بهترین لپ تاپ ها با گرافیک ۴ گیگ در سال ۲۰۲۳
  • 14 تیر 1402

بهترین لپ تاپ ها با گرافیک ۴ گیگ در سال ۲۰۲۳

همان طور که می دانید لپ تاپ ها صرفاً یک کامپیوتر در ابعاد کوچک نیستند و هر کدام برای هدف خاصی طراحی و ساخته می شوند. می توان با بررسی سطح مبتدی یا حرفه ای بودن قطعات داخلی لپ تاپ ها، به مخاطبان هدف آنها پی برد. کارت گرافیک یکی از مهم ترین قطعات سازنده لپ تاپ است که نوع، سری و حافظه آن، تعیین کننده وظایفی است که می توان با لپ تاپ انجام داد. لپ تاپ گرافیک ۴ یکی از پرکاربردترین لپ تاپ های موجود در بازار است که در این مطلب به کاربردهای آن و معرفی بهترین لپ تاپ با گرافیک ۴ گیگ در بازار می‌ پردازیم.

لپ تاپ گرافیک ۴ برای چه کسانی مناسب است؟

وقتی صحبت از خرید لپ تاپ به میان باشد، بهترین گزینه ها آن هایی هستند که عملکرد عالی و قطعات پرقدرت دارند. بهترین لپ تاپ ها با گرافیک ۴ دارای عملکردی سریع و مطمئن هستند و توانایی انجام وظایف پیچیده و سنگین را دارند و از آن ها میتوان در مواردی مانند گیمینگ، ویرایش ویدیو و یا به عنوان لپ تاپ برای طراحی گرافیک استفاده کرد. فرقی نمی کند که شما در این حوزه ها یک متخصص یا تازه‌کار باشید، این لپ تاپ ها ترکیب بی نقصی از قدرت و قابلیت حمل را در اختیار شما قرار خواهند داد.

بهترین لپ تاپ گرافیک ۴ دارای پردازنده سوپر قدرتمند است تا به حد اعلای کارایی برسد. این لپ تاپ ها دارای کارت گرافیک اختصاصی (Dedicated) هستند تا تجربه روان و لذت‌بخشی از جلوه های بصری را فراهم کرده و بیننده را در فضای بازی غرق کنند. علاوه بر این، لپ تاپ با گرافیک ۴ گیگ دارای RAM به میزان کافی است که تضمینی بر توانایی انجام چند کار به صورت همزمان و مدیریت و اجرای وظایف سنگین بدون هیچ‌گونه نقص یا اشکال است.

لپ تاپ های گرافیک ۴ دارای صفحه نمایش های بسیار با کیفیتی هم هستند که تصاویر خیره‌ کننده و رنگ های بسیار زنده‌ای را نمایش می دهند. علاوه بر این، سازندگان این لپ تاپ ها به فکر حافظه داخلی هم بوده اند و به اندازه کافی فضا برای ذخیره فایل های مختلف در نظر گرفته اند که می تواند SSD یا هارد درایوهای بزرگ باشد. مهم تر از همه این که، لپ تاپ گرافیک ۴ طیف متنوعی از پورت ها و رابط ها مانند HDMI، USB و Thunderbolt 3 را دارد که امکان اتصال ورودی و خروجی‌ های مختلف را میسر می کنند.

این دسته از لپ تاپ ها به دلیل قدرت و سرعت بالا و کیفیت قطعاتی که در ساخت آنها به کار رفته است دستگاه های بادوامی هستند و نسبت به امکاناتی که برای کاربران فراهم می کنند قیمت کاملاً معقولی دارند. اگر بخواهیم لپ تاپ های گیمینگ را رتبه بندی کنیم لپ تاپ های دارای گرافیک ۴ در دسته لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی قرار می گیرند که با پرداخت هزینه ای نسبتا متوسط و پایین، می توانید سیستمی حرفه ای، پرسرعت، قدرتمند در اجرای وظایف سنگین بازی و ویرایش ویدیو با سیستم های خنک کننده کارآمد را به دست آورید.

