چرا باید لپ تاپ ZenBook Flip 15 Q528EH را بخریم؟
  • 05 تیر 1400

چرا باید لپ تاپ ZenBook Flip 15 Q528EH را بخریم؟

لپ تاپ ZenBook Flip 15 Q528EH ترکیبی از بهترین هاست؛ چرا که ایسوس علاوه بر وزن کم، طراحی منحصر به فرد و اسکرین پد از بهترین قطعات سخت افزاری برای ساخت محصول جدید خود استفاده کرده است. برند ایسوس به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان لپ تاپ، در ساخت و عرضه لپ تاپ های مناسب با سلایق و کاربرهای مختلف سابقه خوبی دارد. Q528EH لپ تاپی است که ایسوس به عنوان یک لپ تاپ 2 در 1 اقتصادی و پرقدرت ساخته است تا طیف وسیعی از افراد را راضی نگه دارد.  ما در این نوشته قصد داریم به بررسی کامل Q528EH بپردازیم و بگوییم که چرا باید لپ تاپ ZenBook Flip 15 Q528EH ایسوس را بخریم؟ و این که این لپ تاپ برای چه افرادی مناسب تر است.

 

پردازنده

اینتل Core i7 مدل 1165G7

رم

حداکثر 16 گیگ رم DDR4

حافظه داخلی

حداکثر 2 ترابایت SSD

کارت گرافیک

4 گیگ گرافیک GeForce GTX 1650 with Max-Q انویدیا

صفحه نمایش

15.6 اینچ صفحه نمایش Full HD

وزن

1.9 کیلو گرم

جزئیات مشخصات و خرید  لپ تاپ ایسوس ZenBook Flip 15 Q528EH

معرفی و بررسی مشخصات ایسوس ZenBook Flip 15 Q528EH

طراحی  Zenbook Q528EH

به طور کلی سری Q528EH ایسوس همواره بر روی سبکی و Portable بودن دستگاه تمرکز دارد. لپ تاپ Flip 15 Q528EH به نوعی از ترکیب دو لپ تاپ UX463 و UX533 ایسوس طراحی شده به طوری که هم سخت افزار نسبتا قدرتمند مدل UX533FTC را در خود جای داده و هم ظرافت و باریک بودن مدل UX463BKN در آن دیده می شود. از تفاوت های این مدل با نسل قبلی آن یعنی UX463 می‌توان به سخت افزار به روز تر و ورودی هوای دستگاه در کناره ها اشاره کرد.

قاب پشتی لپ تاپ از جنس فلز، باکیفیت بسیار بالا می باشد که علاوه بر استحکام، به سبک شدن وزن لپ تاپ نیز کمک کرده است. همچنین به دلیل استفاده از فلز در قاب پشتی دستگاه در مقابل خط و خش مقاومت بالایی داشته و نگهداری از آن کار دشواری نمی باشد و از طرف دیگر به دلیل تیره بودن رنگ قاب اثر انگشت کمی بر روی آن باقی می ماند.

یکی از معایب لپ تاپ ZenBook Flip 15 Q528EH در طراحی و بکار گیری قاب فلزی این است که مانند دیگر دستگاه هایی که دارای قاب فلزی می باشند زمانی که دستگاه به شارژ وصل می باشد اندکی احساس الکتریسیته ساکن در آن احساس خواهید کرد که قابل اغماض است.

لولاهای لپ تاپ Q528EH کیفیت مناسبی برای چرخش های 360 درجه و مداوم دارند و با استفاده از فناوری ErgoLift چرخش و حرکتی نرم دارند. این لولاها به شما کمک می کند در هر حالتی از نشسته تا خوابیده تصویری مناسب از صفحه نمایش دریافت کنید و از Q528EH در حالت های لپ تاپ، تبلت، حالت چادر یا هر زاویه ای در این بین استفاده کنید.

