راهنمای خرید بهترین لپ تاپ برای عکاسان و فیلم برداران
  • 20 دی 1402

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ برای عکاسان و فیلم برداران

در دنیای امروز، می توان گفت که درصد قابل توجهی از مشاغل مدرن به سیستم های کامپیوتری وابسته‌اند؛ از این رو خریداری یک لپ تاپ یا کامپیوتر دسکتاپ متناسب با نیازهای کاربردی مشاغل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مطلب از لپ مال قصد داریم شما را با تاثیرگذارترین قطعات سخت افزاری بر ارائه عملکرد لپ تاپ های مناسب عکاسان و فیلم برداران آشنا کرده، بهترین سخت افزارهای مناسب برای سه سطح از کاربران «مبتدی، نیمه حرفه ای و حرفه ای» در این حرفه را به شما معرفی و در نهایت 5 لپ تاپ برتر مناسب عکاسی و فیلم برداری را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

یک لپ تاپ مناسب عکاسی و فیلم برداری چه مشخصاتی دارد؟

همان طور که می دانید، تمامی سیستم های کامپیوتری از تعدادی از اجزاء سخت افزاری تشکیل شده اند و هر سیستم کامپیوتری (در اینجا لپ تاپ) برای ارائه عملکرد روان و مناسب، به قطعات سخت افزاری متناسب با نیازهای کاربر خود نیاز دارد. در این بخش به بررسی برخی از مهم ترین و تاثیرگذارترین سخت افزارهای کامپیوتری در لپ تاپ های مناسب عکاسی و فیلم برداری می پردازیم.

همچنین اگر در زمینه ادیت و ویرایش فیلم و ویدیو فعالیت دارید و نیاز به یک لپ تاپ مناسب دارید می توانید مطلب ما درباره « بهترین لپ تاپ ها برای ادیت و تدوین ویدیو » را مطالعه کنید.

پردازنده (CPU)

بدون شک، «پردازنده» یک لپ تاپ در زمره مهم ترین قطعات سخت افزاری آن قرار می گیرد؛ چرا که بدون پردازنده، لپ تاپ عملاً بلااستفاده است و حتی توانایی انجام امور ساده ای مانند: «روشن یا خاموش شدن» را نیز ندارد! اهمیت پردازنده لپ تاپ های مناسب عکاسان و فیلم برداران در «تاثیر چشمگیر» آن بر روی رفع نیازهای کاربران نهفته است. به طور کلی، عکاسان و فیلم برداران با فایل های بسیار حجیم تصویری و ویدیویی سر و کار دارند و تنها پردازنده های خاصی از پس «مدیریت و پردازش» این دسته از فایل ها بر می آیند. علاوه بر این، شاغلان در حرفه «عکاسی و فیلم برداری» در اغلب اوقات به صورت همزمان از نرم افزارهای گرافیکی سنگینی از جمله: نرم افزارهای «ویرایش عکس و فیلم و ساخت رندرهای گرافیکی» استفاده می کنند. در حالت کلی و در هنگام استفاده از یکی از این نرم افزارها، لپ تاپ برای ارائه عملکرد مناسب و روان (بدون کاهش سرعت و فریز شدن) به پردازنده نسبتاً قدرتمندی نیاز ندارد. این در حالی است که در شرایط استفاده همزمان از چند نرم افزار (مالتی تسکینگ) لپ تاپ به پردازنده بسیار قدرتمندی نیاز خواهد داشت.

به طور کلی، نبض بازار پردازنده های کامپیوتری در دستان دو کمپانی بزرگ «اینتل» و «AMD» است. اما کدام یک از پردازنده های این دو کمپانی عملکرد مناسبی را برای 3 گروه عکاسان و فیلم برداران «مبتدی، نیمه حرفه ای و حرفه ای» ارائه می دهند؟

کاربران مبتدی

عکاسان و فیلم برداران مبتدی، نسبت به دو دسته دیگر، به سخت افزارهای نسبتاً قدرتمند اما مقرون به صرفه تری نیاز دارند. پیشنهاد ما برای این دسته از کاربران «پردازنده های سری Core i5» کمپانی اینتل یا «پردازنده های سری رایزن 5» کمپانی AMD است. دو نمونه از برترین پردازنده های این دو سری عبارتند از:

·       پردازنده Core i5-11400H کمپانی اینتل

·       پردازنده Ryzen 5 5600H کمپانی AMD

کاربران نیمه حرفه ای

این گروه از کاربران به واسطه کارهای گرافیکی نسبتاً پیچیده خود به پردازنده های قدرتمندتری (نسبت به دسته پیشین) نیاز دارند. پیشنهاد ما برای این دسته از کاربران «پردازنده های سری Core i7» اینتل یا «پردازنده های سری رایزن 7» AMD است. دو نمونه از برترین پردازنده های این دو سری عبارتند از:

·       پردازنده Core i7-13700H کمپانی اینتل

·       پردازنده Ryzen 7 6800H کمپانی AMD

کاربران حرفه ای

در حالت کلی عکاسان و فیلم برداران حرفه ای به قدرتمندترین سخت افزارهای کامپیوتری، از جمله پردازنده، نیاز دارند. در حال حاضر قدرتمندترین پردازنده های جهان در دو دسته «پردازنده های سری Core i9» اینتل یا «پردازنده های سری رایزن 9» AMD قرار می گیرند. دو نمونه از برترین پردازنده های این دو سری عبارتند از:

·       پردازنده Core i9-13900H کمپانی اینتل

·       پردازنده Ryzen 9 7950HX کمپانی AMD

کارت گرافیک

کارت گرافیک که از آن با عنوان «واحد پردازش گرافیکی (GPU)» نیز یاد می شود، به صورت جداگانه از پردازنده لپ تاپ کار می کند. به طور کلی پردازنده گرافیکی، وظیفه تولید تصاویر گرافیکی و نمایش آن ها بر روی صفحه نمایشگر را بر عهده دارد. در حالت کلی، کارت گرافیک یک لپ تاپ وظایف زیر را بر عهده دارد:

 

وظایف کارت گرافیک در لپ تاپ 

·       تولید رندرهای گرافیکی: تبدیل مدل ها و بافت های سه بعدی به تصاویر دو بعدی قابل نمایش بر روی مانیتور

·       تسریع پخش فایل های ویدیویی: تسریع زمان پخش فایل های ویدیویی از طریق بهبود نرخ فریم (فریم ریت) و کاهش وظایف محول شده به پردازنده

·       پردازش جلوه های گرافیکی: پردازش «نور، سایه ها» و جلوگیری از بروز آلیاسینگ (مانند دندانه دار شدن تصاویر) » به منظور ایجاد تصاویر واقع گرایانه و همه جانبه

·       اعمال تنظیمات نمایشی: ارسال سیگنال مناسب به مانیتور (برای نمایش) از طریق تنظیم «رزولوشن، نرخ تازه سازی و …»

·       رندر کردن بازی های ویدیویی: رندر تصاویر مرتبط با بازی های ویدیویی، بهبود رزولوشن و افزایش نرخ فریم به منظور اجرا بازی در زمان واقعی

در نهایت، می توان گفت که به واسطه اهمیت 2 شاخص «سرعت و دقت» در کارهایی مانند «ویرایش عکس و ویدیو» و «تولید رندرهای سه بعدی گرافیکی» لازم است تا لپ تاپ های مناسب عکاسان و فیلم برداران به کارت های گرافیک قدرتمند مجهز باشند. در حال حاضر، بهترین کارت های گرافیک جهان توسط دو کمپانی بزرگ انویدیا (NVIDIA) و ای ام دی (AMD) است. اما کدام یک از کارت های گرافیک این دو کمپانی برای 3 گروه از عکاسان و فیلم برداران «مبتدی، نیمه حرفه ای و حرفه ای» مناسب هستند؟

کاربران مبتدی

همان طور که پیش تر مطرح شد، سخت افزارهای نیمه قدرتمند برای رفع نیازهای عکاسان و فیلم برداران مبتدی کفایت می کنند. از این رو، انتخاب کارت های گرافیکی با پردازنده های گرافیکی از «سری RTX A3000» کمپانی انویدیا یا «سری Radeon PRO W5700 XT» کمپانی AMD به کاربران مبتدی توصیه می شود. دو نمونه از برترین کارت های گرافیک این دو سری عبارتند از:

·       کارت گرافیک RTX A3000 FTW3 Ultra کمپانی EVGA

·       کارت گرافیک Radeon PRO W5700 XT TUF کمپانی ایسوس

کاربران نیمه حرفه ای

به طور کلی می توان گفت که اغلب لپ تاپ های مناسب عکاسی و لپ تاپ های مناسب فیلم برداری به کارت های گرافیکی با پردازنده های گرافیکی «سری جی فورس RTX A4000» کمپانی انویدیا یا «سری Radeon PRO W6800» کمپانی AMD مجهز می باشند. دو نمونه از برترین کارت های گرافیک این دو سری عبارتند از:

·       کارت گرافیک RTX A4000 FTW3 ULTRA کمپانی EVGA

·       کارت گرافیک Radeon PRO W6800 THICC II Ultra کمپانی XFX

کاربران حرفه ای

بدون شک لازم است تا کارت گرافیک لپ تاپ های مناسب عکاسان و فیلم برداران حرفه ای، از میان قدرتمندترین کارت گرافیک های موجود در بازار فعلی انتخاب شود. از این رو، به این گروه از کاربران توصیه می شود از میان کارت های گرافیک مجهز به پردازنده های گرافیکی «سری جی فورس RTX A5000» کمپانی انویدیا یا «سری Radeon PRO W7100» کمپانی AMD کارت گرافیک مناسب خود را برگزینند. دو نمونه از برترین کارت های گرافیک این دو سری عبارتند از:

·       کارت گرافیک RTX A5000 FTW3 ULTRA کمپانی EVGA

·       کارت گرافیک Radeon PRO W7100 AORUS MASTER کمپانی Gigabyte

رم

رم یا حافظه دسترسی تصادفی سخت افزاری است که داده های مورد نیاز لپ تاپ را در خود ذخیره می کند. این سخت افزار با واکشی سریع تر اطلاعات (نسبت به واکشی از هارد دیسک) دسترسی سریع و کارآمد سایر قطعات سخت افزاری لپ تاپ مانند: «پردازنده» به این دسته از داده های حیاتی را تضمین کرده و در صورت بهره مندی از ظرفیت کافی (متناسب با نیازهای کاربر) از بروز تاخیر و کندی در سرعت ارائه عملکرد لپ تاپ جلوگیری می کند. اما در هنگام انتخاب رم لپ تاپ مناسب عکاسی و فیلم برداری، هر یک از کاربران «مبتدی، نیمه حرفه ای و حرفه ای» به چه مشخصاتی باید توجه کنند؟

نوع

در حالیکه رم های اغلب لپ تاپ های فعلی از استاندارد DDR4 پشتیبانی می کنند؛ اما از آنجایی که حالا بیشتر از 3 سال از رونمایی فناوری رم های DDR5 می گذرد، خریداری رم های پشتیبانی کننده از این استاندارد که سرعت عملکرد بسیار بالاتری را نسبت به DDR4 از خود ارائه می دهند کمی منطقی تر است و شما می توانید تا به انتخاب این نوع رم به عنوان یک پس انداز برای آینده خود نیز نگاه کنید. لازم به ذکر است که در تمامی لپ تاپ ها سازگاری نوع رم با سایر قطعات سخت افزاری، ضروری است.

ظرفیت

همان طور که پیش تر مطرح شد، ظرفیت رم بر روی نحوه ارائه عملکرد آن تاثیر بسیار چشمگیری را می گذارد. به طور کلی، ظرفیت رم بر اساس درصد «پیچیدگی» کارهای گرافیکی (مانند ویرایش عکس و تدوین ویدیو)، «مالتی تسکینگ» کاربر و میزان «حجیم بودن» فایل های تصویری یا ویدیویی مورد استفاده توسط کاربر تعیین می شود. ظرفیت پیشنهادی برای سه گروه از عکاسان و فیلم برداران «مبتدی، نیمه حرفه ای و حرفه ای» به شرح زیر است:

·       کاربران مبتدی: حداقل 16 گیگابایت

·       کاربران نیمه حرفه ای: حداقل 32 گیگابایت

·       کاربران حرفه ای: بیشتر از 32 گیگابایت (64 گیگابایت یا بیشتر)

سرعت (کلاک)

سرعت (کلاک) رم معیاری است که سرعت رم در دسترسی و ذخیره سازی داده ها را تعیین می کند. این شاخص با معیار مگاهرتز (MHz) اندازه گیری می شود. به طور کلی سرعت رم پیشنهادی برای سه گروه از عکاسان و فیلم برداران «مبتدی، نیمه حرفه ای و حرفه ای» به شرح زیر است:

·       کاربران مبتدی: بازه 3200 الی 3400 مگاهرتزی

·       کاربران نیمه حرفه ای: بازه 3400 الی 3600 مگاهرتزی

·       کاربران حرفه ای: 3600 مگاهرتزی یا بیشتر

قابلیت ارتقاء

در هنگام خریداری لپ تاپ مناسب عکاسی و فیلم برداری به «قابلیت ارتقاء رم» آن نیز توجه ویژه ای را اختصاص دهید. فراهم بودن بستر مناسب برای ارتقاء رم به شما اجازه می دهد تا در آینده (در صورت نیاز) ماژول رم یا ظرفیت آن را ارتقاء دهید و در طولانی مدت از آن استفاده کنید.

