بهترین لپ تاپ های رونمایی شده در نمایشگاه CES 2023
  • 28 دی 1401

بهترین لپ تاپ های رونمایی شده در نمایشگاه CES 2023

نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی یا CES همچنان بزرگ‌ ترین و بی نظیرترین رویداد برای علاقمندان و لپ تاپ و کامپیوترهای شخصی است. به جز کمپانی Dell که سال‌ های اخیر حضور کمرنگی در رویداد CES داشته، تمام تولیدکنندگان برندهای بزرگ لپ تاپ در این نمایشگاه حضور داشته و بهترین و شگفت انگیز ترین محصولات خود برای سال‌های آینده را معرفی و رونمایی می‌کنند. در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۳ لپتاپ های خوب و عالی زیادی معرفی شد و ما در این مقاله به معرفی بهترین لپ تاپ های CES خواهیم پرداخت.

لپ تاپ Acer Swift X 14

اولین لپ تاپ CES 2023 که شاید مسحورکنندگی آن از بقیه لپتاپ ها کمتر است، Acer Swift X 14 است که ترندهای کلیدی نمایشگاه CES 2023 شامل صفحه نمایش OLED بزرگ و سخت افزارهای جدید و پر سرعت از Intel و Nvidia را به نمایش گذاشت. این لپتاپ دارای صفحه نمایش ۱۴ اینچ OLED با رزولوشن ۱۸۰۰ x ۲۸۸۰ و نرخ بازسازی صفحه ۱۲۰ هرتزی و همچنین گواهینامه VESA DisplayHDR 500 است که واقعا نمایشگر فوق‌العاده‌ای محسوب می شود. گرچه Acer Swift لپتاپ بزرگی محسوب نمی شود اما فضای کافی برای گرافیک های Nvidia RTX 4050 و پردازنده نسل سیزده Core H-Series کمپانی Intel ارائه کرده است. وب کم p۱۴۴۰ این لپتاپ دارای رزولوشن عالی و امتیاز بالا است.

قیمت لپ تاپ Acer Swift 14 یکی دیگر از امتیازات این محصول فوق‌العاده است. این لپتاپ در ماه آوریل با شروع قیمت ۱۰۹۹ دلار وارد بازار خواهد شد. قیمت عالی و امکانات بی نظیر Swift X 14 آن را جایگزین مقرون به صرفه لپتاپ های ۱۴ اینچ کاری و لپتاپ های گیمینگ تبدیل کرده است.

 

لپ تاپ Acer Swift X 14

 

لپ تاپ Acer Predator Helios 300 Spatial Labs Edition

کمپانی Acer SpatialLabs View PC در رویداد CES 2023 از صفحه نمایش‌های بدون نیاز به عینک 3D و LCD رونمایی کرد که کمی شبیه Nintendo 3D اما بزرگ تر هستند و رزولوشن بسیار بالاتری دارند. لاین SpatialLabs لپ تاپ Acer Predator Helios 300 را برای گیمرها و استفاده حرفه‌ای طراحی کرده است. از لحاظ فنی این لپ تاپ CES 2023 امکانات جدیدی ارائه نداده اما آنچه که جدید است حالت SpatialLab TrueGame’s 3D Ultra است که مشکلات نسخه های قبلی شامل مسائل مربوط به رابط کاربری و محو بودن متن یا نمایش داده نشدن با عمق مناسب را رفع می کند. یکی از بازدیدکنندگان از نمایشگاه معتقد بود که بهترین تجربه بازی Forza Horizon 5 را در صفحه نمایش این لپتاپ تجربه کرده است. تجربه دلپذیر صفحه نمایش سه بعدی بدون نیاز به عینک واقعا راضی کننده است و فضایی را فراهم می کند که انگار کاربر در محیط بازی حضور فیزیکی دارد.

 

لپ تاپ Acer Predator Helios 300 Spatial Labs Edition

 

لپ تاپ Asus ProArt Studiobook 13 3D OLED

اگر رویداد CES 2023 را نمایشگاه شگفتی ها بدانیم تعبیر اشتباهی نکرده ایم. امسال کمپانی ایسوس هم وارد تکنولوژی ساخت صفحه نمایش های سه بعدی بدون نیاز به عینک شد و آن را با لپ تاپ ProArt StudioBook 16 3D OLED به نمایش گذاشت. این لپتاپ دارای صفحه نمایش ۱۶ اینچی k۳.۲ از نوع OLED و مانند لپتاپ شماره ۲ از Acer از ماکزیمم نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز برخوردار است و می تواند نمایش ۳ بعدی را بدون نیاز به عینک و کوچک ترین مشکلی فراهم کند.

