راهنمای خرید بهترین لپ تاپ برای طراحی سایت در سال 2023
  • 03 مهر 1402

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ برای طراحی سایت در سال 2023

فراهم کردن یک بستر مناسب برای کار، یکی از ابتدای ترین اصولی که پیش از شروع فعالیت در هر زمینه ای باید به آن توجه داشت. درست به مانند کار کردن در یک محیط غیرسالم و راحت، استفاده کردن از وسایل غیرمتناسب با نیازهای اساسی شما نیز می تواند از لذت کار کردن و میزان بهره وری شما بکاهد. اگر، اخیراً قصد دارید تا به دنیای طراحی سایت پا بگذارید و به دنبال یک لپ تاپ مناسب اما مقرون به صرفه برای طراحی سایت می گردید یا حتی اگر مدتی است که در زمینه طراحی وب فعالیت دارید، اما لپ تاپتان شما را خسته کرده است؛ توصیه می کنیم تا در این مقاله با ما همراه باشید.

در هنگام خرید یک لپ تاپ طراحی سایت به چه نکاتی توجه کنیم؟

در ابتدا، لازم است که ذکر کنیم که به طور کلی امکان خرید یک لپ تاپ واحد که بتواند در تمامی زمینه های شغلی عملکردی درخشان از خود برجای بگذارد، وجود ندارد؛ چرا که تاکنون چنین لپ تاپی هرگز وجود نداشته است! برای انتخاب یک لپ تاپ ایده آل برای طراحی سایت ابتدا لازم است تا به دو نکته اصلی توجه داشته باشید. در شرایط اقتصادی فعلی، «بودجه مالی» حرف اول را می زند! پس در مرحله اول، بودجه مالی خود را مشخص کنید. در گام دوم، نیازهای اساسی خود را تعیین و اولویت بندی نمایید. اگر کمی در ذهنتان کند و کاو کنید تعریف شما از عملکرد نسبتاً خوب یک لپ تاپ طراحی سایت در پس ذهنتان وجود خواهد داشت! در نهایت ببینید که کدام یک از توقعاتی که از یک لپ تاپ طراحی سایت انتظار می رود؛ در اولویت بالاتری برای شما قرار می گیرند؟


توجه داشته باشید که خرید لپ تاپ مناسب طراحی سایت زیر مجموعه ای از انتخاب یک لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی است.


8 عامل موثر بر عملکرد لپ تاپ های مخصوص طراحی وب

به طور کلی، عملکرد اصلی یک لپ تاپ طراحی سایت بر مبنای تعامل دو بخش «نرم افزار» و «سخت افزار» صورت می گیرد. از آن جایی که ما معمولاً با بخش نرم افزاری یک لپ تاپ سر و کار داریم؛ از اهمیت سخت افزار در ارائه عملکرد لپ تاپ غافل می مانیم. در این بخش با بررسی کلی و کوتاهی از عوامل موثر بر عملکرد لپ تاپ های طراحی سایت، شما را با مشخصات کلیدی یک لپ تاپ طراحی وب آشنا خواهیم کرد.

 

8 عامل موثر بر عملکرد لپ تاپ های مخصوص طراحی وب 

قدرت و سرعت پردازنده

CPU یا پردازنده یک کامپیوتر، عملکردی مشابه با عملکرد مغز در بدن انسان ها را از خود برجا می گذارد. طبعاً، هر چه قدرت و سرعت پردازش در پردازنده یک کامپیوتر بیشتر باشد؛ آن کامپیوتر قادر است تا وظایف سنگین تری را در مدت زمان کوتاه تری از خود ارائه دهد. به طور کلی، نمی توان از یک لپ تاپ مناسب استفاده روزمره، در شرایطی که وظایف گرافیکی سنگینی مانند «طراحی وب» به آن محول می شود؛ عملکرد مناسب و سریعی را  انتظار داشت. از این رو، در صورتی که در اغلب موارد از نرم افزارهای گرافیکی فوق استفاده می کنید؛ توصیه می کنیم تا به دنبال یک لپ تاپ طراحی وب با پردازنده ای قوی (مانند پردازنده های Core i5 نسل 8، پردازنده های Core i7 چهار هسته ای نسل 11 اینتل یا پردازنده های 4 هسته ای AMD رایزن 5 یا 7) برای خود باشید.