 

نکته مهم درباره رم لپ تاپ مناسب فیلمبرداری و عکاسی 

فضای ذخیره سازی

در حال حاضر، اغلب لپ تاپ های مدرن به هاردهای SSD مجهز می باشند و کمتری لپ تاپی است که از هاردهای HDD (هارد دیسک) بهره ببرد. هاردهای SSD با درایوهای PCIe NVMe سریع ترین سرعت خواندن و نوشتن را ارائه می دهند و «بارگذاری سریع فایل ها»، «بوت (بالا آمدن) سریع سیستم عامل» و «ارائه عملکرد کلی روانی» را برای کاربر خود تضمین می کنند.

در حالت کلی، ظرفیت ذخیره سازی کافی برای فایل های تصویری و ویدیویی حجیم مورد نیاز در حرفه «عکاسی و فیلم برداری» ضروری است؛ از این رو، در هنگام خریداری یک لپ تاپ مناسب فیلم برداری و عکاسی، توجه خاصی را به ظرفیت هارد SSD لپ تاپ اختصاص دهید و هارد SSD دارای ظرفیت بالایی را انتخاب کنید.

علاوه بر این توصیه می شود با ذخیره سازی فایل های بلااستفاده خود بر روی یک هارد جداگانه (خواه SSD، خواه HDD) یا فضای ابری، همواره بخش اعظمی از هارد SSD لپ تاپ را برای «سیستم عامل» و «سایر برنامه های پرکاربرد» خالی نگه دارید تا به این شیوه، سریع ترین عملکرد را از لپ تاپ خود دریافت کنید. ظرفیت پیشنهادی هارد SSD برای سه گروه از عکاسان و فیلم برداران «مبتدی، نیمه حرفه ای و حرفه ای» به شرح زیر است:

·       کاربران مبتدی: حداقل 1 ترابایت

·       کاربران نیمه حرفه ای: حداقل 2 ترابایت

·       کاربران حرفه ای: حداقل 3 ترابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش یا نمایشگر یک لپ تاپ، یکی از اصلی ترین راه های ارتباطی ما با دنیای دیجیتال است. علاوه بر این، اهمیت کیفیت تصاویر پخش شده بر روی نمایشگر در حرفه هایی مانند «عکاسی و فیلم برداری» دو چندان است؛ چرا که این گروه از کاربران زمان قابل توجهی از ساعات روز را به ویرایش دقیق عکس ها و تدوین فیلم های مورد نظر خود اختصاص می دهند. از این رو توصیه می شود تا در هنگام انتخاب لپ تاپ مناسب عکاسی و فیلم برداری، به مشخصات نمایشگر از جمله: «وضوح و مدل های رنگی» پشتیبانی شده توسط لپ تاپ توجه کنید.

در حالیکه حداقل وضوح پیشنهادی برای حرفه عکاسی و فیلم برداری وضوح «Full HD یا 1920x1080 پیکسلی» است؛ اما توصیه می کنیم برای مشاهده جزئیات بیشتر و دقت رنگ بالاتر به دنبال لپ تاپ با صفحه نمایش دارای وضوح «4K یا 3840x2160 پیکسلی» باشید. علاوه بر این، توجه داشته باشید که نمایشگرهایی پشتیبانی کننده از مدل های رنگی مانند sRGB 99% یا Adobe RGB قادرند رنگ های ثبت شده توسط دوربین یا رنگ های ارائه شده در نرم افزارهای ویرایش را با دقت بیشتری به نمایش بگذارند.

در نهایت در هنگام انتخاب لپ تاپ مناسب فیلم برداری و عکاسی به جزئیات دیگری مانند: «قابلیت حمل»، «وجود پورت های اتصال ضروری برای اتصال نمایشگر مجزا، بلندگو و ..»، «دوام و استحکام بدنه»، «ظرفیت باتری» و «سیستم عامل سازگار با نرم افزارهای مورد نیاز» لپ تاپ نیز توجه داشته باشید.