قدرت پردازشی Zenbook Q528EH

شاید تنها نکته منفی لپ تاپ ایسوسQ528EH  این باشد که فقط در یک کانفیگ ارائه شده. البته می توانید مانند دیگر لپ تاپ ها با افزایش رم و هارد آن را شخصی سازی کنید؛ اما نمیتوانید روی پردازنده ها یا کارت گرافیک های دیگری حساب باز کنید. البته ایسوس اجازه نداده که این کمبود تنوع کانفیگ ها باعث نقطه ضعف شود این لپ تاپ شود و به گونه ای ترکیب سخت افزاری و پردازشی آن را چیده که برای کاربرهای هدف این لپ تاپ بسیار مناسب است.

پردازنده Q528EH

ایسوس برای ساخت Zenbook Q528EH از پردازنده نسل 11 شرکت اینتل یعنی Core i7 مدل 1165G7 استفاده کرده است. این پردازنده چهار هسته ای اینتل که در حال حاضر یکی از بهترین پردازنده های موجود در بازار است سرعت پایه 2.80 گیگاهرتزی دارد و در حالت Boost هم تا 4.70 گیگاهرتز سرعت دارد. پردازنده Core i7-1165G7 با حافظه کش 12 مگابایتی خود سرعت خوبی در آماده کردن اطلاعات برای پردازش دارد. اینتل این پردازنده میان رده را با هدف استفاده در اولترابوک های سبک و متوسط طراحی کرده است.

رم لپ تاپ Q528EH

 حداکثر حافظه رم لپ تاپ Q528EH ایسوس 16 گیگ از نوع DDR4 می باشداین مقدار حافظه برای کلیه امور پردازشی، محاسباتی، گرافیکی و روزمره کاملا مناسب می باشد. رم 16 گیگ به شما اجازه می دهد به خوبی بین وظایف مختلف سوئیچ کنید و نرم افزارهای طراحی و عمومی را با سرعت مناسب اجرا و استفاده کنید.

حافظه داخلی Q528EH

لپ تاپ Flip 15 Q528EH ایسوس دارای حافظه خشک (SSD) با حداکثر ظرفیت 2 ترابایت از نوع NVMe است. این SSD به خوبی می تواند داده های شما ذخیره و با سرعت به پردازش برساند. البته ایسوس فقط به این SSD بسنده نکرده و یک حافظه  Optaneبا ظرفیت 32 گیگ برای نصب ویندوز و برنامه های ضروری هم در نظر گرفته است. حافظه های Optane از پیشنهادات اینتل برای لپ تاپ هایی است که سرعتی بیشتر می خواهند و با فناوریی بین SSDها و رم ها تولید شده تا برنامه هایی که نیاز هستند با سرعت بیشتری در مدار پردازش قرار بگیرند.

کارت گرافیک Q528EH

ایسوس برای کارت گرافیک این لپ تاپ باریک تصمیم گرفته به سراغ استفاده از کارت گرافیک GeForce GTX 1650 Max-Q شرکت انویدیا برود. دلیل این حرکت باریک تر بودن این کارت گرافیک لپ تاپی نسبت کارت گرافیک های معمولی انویدیا است. از نظر سرعت هم این کارت گرافیک به نسبت GTX 1650 بین 10 تا 15 درصد سرعت کمتری دارد، اما نباید دچار این اشتباه شوید که این لپ تاپ توان اجرای بازی ها را ندارد چون این کارت گرافیک می تواند به خوبی تمامی بازی های روز که نیازمند DirectX 12 یا پایین تر هستند را به خوبی اجرا کند. از طرفی حافظه 4 گیگ این کارت گرافیک برای تمامی برنامه های گرافیکی که یک طراح حرفه ای نیاز دارد کفایت می کند.

 بدنه و قاب پشتی ASUS ZENBOOK FLIP 15 Q528EH

 

صفحه نمایش Zenbook Q528EH

صفحه نمایش 15.6 اینچ Q528EH با پنل IPS و رزولوشن 1920*1080 بوده و با نرخ تصویر 60Hz تصاویر بسیار واضحی را به کاربر ارائه می دهد که برای بازی کردن هم مناسب است. زاویه دید صفحه نمایش 178 درجه بوده و با دقت رنگ 100 درصد RGB تصویر بی نظیری را به کاربر ارائه می دهد. این صفحه نمایش با بهره گیری از فن آوری  Reduce Blue Colorبه چشم نیز کمتر آسیب می رساند. تنها نکته منفی در مورد این صفحه نمایش براق بودن آن است که ممکن است در محیط های باز و پرنور کمی انعکاس نور در آن دیده می شود.