ظرفیت و نوع رم

به طور کلی، «رم» و «پردازنده» یک لپ تاپ، در سرعت ارائه عملکرد آن لپ تاپ تاثیر چشمگیری را از خود برجا می گذارند. همان طور که پیش تر مطرح شد، در حوزه های شغلی نظیر «طراحی سایت» که عملکردهای گرافیکی سنگینی روی دوش لپ تاپ قرار داده می شود و از این رو به شاغلین این حیطه توصیه می شود تا از یک لپ تاپ مخصوص به طراحی وب استفاده کنند. اغلب لپ تاپ های طراحی سایت، علاوه بر دربرداشتن پردازنده های قوی، از رم های مدرن و با ظرفیت بالا بهره می برند. در شرایطی که ظرفیت رم لپ تاپ به اندازه کافی و متناسب با نیازهای کاربر نباشد؛ تمامی منابع سخت افزاری و نرم افزاری برای دست یافتن به ظرفیت مورد نیاز خود و دست یابی به اطلاعات ذخیره شده در رم، با یک دیگر به رقابت می پردازند و سرعت لپ تاپ به شدت افت می کند. در صورت بهره گیری از رم های متعلق به نسل های جدید و با ظرفیت متناسب (حداقل 16 گیگابایت) با نیازهای ویژه یک لپ تاپ مخصوص به طراحی وب، شما می توانید تا فایل ها و صفحات وب بیشتری را بدون افت سرعت در عملکرد، روی لپ تاپ خود باز کنید.

فضای ذخیره سازی

فضای ذخیره سازی نیز تاثیر به سزائی بر سرعت ارائه عملکرد لپ تاپ دارد. توصیه می شود تا حتماً از یک هارد اس اس دی (SSD) در لپ تاپ طراحی وب خود، بهره بگیرید. اگرچه، اغلب کارشناسان معتقدند که ظرفیت 256 گیگابایتی برای استفاده روزانه از یک لپ تاپ مناسب است؛ اما در صورتی که از لحاظ بودجه مالی با محدودیت زیادی مواجه نیستید؛ توصیه می کنیم تا از فضای ذخیره سازی ترکیبی هارد SSD با ظرفیت 512 گیگابایت و یک یا چند هارد HDD ( بسته به حجم کاری خود) بهره ببرید. به این ترتیب، کدهای سنگین توسعه وب را روی لپ تاپ طراحی وب خود کامپایل کرده و فایل های غیرضروری خود را روی هارد HDD نگهداری نمایید.

وزن و ابعاد لپ تاپ

امروزه، وزن اغلب لپ تاپ های قدرتمند طراحی وب به کمتر از 2 کیلوگرم می رسد. بنابراین، اگر در یافتن فضای کافی در دفتر یا اتاق کار خود با محدودیت مواجه هستید یا  در حین سفر از فضای کاری خود فاصله نمی گیرید؛ بهتر است که در زمان انتخاب یک لپ تاپ طراحی سایت، به ابعاد و وزن لپ تاپ های مورد نظر؛ توجه داشته باشید.

