بررسی و معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو
  • 11 شهریور 1402

بررسی و معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو

 

شاید در زمانی که به بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو فکر می کنید، در اولین گزینه ، لپ تاپ  2 در 1 ممتازی مثل یوگا 9i نسل 7 به ذهنتان خطور کند. اما جالب است که بدانید که اغلب لپ تاپ های بازی لنوو از کیفیت بالایی برخوردارند و در سراسر جهان، از برند لنوو به عنوان یکی از برترین برند های تولید کننده لپ تاپ های گیمینگ از لحاظ « قیمت و کارآیی » یاد می شود. تا این لحظه، این شرکت با سابقه و مستقر در هنگ کنگ، توانسته است تا با در نظر گرفتن نیازهای کاربران خود، لپ تاپ ها و نوت بوک های مقرون به صرفه و بسیار با کیفیتی را تولید کند و گاهی حتی از محدوده انتظارات کاربران و کارشناسان حوزه گیمینگ نیز؛ پای خود را فرا تر بگذارد. ما در تیم کارشناسان لپمال در تلاشیم تا در این مطلب به معرفی و بررسی بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو، برای تمامی کاربران اعم از: گیمر های «مبتدی، متوسط و حرفه ای» بپردازیم و به شما در اخذ یک تصمیم آگاهانه برای خریدن بهترین لپ تاپ بازی لنوو متناسب با نیاز های خود؛ کمک کنیم.

آیا لپ تاپ های گیمینگ لنوو برای همه گیمرها مناسب هستند؟

با لپ تاپ گیمینگ لنوو، شما می توانید انتظار ترکیبی از «فناوری های پیشرفته، طراحی زیبا و عملکرد قوی» را در هر یک از لپ تاپ های این برند در اختیار داشته باشید که این مسئله، لپ تاپ های لنوو را از رقبا متمایز می کند. برای لنوو فرقی ندارد که شما یک گیمر مبتدی یا یک گیمر حرفه ای و طرفدار سر سخت گیمینگ باشید؛ چرا که این برند، با طیف وسیعی از گزینه های انتخابی که در اختیار شما قرار می دهد، به شما کمک می کند تا بهترین لپ تاپ گیمینگ متناسب با نیاز های خود را انتخاب کنید. علاوه بر این، تعهد این برند به تولید لپ تاپ های گیمینگ متنوع و با کیفیت بسیار بالا، شهرت هر چه بیشتر نام این برند در صنعت لپ تاپ های گیمینگ در سراسر دنیا را با خود به همراه داشته است.

کدام سری از لپ تاپ های لنوو برای بازی مناسب هستند؟

به طور کلی، برخی از لپ تاپ های سری Legion لنوو به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار شناخته می شوند. این سری از لپ تاپ های لنوو با در نظر گیری نیاز های تمامی گروه های کاربران، در طیف وسیعی به بازار عرضه می شوند. یکی از ویژگی های قابل توجه آخرین لپ تاپ های سری Legion، به کار گیری از کارت های گرافیکی با مجموع قدرت گرافیکی (TGP) بالا و سوئیچ های مولتی پلکسر یا همان MUX (که وظیفه انتقال مستقیم اطلاعات به صفحه نمایش و جا به جایی آسان اطلاعات میان کارت گرافیک با صفحه نمایشگر را بر عهده دارند) می باشد. به کار گیری این دو خصوصیت، به کاربران اجازه می دهند تا قابلیت «Optimus» کمپانی انویدیا را در این سری از لپ تاپ های لنوو برای بازی، غیرفعال کنند و با استفاده کامل از گرافیک اختصاصی؛ عملکرد بازی های کامپیوتری را روی لپ تاپ خود افزایش دهند. علاوه بر این، لپ تاپ های بازی Legion لنوو با پشتیبانی از فناوری G-Sync (قابلیتی که در آن مانیتور می تواند تا از نرخ به روز رسانی متنوعی پشتیبانی نماید) یا فناوری های مشابه مانند «FreeSync» قادرند تا تجربه بصری بازی های ویدیویی را برای گیمرها افزایش دهند.