در مجموع، لپ تاپ با گرافیک ۴ ترکیب فوق العاده ای از قدرت، قابلیت حمل و امکانات بی نظیر است که برای افراد حرفه ای و متخصص و تازه‌کارها و علاقمندانی که به عملکرد قدرتمند و تصاویر باکیفیت نیاز دارند، یک گزینه ایده آل محسوب می شود.

برترین لپ تاپ های دارای گرافیک ۴ در سال 2023

حالا که با موارد استفاده لپ تاپ گرافیک ۴ گیگ آشنا شدید احتمالا می‌ خواهید بدانید کدام برندها و مدل ها دارای بهترین عملکرد و کیفیت هستند. در ادامه فهرستی از بهترین لپ تاپ ها با گرافیک ۴ در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

 

بهترین لپ تاپ 4 گیگ سال 2023 

۱. لپ تاپ HP Victus Gaming

لپ تاپ HP Victus Gaming Latest با گرافیک ۴ یک دستگاه قدرتمند است که عملکرد مافوق تصور ارائه می دهد. این لپ تاپ بهترین انتخاب برای گیمینگ و انجام چند کار به طور هم‌ زمان است و با استفاده از آن می توانید از غرق شدن در بازی های خود لذت ببرید. این لپ تاپ با گرافیک ۴ دارای طراحی باریک و وزن سبک است که باعث می شود حمل و نقل آن به راحتی انجام شود. همچنین سیستم خنک کننده پیشرفته آن به پایین نگه داشتن و بهینه کردن دما در زمان انجام بازی یا کارهای سنگین، کمک می کند. روی هم رفته، این لپ تاپ گیمینگ HP یک انتخاب عالی برای گیمرها و متخصصان و مهندسان است.

از مزایای این لپ تاپ می توان به پردازنده قدرتمند، صفحه نمایش با کیفیت، شارژ سریع اشاره کرد. تنها ایرادی که می توان به این لپ تاپ وارد کرد، طول عمر متوسط باتری آن است.

 

صفحه نمایش

16 اینچ

مموری

۱۶ گیگابایت

حافظه  داخلی

۵۱۲ گیگابایت

سیستم عامل

ویندوز ۱۱ خانگی

پردازنده

AMD Ryzen 7 5800H

گرافیک

Nvidia GeForce RTX

طول عمر باتری

۴ساعت

وزن

۴۸/۲ کیلوگرم

 

۲. لپ تاپ ASUS TUF Gaming A15

لپ تاپ ASUS TUF Gaming با ۴ گیگابایت گرافیک دارای ۱۶ گیگ RAM، حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و باتری ۹۰ وات ساعت است که در کنار یکدیگر، عملکردی پایدار و طولانی مدت را تضمین می کند. سیستم عامل این لپ تاپ ویندوز ۱۱ بوده و دارای طزاحی باریک مشکی و وزن ۳/۲ کیلوگرم است. لپ تاپ TUF Gaming یکی از بهترین لپ تاپ ها با گرافیک ۴ گیگ است و برای گیمرهایی که می خواهند دستگاهی قدرتمند داشته باشند که به راحتی از عهده اجرای جدیدترین بازی ها برآید، گزینه ای ایده‌آل محسوب می شود.

از مزایای این لپ تاپ می توان به دوام بالا، ارزشمندی در برابر هزینه، ایده‌آل بودن به عنوان یک لپ تاپ گیمینگ و فناوری خنک کنندگی Self-cleaning اشاره کرد. ایرادی که در مورد این لپ تاپ وجود دارد این است که زمان پاسخگویی صفحه قفل آن، بسیار طولانی است.

