بهترین لپ تاپ های 2 در 1 که می توانید بخرید
  • 08 آبان 1401

بهترین لپ تاپ های 2 در 1 که می توانید بخرید

بهترین لپ تاپ های 2 در 1 که می توانید بخرید از بهترین برند های لپ تاپ دنیا را در این لیست در کنار هم آورده ایم و می خواهیم از ساختار و طراحی هر کدام مقداری بگوییم. با ما همراه باشید تا این لیست شگفت انگیز را از دست ندهید.

لپ تاپ 2 در 1، این عبارت یک نام برای لپ تاپ هایی می باشد که توانایی تبدیل به تبلت را دارند و کاربران می توانند با داشتن هر کدام آن ها ترکیبی از لپ تاپ و تبلت را در یک کالا داشته باشند، دقیقا همانطور که در اسمشان گفته شده یک محصول با دو کاربرد.

اولین لپ تاپ 2در1 سال 1993 ارائه شد، یک نوتبوک که مانیتور آن از کیبورد جدا میشد و با یک قلم نوری کار می کرد، اما در گذر زمان شرکت های تولید کننده لپتاپ نه تنها در تولید آن ها قدم بیشتری برداشتند، بلکه برای پیشرفت و محبوب تر شدن نوتبوک های هیبریدی خود با استفاده از روش ها و امکانات متفاوت با یکدیگر رقابت کردند و در تولید لپ تاپ 2 در 1 پیشرفت های زیادی ایجاد کردند.

بهترین لپ تاپ 2 در 1 بازار چیست؟

پیشتر در راهنمای خرید لپ تاپ 2 در 1 از نکاتی که باید به آن توجه کنید گفتیم تا بتوانید یک لپ تاپ 2 در 1 عالی را خریداری کنید. در این نوشتار نیز می خواهیم در میدان رقابت برند های معروف برای تولید بهترین لپ تاپ 2 در 1 قدم برداریم و بهترین لپ تاپ تبلت شو هر برند را بررسی کنیم.

لپ تاپ مدل Yoga 9i Gen 7 برند لنوو

لپ تاپ مدل Yoga 9i Gen 7 برند لنوو

کمپانی لنوو که از سال 1984 شروع به کار کرده است برای گوش بسیاری از ما نامی آشناست. این شرکت یکی از بزرگترین تولید کننده های نوت بوک می باشد در تولید لپ تاپ 2 در 1 نیز به خوبی توانایی خود را نشان داده است و سری محصول های متفاوتی را تولید کرده است. اگر در میان محصولات لنوو جست و جویی کنیم می توانیم تعداد زیادی لپ تاپ 2 در 1 با مشخصات ظاهری و فنی متفاوت ببینیم که از  نوت بوک Yoga 9i Gen 7 به عنوان بهترین آن ها نام برده شده است.

طراحی ظاهری

یک لپ تاپ 2در1 همه کاره با انعطاف بالا در لولای میانی که می توانید آن را در حالت های چادر، تبلت و هر شکل دیگری قرار دهید. بدنه این محصول از جنس آلومینیوم می باشد و مقاومت مناسبی در برابر فشار، خط و خش و ضربه دارد. این لپتاپ با وجود داشتن بدنه الومینیومی وزن کمی دارد و سنگین نیست، 1.4 کیلوگرم وزن مناسبی برای یک لپ تاپ تبلت شو می باشد که کاربران در هنگام حمل آن در دستان خود احساس خستگی نکنند. همچنین گوشه های گرد این نوت بوک خبر از یک لپ تاپ خوش دست می دهند که هر کاربری از در دست گرفتن آن لذت خواهد برد. صفحه کلید آن از مدل های قبلی بزرگتر و خوش دست تر می باشد و همچنین تاچ پد این نوتبوک با حساسیت چند لمسی و کیفیت بالایی می باشد. اسپیکر های این محصول در میان لولا قرار گرفته اند و کیفیت و بلندی صدای خوبی دارند.

قدرت پردازشی

برای خرید یک لپ تاپ خوب بررسی مشخصات پردازشی نیز به اندازه ویژگی های ظاهری مهم است. لپ تاپ 2 در 1 لنوو نیز دارای قدرت پردازشی بالایی می باشد. لنوو Yoga 9i Gen 7 دارای مشخصات زیر می باشد.