پورت های USB، اترنت و HDMI

توجه کردن به تعداد و نوع پورت هایی که در یک لپ تاپ تعبیه شده اند، یکی از مهم ترین مواردی است که باید در چک لیست شما برای انتخاب یک لپ تاپ مناسب طراحی وب، وجود داشته باشد. بررسی پورت های لپ تاپ تنها به نوع و تعداد آن ها محدود نمی شود و سرعت انتقال داده در هر پورت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اکثر لپ تاپ ها دارای یک پورت USB 3.0 و چندین پورت USB 2.0 هستند. سرعت انتقال در پورت USB 3.0 برابر با 4800 مگابیت بر ثانیه است و سرعت انتقال داده در پورت های USB 2.0 ده برابر کمتر از این میزان است! در برخی از لپ تاپ های مدرن، پورت USB-C تاندربولت تعبیه شده است که سرعت انتقال تا 40 گیگابیتی بر ثانیه دارند. علاوه بر این، از وجود پورت های HDMI (برای اتصال لپ تاپ به یک یا چند مانیتور خارجی) و اترنت (برای بهبود سرعت در اتصال به شبکه و اینترنت با استفاده از کابل) در لپ تاپ مورد نظر اطمینان حاصل نمایید.

ابعاد و رزولوشن صفحه نمایش

صفحه نمایشگر، رابط اصلی ما با دنیای صفر و یک و سخت افزاری یک لپ تاپ است. از آنجایی که این ارتباط، یک ارتباط چشمی است؛ هر چه قدر که کیفیت پخش تصاویر بهتر باشد، آسیب کمتری به چشم شما وارد خواهد شد و راحتی و آرامش بیشتری را تجربه خواهید کرد. از این رو، بهتر است که به ویژگی های مانیتور لپ تاپ نظیر: «رزولوشن، ابعاد، قابلیت های پشتیبانی از مدل های رنگی (مانند sRGB) و نسبت تصاویر» توجه بیشتری را اختصاص دهید. به عنوان مثال، یک لپ تاپ طراحی سایت نسبتاً خوب، از رزولوشن FHD یا 1080×1920 پیکسل بهره می برد. در صورتی که در بخش «هزینه مالی» با محدودیت چندانی مواجه نیستید؛ توصیه می کنیم تا به لپ تاپ های طراحی وب دارای مانیتورهای با کیفیت و با رزولوشن های بالاتری مانند: وضوح QHD یا وضوح 4K / UHD نگاهی بیندازید.

ابعاد اغلب مانیتورهای لپ تاپ در بازه ای میان 11.6 تا 17.3 اینچ قرار دارند. توصیه می شود که برای مشخص کردن ابعاد نمایشگر لپ تاپ طراحی سایت خود، بازه ای میان 15.6 تا 17.3 اینچ را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در شرایطی که میان انتخاب کردن ابعاد و رزولوشن دو لپ تاپ تردید داشتید؛ حتما توصیه می کنیم تا رزولوشن صفحه نمایشگر را به عنوان اولویت خود قرار دهید.

در رابطه با پشتیبانی از مدل های رنگی sRGB، عموماً توصیه می شود تا از لپ تاپ هایی که قابلیت پوشش حداقل 90 تا 100% مدل رنگی sRGB را دارند؛ استفاده کنید. طبعاً هر چه میزان پوشش دهی این مدل رنگی و سایر مدل های رنگی نظیر DCI-P3 در مانیتور یک لپ تاپ بالاتر باشد؛ آن لپ تاپ رنگ های به تصویر کشیده شده روی نمایشگر را با دقت بالاتری نمایش می دهد. علاوه بر این، از آن جایی که در فضای طراحی وب و برنامه نویسی، کاربران از فضای عمودی بیشتری استفاده می کنند؛ توصیه می کنیم تا برای مشاهده کردن خطوط کد به صورت کامل، در انتخاب مانیتور لپ تاپ طراحی سایت خود به سمت لپ تاپ هایی با مانیتورهای بزرگ تر با نسبت تصویر 16:10، متمایل شوید.