تجربه کار با این لپتاپ مشابه با Acer است چون هر دو به فناوری ساخته شده توسط Dimenco وابسته هستند. البته صفحه نمایش OLED ایسوس مزایای بیشتری داشته و از کنتراست بالاتر و پوشش رنگ بیشتری برخوردار است. با مقایسه این دو لپ تاپ در نمایشگاه CES 2023 می توان گفت که ایسوس از لحاظ کیفیت تصویر امتیا بالاتری دریافت می کند. اما از لحاظ امکانات کافی برای گیمنیگ، ایسوس علی رغم تمرکز به کارایی حرفه‌ای، مقام دوم را بعد از Acer Predator کسب می کند.

لپ تاپ ProArt واقعا یک غول محسوب می شود. این محصول از پردازنده نسل سیزده Core H-Series اینتل، گرافیک Nvidia RTX 40 Series و تا ۶۴ گیگابایت حافظه بهره برده و همچنین دارای دو پورت Thunderbolt 4 برای اتصال چندین دستگاه جانبی پهنای باند گسترده و صفحه کنترلی است که مانند تاچ پد عمل کرده و کار اسکرول کردن سریع و آسان بین ویدیوهای تایم لاین و پالت های رنگ را انجام می دهد. لپ تاپ Asus ProArt Studiobook 16 3D OLED در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ به بازار عرضه می شود و قیمت آن اعلام نشده است.

 

لپ تاپ Asus ProArt Studiobook 13 3D OLED

 

لپ تاپ Asus ROG Zephyrus G14

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های نمایشگاه CES 2023 متعلق به کمپانی ایسوس است. امسال چندین سازنده لپ تاپ های ویندوزی با این نمایشگاه آمدند تا لپ تاپ هایی با صفحه نمایش مینی LED را به نمایش بگذارند اما Asus ROG Zephyrus G14 کوچکترین صفحه نمایش را در بین این لپتاپ ها داشت. این لپ تاپ ۱۴ اینچی کامپکت که بین بهترین لپ تاپ های کامپکت گیمینگ هم قرار دارد به اندازه کافی فضا برای یک صفحه نمایش پویای مینی LED که بیش از ششصد nit روشنایی و نرخ تازه سازی ۱۶۵ هرتزی ارائه می دهد، در نظر گرفته است.

این لپ تاپ همچنین از بهترین سخت افزارهای موجود که از لاین Zephyrus انتظار می رود، برخوردار است. لپ تاپ ROG Zephyrus از پردازنده های AMD Ryzen 9 و گرافیک Nvidia RTX 4090 بهره جسته است. این لپ تاپ از شارژ USB-C تا ۱۰۰ وات پشتیبانی کرده و دارای وب کم ۱۰۸۰ اچ دی با پشتیبانی از امکان تشخیص چهره Windows Hello است. در این محصول صفحه نمایش ماتریکسی رو در لپ تاپ هم تعبیه شده تا بتوانید محتوای دلخواه خود را به هرکسی که در نزدیکی شما قرار دارد نشان دهید. ایسوس قیمت نهایی این لپ تاپ را در تاریخی نزدیک به عرضه آن اعلام خواهد کرد که احتمالا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ باشد.

 

لپ تاپ Asus ROG Zephyrus G14

 

لپ تاپ LG Gram Style

لپ تاپ های LG لاین Gram از مدت ها قبل جزو سبک ترین لپ تاپ های موجود در بازار بوده است اما حالا این لپتاپ ها دارای استایل منحصر به فرد هستند. این لپ تاپ CES 2023 که در دو اندازه ۱۶ و ۱۴ اینچی رونمایی شده، ظاهر باریک و جذاب خود را حفظ کرده است. مدل ۱۶ اینچی وزنی حدود ۱.۲ گرم داشته و نسخه ۱۴ اینچی دارای وزن ۹۹۰ گرم و قطر هر دو نسخه شش دهم یک اینچ است. این لپ تاپ از سخت افزار خوبی برخوردار بوده و از پردازنده های نسل سیزده Core P-series اینتل، ۱ ترابایت فضای ذخیره SSD و ۳۲ گیابایت RAM استفاده کرده است. نسخه ۱۶ اینچی دارای صفحه نمایش زیبای ۲۰۰۰ x ۳۲۰۰ از نوع OLED با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است؛ در نسخه ۱۴ اینچی از صفحه نمایش ۱۸۰۰ x ۲۸۸۰ از نوع OLED با نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز استفاده شده است. به گفته LG، لاین جدید لپ تاپ های Gram شامل Gram Style ماه آینده به بازار عرضه خواهند شد اما قیمت آنها هنوز اعلام نشده است.