 

پردازنده

Core i5  و  Core i7نسل 12

رم

حداکثر 16GB-DDR5

حافظه داخلی

حداکثر 1TB-SSD

پردازنده گرافیکی

Intel Iris Xe

 

لپ تاپ مدل Galaxy Book 2 Pro 360 برند سامسونگ

لپ تاپ مدل Galaxy Book 2 Pro 360 برند سامسونگکمپانی کره ای سامسونگ که در تولید لوازم متفاوتی دست دارد، در تولید لپ تاپ 2در1 نیز به خوبی درخشیده و یکی از بهترین های این لیست را تولید کرده است.

طراحی ظاهری

لپ تاپ هیبریدی سامسونگ مدل Galaxy Book 2 Pro 360 محصولی است، که با دیدن اولین تصاویر جذابیت و انعطاف را در آن مشاهده می کنید که ساختاری ساده دارد. این نوت بوک با قطر 11.5~11.9 میلیمتر بسیار باریک می باشد و کاربر به راحتی می تواند آن را مثل یک دفتر با کتاب درون کیف خود قرار دهد. اندازه 13.3 اینچی انتخابی جمع و جور برای استفاده های روزمره با جابجایی زیاد و اندازه 15.6 اینچی برای آنهایی که صفحه نمایش و کیبورد بزرگ تر می خواهند تا راحت تر کار کنند. تاچ پد این لپ تاپ تاشو کیفیت بالا و ظاهر ساده ای دارد، کلید های چپ کلیک و راست کلیک نیز درون آن قرار دارد و از تاچ پد جدا نیست. جنس بدنه نیز تمام فلزی است و لولای محکمی دارد، همچنین می توان به راحتی آن را با یک دست باز کرد. قلم مخصوص مانیتور نیز درون جعبه آن قرار دارد و نیازی به خرید یک قلم مجزا ندارید.

قدرت پردازشی

Galaxy book 2 Pro 360 یکی از بهترین لپ تاپ های اداری می باشد که سیستم داخلی آن نیز برای کارهای اداری توانایی بالایی دارد و مورد پسند کاربران بسیاری قرار گرفته است.

 

پردازنده

Core i7 نسل 12

رم

حداکثر 16GB- DDR5

حافظه داخلی

حداکثر 512GB-SSD

پردازنده گرافیکی

Intel Iris Xe

 

لپ تاپ مدل Spectre x360 14 برند اچ پی

لپ تاپ مدل Spectre x360 14 برند اچ پیبرند اچ پی یکی از معروف ترین ها در تولید لپ تاپ 2 در 1 می باشد. مدل های Envy و Spectre از بهترین لپ تاپ های تبدیل شونده هستند که به خوبی می توان از آن برای کار های متفاوت استفاده کرد.

طراحی ظاهری

این لپ تاپ ظاهر خاصی دارد و حتی در نگاه اول نیز می توان منحصر به فرد بودن آن را تشخیص داد. حاشیه های مانیتور باریک می باشد و دوربین وبکم با ظرافت درون آن قرار گرفته است، با تکنولوژی نرم افزار خود نور پس زمینه را تنظیم می کند و مجهز به قفل تشخیص چهره نیز می باشد. همچنین استفاده از پنل OLED در صفحه نمایش آن رنگ ها را با کیفیت بالاتری به شما نشان می دهد و برای طراحان انتخابی مناسب می باشد. در بخش زیرین هم یک کیبورد روان و نرم قرار دارد که در هنگام کار با آن صدای کمی ایجاد می کند و مزاحمتی برای کار در محیط های آرام ندارد، حسگر اثر انگشت نیز در میان دکمه های کیبورد قرار دارد.

قدرت پردازشی

 Spectre x360 13.5 (2022) بر اساس تست های انجام شده عملکردی قوی دارد و در پردازش های سنگین با قدرت بالا عمل می کند و سرعت بالایی را ارائه می دهد.