با این حال، لازم به ذکر است که سری Ideapad Gaming 3 لپ تاپ های لنوو، کمی مقرون به صرفه تر می باشند؛ اما این احتمال وجود دارد که لپ تاپ های گیمینگ این سری نتوانند تا به نسبت هزینه صرف شده، سطح عملکرد مشابهی را در مقایسه با برخی از لپ تاپ های بازی برندهای رقیب؛ ارائه دهند. بنابراین، توصیه می شود که پیش از اقدام به خریداری لپ تاپ لنوو برای بازی، ابتدا نیاز های اصلی خود را مشخص کنید و با بررسی سایر گزینه ها، مطمئن شوید که آیا پس از خریداری این لپ تاپ می توانید تا بهترین عملکرد را در قبال پول خود دریافت کنید یا خیر؟

بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو در سال 2023

در این بخش به بررسی برخی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو در سال 2023 از نظر کارشناسان خواهیم پرداخت. ما در لپ مال با در نظر گیری طیف وسیع تمامی نیاز های سه گروه گیمر های «مبتدی، متوسط و حرفه ای» برترین لپ تاپ های لنوو برای گیمینگ را به 3 دسته: « لپ تاپ های مقرون به صرفه لنوو برای گیمر های مبتدی، لپ تاپ های میان رده لنوو برای گیمر های سطح متوسط و لپ تاپ های رده بالا لنوو برای گیمر های حرفه ای» تقسیم بندی کرده ایم و در دسته اول به بررسی « 3 لپ تاپ اقتصادی لنوو برای بازی»، در دسته دوم به بررسی « 2 لپ تاپ میان رده لنوو برای گیمینگ» و در دسته سوم به بررسی « 2 لپ تاپ حرفه ای لنوو برای گیمینگ» خواهیم پرداخت.

لپ تاپ های گیمینگ مقرون به صرفه لنوو

در اولین بخش از بررسی برترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو، به بررسی 3 لپ تاپ اقتصادی خواهیم پرداخت که در بین برترین لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی بازار هستند. با استناد به یک ضرب المثل فارسی «همیشه هر چه قدر پول بدهی، همان قدر آش می خوری!» لازم است که ذکر کنیم که این لپ تاپ های مقرون به صرفه طبیعتاً عملکرد خارق العاده لپ تاپ های گران قیمت و رده بالای لنوو را از خود ارائه نمی دهند. اما لازم است که توجه کنید که با توجه به قیمت این دسته از لپ تاپ ها، گیمر های مبتدی، می توانند تا عملکرد فوق العاده ای را از این سری از لپ تاپ های گیمینگ لنوو؛ تجربه کنند.

  بهترین لپ تاپ های اقتصادی گیمینگ لنوو

 

لپ تاپ LOQ 16 لنوو برای بازی

لپ تاپ لنوو LOQ 16، یک لپ تاپ گیمینگ جدید در خط تولید لنوو می باشد. این لپ تاپ با قیمتی مقرون به صرفه، نسبت به محدوده لپ تاپ های گیمینگ بسیار مبتدی لنوو مانند لپ تاپ های سری IdeaPad فعلی برتری دارد؛ اما از لحاظ کارآیی و کیفیت نسبت به لپ تاپ های سری Legion لنوو کمی پایین تر است. علی رغم مقرون به صرفه بودن، لپ تاپ لنوو LOQ 16 از چندین ویژگی سطح بالا مانند: قابلیت پشتیبانی از فناوری «G-Sync» و بهره مندی از قابلیت «Advanced Optimus» برخوردار است. علاوه بر این، این لپ تاپ از کیفیت ساخت خوبی که تا مرز صفحه کلید و تاچ پد (ترک پد) نیز گسترش یافته است؛ بهره مند می باشد.