 

لپ تاپ LG Gram Style

 

لپ تاپ Lenovo ThinkBook p16 Gen 4

یکی دیگر از لپ تاپ هایی که در رویداد CES 2023 رونمایی شد، از کمپانی لنوو بود. لپ تاپ Lenovo ThinkBook p16 را می توان یک جادوی واقعی نامید. این لپتاپ در بالای صفحه نمایش از وب کم، چراغ LED یا 4G LTE مودم پشتیبانی می‌کند. امکانات فوق العاده این لپ تاپ CES 2023 ابتدا با نمایش وب کم که دارای رزولوشن k۴ در 30 FPS، پوشش ۲۷۰ درصد و شاتر حفظ حریم شخصی است، آغاز می شود. اما این تنها دلیل عالی بودن این لپ تاپ نیست. لنوو ThinkBook یک لپتاپ باداوم، جذاب و قدرتمند است که از پردازنده های نسل سیزده Core H-Series اینتل، گرافیک موبایلی Nvidia RTX 40، ۳۲ گیابابت RAM استفاده کرده است. Lenovo ThinkBook  برای بهره وری روزمره، ویرایش ویدیو و عکس، برنامه نویسی، گیمینگ و هر کاری که فکر کنید، گزینه ایده‌آلی است.

این لپ تاپ با قیمت رقابتی ۱۳۴۹ دلار از ماه می ۲۰۲۳ در فروشگاه های قابل خریداری است.

 

لپ تاپ Lenovo ThinkBook p16 Gen 4

 

لپ تاپ Lenovo Yoga Book 9i

شاید در نگاه اول ظاهر این لپ تاپ با آن دو صفحه نمایش، خنده دار به نظر برسد. اما وقتی با مشخصات لپ تاپ Lenovo Yoga Book 9i آشنا شوید، ویژگی های زیادی برای دوست داشتن این محصول پیدا خواهید کرد. این لپ تاپ CES 2023 یک محصول ۲ در ۱ با دو صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی k۲.۸ از نوع OLED است که می‌توان از آنها به صورت عمودی روی یکدیگر یا کنار یکدیگر استفاده کرد. لپتاپ Yoga Book 9i که در نمایشگاه CES 2023 رونمایی شد در حالت های تاشونده و خیمه ای هم قرار می گیرد که می توانید در حالت مورد نظر خود از کیبورد مجازی روی صفحه نمایش پایینی یا کیبورد جداشونده فیزیکی استفاده کنید. قطعات داخلی این لپ تاپ شامل پردازنده های نسل ۱۳ اینتل Core i7 U-series است که در کمال تعجب این لپ تاپ ۲ در ۱ تنها کمی سنگین تر از ۱۳۶۰ گرم است. لنوو یوگا بوک در ژوئن ۲۰۲۳ با قیمت ۲۰۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

 

لپ تاپ Lenovo Yoga Book 9i

 

لپ تاپ MSI Stealth 14 Studio

یکی دیگر از برندهای شناخته شده در حوزه لپ تاپ که در نمایشگاه CES 2023 شرکت کرده بود و بازدیدکنندگان را با محصول جدید خود شگفت زده کرد، کمپانی MSI بود. لپ تاپ کاملا جدید MSI Stealth 14 Studio دارای طراحی باریک و LED های هوشمند است که به راحتی در دست جا گرفته و از صفحه نمایش p۱۴۴۰ با نرخ تازه سازی ۲۴۰ هرتز که تناسب عالی با سخت افزار این لپ تاپ دارد، استفاده کرده است. سخت افزار به کار رفته در Stealth 14 Studio شامل پردازنده اینتل Core i7-13700H و گرافیک های Nvidia GeForce RTX 4060 و 4070 است که واقعا امکانات تحسین برانگیزی برای لپ تاپی در این اندازه است. این لپتاپ همچنین می تواند با RAM شصت و چهار گیگابایتی و SSD دو ترابایتی تجهیز شود.

