چگونه از لپ مال خرید رسمی لپ تاپ داشته باشیم؟
  • 06 مهر 1401

چگونه از لپ مال خرید رسمی لپ تاپ داشته باشیم؟

لپ مال فروشگاهی تخصصی برای فروش لپ تاپ، قطعات کامپیوتری و لوازم جانبی می باشد که به عموم کاربران و فروشندگان به صورت رسمی و قانونی لپ تاپ ارائه می کند. در این نوشتار می خواهیم بگوییم چگونه از لپ مال خرید رسمی لپ تاپ داشته باشیم؟ و نحوه کار این موسسه در مراحل خرید رسمی را به صورت جامع توصیف کنیم.

در یک توصیف کوتاه می توان گفت که صدور فاکتور رسمی به دلیل جلوگیری از تخلفات و جرائم مالیاتی می باشد و هر فاکتور باید مشخصات ذکر شده در قوانین اداره امور مالیات داشته باشد، تا به درستی تصدیق کننده خرید و فروش شما باشد و اداره امور مالیات جمهوری اسلامی ایران نیز آن را تایید کند. برای مطالعه بیشتر ویژگی های یک فاکتور رسمی مورد تایید اداره امور مالیات بهتر است مقاله " همه چیز درباره خرید رسمی لپ تاپ " را مطالعه کنید.

مراحل خرید رسمی لپ تاپ از سایت لپ مال

1- لپ تاپ خود را انتخاب کنید.

در اولین قدم برای خرید رسمی لپ تاپ به صفحه محصولات لپ تاپ در سایت لپ مال بروید و سپس لپتاپ مورد نظر خود را پیدا کنید. کافی است با خود فکر کنید که نوتبوک مناسب برای چه کاری می خواهید و یا می خواهید که مناسب کدام کاربردها را داشته باشید.

ویژگی های هر نوتبوک مانند پردازنده، رم، حافظه داخلی، کارت گرافیک، صفحه نمایش و کیفیت تصویر، جنس بدنه و طراحی در ساختار، برای هر فرد تعیین کننده این می باشد که کارایی و قدرت لپتاپ در مباحث متفاوت چه مقدار می باشد. اگر می خواهید راهنمایی های بیشتری دریافت کنید، پیشنهاد می کنیم مقاله " راهنمای جامع خرید لپ تاپ مناسب " را مطالعه کنید.

خرید سازمانی لپ تاپ

2- ارتباط با لپ مال و صدور پیش فاکتور

پس از اینکه محصول مورد نظر خود را انتخاب کردید، باید برای دریافت فاکتور رسمی خرید لپ تاپ اقدام کنید و با واحد فروش سازمانی لپ مال با شماره تماس 02188803514 تماس برقرار کنید و یا به واتساپ شماره 09199234689 برای هماهنگی پیام دهید.

سپس بعد از درخواست کالا برای خرید رسمی اطلاعاتی از قبیل نام حقوقی موسسه، کد اقتصادی و شماره ثبت، آدرس دقیق، کد پستی و شماره تماس موسسه را باید ارسال کنید و پس از دریافت پیش فاکتور خرید رسمی لپ تاپ، آن را بررسی و تایید کنید و در صورت نیاز برای ایجاد تغییرات با واحد فروش هماهنگ کنید.

در زمان بررسی پیش فاکتور نکاتی مهم وجود دارد که باید به آنها دقت کنید و درستی آن ها را کنترل کنید. اطلاعاتی همچون:

اعتبار فاکتور تا چه زمانی می باشد؟

به دلیل نوسانات بازار کالایی که انتخاب می کنید، ممکن است کاهش یا افزایش قیمت داشته باشد و اگر از زمان اعتبار بگذرد قیمت کالا احتمال تغییر دارد. در این صورت باید پیش فاکتور دیگری با قیمت جدید صادر شود. بنابراین حتما دقت کنید که مدت اعتبار آن تمام نشود. برای خرید رسمی لپ تاپ مدت اعتبار پیش فاکتور تا آخرین ساعات کاری همان روز می باشد.

نام، مقدار و قیمت کالا را بررسی کنید.

یکی از مهم ترین بخش های فاکتور کالای مورد معامله می باشد، که باید مشخصات آن به درستی درون فاکتور ذکر شود و با جزئیات دقیق تعداد و قیمت آن نوشته شود. پس در قدم های اولیه خود به سراغ مشخصات محصول بروید و با دقت آن را بررسی کنید.

