ HP Victus 15-GBC

لپ تاپ اچ پی ویکتوس 15

 مشخصات

CPU: Core i5 12500H

GPU: 4 GB RTX 3050

RAM: ۸ گیگابایت

Storage: ۵۱۲ گیگ SSD

Display: ۱۵.۶ اینچ فول اچ IPS

 

مزایا

معایب

قیمت پایین

ساخت بدنه تماما از پلاستیک

تنوع رنگ شاسی

عدم وجود نورپردازی RGB در کیبورد

امکان انتخاب بین CPU های اینتل و AMD

 

تعداد پورت های کافی

 

 

توضیحات

هنوز مدت زمان زیادی از حضور لپ تاپ HP Victus 15 GBC در بازار نگذشته است اما توانسته جای خود را بین گیمرهایی که به دنبال یک لپ تاپ اقتصادی هستند، باز کند. اچ پی این لپ تاپ ها را با امکان انتخاب از بین دو گزینه اینتل و AMD برای CPU ارائه می دهد. صفحه نمایش این لپ تاپ در طی تست های ما از زاویه های نمایش وسیعی برخوردار بود، کنتراست خوبی داشت و تصاویری با پشت زمینه سفید خیلی رنگ و رو رفته و یا اصطلاحا چرک نبود.

این لپ تاپ پورت Thunderbolt ندارد که البته برای لپ تاپی با قیمت زیر ۱۰۰۰ دلار، قابل چشم پوشی است. بقیه پورت ها مثل USB 3.2 نوع A، جک هدفون، اسلات کارت SD، پورت USB نوع C، پورت اترنت و HDMI به تعداد کافی در این لپ تاپ گنجانده شده است. این لپ تاپ برای گیمرهای نیمه حرفه ای با بودجه محدود می تواند بهترین لپ تاپ ۲۰۲۲ باشد که تا چندسال نیاز کاربر را پاسخگو است. مشخصات کامل Victus 15 GBC را می توانید در صفحه خرید آن در فروشگاه لپ مال مشاهده کنید.

۸. لپ تاپ اپل MacBook Air M2

لپ تاپ مکبوک ایر m2

مشخصات

CPU: Apple M2

GPU: Apple M2

RAM: ۸ گیگابایت

Storage: یک ترابایت SSD

Display: ۱۳ اینچ، ۱۶۶۴

 

مزایا

معایب

طراحی زیبا و با شکوه

داشتن فقط ۲ پورت

عملکرد عالی

کندتر بودن SSD نسبت به M1 Air

طول عمر خیلی خوب باتری

 

 

توضیحات

اگر در فهرست بهترین لپ تاپ ها اسمی مک بوک های سری Air آورده نشود در حق این محصول خوش ساخت بی انصافی شده است. طراحی این لپ تاپ از سری Air فاصله گرفته و با شمایلی شبیه به MacBook Pro به بازار عرضه شده است. این لپ تاپ از لحاظ ابعاد و حجم، ۲۰ درصد کوچک تر از اجداد خود است و با رنگ های مختلفی تولید شده است. اپل در این لپ تاپ امکانات خوبی مانند وب کم ۱۰۸۰، اسپیکرهای جدید و صفحه نمایش بزرگ تر را ارائه می دهد.

اما امتیاز واقعی به چیپ M2 اپل تعلق می گیرد که برای یک لپ تاپ فوق سبک، عملکرد فوق العاده ای دارد. این چیپ سریع تر و قدرتمندتر از مدل های قبلی است و برای افراد که به دنبال لپ تاپ پرقدرت و سوپر سبک هستند، انتخابی ایده آل است. باتری این لپ تاپ در تست های ما بیش از ۱۴ ساعت دوام داشت و زمان شارژ آن هم سریع و کوتاه است. MacBook Air M2 ترکیبی از سبک بودن و عملکرد عالی است که آن را به بهترین لپ تاپ ۲۰۲۲ و انتخابی بی نظیر برای کار و بازی تبدیل می کند.

۹. لپ تاپ Samsung Galaxy Book 2 pro 360

لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک 2 پرو 360

مشخصات

CPU: Core i7-1260

GPU: Intel Iris Xe Graphics

RAM: ۱۶ گیگابایت

Storage: ۱ ترابایت SSD

Display: ۱۵.۶ اینچ، ۱۰۸۰، AMOLED

 

مزایا

معایب

طراحی زیبا و سبک

ندارد

عملکرد عالی

 

صفحه نمایش شفاف و روشن Super AMOLED

 

قلم S

 

 

توضیحات

سامسونگ پس از موفقیت های بی شمار در حوزه موبایل، لوازم صوتی و تصویری و لوازم برقی خانگی، حالا در حوزه تولید لپ تاپ های بی نقص هم می درخشد. لپ تاپ Galaxy Book pro 360 بهترین لپ تاپ ۲ در ۱ است که می توانید در بازار مشاهده کنید. وقتی این لپ تاپ را بررسی می کردیم، از طول عمر ۱۲ ساعته باتری شگفت زده شده بودیم. به لطف صفحه نمایش رنگی، شفاف و روشن، این لپ تاپ حتی برای افرادی که به تماشای نتفلیکس، HULU، HBO Max یا هر سرویس ویدیو استریمینگ دیگری علاقمند هستند هم می تواند بهترین لپ تاپ ۲۰۲۲ محسوب می شود. در این لپ تاپ یک قلم S هم قرار دارد که می توانید از آن برای طراحی و یادداشت برداری استفاده کنید.