در طراحی لپ تاپ لنوو LOQ 16 از یک صفحه نمایش با نسبت ابعاد 16:10 که فضای عمودی بیشتری را برای مرور وب و خواندن مقالات فراهم می کند؛ به کار گرفته شده است. علاوه بر این، باتری 60 وات ساعتی اصلی این لپ تاپ را تنها با 10 دلار می توان به باتری بزرگ تر 80 وات ساعتی ارتقاء داد. این ارتقاء، عمر باتری را در طی استفاده روزانه (در 6 ساعت) بیش از یک ساعت افزایش می دهد که در مجموع  این ارتقاء را می توان به عنوان یک سرمایه گذاری ارزشمند به حساب آورد.

در حالی که ممکن است که لپ تاپ های کمی قدرتمندتر مانند لپ تاپ RTX 4060 با قیمتی مشابه یا برخی از لپ تاپ های نسل قبلی مانند لپ تاپ RTX 3070 با قیمتی کمتر به فروش برسند؛ توجه داشته باشید که این لپ تاپ ها فاقد مزایایی مانند ویژگی DLSS 3.0 لپ تاپ لنوو LOQ 16 می باشند.

 

مزایا

معایب

بهره مندی از قابلیت های G-Sync و Advanced Optimus

نرخ فریم (Frame Rate) مشابه با لپ تاپ های ارزان تر

کیفیت ساخت خوب

 

زمان پاسخ گویی عالی

 

قابلیت ارتقاء دادن برخی قطعات (مانند باتری)

 

         

لپ تاپ گیمینگ لنوو IdeaPad Gaming 3 / 3i

لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 لنوو که این شرکت از آن با نام « IdeaPad Gaming 3i » نیز یاد می کند؛ از سی پی یو AMD بهره می برد. این لپ تاپ لنوو برای بازی می تواند تا از ترکیب های متنوعی از کارت های گرافیکی مانند «GTX 1650 ،1650 Ti  و RTX 3050 Ti » پشتیبانی کند. اگر می توانید کمی بیشتر هزینه کنید؛ ما به شدت توصیه می کنیم که کارت گرافیکی «RTX 3050 Ti» را برای این لپ تاپ گیمینگ لنوو، انتخاب کنید. در حالی که سایر کارت گرافیک مطرح شده نمی توانند جدید ترین و سخت ترین بازی ها را در بهترین حالت تنظیمات خود اجراء کنند؛ اما نسخه 3050 Ti می تواند بازی های نسبتاً سخت را با نرخ فریم (FPS) مناسبی، در سطح متوسط تنظیمات خود اجرا کند. صفحه نمایش این لپ تاپ لنوو برای بازی کردن دارای وضوح 1080p و نرخ تازه سازی 120 تا 165 هرتزی فوق العاده در لپ تاپ های رده ابتدایی و اقتصادی؛ می باشد. با این حال، زمان پاسخ واقعی GTG (خاکستری به خاکستری) 15 میلی ثانیه کند تر از حالت ایده آل است و این مسئله ممکن است منجر به مشاهده شبح هایی از عناصر در صفحه شود که این پدیده در لپ تاپ های اقتصادی، امری رایج محسوب می شود. با این وجود، گنجاندن قابلیت FreeSync در IdeaPad Gaming 3i، راه حلی مناسب برای کاهش پارگی تصویر در صفحه نمایش (Screen Tearing) است. از نظر تنظیمات رنگ، صفحه نمایش این لپ تاپ، تنها حدود 63% از مدل رنگی RGB و حتی درصد کمتری از مدل رنگی Adobe RGB و DCI-P3 را می تواند پوشش دهد. در حالی که این سطح از پوشش مدل های رنگی برای بازی کردن، درصد قابل قبولی به حساب می آید؛ ممکن است که این لپ تاپ نتواند برخی از عملکرد های سنگین تر در این حوزه را برآورده کند. علاوه بر این، کنتراست رنگ در این لپ تاپ مناسب است؛ اما حداکثر میزان روشنایی آن تنها به حدود 270 نیت می رسد، که ممکن که کمی پایین باشد اما برای کاربر چندان آزار دهنده نیست. وب کم، بلند گو و میکروفون لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3  برای این محدوده قیمت، در سطح متوسطی قرار دارند؛ در حالی که کیفیت صفحه کلید و ترک پد این لپ تاپ برای یک لپ تاپ با این میزان از هزینه، بسیار خوب محسوب می شود. عمر باتری در صورت استفاده غیر سنگین و بازی نکردن، به حدود 5 تا 6 ساعت می رسد که سطح مناسبی برای یک لپ تاپ در این رده به شمار می رود و در کل کیفیت ساخت لپ تاپ آیدیا پد گیمینگ لنوو کمی بالاتر از حد متوسط است. به طور کلی، اگر قادر به تهیه نسخه RTX 3050 Ti باشید، لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 یک انتخاب لپ تاپ گیمینگ مقرون به صرفه با عملکرد نسبتاً مناسب برای شما می باشد.