 

صفحه نمایش

۶/۱۵ اینچ

مموری

۱۶ گیگ

حافظه داخلی

۵۱۲ گیگ

سیستم عامل

ویندوز ۱۱ خانگی

پردازنده

Ryzen 7 4800H

گرافیک

GeForce RTX 3050 Ti

طول عمر باتری

۸ ساعت

وزن

۳/۲ کیلوگرم

 

۳. لپ تاپ ASUS TUF Dash F15

لپ تاپ TUF Dash F15 با ۴ گیگ گرافیک یکی از لپ تاپ های مدرن است که با امکانات بسیار خوبی عرضه می شود. این لپ تاپ دارای صفحه نمایش ۶/۱۵ اینچی فول اچ دی با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و پردازنده نسل دوازدهم Intel Core i7-12650H است. این لپ تاپ همچنین مجهز به کارت گرافیک RTX 3050 برای ایجاد تجربه گیمینگ باکیفیت و مشابه با واقعیت است. مموری این لپ تاپ ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی آن از نوع SSD و ۵۱۲ گیگ است.

از مزایای این لپ تاپ می توان به صفحه نمایش ضد انعکاس، لبه های باریک صفحه نمایش و باریک بودن شاسی اشاره کرد. ایراد این لپ تاپ در متوسط بودن کیفیت نمایشگر آن است. فروشگاه لپ مال این لپ تاپ گرافیک ۴ را با قیمتی کاملا مناسب و رقابتی ارائه می دهد. برای مشاهده اطلاعات کامل و نحوه سفارش آن به صفحه خرید محصول مراجعه کنید.

 

صفحه نمایش

۶/۱۵ اینچ

مموری

۱۶ گیگ

حافظه داخلی

۵۱۲ گیگ

سیستم عامل

ندارد

پردازنده

Core i7-12650H

گرافیک

GeForce RTX 3050 Ti

طول عمر باتری

۶ ساعت

وزن

۲ کیلوگرم

 

۴. لپ تاپ گرافیک ۴ لنوو IdeaPad Gaming 3

لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 دارای پردازنده نسل دوازدهم Intel Core i7 است که گزینه ای عالی برای گیمینگ محسوب می شود. این لپ تاپ با گرافیک ۴ و صفحه نمایش ۶/۱۵ اینچ فول اچ دی IPS دارای رم ۳۲ گیگ و حافظه داخلی ۱ ترابایت SSD است که مجموعه ای بی نقص برای اجرای بازی های جدید و پیشرفته فراهم می کند. گرافیک این لپ تاپ از نوع Nvidia RTX 3050 است که تجربه گیمینگ فوق العاده ای را تضمین می کند. با نصب سیستم عامل ویندوز ۱۰ و ۱۱ می توانید لپ تاپ خود را به پلتفرمی عالی برای بازی و سایر فعالیت های تخصصی تبدیل کنید.

این لپ تاپ پورت های زیادی دارد بنابراین به راحتی می توانید آن را به دستگاه های دیگر متصل کنید. در مجموع IdeaPad 3 لپ تاپی همه چیز تمام است که می تواند به راحتی از عهده انواع وظایف برآید. از مزایای آن می توان به کارایی و قابلیت اطمینان حافظه داخلی، صفحه نمایش ضد انعکاس، قطعات داخلی با کیفیت و قدرتمند و نسل پنجم مهندسی گرما اشاره کرد. ایرادی که می توان به این لپ تاپ گرفت طول عمر متوسط باتری آن است.

می توانید این لپ تاپ گرافیک ۴ را در فروشگاه لپ مال بررسی کرده و در صورت تمایل با مراجعه به صفحه خرید محصول، آن را به صورت آنلاین سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

 

صفحه نمایش

۶/۱۵ اینچ

مموری

۳۲ گیگ

حافظه داخلی

۱ ترابایت

سیستم عامل

ندارد

پردازنده

Core i7-12650H

گرافیک

GeForce RTX 3050 Ti

طول عمر باتری

۴ ساعت

وزن

۳/۲ کیلوگرم

 

گیمینگ اقتصادی 

۵. لپ تاپ Acer Aspire 5 Gaming

دستگاهی قدرتمند با جدیدترین پردازنده نسل ۱۲ اینتل Corei7 و 8 گیگابایت رم که برای انجام بازی، ویرایش تصاویر و ویدیو و خلق تصاویر گرافیکی مناسب است. این لپ تاپ دارای حافظه داخلی 512 گیگابایت است که برای افرادی که فایل ها و بازی های خود را روی سیستم خود ذخیره می کنند، گزینه ای ایده‌ال محسوب می شود. کارت گرافیک ۴ گیگابایتی این لپ تاپ از نوع RTX 2050 است که تصاویر باکیفیت و زنده ای را فراهم می کند.