۱۰. لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Carbon

لپ تاپ تینکپد x1 کربن

مشخصات

CPU: نسل ۱۱ اینتل Core i5/Core i7

GPU: Iris Xe

RAM: ۸/۱۶/۳۲ گیگابایت

Storage: ۲۵۶/۵۱۲/۱ ترابایت SSD

Display: ۱۴ اینچ، ۱۹۲۰

 

مزایا

معایب

طراحی باریک و سبک

وب کم ۷۲۰ ضعیف

صفحه نمایش با کیفیت ۱۴ اینچی فول اچ ۱۶:۱۰

عدم وجود اسلات مموری

صفحه کلید حرفه ای

 

چهار اسپیکر عالی

 

 

توضیحات

نسل نهم لنوو لپ تاپ های پرچم دار و کاری این برند محسوب می شوند که عملکردی فوق سریع را با استفاده از CPU های نسل یازدهم اینتل ارائه می دهند. طول عمر بالای باتری (۱۵ ساعت)، وجود چهار اسپیکر قدرتمند، صفحه نمایش ۱۴ اینچی جدید با نسبت ۱۶:۱۰ و پورت های کامل و کافی که همگی در یک شاسی بی نهایت سبک جمع شده اند، Lenovo Thinkpad X1 Carbon را به بهترین لپ تاپ ۲۰۲۲ در کلاس خود تبدیل می کنند.

در ساخت این لپ تاپ از ویژگی های کلاسیک سری ThinkPad یعنی طراحی با دوام، صفحه کلید عالی، شاسی ترکیبی از رنگ های مشکی و قرمز استفاده شده که X1 Carbon را به لیست بهترین لپ تاپ ها اضافه می کند. شاید اگر وب کم با کیفیتی هم در این محصول تعبیه می شد یا اسلات مموری خوان حذف نمی شد می توانست انتخاب برتر ما باشد اما با وجود کانفیگ قدرتمند و حرفه ای می توان از این دو نقص چشم پوشی کرد.

 

سوالات متداول

۱. چه فاکتورهایی را برای انتخاب لپ تاپ در نظر بگیرم؟

نوع و سرعت پردازنده، ظرفیت RAM و فضای ذخیره، اندازه صفحه نمایش و رزولوشن، کارت گرافیک، طول عمر باتری و تعداد و نوع پورت ها


۲. تفاوت بین Intel Core i5 و Core i7 چیست؟

پردازنده های Core i5 میان رده و i7 حرفه ای هستند. هرچقدر عدد بزرگ تر باشد، سرعت و قدرت پردازنده بالاتر است.


۳. بهترین ظرفیت RAM چه مقدار است؟

برای بیشتر کارهای روزمره یک رم ۸ گیگ به راحتی پاسخگوی نیاز شما است. کارهایی مثل گیمینگ یا ویرایش ویدیو به رم ۱۶ گیگ نیاز دارد و رم ۳۲ گیگ برای فعالیت های فوق سنگین مناسب است.


۴. لپ تاپ ۲ در ۱ چیست؟

این لپ تاپ ها به صورتی طراحی شده اند که دارای صفحه نمایش جداشونده و تاشونده هستند و می توان از آنها به صورت لپ تاپ یا تبلت استفاده کرد.


۵. چطور بین برندهای مختلف انتخاب کنم؟

شهرت و قرار گرفتن در لیست برترین برندهای لپ تاپ در کیفیت ساخت محصولات، خدمات مشتریان، گارانتی و پشتیبانی را در نظر بگیرید. نظرات خریداران این برندها و محصول انتخابی خود را در فروشگاه های قابل اعتماد مطالعه کرده تا چشم انداز خوبی به دست آورید.


در تهیه این مطلب درباره بهترین لپ تاپ های سال ۲۰۲۲ سعی ما بر این بود که از تمام لپ تاپ های معمولی تا پرچم دار برای کاربری ها و بودجه های مختلف گنجانده شود. تست هایی که کارشناسان لپ مال روی این لپ تاپ ها انجام داده اند شامل تست باتری، روشنایی صفحه و سرعت در انجام فعالیت های روزمره بوده است. امیدوار هستیم با کمک این مطلب بتوانید با توجه به نیاز خود، مناسب ترین لپ تاپ را انتخاب کنید.

 

مشاوره لپ مال

اشتراک گذاری :