فاصله صفحه نمایش Q528EH از لبه های لپ تاپ، در هر چهار طرف، چیزی حدود 4.5 میلیمتر است و تقریباً 90 درصد اندازه لپ تاپ را پوشش داده. این حاشیه های کم به شما کمک می کند تا حد امکان به محتوای صفحه نمایش دسترسی داشته باشید.

صفحه نمایش لمسی Q528EH بسیار نرم است و از 4096 سطح فشار پشتیبانی میکند و بین 10 تا 300 گرم فشار قلم نوری را می تواند تحمل کند.

از دیگر جاذبه های طراحی ظاهری و صفحه نمایش این محصول شگفت انگیز و پرطرفدار ایسوس، بکارگیری دو عدد لولای 360 درجه است که با وجود آن ها می توان صفحه نمایش لپ تاپ را تا 360 درجه حرکت داد و باز کرد و به عنوان یک تبلت هم از Q528EH استفاده کرد.

دیگر مشخصات Zenbook Q528EH

باطری Q528EH

باطری به کار رفته در لپ تاپ Q528EH، از نوع لیتیومی پلیمری 6 سلولی و ظرفیت 96 وات ساعت می باشد که برای کارهای روزمره تا 10 ساعت شارژدهی دستگاه را تامین می کند.

پورت ها و اتصالات Q528EH

WiFi نسل 6 در لپ تاپ ASUS Q528 با سرعتی سریعتر از سیم کارت، امکان لذت بردن از اینترنت پر سرعت تا 2.4 گیگابایت بر ثانیه را به شما می‌دهد و با استفاده از آن می توانید از پخش روان فیلم‌های آنلاین لذت ببرید و یا فایل‌های بسیار بزرگ را در یک لحظه انتقال دهید. از نظر پورت ها هم Q528EH کیفیت خوبی دارد. دو پورت USB Type-C که از Thunderbolt هم پشتیبانی میکند نقطه قوت آن است. 1 پورت USB 3.2 نسل 1، ا عدد HDMI، 1 عدد کارت خوان SD و 1 عدد هم جک هدفون از دیگر پورت های این لپ تاپ است.

وزن و ابعاد Q528EH

وزن Q528EH حدود 1.9 کیلوگرم است که برای لپ تاپی با مشخصات نیمه گیمینگ و با سایز 15.6 اینچ بد نیست البته شاید در هنگام استفاده از حالت تبلت کمی مشکل باشد و حس یک تبلت صرف را به شما ندهد. از نظر اندازه هم Q528EH ضخامتی حدود 2 سانتی متری دارد. نبود پورت های حجیم مثل LAN به کمتر شدن این ضخامت کمک کرده اما نه خیلی، چرا که شما می توانید لپ تاپ های 2 در 1 باریک تری نیز در بازار پیدا کنید.

صفحه کلید و تاچ پد Q528EH

صفحه کلید Q528EH کامل است و شما به راحتی به نام پد سمت راست لپ تاپ دسترسی دارید. کیبورد کوچک، خوب و ارتفاع 1.4 میلیمتری دارد. تاچ پد Q528EH از فناوری Precision Touchpad استفاده میکند که میتواند لمس 4 انگشتی را هم پشتیبانی کند.

دلایل انتخاب لپ تاپ ایسوس ZenBook Flip 15 Q528EH

نسبت خوب قیمت به کیفیت

نسبت قیمت به کیفیت Q528EH منطقی و مناسب است و می توانید Zenbook Q528EH را یکی از گزینه های خوب در بین لپ تاپ های 2 در 1 در نظر بگیرید.

