راهنمای خرید بهترین لپ تاپ برای وکلا و حقوقدان ها
  • 03 اردیبهشت 1403

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ برای وکلا و حقوقدان ها

در حال حاضر لپ تاپ ها به عنوان جزئی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره تمامی ما به حساب می آیند. با این حال، مشابه با هر وسیله دیگری، نیازهای اساسی ما میزان کارآمدی و ایده آل بودن یک لپ تاپ را مشخص می کنند و بی راه نیست اگر بگوییم که «یک» لپ تاپ ایده آل واحد برای تمامی کاربران وجود ندارد! و هر فرد باید متناسب با نیازهای خود به سراغ خرید لپ تاپ برود. از این رو، در این مطلب از لپ مال قصد داریم ضمن معرفی عوامل تاثیرگذار بر ارائه عملکرد لپ تاپ مناسب رده شغلی «حقوق و وکالت» در انتخاب یک لپ تاپ ایده آل برای وکلا به شما یاری رسانیم. با ما همراه باشید.

10 نکته ای که در هنگام خرید لپ تاپ برای وکیل ها باید به آن توجه داشته باشید

در اولین گام برای خرید لپ تاپ مناسب وکلا (یا هر لپ تاپ دیگری!) لازم است تا «نیازهای اساسی» خود را به خوبی شناسایی کرده و تعریف خود از یک «لپ تاپ ایده آل» را مشخص کنید. در گام بعدی نیاز است تا «بودجه مالی» و «میزان هزینه ای که می توانید متقبل شوید» را تعیین کنید و بر اساس این دو شاخص بسیار مهم، از میان طیف بسیار متنوع لپ تاپ های حال حاضر، گستره لپ تاپ هایی که مناسب شما هستند را محدودتر کرده تا به آسانی به لپ تاپ مورد نظر خود دست یابید. اما چه عواملی بر ارائه عملکرد یک لپ تاپ مناسب وکلا تاثیرگذارند؟

قابلیت حمل

به طور کلی حقوقدان ها و وکلا، در طی یک روز کاری با چالش ها و مشغله های فراوانی رو به رو می باشند. علاوه بر این، عموماً این طیف از افراد در اغلب ساعات کاری خود در حال جا به جایی بوده و کمتر پیش می آید که در حین کار، در محل ثابتی قرار داشته باشند. از این رو لازم است تا در بررسی لپ تاپ برای وکیل ها، برای شاخص «قابلیت حمل» ارزش بسیار بالایی را قائل شده و وزن حداکثر «2.5 کیلوگرمی» را در نظر بگیریم.

صفحه نمایش

به طور کلی «ابعاد صفحه نمایش» با «وزن» و «قابلیت حمل» لپ تاپ ارتباط مستقیمی دارد و هر چه ابعاد صفحه نمایش یک لپ تاپ کوچک تر باشد، طبیعتاً آن لپ تاپ از وزن کمتری برخوردار بوده و قابلیت حمل بهتری دارد. در حال حاضر، ابعاد صفحه نمایش لپ تاپ های مدرن در بازه «11 تا 17 اینچی» قرار دارد. با این حال، لازم است توجه داشته باشید که ابعاد کوچک تر صفحه نمایش به منزله نمایش عناصر رابط کاربری در ابعاد کوچک تر و خستگی چشم بیشتر است. از این رو توصیه می شود برای لپ تاپ مناسب خود، ابعاد صفحه نمایش «13 تا 15.6 اینچی» را در نظر داشته باشید.

علاوه بر این، توصیه می کنیم تا برای انتخاب لپ تاپ ایده آل خود حتماً به مشخصات ذکر شده در جدول زیر نیز توجه داشته باشید.

