۲۰ نکته که هنگام بازی کردن با لپ تاپ گیمینگ باید بدانید
  • 02 مرداد 1402

۲۰ نکته که هنگام بازی کردن با لپ تاپ گیمینگ باید بدانید

لپ تاپ های گیمینگ برای فراهم کردن قدرت لازم جهت اجرای بازی های حرفه ای و جدید با گرافیک باکیفیت و سرعت پردازش بالا، طراحی شده است. این لپ تاپ ها معمولا داری پردازنده خیلی قوی، کارت گرافیک جدید و پیشرفته و مقدار زیادی RAM هستند تا تجربه بازی روان و بی نقصی را فراهم کنند. این لپ تاپ ها صفحه نمایش هایی با رزولوشن بالا دارند و تصاویر را شفاف و زنده نمایش می‌ دهند. علاوه بر این، نرخ نوسازی صفحه در لپ تاپ مخصوص بازی بسیار بالاتر از لپ تاپ های معمولی است بنابراین می توانید تصاویر را بدون هیچگونه مشکلی، با بالاترین کیفیت مشاهده کنید. از آنجایی که بازی کردن باعث می شود فشار زیادی به قطعات وارد شده و گرمای زیادی تولید شود، سیستم خنک کننده در لپ تاپ های گیمینگ با دقت و کارایی بیشتری طراحی می شود تا از افزایش گرما جلوگیری کرده و به دوام آن کمک کند.

تمام این موارد از سوی سازنده لپ تاپ گیمینگ رعایت می شود اما اگر می خواهید باعث افزایش طول عمر لپ تاپ خود شوید و کیفیت آن در طول سال ها همچنان مثل روز اول باشد، لازم است که نکاتی را در قبل، حین و بعد بازی رعایت کنید. این موارد در ادامه آورده شده اند.

۱. اتصال مستقیم به برق در حین بازی

اصلی ترین پاسخی که می توان به این سوال داد که «چگونه عملکرد لپ تاپ را برای بازی افزایش دهیم؟»، وصل کردن آن به برق است. بعضی از لپ تاپ ها اگر شارژر در حین بازی به برق وصل نباشد، عملکرد را کاهش می دهند یا از فعال کردن گرافیک مجزا جلوگیری می کنند. بنابراین حتما مطمئن شوید که شارژر به برق متصل است.

تفاوت عملکرد لپ تاپ گیمینگ در حین بازی با استفاده از قدرت باتری و برق مستقیم بسیار زیاد است. استفاده از برق مستقیم باعث می شود فن ها با ماکزیمم سرعت کار کنند و سخت افزار لپ تاپ شما به بالاترین حد کارایی خود برسد در نتیجه بهترین فریم ریت را داشته و بازی بدون لگ انجام خواهد شد.

۲. قرار دادن لپ تاپ روی سطح مناسب

پس از یک روز طولانی، احتمالا برای استراحت می خواهید بازی مورد علاقه RPG یا MMO خود را در حالی که روی مبل یا تخت لم داده اید، انجام دهید. هرچند با این کار راحتی شما دوچندان می شود اما بازی کردن در حالی که لپ تاپ روی یک سطح نرم مانند تخت یا مبل قرار دارد باعث آسیب به دستگاه شما خواهد شد. در چنین حالتی منفذها و هواکش‌های لپ تاپ مسدود شده و باعث افزایش گرما در داخل فضای دستگاه می شود چون گرمای تولید شده توسط قطعات هیچ راهی برای خروج ندارد.

این شرایط روی عملکرد خروجی لپ تاپ اثر گذاشته و از همه مهم‌تر، بازی روی سطح ناصاف و نرم باعث کاهش سلامت دستگاه در طولانی مدت خواهد شد. بنابراین همیشه باید روی یک سطح سفت مانند میز، بازی کنید.

۳. انجام تنظیمات Power لپ تاپ

لپ تاپ های کمی هستند که می توانند بدون مدیریت کارآمد پاور، عملکرد خوبی داشته باشند. در مورد لپ تاپ ها، دستگاه به گونه ای طراحی شده تا بتوانید مدت زمانی را دور از منبع برق ثابت قرار بگیرید بنابراین مدیریت برق در لپ تاپ گیمینگ اهمیت بیشتری دارد.

برای چک کردن تنظیمات Power، مراحل زیر را طی کنید:

·       روی Start کلیک کرده و وارد Setting شود یا کلیدهای میانبر WIN+I.