مزایا

معایب

ارائه عملکرد قوی در نسخه RTX 3050

زمان پاسخ گویی ضعیف

بهره مندی از قابلیت FreeSync

میزان حداکثر روشنایی پایین

صفحه کلید و ترک پد با کیفیت

پوشش دهی طیف رنگی نه چندان زیاد

نرخ تازه سازی سریع

نمایش تصاویر به صورت کسل کننده

کیفیت ساخت خوب

عمر باتری نسبتاً ضعیف

گرافیک مناسب برای یک لپ تاپ اقتصادی

 

 

لپ تاپ گیمینگ لنوو LOQ 15

لپ تاپ گیمینگ لنوو LOQ15 در اوایل سال جاری (2023) و با هدف رفع نیاز های گیمر های مبتدی به بازار عرضه شد. در ساختار بدنه این لپ تاپ، به نسبت لپ تاپ های گران قیمتی مانند سری Legion لنوو، پلاستیک بیشتری به کار رفته است وبه همین دلیل، لپ تاپ گیمینگ لنوو LOQ15 با وزن 2.400 گرمی خود کمی سنگین تر از لپ تاپ های رده بالا؛ محسوب می شود. اگر چه قطعات به کار گرفته شده در این لپ تاپ، به آن صورت قطعات جدیدی نیستند؛ اما در نهایت، کاربران از عملکرد کلی این لپ تاپ، نسبت به قیمتی که پرداخت کرده اند، بسیار راضی به نظر می رسند. در لپ تاپ لنوو LOQ15 برای گیمینگ، از پردازنده اینتل Core i5 13420H، کارت گرافیک RTX 4050 انویدیا، صفحه نمایش 15.6 اینچی با وضوح FHD، رم 8 گیگا بایتی و حافظه SSD با ظرفیت 512 گیگا بایت (که می توان آن را ارتقاء داد) استفاده شده است. اگر چه، شاید این لپ تاپ، از لحاظ کیفیت تجربه بصری، برای گیمر های حرفه ای چندان آش دهن سوزی به نظر نرسد؛ اما در حالت کلی می تواند تصاویر بازی را به صورت واقعی و زنده برای کاربران خود نمایش دهد. از نظر پورت ها، نیز می توان از چند اسلات USB-A 3.2 نسل دوم، یک نوع اسلات نسل یک و یک پورت USB-C سازگار با DisplayPort 1.4، در لپ تاپ لنوو LOQ15 برای بازی بهره برد. همچنین، در طراحی لپ تاپ LOQ15 لنوو از صفحه کلید و ترک پد مشابه با لپ تاپ های سری Legion استفاده شده است که این مسئله، یکی از نکات برتری این لپ تاپ نسبت به سایر لپ تاپ های هم رده لنوو برای بازی می باشد.