قیمت این لپ تاپ از 1499 دلار شروع شده و پیش فروش آن اواخر این ماه آغاز خواهد شد.

 

لپ تاپ MSI Stealth 14 Studio

 

لپ تاپ MSI Titan GT77 HX

بازدیدکنندگان از نمایشگاه CES 2023 شاهد رونمایی از محصولات فوق العاده ای بودند که اشتیاق عاشقان فناوری را برمی‌انگیختند. یکی از بهترین لپ تاپ های معرفی شده در این نمایشگاه MSI Titan GT77 HX بود. صفحه نمایش های مینی اپل با شفافیت و کیفیت بالای HDR، یک مزیت رقابتی را به مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی در برابر لپ تاپ های ویندوزی داده بود. اما شاید غول MSI Titan GT77 HX بتواند همه آنها را شکست دهد. این لپتاپ دارای صفحه نمایش مینی LED با کیفیت k۴ و ۱۴۴ هرتز نرخ بازسازی و گواهینامه VESA DisplayHDR 1000 است؛ یعنی می تواند روشنایی را تا هزار nit پشتیبانی کند.

علاوه بر صفحه نمایش، این لپتاپ یک غول واقعی است که یک سر و گردن فراتر از تمام لپ تاپ های معرفی شده در این لیست است. لپ تاپ Titan GT77 HX دارای پردازنده اینتل Core i9-13980HX که ۲۴ هسته پردازنده ارائه می دهد و گرافیک موبایل Nvidia RTX 4090 است. حافظه این دستگاه DDR5 RAM صد و بیست و هشت گیگابایتی است و فضای ذخیره آن تا سه درایو SSD از نوع PCIe را پشتیبانی می کند.

لپ تاپ MSI Titan GT77 HX اواخر سال ۲۰۲۳ با شروع قیمت از ۴۲۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

 

لپ تاپ MSI Titan GT77 HX

 

لپ تاپ Razer Blade 18

رویداد CES 2023 شاهد رونمایی از یک لپتاپ فوق العاده دیگر هم بود. این لپ تاپ CES 2023 متعلق به کمپانی Razer و با نام Blade 18 معرفی شد که هیچ چیز از رقبای قدرتمند خود کم ندارد. این لپ تاپ دارای صفحه نمایش ۱۸ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۶۰۰ x ۲۵۰۰ و نرخ تازه سازی ۲۴۰ هرتز، وزنی کمی بیشتر از ۳ کیلوگرم و قطر ۰.۸۶ اینچی است. گرچه Blade 18 یک لپتاپ بزرگ محسوب می شود اما می توان آن را با یک شارژر نسبتا فشرده GaN (تولید ۲۸۰ یا ۳۳۰ وات برق با توجه به پیکربندی لپتاپ)، به طور کامل شارژ کرد.

لپتاپ Razer Blade 18 از جدیدترین پردازنده نسل ۱۳ اینتل تا Core i9-13950HX و گرافیک Nvidia RTX 4090 پشتیبانی می‌کند. حافظه این لپتاپ تا ۶۴ گیگابایت و فضای ذخیره تا ۸ ترابایت ظرفیت دارند که نیاز حرفه‌ای‌ترین تولیدکنندگان محتوای خلاق را رفع می کند. این لپتاپ علی رغم سایز بزرگ و سخت افزارهای عالی، دارای طراحی نسبتا باریک و مینیمال است و احساس لوکسی در هنگام کار ایجاد می کند. قیمت این لپ تاپ هم بالا در نظر گرفته شده است. به گفته کمپانی Razer، لپ تاپ Blade 18 در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ با شروع قیمت از ۲۸۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

 

لپ تاپ Razer Blade 18

 

لپ تاپ HP Dragonfly Pro Chromebook

این لپتاپ را می توان بهترین لپ تاپ کروم بوک معرفی شده در نمایشگاه CES 2023 دانست. سال گذشته Elite Dragonfly این نقش را داشت که Dragonfly Pro یک گام فراتر از آن برداشته است. اول از همه این که این لپ تاپ CES 2023 دارای وب کم ۸ مگاپیکسلی است که باکیفیت ترین وب کم تعبیه شده در یک کروم بوک مانند این، محسوب می شود. اما این فقط نوک کوه یخ است و هنوز هم نکات مثبت دیگری در این لپ تاپ وجود دارد. علاوه بر وب کم، این لپ تاپ دارای صفحه نمایشی با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰، کیبورد با نور پس زمینه RGB، چهار اسپیکر و چهار پورت Thunderbolt 4 است.