·       به آدرس System> Power and Sleep> Additional power setting بروید.

·       گزینه High performance را انتخاب کنید.

·       روی Change plan setting> Change advanced power setting کلیک کنید.

·       مطمئن شوید که تنظیمات پاور روی سطح بهینه باشد.

توجه داشته باشید که در بعضی از لپ تاپ های گیمینگ، تنظیمات باتری به صورت خودکار انجام می شود. سیستم شما هرچه که باشد، هرگز نباید تنظیماتی کمتر از حالت Optimum یا بهینه داشته باشد آن هم وقتی که می خواهید بهترین عملکرد را در حین بازی به دست آورید.

۴. افزایش سرعت فن برای جلوگیری از تجمع گرما

گرما یکی از مشکلات مهم است که سال‌ هاست گیمرهایی که با لپ تاپ بازی می کنند را به دردسر انداخته است. گرچه لپ تاپ های جدید مجهز به چندین فن، گرماگیر و سایر فناوری های خنک کنندگی هستند اما وقتی این امکانات به درستی تنظیم نشده باشند، سیستم شما می تواند همچنان دماهای بالایی را تجربه کرده و بر عملکرد دستگاه تاثیر منفی بگذارد.

یکی از ترفندهای ساده و در عین حال کاربردی برای رسیدن به دمای کم تا متوسط در حین بازی این است که فن ها در بالاترین سرعت خود کار کنند یا حالت turbo boost فعال شود. با این کار مطمئن می شوید که فن های لپ تاپ شما در بالاترین سرعت چرخش در دقیقه قرار دارند و به صورت فعال دمای دستگاه را پایین نگه می دارند.


همچنین می توانید راه های جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ را مطالعه کنید.


۵. بستن اپلیکیشن ها در پس زمینه برای افزایش FPS لپ تاپ

در تهیه این مطلب ما فرض را بر این گذاشتیم که خواننده محترم از ویندوز ۱۰ یا ۱۱ استفاده می کند. بنابراین در صورتی که از نسخه های قدیمی تر استفاده می کنید، می توانید قبل از بازی به صورت دستی تنظیمات را انجام دهید و مطمئن شوید که همه اپلیکیشن ها بسته شده باشند.

وقتی این کار را کردید به System Tray نگاه کنید. این بخش از نوار وظیفه ویندوز اپلیکیشن هایی را نشان می دهد که در پس زمینه در حال اجرا هستند. روی هر کدام از اپلیکیشن ها راست کلیک کرده و آن را ببندید مگر اینکه آن اپلیکیشن را برای بهتر شدن تجربه بازی خود نیاز داشته باشید. مثلا اپلیکیشن مدیریت کارت گرافیک باید باز باشد.

 

چک کردن سرعت اینترنت 

۶. چک کردن سرعت اینترنت در زمان بازی های آنلاین

عملکرد لپ تاپ گیمینگ شما عمدتا به سخت افزار، درایوها و نحوه تنظیمات و کانفیگ آن بستگی دارد. اما اگر به بازی های آنلاین علاقمند هستید، سرعت اینترنت شما هم عامل مهم دیگری است که باید در نظر بگیرید. در زمان انجام بازی های آنلاین، لگ یکی از مشکلات رایج است که یا به دلیل وصل نبودن اینترنت و یا به دلیل سرعت کند بین لپ تاپ و مودم ایجاد می شود. در بیشتر موارد، کارت شبکه لپ تاپ شما به دلیل آپدیت ویندوز یا هر آپدیت دیگری که سیستم عامل شما دانلود کرده، دارای جدیدترین درایورها است.

اگر پس از آپدیت، هیچ تغییری ایجاد نشد، از ارتباط مستقیم با کابل LAN به مودم استفاده کنید. همچنین باید خرید یک مودم عالی برای گیمینگ را هم در نظر بگیرید. این مودم ها باعث می شوند شبکه، داده های گیمینگ را بر سایر ترافیک شبکه اولویت بدهند. بنابراین بهترین عملکرد در حین بازی های آنلاین به دست خواهد آمد حتی اگر سایر کاربران شبکه در حال استفاده از آن باشند.

اگر از لپ تاپ گیمینگ استفاده می کنید و سیستم شما دستگاه Killer Network دارد، می توانید با نصب Intel Killer Control Center، بازی آنلاین خود را بهینه کنید.