صفحه نمایش این لپ تاپ گرافیک ۴ دارای اندازه 15.6 اینچ فول اچ دی است و رنگ ها در آن زنده و واقعی به نظر می رسند. وزن سبک 1.8 کیلوگرمی این لپ تاپ آن را به گزینه ای قابل حمل و راحت برای افرادی که رفت و آمدهای زیادی دارند، تبدیل می کند. اگر لپ تاپی حرفه ای و بادوام می خواهید، Acer Aspire 5 می تواند شما را راضی نگه دارد.

مزایای این لپ تاپ شامل پوشش آلومینیومی، پشیبانی از Wi-Fi 6، طراحی زیبا و مدرن و پورت Thunderbolt 4 اشاره کرد. با مراجعه به صفحه خرید لپ تاپ ایسر مدل Aspire 5 A515-57G-77JZ-PCB می توانید اطلاعات کامل و نحوه سفارش آنلاین آن را مشاهده کنید.

 

صفحه نمایش

15.6 اینچ

مموری

8 گیگ

حافظه داخلی

512 گیگابایت

سیستم عامل

ندارد

پردازنده

Core i7-1260P

گرافیک

GeForce RTX 2050

طول عمر باتری

۳ ساعت

وزن

۸/۱ کیلوگرم

 

۶. لپ تاپ MSI Bravo 15

همیشه یکی از محصولات برند MSI در لیست بهترین ها قرار دارد و در مورد فهرست بهترین لپ تاپ با گرافیک ۴ هم محصول MSI Bravo 15 دوباره نام این برند را در بین بهترین ها جای داد. این لپ تاپ دارای صفحه نمایش ۶/۱۵ اینچی فول اچ دی IPS و رزولوشن ۱۰۸۰ و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز است. پردازنده Bravo 15 از نوع AMD Hexa Core Ryzen 5 5600H است که در کنار رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگ می تواند محصول مناسبی برای انجام فعالیت های سنگین و حرفه ای باشد.

باتری این لپ تاپ با گرافیک ۴ گیگ از نوع لیتیوم ۳ سلولی است و طول عمر آن ۴ ساعت است. از مزایای این لپ تاپ می توان به قابلیت حمل، صفحه نمایش باکیفیت، طراحی و ساخت مدرن و بدنه مقاوم اشاره کرد. ایرادی که می توان به این لپ تاپ گرفت کم بودن حافظه داخلی است که البته قابلیت ارتقای آن وجود دارد.

 

صفحه نمایش

۶/۱۵ اینچ

مموری

۸ گیگ

حافظه داخلی

۵۱۲ گیگابایت

سیستم عامل

ویندوز ۱۰ خانگی

پردازنده

Ryzen 5 5600H

گرافیک

Radeon RX5500M

طول عمر باتری

۴ ساعت

وزن

۳۵/۲ کیلوگرم

 

۷. لپ تاپ Dell G15-5511

لپ تاپ Dell سری G15 دارای صفحه نمایش ۶/۱۵ اینچی ۱۶:۹ با قابلیت ضد انعکاس و لبه های باریک و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است که نمایشگر خوبی برای بازی های ویدیویی و انجام کارهای گرافیکی محسوب می شود. پردازنده به کار رفته در این لپ تاپ از نسل یازدهم Intel Core i5-11260H با کلاک اسپید ۲.۶ گیگاهرتز و شش هسته است که به همراه گرافیک Nvidia Geforce RTX 3050 یک ماشین قدرتمند و حرفه ای برای گیمینگ و مهندسی ایجاد می کند.