 

پردازنده

Core i5  و  Core i7نسل 12

رم

حداکثر32GB

حافظه داخلی

حداکثر 2TB

پردازنده گرافیکی

Intel Iris Xe

 

لپ تاپ مدل XPS 13 2-in-1 OLED (2021) برند دل

لپ تاپ مدل XPS 13 2-in-1 OLED (2021) برند دلکمپانی دل که یکی از بهترین کمپانی های تولید کننده لپتاپ می باشد و محصولات با کیفیتی را ارائه می دهد. سری لپتاپ های XPS را ارائه داده است که لولای چرخشی 360 درجه دارند.

طراحی ظاهری

در بین سری نوت بوک های XPS یکی از بهترین ها قطعا لپ تاپ مدل XPS 13 2-in-1 OLED(2021) می باشد که تبدیل به یک تبلت مجزا می شود. فرقی نمی کند که در کجا کار می کنید یا در چه حالتی می خواهید از آن استفاده کنید، مانیتور این محصول به وسیله چندین پین ساده و عدسی شکل به کیبورد وصل می شود و به دلیل ساختار ساده ای که دارد کمتر احتمال خرابی دارد و به مرور زمان با مشکلاتی همچون خراب شدن و یا شکستن آن رو‌به‌رو نخواهید شد. زمانی که مانیتور را به کیبورد متصل می کنید یک صفحه چرمی وجود دارد که مجهز به آهنربا می باشد و می توان از آن به عنوان تکیه گاهی برای صفحه نمایش استفاده کرد و در قرار دادن لپ تاپ با زاویه دلخواه خود راحت تر عمل کنید. همچنین یک قلم مخصوص لمسی در کنار آن قرار دارد که برای استفاده راحت تر و جلوگیری از لک شدن صفحه نمایش قرار دارد و می توان از آهنربایی که در داخل حاشیه بالایی صفحه نمایش قرار دارد برای نگهداری آن استفاده کنید. دکمه های کیبورد نیز به شکل مستطیل قرار دارند و با یکدیگر فاصله کمی دارند

قدرت پردازشی

لپ تاپ 2 در 1 دل یکی از بهترین گزینه های برای استفاده در محیط های تحصیلی می باشد و سیستم آن از این قبیل می باشد.

 

پردازنده

Core i5 و Core i7 نسل 11

رم

حداکثر 16GB

حافظه داخلی

حداکثر 1TB

پردازنده گرافیکی

Intel Iris Xe

 

لپ تاپ مدل Surface Laptop Studio برند مایکروسافت

لپ تاپ مدل Surface Laptop Studio برند مایکروسافتطراحی ظاهری

در میان بهترین لپ تاپ های هیبریدی قطعا برند مایکروسافت که از پیشکسوت های صنعت کامپیوتر و لپ تاپ است نیز جایی برای ابراز مهارت خود دارد و مدل های متفاوتی از لپ تاپ تبدیل شونده را ارائه داده است، یکی از بهترین نوت بوک هایی که مایکروسافت ارائه داده است Surface Laptop Studio می باشد. این نوتبوک در نگاه اول یک لپ تاپ معمولی به نظر می رسد و تفاوت آنچنانی با لپ تاپ های دیگر ندارد، اما اگر کمی دقت کنید متوجه طراحی خاص آن می شوید که در قسمت زیرین یک بخش پله ای وجود دارد که به خنک کردن سیستم می پردازد و تقریبا مانند یک کول پد عمل می کند. بدنه تمام فلز Surface Studio مقاومت آن را در برابر خط و خش و ضربه بالا برده است و قلم Slim Pen 2 با آهنربا به سطح زیرین نوت بوک متصل و شارژ می شود. لولای این نوت بوک در 3 حالت قرار می گیرد؛ اولین حالت Stage می باشد که پایه مانیتور جلوی کیبورد قرار می گیرد و می توانید فقط از تاچ پد استفاده کنید، در این حالت تماشای فیلم و سریال و اجرای بازی راحت تر خواهد بود؛ حالت دوم Studio می باشد که مانیتور بر روی کیبورد می خوابد و کمی زاویه دارد، این حالت برای طراحی و انجام کارهای گرافیکی بسیار مناسب است؛ سومین حالت نیز معمولی می باشد که مثل نوتبوک های ساده آن را در حالت 90 درجه قرار می دهید و به راحتی از کیبورد استفاده می کنید این حالت برای تولید محتوا بسیار ایده آل است.