۷. انتخاب بهترین تنظیمات پاور برای کارت گرافیک

بر خلاف تنظیمات موجود در کامپیوترهای دسکتاپی، لپ تاپ ها Power Mode های کمی برای گرافیک های مجزا دارند. این پاور مودها بر عملکرد کارت گرافیک و مصرف برق دستگاه شما تاثیر می گذارند. وقتی تنظیمات پاور کارت گرافیک به درستی انجام نشده باشد می تواند بر خروجی FPS تاثیر منفی گذاشته و کیفیت تجربه گیمینگ شما را کاهش دهد. گرچه پاور مودهای موجود در لپ تاپ ها از مدلی تا مدل دیگر متفاوت است اما همه آنها دارای دو مود اصلی Power Saving Mode و Standard Mode هستند.

در هنگام بازی یا انجام هر کاری که نیاز به بالاترین حد عملکرد سیستم دارد، حتما پاور مود کارت گرافیک را در بالاترین حد ممکن در لپ تاپ خود قرار دهید. همچنین در زمان تماشای یوتیوب یا وب گردی، برای طولانی تر شدن طول عمر باتری، حالت را روی Power Saving قرار دهید.

۸. تغییر تنظیمات Nvidia برای رسیدن به بالاترین حد عملکرد

اگر لپ تاپ شما دارای کارت گرافیک Nvidia است باید تنظیمات مدیریت پاور آن را در کنترل پنل Nvidia تغییر دهید چون ممکن است به صورت پیش فرض روی power saving تنظیم شده باشد. کنترل پنل Nvidia را باز کرده و تنظیمات را به Prefer maximum performance تغییر دهید تا خروجی FPS کارت گرافیک به بهترین حالت خود برسد.

دقت داشته باشید که اگر در حین بازی از باتری استفاده می کنید که اصلا توصیه نمی‌شود، حتما تنظیمات را به power saving تغییر دهید. در غیر این صورت هیچ دلیلی ندارد که وقتی شارژر به برق مستقیم وصل است، در حالت power saving بازی کنید.

۹. تغییر تنظیمات درایور کارت گرافیک

اگر هر راهی را امتحان کرده اید و همچنان می خواهید بدانید چطور سرعت لپ تاپ گیمینگ خود را بالا ببرید، شاید بهتر باشد نگاهی به تنظیمات درایور کارت گرافیک بی اندازید مخصوصا در زمانی که می خواهید یک بازی خاص را اجرا کنید.

در بخش تنظیمات درایور کارت گرافیک، تنظیمات کاملی برای جزئیات ساختار و سایه ها وجود دارد که ظاهر بازی شما را تعیین می کند. حافظه کارت گرافیک لپ تاپ شما گزینه های موجود را محدود می کند بنابراین کانفیگی را انتخاب کنید که عملکرد را بر ظاهر ترجیح دهد. تصاویر با رزولوشن بالا مقدار RAM بیشتری مصرف کرده و بر فریم ریت تاثیر می‌ گذارند. همچنین می توانید برای هر بازی، یک تنظیم اختصاصی برای ساختار و سایه انتخاب کنید.

۱۰. خاموش کردن Vsync در بازی ها

ویژگی Vsync یک قابلیت مفید است که می تواند پارگی تصویر را کاهش داده و رفع کند. البته اگر دچار این مشکل نیستید، روشن نگه داشتن Vsync می تواند تا حد خیلی زیادی جلوی رسیدن به ماکزیمم فریم ریت را در حین بازی بگیرد.

کاربرد اصلی Vsync قفل کردن فریم ریت بازی برای تطبیق آن با نرخ نوسازی صفحه نمایش است. اگر نمایشگر لپ تاپ شما ۶۰ هرتز باشد، با روشن بودن Vsync، در حین بازی هرگز از ۶۰ هرتز عبور نخواهید کرد حتی اگر سخت افزار لپ تاپ شما می تواند تا فریم ریت ۱۰۰ را پشتیبانی کند.

روشن بودن Vsync باعث ایجاد لگ در بازی می شود و اگر در یک بازی رقابتی باشید، می تواند آسیب زیادی به کیفیت بازی شما بزند. بنابراین همیشه Vsync را خاموش کنید مگر این که واقعا به آن نیاز داشته باشید.

۱۱. تمیز نگه داشتن لپ تاپ

می خواهید بدانید چطور عملکرد لپ تاپ گیمینگ خود را بالا ببرید اما با هیچ مهارت فنی آشنایی ندارید؟ کافی است بدانید چگونه لپ تاپ خود را تمیز کنید.