رم دستگاه ۱۶ گیگابایت با قابلیت ارتقا تا ۳۲ گیگ است که امکان انجام بازی های حرفه ای و پیچیده و همچنین محاسبات کامپیوتری پرحجم را میسر می کند. طول عمر بالای این لپ تاپ آن را به گزینه ای عالی برای افرادی که ساعات طولانی دسترسی به شارژر ندارند یا در مکان ثابتی نیستند، تبدیل می کند. ایراد این لپ تاپ وزن نسبتا سنگین آن است که حمل مکرر آن را تا حدودی دشوار می کند.

 

صفحه نمایش

۶/۱۵ اینچ

مموری

۱۶ گیگ

حافظه داخلی

۵۱۲ گیگ

سیستم عامل

ویندوز ۱۱ خانگی

پردازنده

Core i5 11260H

گرافیک

GeForce RTX 3050

طول عمر باتری

۱۰ ساعت

وزن

۶۵/۲ کیلوگرم

 

۸. لپ تاپ ASUS ROG Strix G51

لپ تاپ گرافیک ۴ ایسوس ROG Strix  یک دستگاه فوق قدرتمند برای آن دسته از افرادی که نیاز به عملکرد عالی در اجرای بازی ها و انجام وظایف سنگین و استفاده با هدف لپ تاپی برای ویرایش ویدیو و تولید تصاویر گرافیکی است. این لپ تاپ دارای مشخصات سخت افزاری عالی است و با پردازنده ۸ هسته ای Ryzen 7 6800H  و رم ۱۶ گیگ از عهده اجرای تمام بازی های جدید و پیشرفته و سایر کارهای سنگین و پرحجم برخواهد آمد. حافظه داخلی این لپ تاپ از نوع SSD با ظرفیت ۱ ترابایت که فضای زیادی را برای ذخیره بازی، فیلم و سایر فایل های پرحجم فراهم می کند. استفاده از گرافیک ۴ گیگابایتی RTX 3050 در این لپ تاپ باعث شده تا قدرت کافی برای اجرای بالاترین کیفیت بازی ها و فایل های ویدیویی را داشته و گزینه ای ایده آل برای گیمرها، مهندسان، طراحان و کاربرانی که به محصول عالی و پرقدرت علاقمند هستند، باشد.

این لپ تاپ با قیمتی استثنائی در فروشگاه لپ مال موجود است که می توانید از طریق صفحه خرید آن به مشخصات کامل و نحوه سفارش آنلاین آن دست پیدا کنید.

 

صفحه نمایش

۶/۱۵ اینچ

مموری

۱۶ گیگابایت

حافظه  داخلی

۱ ترابایت

سیستم عامل

ویندوز ۱۱ خانگی

پردازنده

AMD Ryzen 7 6800H

گرافیک

GeForce RTX 3050

طول عمر باتری

۳ ساعت

وزن

۳/۲ کیلوگرم

 

در این مطلب سعی شد تا بهترین لپ تاپ گرافیک ۴ از هر برند معرفی و بررسی شوند. با انتخاب هر کدام از محصولات بالا می توانید مطمئن باشید که محصولی باکیفیت و پرقدرت را در اختیار دارید که برای انجام وظایف سنگین مانند گیمینگ و ویرایش ویدیو و طراحی های مهندسی کاملا مناسب هستند.

سوالات متداول درباره لپ تاپ های گرافیک ۴ گیگ

۱. کارت گرافیک ۴ گیگ چیست؟

۴ گیگ به ظرفیت حافظه تصویری اختصاصی در GPU که روی لپ تاپ نصب است، اشاره دارد. یعنی سیستم به ۴ گیگ VRAM برای پردازش داده های گرافیکی دسترسی دارد.


۲. مزایای لپ تاپ گرافیک ۴ چیست؟

بهبود عملکرد بازی ها، بهبود ویرایش فایل های چند رسانه ای، پشتیبانی از رزولوشن های بالا.


۳. آیا لپ تاپ با گرافیک ۴ می تواند جدیدترین بازی ها را اجرا کند؟

بله این لپ تاپ ها از عهده اجرای بیشتر بازی های جدید برخواهند آمد. البته عملکرد نهایی به فاکتورهایی مثل پردازنده و RAM هم بستگی دارد.


مشاوره خرید

اشتراک گذاری :