قدرت پردازشی

لپ تاپ Surface Studio دارای دو کانفیگ می باشد که یکی مناسب امور مولتی مدیا و دیگری مناسب امور گرافیکی می باشد.

 

پردازنده

Core i5 و  Core i7نسل 11

رم

حداکثر 32GB

حافظه داخلی

حداکثر 2TB

پردازنده گرافیکی

 Intel Iris Xeو NVIDIA GeForce 3050 Ti

 

لپ تاپ مدل Zenbook Flip 15 Q528EH برند ایسوس

لپ تاپ مدل Zenbook Flip 15 Q528EH برند ایسوسطراحی ظاهری

به عنوان آخرین مورد این لیست به یکی از بهترین های ایسوس می خواهیم اشاره کنیم که قابلیت های جذابی دارد و در بین افراد حرفه ای شهرت زیادی دارد. یک لپ تاپ 2 در 1 با مانیتور 15.6 اینچی که تصاویر را با کیفیت بالا نمایش می دهد و از طریق نمایشگر آن می توانید به طراحی و انجام کارهای گرافیکی بپردازید. بدنه مستحکم با ساختاری مناسب از لحاظ معماری این محصول را به یک انتخاب ایده آل تبدیل کرده است، وجود حفره های مناسب در کنار بدنه برای انتقال مناسب هوا به داخل و خنک سازی اجزای سیستم و لولای محکم با توانایی چرخش 360 درجه. صفحه کلید Zenbook Flip Q528EH دکمه های روان با اندازه مناسبی دارد دقت تایپ کردن شما با آن کم نمی شود، وجود نور پس زمینه در کیبورد نیز یکی از مزیت هایی می باشد که کاربرد آن را بیشتر می کند و امکان کار کردن در فضای تاریک را برای شما فراهم می کند.

قدرت پردازشی

زنبوک Q528EH علاوه بر قدرت انجام پردازش های سنگین توانایی انجام امور گرافیکی را نیز دارد.

 

پردازنده

Core i7 نسل 11

رم

16GB

حافظه داخلی

512GB + 32GB

پردازنده گرافیکی

NVIDIA GeForce GTX 1650 Max-Q

 

سوالات متداول

آیا می توان با لپ تاپ 2 در 1 برنامه نویسی کرد؟

بله، معمولا می توان با لپ تاپ های پایین رده نیز برنامه نویسی کرد، اما اگر پردازش های سنگین تری را می خواهید انجام دهید بهتر است لپ تاپ هایی با سیستم پردازشی قدرتمندتری را خریداری کنید.


کدام لپ تاپ 2 در 1 برای رندرینگ مناسب است؟

لپ تاپ ایسوس مدل Zenbook Pro Duo یکی از بهترین ها برای رندرینگ و مدل سازی 3 بعدی می باشد که ابزار و امکانات ویژه ای برای انجام پردازش های سنگین گرافیکی دارد.


آیا لپ تاپ 2 در 1 ارزش خریدن دارد؟

بله، لپ تاپ های تبلت شو اجزای کم مصرف و کارآمدی دارند. همچنین علاوه بر توانایی انجام پردازش کاربرد راحت تری دارند و می توانید آن را همیشه همراه خود داشته باشید.


تفاوت بین لپ تاپ لمسی و لپ تاپ 2 در 1 چیست؟

لپ تاپ لمسی همان لپ تاپ های معمولی هستند و فقط پنل مانیتور آن ها حساسیت در برابر لمس دارند اما لپ تاپ 2 در 1 علاوه بر صفحه نمایش لمسی توانایی تبدیل به یک تبلت را نیز دارند که باعث افزایش کارایی آن ها شده است.

پیام آخر

ما در این نوشتار چندین مورد از بهترین لپ تاپ های 2 در 1 را به شما معرفی کردیم که در چندین سال اخیر تولید شده اند و با تکنولوژی های روز بیشترین سازگاری را دارند و بر اساس نظر کاربران عملکرد و کاربرد رضایت بخشی داشته اند. همچنین اگر هنوز در انتخاب کالای مورد نظر خود تردید دارید تیم تخصصی لپ مال برای مشاوره و کمک به شما در این راه کمک خواهند کرد.

 

تماس با لپ مال

اشتراک گذاری :