وقتی به نگهداری فیزیکی لپ تاپ خود اهمیت می دهید، از بهبود عملکرد آن لذت خواهید برد. گرد و غبار و خاک دشمن عملکرد لپ تاپ هستند چون جریان هوا را کاهش داده و باعث تجمع گرما در سیستم می شوند. وقتی گرما در شاسی جمع شود، پردازنده، کارت گرافیک و بیشتر قطعات لپ تاپ، کند می شوند و دیگر نمی توان چنین لپ تاپی را لپ تاپ مخصوص بازی دانست.

بهترین روش برای جلوگیری از این شرایط، پاک کردن غبار و گرد و خاک از دستگاه است. البته این کار آسان نیست چون لپ تاپ کاملا مهر و موم شده و باز کردن آن کار راحتی نیست. بنابراین باید از تکنیک های حرفه ای و تخصصی استفاده کنید.

فراموش نکنید که فقط خروجی های هوا نیاز به تمیز کردن ندارند. بلکه اگر به طور مرتب از صفحه کلید استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که هیچ ذرات غبار، غذا یا سایر مواد در لا به لای آن وجود نداشته باشد چون باعث گیر کردن کلیدها می شوند.

۱۲. روشن کردن حالت Game Mode ویندوز

می توان گفت که همه می توانند از این نکته استفاده کنند. ویندوز ۱۰ و نسخه های بالاتر مجهز به اپلیکیشن Xbox هستند که شامل ویژگی های مانند اسکرین رکورد، استریمینگ و Game mode است. بهینه کردن لپ تاپ برای بازی می تواند به راحتی فعال کردن Game Bar و Game mode باشد. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

·       به آدرس Start> Setting یا WIN+I بروید.

·       روی Gaming> Xbox Game Bar کلیک کنید.

·       وضعیت را به On IMAGE تغییر دهید.

·       حالت Game Mode را در ستون سمت چپ انتخاب کنید.

·       آن را در حالت On قرار دهید.

·       گزینه Close را بزنید.

حالا می توانید با فشار دادن دکمه های میانبر WIN + G پانل Xbox را باز کنید. اگر باز شد، گزینه Yes, this is a game را تیک بزنید. وقتی حالت Game Mode فعال باشد، ویندوز بازی ها را با تنظیمات بهینه برای گیمینگ اجرا خواهد کرد و وظایفی که در پس زمینه در حال اجرا هستند را بسته یا معلق می کند.

  مدیریت آپدیت های خودکار

 

۱۳. مدیریت آپدیت های خودکار

می خواهید بدانید چطور همیشه لپ تاپ گیمینگ شما سریع تر کار کند؟ پس آپدیت خودکار آن را مدیریت کنید. این آپدیت ها می توانند دردسر بزرگی باشند. برای مثال، آپدیت ویندوز می تواند آپدیت ها را در پس زمینه دانلود کند بدون این که به شما یادآوری کند که آپدیت ها نیاز به نصب دارند. وقتی آپدیت ها نصب نشوند می توانند بر عملکرد لپ تاپ تاثیر منفی بگذارند. متاسفانه هیچ راهی وجود ندارد که شما بتوانید برای همیشه آپدیت های ویندوز را غیرفعال کنید اما گزینه های زیر وجود دارد:

1.       کامپیوتر خود را در حالت آفلاین نگه دارید.

2.     هر زمان پیغام آپدیت را دریافت کردید هرچه زودتر آن را نصب کنید (البته نه در زمانی که مشغول بازی هستید).

3.    از آپدیت May 2019 (نسخه ۱۹۰۳) به بعد می توانید آپدیت ها را به مدت ۳۵ روز، مسدود کنید.

اگر از لپ تاپ بازی استفاده می کنید، احتمال این که شما بتوانید به طور کامل ارتباط خود را با اینترنت قطع کنید خیلی کم است بنابراین نصب این آپدیت ها در اولین زمان ممکن، می تواند بهترین کار باشد.

۱۴. آپدیت کردن Steam برای اجرای بهتر بازی

هنوز هم برای بازی کردن با لپ تاپ خود مشکل دارید؟ هنوز هم به دنبال روشی برای بهبود اجرای بازی ها هستید؟ پس باید Steam را آپدیت کنید. سیستم هایی مانند Steam باعث می شوند آپدیت ها مسدود شوند. همچنین در این شرایط امکان این وجود دارد که بازی دوم در پس زمینه در حال دانلود آپدیت ها باشد و شما مشغول انجام بازی دیگری باشید. برای اجتناب از این شرایط باید مراحل زیر را انجام دهید:

·       Steam را باز کنید.