5 لپ تاپ مناسب فیلم برداری و عکاسی

پس از معرفی مهم ترین سخت افزارهای تاثیرگذار بر ارائه عملکرد لپ تاپ های مناسب فیلم برداران و عکاسان، در این بخش قصد داریم شما را با 5 لپ تاپ برتر مناسب عکاسی و فیلم برداری آشنا کنیم.

  5 لپ تاپ برتر مناسب عکاسی و فیلمبرداری

 

1- لپ تاپ لنوو مدل LOQ

لپ تاپ لنوو مدل LOQ به عنوان یکی از برترین لپ تاپ های مناسب عکاسان و فیلم برداران مبتدی تا نیمه حرفه ای در نظر گرفته می شود. این لپ تاپ به «پردازنده Ryzen 5 7640HS کمپانی AMD، رم 32 گیگابایتی (DDR5)، کارت گرافیک RTX 3050 انویدیا و فضای ذخیره سازی SSD با ظرفیت 2 ترابایت» مجهز می باشد. صفحه نمایش 15.6 اینچی این لپ تاپ با «رزولوشن Full HD، نرخ تازه سازی 144 هرتزی و روشنایی 350 نیتی» خود قادر است تصاویر را با وضوح بالا و رنگ های سرزنده و دقیق به نمایش بگذارد. علاوه بر این، این لپ تاپ از تمامی پورت های اتصال حائز اهمیت نظیر: «اترنت، HDMI و USB Type-C» نیز بهره می برد.

2- لپ تاپ لنوو مدل Legion 5 Pro

لپ تاپ لنوو مدل Legion 5 Pro با مشخصات سخت افزاری بی نظیر خود مناسب عکاسان و فیلم برداران نیمه حرفه ای است. این لپ تاپ از «پردازنده Core i7 12700H اینتل، رم 32 گیگابایتی (DDR4)، کارت گرافیک RTX 3070 انویدیا و فضای ذخیره سازی SSD با ظرفیت 2 ترابایت» بهره می برد. صفحه نمایش 16 اینچی این لپ تاپ با «رزولوشن WQXGA، نرخ تازه سازی 165 هرتزی و روشنایی 500 نیتی» خود بهترین تجربه بصری را برای کاربران خود رقم می زند. لازم به ذکر است، این لپ تاپ به تمامی پورت های اتصال از جمله: «اترنت، HDMI و Thunderbolt» نیز مجهز می باشد.

3- لپ تاپ ایسوس مدل ROG Strix G614JI

لپ تاپ ایسوس مدل ROG Strix G614JI لپ تاپی ایده آل برای کاربران نیمه حرفه و حرفه ای است. این لپ تاپ به «پردازنده Core i7 13650HX اینتل، رم 16 گیگابایتی (DDR5 و قابل ارتقاء)، کارت گرافیک RTX 4070 انویدیا و فضای ذخیره سازی SSD با ظرفیت 1 ترابایت (قابل ارتقاء)» مجهز می باشد. نمایشگر 16 اینچی این لپ تاپ با «رزولوشن WUXGA و نرخ تازه سازی 165 هرتزی» خود عملکرد خارق العاده ای را در هنگام ویرایش تصاویر و تدوین فایل های ویدیویی ارائه می دهد. علاوه بر این، این لپ تاپ به واسطه بهره مندی از تمامی پورت های اتصال مانند: «اترنت، HDMI و USB Type-C» گزینه های اتصال مناسب و ایده آلی را در اختیار کاربر خود قرار می دهد.

4- لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook Pro K6604JI

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook Pro K6604JI به عنوان یکی از برترین لپ تاپ های مناسب عکاسی و فیلم برداری قادر است تمامی نیازهای عکاسان و فیلم برداران حرفه ای را مرتفع سازد. این لپ تاپ از «پردازنده Core i9 13980HX اینتل، رم 16 گیگابایتی (DDR5 و قابل ارتقاء)، کارت گرافیک RTX 4070 انویدیا و فضای ذخیره سازی SSD با ظرفیت 1 ترابایت (قابل ارتقاء)» بهره می برد. صفحه نمایش 16 اینچی این لپ تاپ با «رزولوشن WQXGA، نرخ تازه سازی 165 هرتزی و روشنایی 500 نیتی» خود قادر است در حین ویرایش تصاویر و فایل های ویدیویی، بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارد. علاوه بر این، این لپ تاپ با ارائه پورت های اتصال متنوع دست کاربر را در هنگام استفاده از تمامی گزینه های اتصال باز می گذارد.

