تفاوت هارد اینترنال بنفش و آبی وسترن دیجیتال
  • 03 مرداد 1403

تفاوت هارد اینترنال بنفش و آبی وسترن دیجیتال

کمپانی وسترن دیجیتال (WD) از سال 1980 میلادی تاکنون، همواره با در نظرگیری نیازهای اساسی و به روز شده کاربران خود طیف متنوعی از هاردهای اینترنال را در سری ها رنگی: «قرمز، آبی، بنفش، مشکی و ..» به بازار عرضه کرده است. اما هر سری رنگی از هارد اینترنال وسترن دیجیتال چه مشخصاتی دارد و برای چه کاربردی ساخته شده است؟ در این مطلب قصد داریم تا با شرح کوتاهی از مشخصات کلیدی و کاربردهای سری آبی (Blue) و بنفش (Purple) هاردهای اینترنال وسترن دیجیتال، به شما در انتخاب هارد دیسک مورد نظرتان کمک کنیم. در صورتیکه قصد خریداری هارد اینترنال وسترن دیجیتال دارید اما با عوامل متمایز کننده مدل های متنوع آن آشنایی ندارید؛ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

کاربرد هارد اینترنال آبی وسترن دیجیتال

وسترن دیجیتال در طراحی سری آبی (Blue) هاردهای اینترنال خود، نیازهای اساسی و روزمره کاربران «کامپیوترهای دسکتاپ و لپ تاپ» را مد نظر خود قرار داده است. این سری از هارددیسک های اینترنال وسترن دیجیتال با ذخیره سازی فایل های نصبی و مورد نیاز «سیستم عامل و سایر نرم افزارهای کاربردی» از اجراء «بی نقص، روان و بدون دردسر» تمامی نرم افزارها روی سیستم های کامپیوتری اطمینان حاصل کرده و با نگهداری دائمی از «اسناد و فایل های چندرسانه ای (مانند موسیقی، عکس و فیلم ها)» امکان دسترسی سریع به فایل های مورد نیاز را برای کاربران خود فراهم می کنند.

هارددیسک western digital blue

کاربرد هارد اینترنال بنفش وسترن دیجیتال

هاردهای اینترنال بنفش (Purple) وسترن دیجیتال متناسب با بار کاری ثابت در «سیستم های نظارتی و امنیتی تصویری» مانند «دوربین مدار بسته» طراحی شده اند و قادرند تمامی داده های تصویری را به صورت 24 ساعته در 7 شبانه روز، ضبط و ذخیره سازی کنند. همچنین این سری از هارددیسک های اینترنال وسترن دیجیتال به دلیل پشتیبانی از فناوری AllFrame، تمامی جزئیات دریافت شده از دوربین های مدار بسته را با دقت بسیار بالایی ضبط و روی خود نگهداری می کنند.

سری آبی و بنفش هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال چه تفاوتی با یک دیگر دارند؟

همان طور که مطرح شد، تفاوت کلیدی مدل های آبی و بنفش هارد اینترنال وسترن دیجیتال در «حوزه کاربردی» آن هاست. اما این دو سری در سایر مشخصات کلیدی نیز تفاوت هایی را نسبت به یک دیگر دارند. 

هارددیسک western digital purple

به عنوان مثال، در حالیکه اغلب مدل های آبی هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال با استفاده از تکنولوژی «CMR» داده ها را ضبط می کنند؛ برخی از مدل های بنفش هارد اینترنال وسترن دیجیتال در ضبط داده ها روی خود، از تکنولوژی «SMR» بهره می گیرند. از این رو، مدل های آبی قادرند داده ها را با سرعت بسیار بالاتری نسبت به مدل های بنفش بخوانند یا بنویسند و برای استفاده در وظایفی مانند «اجراء نرم افزارها و دسترسی مکرر به فایل های مورد نیاز» مناسب تر هستند. این در حالی است که مدل های بنفش داده ها را با سرعت کمتری می نویسند اما به واسطه ارائه «تراکم ذخیره سازی (انباشت داده ها در یک مکان)» بهتر، عملکرد ایده آلی را در سیستم های نظارتی تصویری از خود ارائه می دهند. برخی دیگر از شاخص های متمایز کننده این دو سری نسبت به یک دیگر عبارتند از:

·       مدیریت حجم کار

سری بنفش هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال در برابر بار کاری بسیار بالا، باثبات بوده و در این شرایط نیز همچنان عملکرد پایداری را از خود ارائه می دهند. این در حالی است که سری آبی برای بار کاری روزانه (استفاده در تعداد ساعات محدود در روز) طراحی شده اند و در صورت استفاده مداوم و 24 ساعته، عملکرد ضعیف تری را نسبت به سری بنفش از خود به نمایش می گذارند.

·       ظرفیت حافظه پنهان

به طور کلی حافظه پنهان یا کش (Cache) با ذخیره سازی موقت داده ها در خود، امکان دسترسی سریع تر به داده ها و بازیابی آسان آن ها را فراهم می کند. اغلب هاردهای اینترنال بنفش وسترن دیجیتال نسبت به سری آبی از ظرفیت حافظه پنهان بزرگ تری بهره برده و از این رو ضبط و پخش روان ویدیو (حتی در صورت فیلمبرداری همزمان چندین دوربین) را تضمین می کند.

·       مقاومت

از آنجایی که مدل های بنفش هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال به صورت خاص برای سیستم های نظارتی با حجم کاری بالا طراحی شده اند، این سری نسبت به مدل های آبی در برابر «نوسانات حرارتی بالا» و «ارتعاشات تجهیزات در سیستم های ضبط تصویر (NVR)» مقاوم تر می باشند.

·       قابلیت های پیشرفته

در حالیکه تمرکز اصلی مدل های آبی هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال روی «خواندن و نوشتن» داده ها قرار داد؛ سری بنفش این هاردها از برخی از قابلیت های پیشرفته نظیر: سازگاری با «فرمت های خاص ضبط ویدیو» یا «فضای ذخیره سازی متصل به شبکه (NAS) در سیستم های چند دوربینی» نیز پشتیبانی می کنند.

·       قیمت

مدل های آبی هارد اینترنال وسترن دیجیتال نسبت به مدل های بنفش، از برچسب قیمتی کمتری برخوردار می باشند.


مشاهده و خرید این محصول:  هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل Purple Pro ظرفیت 18 ترابایت را به شما پیشنهاد میدهیم.


چرا هارد دیسک اینترنال آبی یا بنفش وسترن دیجیتال را بخریم؟

به صورت خلاصه می توان گفت که مدل های آبی و مدل های بنفش هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال مزایای زیر را برای کاربران خود به همراه می آورند:

  • کیفیت ساخت خوب
  • ارائه عملکرد سریع و پایدار در برابر حجم کاری بالا
  • مقاومت در برابر «ارتعاش، گرما و ..» تولید شده توسط سیستم
  • قیمت مقرون به صرفه

هارددیسک اینترنال آبی و بنفش وسترن دیجیتال را از کجا بخریم؟

شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی قطعات کامپیوتر لپ مال، ضمن کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سری آبی یا بنفش هارد اینترنال وسترن دیجیتال، هارد مورد نظر خود را به صورت اینترنتی خریداری کرده و در سراسر ایران، آن را درب منزل خود تحویل بگیرید. علاوه بر این، در صورت تمایل به خرید حضوری در شهر «تهران» می توانید با مراجعه به آدرس «خیابان ولیعصر، بالاتر از چهارراه طالقانی، مرکز کامپیوتر ایران، طبقه سوم، واحد 324» هارددیسک اینترنال ایده آل خود را انتخاب و تهیه فرمایید. همچنین این امکان وجود دارد تا از طریق تماس تلفنی با شماره «02188803514» از مشاوره کارشناسان ما در لپ مال، به صورت «رایگان» بهره ببرید.

 

اشتراک گذاری :