مزایا

معایب

عملکرد بسیار قوی نسبت به لپ تاپ های هم رده

وزن سنگین

صفحه کلید و تاچ پد بسیار عالی

استفاده از پلاستیک در ساختار بدنه

قابلیت ارتقاء حافظه SSD

نمایش تصاویر با کیفیت متوسط و کسل کننده

قیمت بسیار مناسب در مقایسه با کیفیت ارائه شده

 

 

لپ تاپ های میان رده لنوو برای بازی

به طور کلی، همان طور که از نام این دسته بندی پیداست؛ این سری از لپ تاپ های لنوو از لحاظ قیمت کمی گران تر از لپ تاپ های اقتصادی و کمی ارزان تر از لپ تاپ های حرفه ای برای گیمینگ هستند. این سری از لپ تاپ ها نیز به مانند نامشان، قادرند تا عملکردی متوسط رو به بالایی را برای کاربران خود به ارمغان آورند. در این قسمت قصد داریم تا به بررسی دو لپ تاپ میان رده لنوو برای گیمر های سطح متوسط بپردازیم.

 بهترین لپ تاپ گیمینگ میان رده لنوو

 

لپ تاپ لنوو Legion 5i Pro

اگر چه، لپ تاپ Legion 5i Pro لنوو از لحاظ CPU، نمایش گر 1600p و نرخ تازه سازی پایین تری نسبت به سری 7/7i برخوردار است اما به غیر از موارد ذکر شده، می توان گفت که این لپ تاپ با لپتاپ های 7/7i شباهت زیادی دارد. شما می توانید این لپ تاپ را با کارت گرافیک RTX 4070، پردازنده Core i7-13700HX اینتل، 16 گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره سازی SSD با قیمتی بسیار مناسب تهیه کنید. علاوه بر این، اگر تمایل به استفاده از این لپ تاپ برای انجام دادن امور کاری خود را نیز دارید؛ می توانید این سخت افزار ها را به CPU اینتل Core i9-13900HX، رم 64 گیگا بایتی و حافظه SSD چهار ترا بایتی ارتقاء دهید. از نظر وسعت رنگ، لپ تاپ Legion 5i Pro لنوو برای گیمینگ می تواند تا به ترتیب « 98%، 70% و 72%»  از مدل رنگی RGB، مدل رنگی Adobe RGB و DCI-P3 را پوشش دهد که این سطح از پوشش دهی برای اجراء عناصر نمایشی یک بازی، بسیار عالی و دقیق است. علاوه بر این، صفحه نمایش از «نسبت کنتراست» عالی و «حداکثر میزان روشنایی» قابل توجهی برخوردار است؛ اگرچه در حالت ایده آل، این ویژگی ها می توانست کمی بهتر از این هم باشد. وب کم، بلندگو و میکروفون لپ تاپ گیمینگ Legion 5i Pro لنوو کیفیت مناسبی را نسبت به بازه قیمتی لپ تاپ ارائه می دهند. با این حال، بلندگو ها (به مانند اغلب بلندگو های لپ تاپ های گیمینگ رقیب) نیز از «تکرار بیس» بالایی برخوردار نمی باشند. صفحه کلید غشایی و ترک پد این لپ تاپ در مقایسه با رقبا بسیار مناسب تر و بالاتر از حد متوسط هستند و به طور کلی کیفیت ساخت آن نیز مناسب است؛ اما ساختار پلاستیکی لپ تاپ با طراحی های فلزی درجه یک لپ تاپ های حرفه ای و گران تر مطابقت ندارد. علاوه بر این، در حین تایپ کردن مقداری «لرزش صفحه» و هنگام «فشار دادن روی دکمه های صفحه کلید»، کلیدها کمی خمیده می شوند؛ اما این دو مشکل، به عنوان یک عیب بسیار بزرگ در این لپ تاپ به شمار نمی آیند.

در صورت خاموش کردن قابلیت «Optimus» توسط سوئیچ MUX، عمر باتری لپ تاپ  Legion Pro 5 دارای سی پی یو AMD بسیار چشمگیر است و می توان تا حدود 8 ساعت استفاده عمومی و غیر گیمینگ را در این لپ تاپ تجربه کرد.