·       به آدرس Steam> Setting بروید.

·       در تب Downloads، تیک گزینه Allow downloads during gameplay را بردارید.

·       روی OK کلیک کنید.

همچنین می توانید قوانین آپدیت را برای هر بازی جداگانه انجام دهید:

·       در کتابخانه Steam خود روی بازی مورد نظر راست کلیک کنید.

·       گزینه Properties> Update را انتخاب کنید.

·       گزینه مورد نظر خود را برای Automatic update و Background download انتخاب کنید.

·       برای آپدیت های خودکار می توانید بین گزینه های Always keep this game updated یا Only update this game when I launch it و High Priority یک کدام را انتخاب کنید.

·       برای دانلود آپدیت در پس زمینه هم می توانید یکی از گزینه های Pause background downloads while I’m playing یا Always allow background downloads یا Never allow background downloads را انتخاب کنید.

۱۵. آپدیت درایورها برای بهینه کردن لپ تاپ

اگر نمی دانید چطور لپ تاپ گیمینگ خود را برای بازی بهینه کنید، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید، آپدیت کردن درایورها است. خوشبختانه این کار معمولا روش خیلی آسانی دارد و به صورت خودکار در آپدیت های استاندارد سیستم عامل انجام می شود. اما اگر درایورهای سخت افزار لپ تاپ شما به صورت خودکار آپدیت نمی شوند، باید به صورت دستی گرافیک، صدا و کنترلر را به روز رسانی کنید.

۱۶. آپدیت کردن DirectX

DirectX مجموعه ای از ابزارهای نرم افزاری است که به نمایش تصاویر گرافیکی موجود در بازی های ویدیویی کمک می کند. در واقع نسخه های مختلفی از DirectX طی سال ها منتشر شده است که به بازی ها این امکان را می دهد که از قدرت جدیدترین سخت افزارها استفاده کنند.

DirectX 12 Ultimate در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و آخرین نسخه از این پکیج است و در لپ تاپ هایی با سیستم عامل ویندوز، از قبل نصب شده است. این نرم افزار یک کتابخانه مشترک برای ویندوز و سیستم های Xbox Serirs X/S دارد. برای چک کردن نسخه DirectX خود مراحل زیر را اجرا کنید:

·       دکمه های WIN + R را فشار دهید تا دیالوگ Run باز شود.

·       فرمان dxdiag را وارد کنید.

·       منتظر شوید تا DirectX Diagnostic Tool (DXDiag) بارگزاری شود.

·       در تب System در پایین لیست به دنبال نسخه DirectX بگردید.

برای آپدیت DirectX طبق مراحل زیر پیش بروید:

·       به آدرس Start> Setting بروید (یا WIN + I).

·       روی Update & Security> Windows Update کلیک کنید.

·       روی Check for Updates کلیک کنید.

همانطور که درایورهای کارت گرافیک خود را به روز رسانی می کنید، مطمئن شوید که درایور صدا هم برای گیمینگ مناسب باشد. در DXDiag می توانید وضعیت درایور صدا را در تب Sound چک کنید.

۱۷. تنظیم Process Affinity برای استفاده از تمام هسته های پردازنده

گاهی به دلیل وجود باگ، بازی های ویدیویی یا اپلیکیشن ها نمی توانند از تمام هسته های پردازنده لپ تاپ شما استفاده کنند. بنابراین حتی با وجود پردازنده هشت هسته ای و شانزده threads، همچنان عملکردی در حد دو هسته را در بازی ها یا اپلیکیشن های سنگین دریافت خواهید. یک راه آسان برای حل این مشکل وجود دارد.

اول از همه، آن بازی که فکر می کنید تحت تاثیر این مشکل قرار دارد را اجرا کنید سپس Task Manager ویندوز را باز کنید. در پنجره تسک منیجر، بازی خود را پیدا کرده و روی آن راست کلیک کنید و گزینه Go to details> Set Affinity> Select all thr cores available را انتخاب کنید. این باعث می شود بازی مورد نظر یا اپلیکیشن های سنگین شما از تمام هسته های پردازنده استفاده کنند.