سیستم عامل

از آنجایی که هر دو سیستم عامل ویندوز و masOS هر یک معایب و مزایای خاص خود را دارند؛ نبرد میان این دو سیستم عامل محبوب برنده ای نداشته است. در شرایطی که بودجه مالی شما کمی محدود است؛ پیشنهاد می کنیم تا سیستم عامل ویندوز را برای لپ تاپ طراحی سایت خود انتخاب کنید. با این حال، برخی از کارشناسان معتقدند که سیستم عامل macOS به دلیل دربرداشتن رابط کاربری ساده و روان تر، گزینه مناسبی برای افراد تازه کار در زمینه طراحی وب محسوب می شود. علاوه بر این، در صورت تمایل به نصب سیستم عامل لینوکس روی لپ تاپ خود، ابتدا به ملزومات و بسترهای سخت افزاری مورد نیاز این سیستم عامل توجه نمایید.

عمر باتری

توسعه دهندگان Front End به صورت روزانه از زبان های برنامه نویسی رایج مانند «CSs، HTML و جاوا اسکریپت» که به سخت افزار وابستگی چندانی ندارند؛ استفاده می کنند. این در حالی است که اغلب توسعه دهندگان Back End از زبان های برنامه نویسی مانند «پایتون و MySQL» بهره می برند و از همین رو، به منابع سخت افزاری قوی تری نیاز دارند. در صورتی که ساعات قابل توجهی از روز را به فعالیت های طراحی و توسعه وب (خصوصاً در بخش Back End) اختصاص می دهید و فرصت شارژ چندین باره لپ تاپ را ندارید؛ توصیه می کنیم تا پیش از خرید یک لپ تاپ طراحی سایت، به ظرفیت و عمر باتری (حداقل 10 ساعت) آن توجه کنید. برای اشاره به برخی از لپ تاپ دارای باتری قدرتمند می توان از لپ تاپ های: «لنوو ThinkPad X1، اچ پی Envy 14 و اپل M1 مک بوک پرو» یاد کرد.


با رعایت روش های نگهداری از باتری لپ تاپ می توانید عمر باتری لپ تاپ خود را افزایش دهید.


بهترین لپ تاپ های طراحی سایت در سال 2023 میلادی

همان طور که پیش تر مطرح شد، بهتر است که پیش از خرید یک لپ تاپ مناسب برای طراحی وب به «بودجه، عوامل موثر بر عملکرد و نیازهای خود از یک لپ تاپ» توجه کنید. ما نیز در این بخش، با بررسی کلی 5 مورد از برترین لپ تاپ های طراحی سایت از برندهای برتر «لنوو، ایسر، اچ پی، اپل، و ایسوس» به شما کمک می کنیم تا به لپ تاپ ایده آل خود کمی نزدیک تر شوید.

  بهترین لپ تاپ های طراحی سایت در سال 2023 میلادی

 

لپ تاپ لنوو مدل Ideapad 5-AB

لپ تاپ لنوو Ideapad 5-AB یک لپ تاپ همه فن حریف، مناسب استفاده روزمره و استفاده تخصصی در حوزه های گرافیکی و مهندسی است و به عنوان یک لپ تاپ طراحی سایت با طراحی شیک و مناسب خود، عملکرد خوبی را به نمایش می گذارد. لپ تاپ Ideapad 5-AB به واسطه بهره گیری از «یک پردازنده Core i7، رم 16 گیگابایتی از نوع DDR4 و فضای ذخیره سازی اس اس دی 512 گیگابایتی» ترکیب ایده آلی برای توسعه دهندگان وب؛ محسوب می شود. این لپ تاپ وزنی 1.66 کیلوگرمی دارد و صفحه نمایشگر آن از نوع IPS LED، در ابعاد 15.6 اینچ است و از رزولوشن Full HD پشتیبانی می کند. علاوه بر این، لپ تاپ Ideapad 5-AB دو پورت «USB 3.2»، یک پورت «HDMI» و یک پورت « USB Type-C» را در خود جای داده است. این لپ تاپ از یک باتری 57 وات ساعتی بهره می برد که این ظرفیت از باتری برای 11 ساعت مرور وب یا 9 ساعت پخش ویدئو، بسیار مناسب است. در نهایت، می توان گفت که لپ تاپ Ideapad 5-AB با توجه به قیمت بسیار مناسب خود قادر است تا کارایی بسیار مناسبی را در حیطه طراحی وب از خود نشان دهد.