مزایا

معایب

عملکرد بسیار قوی نسبت به لپ تاپ های هم رده

وب کم، بلندگو و میکروفون متوسط

بهره گیری از بالاترین کارت گرافیک یعنی RTX 4070

 

قابلیت ارتقاء حافظه SSD و رم

 

صفحه نمایش 240 هرتزی +QHD

 

عمر باتری معقول

 

نمایش تصاویر بازی با کیفیت رنگی بسیار بالا

 

 

لپ تاپ Legion 5 Pro لنوو برای گیمینگ

به طور کلی، لپ تاپ Legion 5 Pro لنوو (خصوصاً نسخه RTX 3060 آن) از لحاظ سخت افزار های اصلی با لپ تاپ Legion 5 لنوو مشابه است. با این حال، لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro نسخه قدرتمندتر RTX 3070 Ti را برای بازی ارائه می دهد. این لپ تاپ گیمینگ لنوو از GPU با TGP بالا و کارت گرافیک بهتری نسبت به لپ تاپ های هم رده از برند های دیگر، برخوردار است. عملکرد بازی این لپ تاپ بسیار عالی است و همچنین به لطف عملکرد چند هسته ای CPU رایزن 7 5800H در سطح انجام دادن امور کاری نیز به خوبی عمل می کند. علاوه بر این لپ تاپ Legion 5 Pro لنوو دارای یک سوئیچ MUX است که از طریق آن می توان قابلیت «Optimus» را در نرم افزار داخلی غیرفعال کرد و عملکرد بهتری را از آن گرفت. این لپ تاپ بازی لنوو دارای صفحه نمایش 16 اینچی با نسبت تصویر 16:10 و وضوح 1600 × 2560 پیکسل (QHD برای تصاویر مرتفع) است که می تواند برای مشاهده فیلم ها و سریال ها، عملکرد بسیار خوبی را از خود ارائه دهد.

از نظر مزایای بازی، لپ تاپ Legion 5 Pro لنوو دارای زمان پاسخگویی عالی است و زمانی که Overdrive فعال است، زمان خاکستری به خاکستری آن به 4.5 میلی ثانیه می رسد. این مسئله به این معناست که  با نرخ تازه سازی 165 هرتزی شما هیچ شبحی از تصاویر را نمی بینید. رنگ ها و کنتراست این لپ تاپ بسیار خوب است و حداکثر میزان روشنایی آن در حدود 512 نیت است که مناسب استفاده در محیط های روشن تر می باشد. علاوه بر این، با غیرفعال کردن قابلیت Optimus و کاهش نرخ تازه سازی نمایشگر به 60 هرتز، می توانید تا در طول کارهای سبک تر مانند مرور وب و نوشتن، به عمر باتری بیش از 7 ساعت؛ دست پیدا کنید.

مزایا

معایب

عملکرد بسیار قوی نسبت به لپ تاپ های هم رده

وزن آن کمی سنگین است

کارت گرافیکی خوب

 

نمایش تصاویر بازی با کیفیت رنگی بسیار بالا

 

سی پی یو AMD قوی (نسبت به قیمت)

 

عمر باتری معقول بسیار مناسب

 

 

لپ تاپ حرفه ای لنوو برای گیمینگ

همان طور که از نام این دسته بندی پیداست؛ لپ تاپ های متعلق به این دسته، بهترین عملکرد بازی را برای گیمر های حرفه ای ارائه می دهند و طبیعتاً قیمت بالا تری نسبت به لپ تاپ های سری «اقتصادی» و «میان رده» دارند. در این قسمت قصد داریم تا به بررسی دو لپ تاپ از بهترین لپ تاپ های لنوو برای گیمر های فوق العاده حرفه ای بپردازیم.