5- لپ تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus GA503RS

بدون شک لپ تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus GA503RS عنوان «برترین لپ تاپ مناسب عکاسی و فیلم برداری» را به خود اختصاص می دهد. این لپ تاپ سبک وزن به «پردازنده Ryzen 9 6900HS کمپانی AMD، رم 32 گیگابایتی (DDR5 و قابل ارتقاء)، کارت گرافیک RTX 3080 انویدیا و فضای ذخیره سازی SSD با ظرفیت 1 ترابایت (قابل ارتقاء)» مجهز می باشد. نمایشگر 15.6 اینچی این لپ تاپ با «رزولوشن WUXGA و نرخ تازه سازی خیره کننده 240 هرتزی» تصاویر را با بهترین وضوح و رنگ ها به نمایش می گذارد. لازم به ذکر است، این لپ تاپ به واسطه بهره مندی از پورت های «اترنت، HDMI و USB Type-C» گزینه های اتصال متنوعی را در اختیار کاربر خود قرار می دهد.

کلام پایانی

در نهایت، توجه داشته باشید که تناسب نیازهای شما با ارائه عملکرد یک لپ تاپ، به عنوان اصلی ترین عامل تعیین کننده به حساب می آید. با این حال، از نقش «بودجه مالی» و میزان هزینه ای که می توانید متحمل شوید نیز غافل نمانید.

در حالت کلی توصیه می شود تا برای لپ تاپ های مناسب عکاسان و فیلم برداران حرفه ای، برای لپ تاپ های دارای «پردازنده سری Core i5 یا Ryzen 5، رم نوع DRR5 با ظرفیت حداقل 16 گیگابایت، فضای ذخیره سازی SSD با ظرفیت 1 ترابایتی و وضوح نمایشگر Full HD» ارزش خاصی را قائل شوید.

برای لپ تاپ های مناسب عکاسان و فیلم برداران نیمه حرفه ای، مشخصات ذکر شده به «پردازنده سری Core i7 یا Ryzen 7، رم نوع DRR5 با ظرفیت حداقل 32 گیگابایت، فضای ذخیره سازی SSD با حداقل ظرفیت 2 ترابایتی و وضوح نمایشگر WUXGA» تغییر می یابند.

در نهایت، لپ تاپ پیشنهادی ما به فیلم برداران و عکاسان حرفه ای و فوق حرفه ای از مشخصاتی همچون: «پردازنده سری Core i9 یا Ryzen 9، رم نوع DRR5 با ظرفیتی بیشتر از 32 گیگابایت، فضای ذخیره سازی SSD با حداقل ظرفیت 3 ترابایتی و وضوح نمایشگر WUXGA یا 4K» بهره می برند. امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید.


سوالات پرتکرار کاربران

در صورت کم بودن فضای ذخیره سازی چه اقداماتی را انجام دهیم؟

با توجه به حجم بسیار زیاد فایل های ویدئویی خام، این دسته از فایل ها را روی لپ تاپ و فایل های ویرایش شده و کپی های دارای وضوح پایین تر خود را روی هارد دیسک یا SSD دیگری ذخیره کنید.


منظور از «دوام و استحکام» بدنه لپ تاپ چیست؟

در شرایطی که محیط کاری شما از رطوبت بالایی برخوردار باشد یا احتمال پاشش آب روی لپ تاپ وجود داشته باشد، لازم است تا از استحکام بدنه و عدم نفوذ رطوبت و آب به آن اطمینان حاصل کنید.


در لپ تاپ های مناسب عکاسی و فیلم برداری، کارت گرافیک از اهمیت بالاتری برخوردار است یا پردازنده؟

در حالت کلی، هر دو سخت افزار به صورت مکمل با یکدیگر عمل می کنند؛ اما در شرایطی که ناچار به انتخاب بودید، اولویت اصلی با کارت گرافیک است.


در میان لپ تاپ های معرفی شده، کدام یک ارزش خرید بهتری دارد؟

لپ تاپ ROG Strix G614JI ایسوس، نسبت به مشخصات سخت افزاری خود، از قیمت بسیار مقرون به صرفه ای برخوردار است و انتخاب مناسبی برای تمامی کاربران خواهد بود.


مشاوره خرید لپ مال

اشتراک گذاری :