صفحه نمایش بی نظیر

صفحه نمایش Q528EH در بین هم رده های خود یک صفحه نمایش بی نظیر است. کم بودن حاشیه های نمایشگر باعث شده محتوای بیشتری در دید شما باشد و تکنولوژی های به کار رفته در این صفحه نمایش Full HD مثل پوشش رنگ RGB 100 درصدی و کم بودن نور آبی کیفیت تصویر و سلامت چشم شما را همزمان با هم به شما می دهد.

انعطاف پذیر بودن

Q528EH را می توانید هم به عنوان لپ تاپ و تبلت استفاده کنید. چرخش 360 درجه لولاها هم کمک می کند زاویه آن را به صورت دلخواه تنظیم کنید و از لپ تاپ استفاده کنید. پشتیبانی از قلم های نوری که، البته باید جداگانه خریداری کنید، از دیگر مزیت های این لپ تاپ - تبلت ایسوس است.

عمر باتری خوب

عمر باتری خوب Q528EH ایسوس از دیگر دلایلی است که باید این لپ تاپ را بخرید. باتری 6 سلولی این لپ تاپ حدود 10 ساعت عمر مفید دارد که برای یک لپ تاپ لمسی با کارت گرافیک 4 گیگ عمر خیلی مناسبی است.

اندازه و سایز عالی

اندازه 15.6 اینچ Q528EH به شما اجازه میدهد مانند یک لپ تاپ از آن استفاده کنید و مشکلی با کوچک بودن محتواها نداشته باشید. از طرفی ضخامت کمتر از 2 سانتی هم اجازه استفاده راحت در هنگام تبلت بودن را می دهد. به صورت کلی اندازه و ضخامت Q528EH نه خیلی کم و کوچک است که باعث مشکل در کار کردن و دیدن محتواها شود و نه خیلی زیاد که در هنگام استفاده و حمل و نقل به مشکل بر بخورید.

 ایسوس ZenBook Q528EH برای چه افرادی مناسب است؟

 

ایسوس ZenBook Q528EH برای چه افرادی مناسب است؟

لپ تاپ ایسوس مدل ZenBook Flip 15 Q528EH را باید لپ تاپی بین یک لپ تاپ معمولی، یک لپ تاپ 2 در 1، یک لپ تاپ گیمینگ و یک لپ تاپ مخصوص طراحی دانست. در واقع ایسوس Q528EH همه این موارد هست، اما در عین حال هیچ کدام نیست. به همین دلیل Q528EH برای افرادی که یک لپ تاپ 2 در 1 مقرون به صرفه و معمولی می خواهند گزینه مناسبی است. برای طراحان گرافیک که نیاز به کار با قلم های نوری و صفحه نمایش لمسی دارند و افرادی که یک تبلت را با لپ تاپ همراه هم می خواهند هم انتخاب خوبی است. البته شما می تواند بازی های ساده و متوسط روز دنیا را هم با Q528EH اجرا کنید و لذت ببرید.

چند سوال و جواب متداول درباره Zenbook Q528EH

آیا لپ تاپ Zenbook Q528EH قلم نوری دارد؟

خیر، این لپ تاپ قلم نوری ندارد اما از قلم های نوری پشتیبانی می کند.


آیا رم Zenbook Q528EH قابل ارتقا است؟

خیر، نهایت رم این لپ تاپ 16 گیگ است که قابل ارتقا نیست.


آیا Zenbook Q528EH قابلیت نصب سیم کارت دارد؟

خیر، این لپ تاپ درگاه نصب سیم کارت ندارد.


سخن آخر

Zenbook Q528EH جمع و جور، نازک و سبک است. صفحه نمایش NanoEdge، ساخت دقیق، و عملکرد بی نظیر البته در کلاس قیمتی متوسط از ویژگی هایی است که می توانید برای خرید Q528EH به آن ها اکتفا کنید.

با توجه به مطالب گفته شده متوجه شده اید که ZenBook Flip 15 Q528EH دستگاهی کاملا قدرتمند و زیباست که می توانید از آن در انجام امور گرافیکی متوسط، گیمینگ معمولی، برنامه نویسی و ... استفاده کنید.

 

مشاوره خرید لپ تاپ

اشتراک گذاری :