به لطف وجود ۸ گیگابایت RAM، ۲۵۶ گیگابایت حافظه و پردازنده نسل دوازده Core i5، عملکرد این دستگاه بسیار خوب به نظر می رسد. این ویژگی ها برای یک لپ تاپ کروم بوک بسیار عالی است. قیمت عرضه این لپتاپ اعلام نشد اما احتمالا باید رقم نسبتا بالایی بابت این کروم بوک بپردازید. بی شک لپ تاپ HP Dragonfly Pro یکی از برجسته ترین لپ تاپ های رویداد CES 2023 بود.

 

لپ تاپ HP Dragonfly Pro Chromebook

 

لپ تاپ Dell G15

کمپانی Dell که در سال های اخیر نقش کمرنگی در نمایشگاه CES داشته است امسال با لپتاپ Dell G15 توجه ها را به خود جلب کرد. این لپ تاپ CES 2023 به دلیل این که مقرون به صرفه ترین لپتاپ گیمینگ محسوب می شود، در فهرست ما قرار گرفت. طراحی رنگی و جذاب این لپ تاپ با کیفیت ساخت بالا و تجربه کاربری کم نظیر، توجه بازدیدکنندگان از نمایشگاه CES 2023 را به خوب جلب کرده بود و نکته جالب آن قیمت باورنکردنی ۸۴۹ دلار است.

لپ تاپ G15 از لحاظ قابل حمل بودن امتیاز بالایی نمی گیرد اما این هیچ تاثیری در عملکرد فوق‌العاده آن ندارد. این لپتاپ دارای پیکربندی ساده و در عین حال قدرتمند است. استفاده از پردازنده نسل ۱۳ اینتل و گرافیک Nvidia GeForce RTX سری ۴۰، این لپ تاپ را به گزینه ایده‌آلی برای کاربران حرفه ای تبدیل کرده است. اگر بتوانید هزینه بیشتری صرف کنید، مدل های G15 قابل ارتقا هستند و می توانید فضای ذخیره را در آنها افزایش دهید.

 

لپ تاپ Dell G15

 

نمایشگاه CES ژانویه هر سال در لاس وگاس برگزار شده و کمپانی های فعال در حوزه فناوری تلاش می کنند بهترین محصولات خود را در این رویداد معرفی کنند. امسال هم کمپانی های بزرگ و شناخته شده در این رویداد حضور داشتند که فهرستی از بهترین لپ تاپ های نمایشگاه CES در این مقاله به شما معرفی شد. به نظر شما فناوری هایی که در لپ تاپ های سال 2023 به کار رفته اند تا چه حد از نیاز کاربران را فراهم کرده و تغییرات بنیادین با سال های گذشته داشته اند؟ اگر بخواهید یکی از این لپتاپ ها را برای کدام انتخاب کنید، گزینه مورد نظر شما کدام است؟ لطفا نظر خود را در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

سوالات متداول

۱. آیا در نمایشگاه CES فقط لپتاپ و کامپیوتر عرضه می شود؟

خیر، در این نمایشگاه بهترین و جدیدترین محصولات سخت افزاری گیمینگ و کامپیوتر، دستگاه های صوتی، تصویری و الکتریکی، فناوری های مربوط به خانه هوشمند و کلا هر آنچه به فناوری مرتبط است، عرضه می شود.


۲. رویداد CES 2023 شامل چه بخش هایی بود؟

این نمایشگاه شامل بخش رونمایی از محصولات مرتبط با فناوری توسط سازندگان، توسعه دهندگان و تامین کنندگان سخت افزار مصرفی کاربران و همچنین برنامه کنفرانس است که در آن، رهبران تجاری جهان و پیشگامان حوزه تکنولوژی به مسائل مرتبط با این حوزه می پردازند.


۳. آیا امکان خرید محصولات در نمایشگاه CES وجود دارد؟

معمولا تولیدکنندگان از محصولاتی رونمایی می کنند که هنوز وارد بازار نشده و در آینده نزدیک در فروشگاه ها عرضه خواهند شد. هدف اصلی این نمایشگاه معرفی و رونمایی از محصولات آینده کمپانی ها است.


مشاوره خرید لپ تاپ

اشتراک گذاری :