 

مـــزایــــــا

مـــعــایب

پردازنده، فضای ذخیره سازی و رم نسبتاً خوب

فاقد پورت شبکه اترنت

عمر باتری ایده آل

رم و حافظه داخلی غیرقابل ارتقاء

صفحه نمایشگر در ابعاد و رزولوشن مناسب

 

 

لپ تاپ اچ پی مدل ENVY 17

لپ تاپ اچ پی مدل ENVY 17 با صفحه نمایشگر بزرگ خود به عنوان یک لپ تاپ طراحی سایت ایده آل برای هر توسعه دهنده وب در نظر گرفته می شود. در پیکربندی پایه این لپ تاپ از «تراشه Core i7 چهار هسته ای نسل 10 اینتل، رم 16 گیگابایتی و هارد SSD با ظرفیت 1 ترابایت» بهره می برد. این لپ تاپ وزن سنگینی، در حدود 2.72 کیلوگرم، دارد و صفحه نمایش آن از نوع IPS، در ابعاد 17.3 اینچ و با رزولوشن FHD است. این لپ تاپ دارای 1 «پورت USB-C و HDMI» و 3 پورت «USB 3.1 نسل 1» است. عمر باتری لپ تاپ ENVY 17 به 10 ساعت می رسد و ظرفیت نسبتاً خوبی برای یک لپ تاپ طراحی وب در نظر گرفته می شود. در نهایت، می توان گفت که عملکرد کلی این لپ تاپ مناسب است و به عنوان یک لپ تاپ طراحی سایت متوسط در سال 2023 در نظر گرفته می شود.

 

مـــزایــــــا

مـــعــایب

عملکرد کلی مناسب

وزن سنگین

صفحه نمایش بزرگ و رزولوشن مناسب

زود داغ می شود

فضای ذخیره سازی SSD با ظرفیت بالا

 

صفحه کلید و ترک پد ارگونومیک

 

وب کم و بلندگوهای قوی

 

 

لپ تاپ ایسر مدل Aspire 5 A515-57G-77JZ-PCD

لپ تاپ ایسر مدل Aspire 5 A515-57G-77JZ-PCD  به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های طراحی سایت سال 2023 به شمار می آید. این لپ تاپ با «پردازنده Core i7 1260P کمپانی اینتل، رم 16 گیگابایتی از نوع DDR4 و فضای ذخیره سازی اس اس دی 512 گیگابایتی» قادر است تا کدهای سنگین و طولانی را در کمترین زمان ممکن کامپایل و اجراء کند. این لپ تاپ نسبتاً وزن سبکی (1.81 کیلوگرم) دارد. صفحه نمایش لپ تاپ ایسر مدل Aspire 5، صفحه نمایشی 15.6 اینچی و با رزولوشن Full HD می باشد. این لپ تاپ از «3 پورت USB 3.2» و 1 پورت «شبکه اترنت، HDMI و USB Type-C» بهره می برد. علاوه بر این، این لپ تاپ دارای یک باتری 50 وات ساعتی است که برای 9 ساعت و 22 دقیقه مرور وب کافی است؛ اما شاید این ظرفیت از باتری برای یک لپ تاپ بسیار خوب، کمی ضعیف باشد. با این حال، در مجموع، لپ تاپ ایسر مدل Aspire 5 A515-57G-77JZ-PCD برای یک لپ تاپ طراحی سایت؛ انتخاب بسیار شایسته ای به نظر می آید.