 

استفاده از کول پد 

۱۸. استفاده از کول پد

کول پدهای لپ تاپ احتمالا بهترین لوازم جانبی هستند که به عنوان یک گیمر باید خریداری کنید. این پدها ارزان بوده و کار خنک کردن لپ تاپ را در حین بازی به بهترین شکل انجام می دهند. علاوه بر این، اضافه کردن فن، فاصله دادن بین لپ تاپ و سطح و سطح مشبک هم بیش از آنچه که فکر کنید به عبور هوا و کاهش گرما کمک می کنند. اگر دمای لپ تاپ بازی شما در حین گیمینگ یا انجام تسک های سنگین و حجیم، خیلی داغ می شود حتما لازم است از کول پد استفاده کنید.

۱۹. اورکلاک کردن کارت گرافیک

گرچه امکان اورکلاک کردن برای افراد مبتدی می تواند ریسکی باشد اما این قابلیت می تواند عملکرد کارت گرافیک را به بالاترین حد ممکن برساند. ابزار اورکلاک برای کارت گرافیک های AMD و Nvidia موجود است بنابراین خیلی مشکلی برای این کار ندارید.

مشکل اصلی مربوط به مصرف برق و گرما است. اورکلاک کردن از برق بیشتری استفاده می کند بنابراین باید تنظیمات برق لپ تاپ خود را به درستی انتخاب کنید. همچنین اورکلاک باعث بالا رفتن دمای کارت گرافیک هم می شود.

معمولا لپ تاپ با استفاده از سیستم های خنک کننده خود از عهده این مشکل برخواهد آمد. کاری که باید انجام دهید این است که به طور منظم گرماگیرها و فن ها را تمیز کنید. در غیر این صورت، وقتی سیستم خیلی داغ شود، برای جلوگیری از آسیب، به صورت خودکار خاموش خواهد شد.

۲۰. ارتقای لپ تاپ

نصب سخت افزارهای جدید روشی کلیدی برای افزایش سرعت لپ تاپ گیمینگ است. اما کدام قطعات را می توان آپگرید کرد؟ لپ تاپ ها به غیر قابل ارتقا بودن مشهور هستند. با این وجود دو قطعه وجود دارد که در بسیاری از لپ تاپ های گیمینگ می توانید ارتقا دهید:

·       RAM: افزایش میزان حافظه و سرعت می تواند تاثیر چشمگیری داشته باشد.

·       حافظه داخلی: ارتقا هارد لپ تاپ به هارد SSD پرسرعت SATA یا NVMe عملکرد بازی را تا حد چشمگیری افزایش می دهد.

اگر یک راه ارزانتر برای ارتقای لپ تاپ بازی خود می خواهید، چرا تجربه بازی خود را با استفاده کردن از یک صفحه کلید اکسترنال و ماوس که برای گیمینگ طراحی شده اند، بهبود نمی دهید؟ همچنین اگر صفحه نمایش لپ تاپ شما کوچک است می توانید چند صفحه نمایش را به لپ تاپ خود وصل کنید تا بهترین تجربه بازی را به دست آوردید.


اگر قصد آپگرید لپ تاپ خود را دارید حتماً نکات مهم ارتقا لپ تاپ را مطالعه کنید.


چند سوال رایج درباره بهبود عملکرد لپ تاپ های گیمینگ

۱. آیا امکان ارتقای کارت گرافیک لپ تاپ گیمینگ وجود دارد؟

متاسفانه بیشتر لپ تاپ های گیمینگ امکان ارتقای کارت گرافیک را ندارند. اما بعضی از لپ تاپ هایی که گرافیک پیشرفته در حد کامپیوترهای دسکتاپی دارند، امکان ارتقای این سخت افزار را فراهم کرده اند.


۲. آیا کارت گرافیک اکسترنال می تواند به بهبود عملکرد لپ تاپ بازی کمک کند؟

بله، اگر لپ تاپ شما پورت Thunderbolt 3 و بالاتر را داشته باشد می توانید از کارت گرافیک اکسترنال استفاده کنید.


۳. آیا استفاده از نرم افزار بهینه سازی عملکرد گیمینگ مفید است؟

نسبت به نرم افزارهای بهینه سازی عملکرد محتاط تر عمل کنید چون گاهی به جای سود، زیان هم دارند. به جای این کار، از روش هایی که در این مطلب گفته شده است، استفاده کنید.


مشاوره خرید لپ تاپ