 بهترین لپ تاپ های گیمینگ حرفه ای لنوو

 

لپ تاپ Legion Slim 7i لنوو

لپ تاپ Legion Slim 7i لنوو به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های لنوو برای گیمینگ و گیمر های حرفه ای محسوب می شود. این لپ تاپ با طراحی باریک (ضخامت 0.69 اینچی) و سبک خود، شاید به لپ تاپ های معمولی اشتباه گرفته شود؛ اما عملکرد خارق العاده ای را از خود به نمایش می گذارد. این لپ تاپ دارای «1 پردازنده Core i9-13900H اینتل، کارت گرافیک  GeForce RTX 4070 انویدیا و 1 هارد SSD یک ترا بایتی برای ذخیره سازی» است و در دو رنگ «سفید و سیلور» در دسترس کاربران قرار دارد. صفحه نمایش لپ تاپ Legion Slim 7i لنوو در ابعاد 16 اینچ است و به لطف نرخ تازه سازی 240 هرتزی، زمان پاسخ دهی 3 میلی ثانیه ای و قابلیت هایی مانند «G-SYNC» و « AMD FreeSync» قادر است تا تجربه بصری خیره کننده ای را برای گیمر های حرفه ای فراهم کند. از نظر اتصال،  لپ تاپ Legion Slim 7i لنوو دارای  دو اسلات USB-C، دو پورت USB-A، یک جک میکروفون ترکیبی صدا، کارت خوان SD و پورت HDMI 2.1 برای اتصال به نمایشگرهای بزرگتر می باشد. همچنین، این لپ تاپ از بلوتوث 5.2 و بلندگوهای هارمن دو واتی آن که برای دالبی اتموس بهینه شده اند؛ نیز بهره می برد.

مزایا

معایب

باریک و سبک وزن

در زمان اجراء بازی کمی داغ می شود

نمایشگر بسیار با کیفیت

تاچ پد آن کمی کوچک است

عمری باتری بسیار مناسب

 

 

لپ تاپ ThinkPad P1 Gen 4 لنوو برای بازی حرفه ای

لپ تاپ لنوو ThinkPad P1 Gen 4 یک لپ تاپ همه کاره با قابلیت های گیمینگ شگفت انگیز است. این لپ تاپ می تواند رندر ویدیویی با وضوح بالا و انیمیشن های پیچیده را مدیریت کند و برای بازی های با درجه سختی «بالا» بسیار مناسب است. لپ تاپ لنوو ThinkPad P1 نسل 4 به «پردازنده Core i9 11950H  اینتل، تراشه گرافیکی RTX A5000  انویدیا، رم 16 گیگابایتی، حافظه SSD دو ترابایتی» مجهز است و صفحه نمایش 16 اینچی WQUXGA آن تصاویر را با رزولوشن 2400 × 3840 پیکسل، رنگ های زنده و بدون پارگی؛ نمایش می دهد. کیفیت ساخت این لپ تاپ بسیار عالی است و دارای روکشی با بافت فیبر کربنی می باشد. این دستگاه با وزن سبک (در حدود 1860 گرم) در برابر «شوک، گرد و غبار و لرزش» مقاوم است و مطابق با استاندارد MIL-STD-810H طراحی شده است و تطبیق پذیری بالایی را برای بازی های ویدیویی از خود نشان می دهد.

مزایا

معایب

وزن سبک

100% روی بازی متمرکز نیست

نمایشگر خیره کننده

انرژی خام باتری را کمی هدر می دهد

کیفیت ساخت فوق العاده

گران قیمت

 

چند سوال رایج درباره بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو

1- کدام یک از لپ تاپ های گیمینگ لنوو برای بازی های حرفه ای مناسب هستند؟

به طور کلی، لپ تاپ های سری Legion Pro برای گیمر های حرفه ای مناسب می باشند؛ اما ضروری است که پیش از خرید، نیاز های اساسی خود را از یک لپ تاپ گیمینگ مشخص کنید.


2- چگونه بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو را متناسب با نیاز های خود بخریم؟

در هنگام خریداری لپ تاپ های مخصوص بازی، لازم است تا به 4 پارامتر «قیمت، قدرت عملکرد، سبک طراحی و قابلیت اتصال» توجه داشته باشید.


مشاوره لپ مال

 

اشتراک گذاری :