آیا مشخصات فروشنده و خریدار به درستی نوشته شده اند؟

نکته دیگر که باید به سراغ آن بروید، مشخصات مربوط به طرفین معامله می باشد که اگر در میان آنها مغایرتی وجود داشته باشد، فاکتور شما ناقص محسوب می شود و از نظر اداره مالیات یک فاکتور رسمی ناقص اعتباری ندارد.

مقدار مالیات ارزش افزوده محاسبه شده در فاکتور

در فاکتور خرید رسمی لپ تاپ، باید 9 درصد مالیات ارزش افزوده محاسبه شود. همچنین اگر در فاکتور قرار بر اجرای تخفیف باشد، باید قبل از مالیات ارزش افزوده اعمال شود.

3- پرداخت هزینه

برای تایید کامل خرید و دریافت کالا شما باید حساب خود را تسویه کنید، در این مرحله شماره حساب رسمی موسسه برای شما ارسال می شود، پس از انتقال وجه فیش واریزی خود را به لپ مال ارسال کنید.

سپس واحد حسابداری با بررسی حساب و فیش واریز وجه، خرید شما را در بازه ای بین 5 دقیقه تا حداکثر 24 ساعت بعد تایید می کند. توجه کنید که بر اساس نحوه واریز وجه این بازه متغیر است، اگر مایل به تایید سریعتر هستید از روشی برای انتقال وجه استفاده کنید که مبلغ واریز شده سریعتر به حساب مقصد منتقل شود.

4- ارسال کالا به خریدار

ارسال و دریافت کالا به روشی انجام می شود که شما انتخاب می کنید. اگر مقصد کالا داخل تهران باشد، می توانید در خواست ارسال از طریق پیک را داشته باشید و یا خودتان برای دریافت کالا اقدام کنید.

اما اگر می خواهید کالای شما به شهرستان ارسال شود، به واحد فروش اعلام کنید که از طریق کدام شرکت حمل و نقل برای شما ارسال شود. شما می توانید درخواست ارسال از طریق اداره پست و یا یک شرکت باربری دیگری را داشته باشید. سرانجام رسید ارسال کالا برای شما فرستاده می شود، تا برای پیگیری وضعیت مرسوله اقدام کنید.

نکاتی مهم درباره خرید رسمی

آیا صدور فاکتور رسمی فقط برای بنگاه های تجاری مهم است؟

خیر، همه افرادی که قصد خرید یک کالا را دارند می توانند در خواست صدور فاکتور رسمی را داشته باشند. پس تفاوتی ندارد که شما صاحب یک کسب و کار کوچک باشید یا چندین فروشگاه لپ تاپ زنجیره ای و یا حتی برای خودتان خرید کنید، در هر شرایط بهتر است که یک فاکتور رسمی داشته باشید تا نشان اثبات خرید شما باشد.


صدور فاکتور رسمی برای کدام افراد اجباری است؟

بر اساس قوانین اداره امور مالیات جمهوری اسلامی ایران صاحبان مشاغل مثل فروشندگان لپ تاپ، به منظور جلوگیری از تخلفات مالیاتی باید فاکتور رسمی خرید و فروش محصولات خود را به اداره امور مالیات ارائه دهند.


چرا باید برای خرید لپ تاپ درخواست فاکتور رسمی بدهیم؟

اولین و مهم ترین دلیل داشتن اسناد و مدارک مربوط به خرید برای به رسمیت و قانونی شناختن معامله می باشد. دلایل دیگر این کار افزایش امنیت و اعتبار خرید شما می باشد، و در ضمن فاکتور رسمی مسئولیت موسسه فروشنده در قبال خریدار را تایید می کند.


سخن نهایی

ما در این مطلب سعی بر این داشتیم که تمام مراحل برای انجام خرید رسمی لپ تاپ را به شما توضیح دهیم، اگر به راهنمایی بیشتری در این باره نیاز دارید تیم پشتیبانی لپ مال پاسخگوی سوالات شما هستند. همچنین شما می توانید برای اطلاع از موجودی ها به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید یا کانال تگرام لپ مال را دنبال کنید.

 

تماس برای خرید سازمانی لپ تاپ

اشتراک گذاری :