 

مـــزایــــــا

مـــعــایب

پردازنده، فضای ذخیره سازی و رم عالی

عمر باتری ضعیف

دربرداشتن تمامی انواع پورت های اتصال

قدرت پخش صدا نسبتاً ضعیف

صفحه نمایشگر در ابعاد و رزولوشن مناسب

 

طراحی ارگونومیک صفحه کلید

 

 

مک بوک پرو اپل (2023)

مک بوک پرو M1 اپل به عنوان یکی از برترین لپ تاپ های طراحی سایت محسوب می شود. در طراحی این پیکربندی پایه این لپ تاپ از «تراشه Core i7 چهار هسته ای نسل 10 اینتل، رم 16 گیگابایتی و هارد SSD با ظرفیت 256 گیگابایت» به کار گرفته شده است. این لپ تاپ وزن بسیار سبکی (در حدود 1.4 کیلوگرم) دارد و صفحه نمایش 13.3 اینچی آن از فناوری پیشرفته لیکویید رتینا، فناوری True Tone و رزولوشن 1600×2560 پیکسلی بهره می برد. این لپ تاپ دارای «4 پورت USB-C تاندربولت 3» است. در نهایت، می توان گفت که لپ تاپ مک بوک پرو اپل با طراحی ارگونومیک صفحه کلید، ظرفیت رم و فضای ذخیره سازی SSD خارق العاده، انتخاب فوق العاده ای برای توسعه دهندگان Front End ،Back End یا فول استک خواهد بود.

 

مـــزایــــــا

مـــعــایب

عملکرد کلی بسیار عالی

تنها از پورت های USB-C پشتیبانی می کند

بهره مندی از فناوری لیکویید رتینا (وضوح بسیار عالی)

 قیمت بالا

قابلیت ارتقاء رم تا 32 گیگابایت و حافظه SSD تا 4 ترابایت

 

صفحه کلید و ترک پد ارگونومیک

 

 

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook Pro K6500ZC-PAH

بدون شک، می توان از لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook Pro K6500ZC-PAH به عنوان بهترین لپ تاپ طراحی سایت یاد کرد. این لپ تاپ از «پردازنده Core i7 12700H، رم 16 گیگابایتی از نوع DDR5 و فضای ذخیره سازی اس اس دی 1 ترابایتی»، بهره می برد.  لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook Pro K6500ZC-PAH  وزنی نسبتاً سبک و 1.8 کیلوگرمی دارد و صفحه نمایش آن یک IPS اولد 15.6 اینچی با رزولوشن چشمگیر 2.8K است. اگرچه، لپ تاپ ویوو بوک پرو K6500ZC-PAH فاقد پورت های تاندربولت و اترنت است؛ اما این لپ تاپ از «2 پورت  USB 2.0» و 1 پورت « USB 3.2 ،HDMI و USB Type-C» بهره می برد. باتری این لپ تاپ یک باتری 70 وات ساعتی است که ظرفیت بالای آن به عنوان یک مزیت بزرگ به شمار می آید. در انتها، می توان اظهار کرد که این لپ تاپ یک انتخاب بسیار مناسب برای توسعه دهندگان خبره حوزه طراحی وب می باشد.

 

مـــزایــــــا

مـــعــایب

پردازنده، فضای ذخیره سازی و رم بسیار عالی

طراحی معمولی صفحه کلید

رزولوشن بسیار عالی صفحه نمایش

فقدان پورت اترنت و تاندربولت

عمر باتری بسیار مناسب

رم غیرقابل ارتقاء

حافظه Cache قدرتمند

 

 

سوالات رایج کاربران

حداقل میزان رم و فضای ذخیره سازی مورد نیاز برای یک لپ تاپ طراحی سایت چه قدر است؟

توصیه می شود تا برای لپ تاپ های طراحی وب از رم با حداقل ظرفیت 16 گیگابایت و فضای ذخیره سازی SSD با حداقل ظرفیت 256 گیگابایت بهره بگیرید.


کدام یک از لپ تاپ های مطرح شده، قیمتی مقرون به صرفه دارند؟

لپ تاپ لنوو مدل Ideapad 5-AB به عنوان کم هزینه ترین لپ تاپ معرفی شده در این لیست، محسوب می شود.


 

اشتراک گذاری :