 

مشخصات صفحه نمایش

حداقل میزان پیشنهادی

رزولوشن

1080 × 1920 پیکسلی/ FHD

نرخ تازه سازی

90 هرتز

روشنایی

300 نیت

مدل رنگی پشتیبانی شده (مانند sRGB)

90 درصد

 

پردازنده (CPU)

واحد پردازش مرکزی (CPU) یک سیستم کامپیوتری که از آن به اختصار با نام «پردازنده» نیز یاد می شود؛ عملکردی مشابه با سیستم مغز و اعصاب در بدن انسان را از خود ایفاء می کند و وظیفه «تبدیل داده های دریافت شده از سمت کاربر به داده های منطقی»، «پردازش داده ها»، «انجام محاسبات منطقی»، «ارائه داده های پردازش شده به سایر سخت افزارها» و «تبدیل داده های منطقی به داده های قابل نمایش برای کاربر» را برعهده دارد. از این رو هر چه پردازنده یک لپ تاپ قدرتمندتر باشد، آن لپ تاپ قادر است تا عملکرد «قابل اطمینان، روان و سریع تری» را از خود به نمایش بگذارد و وظایف سختی همچون مالتی تسکینگ (اجراء هم زمان چندین نرم افزار و جا به جایی مداوم میان برنامه های در حال اجراء) را به خوبی مدیریت نماید.

در حال حاضر، کمپانی های اینتل (Intel) و ای ام دی (AMD) به عنوان مشهورترین و برترین سازندگان پردازنده های کامپیوتری به شمار می آیند. به طور کلی، توصیه می شود تا در هنگام انتخاب لپ تاپ مناسب برای وکیل ها، لپ تاپ های مجهز به پردازنده های سری «Core i7 (نسل 12 تا 14) یا Core Ultra 7» اینتل یا سری «Ryzen 7» کمپانی AMD را در نظر داشته باشید. با این حال، در صورتیکه در بخش «بودجه مالی» با محدودیت چشمگیری مواجه نیستید و قصد دارید تا برای سالیان متوالی از لپ تاپ خود استفاده کنید، توصیه می کنیم تا به لپ تاپ های مجهز به پردازنده های قدرتمندتر از سری «Core i9 یا Core Ultra 9» اینتل یا سری «Ryzen 9» کمپانی AMD نیز نیم نگاهی داشته باشید.

رم

رم یا «حافظه دسترسی تصادفی» به عنوان دومین قطعه سخت افزاری مهم در لپ تاپ های مناسب وکلا محسوب می شود. این قطعه سخت افزاری وظیفه ذخیره سازی موقت اطلاعات حائز اهمیت در ارائه عملکرد لپ تاپ (نظیر دستورات، اطلاعات مورد نیاز پردازنده برای پردازش داده های منطقی و اطلاعات پردازش شده) را برعهده دارد. رم لپ تاپ به عنوان یک برقرار کننده اصلی ارتباطات میان پردازنده با سایر قطعات سخت افزاری (مانند کارت گرافیک) به حساب می آید و از این رو نقش بسیار مهمی در ارائه عملکرد «سریع و روان» لپ تاپ در وظایفی مانند «مالتی تسکینگ، مرور وب و اجراء نرم افزارهای محاسباتی» را از خود ایفاء می کند.

در حال حاضر، «DDR5» به عنوان جدیدترین نوع رم های کامپیوتری به شمار می آید. از این رو به حقوقدان ها و وکلا آینده نگر توصیه می کنیم تا در هنگام انتخاب لپ تاپ ایده آل، رم نوع «DDR5» را برای لپ تاپ خود برگزینند. علاوه بر نوع رم، ظرفیت رم انتخابی نیز نقش حائز اهمیتی را در ارائه عملکرد یک لپ تاپ خوب برای وکیل ها، از خود به نمایش می گذارد. به همین جهت به این گروه از کاربران توصیه می شود تا ظرفیت حداقل 16 گیگابایتی را برای لپ تاپ خود در نظر داشته باشند.

  10 نکته ای که در هنگام خرید لپ تاپ برای وکیل ها باید به آن توجه داشته باشید

 

فضای ذخیره سازی

به طور کلی «فضای ذخیره سازی» در لپ تاپ های مناسب وکلا نقشی حیاتی را ایفاء می کند. در حال حاضر، هاردهای نوع اس اس دی (SSD) جایگزین هاردهای HDD قدیمی و کند شده و اغلب لپ تاپ های مدرن فعلی برای ذخیره سازی اطلاعات حائز اهمیت نظیر: «فایل های نصبی سیستم عامل، فایل های نصبی نرم افزارهای کاربردی و فایل های شخصی کاربران» به این نوع از فضای ذخیره سازی متکی می باشند. علاوه بر نوع هارد، ظرفیت فضای ذخیره سازی نیز به صورت مستقیم بر روی ارائه عملکرد لپ تاپ تاثیر می گذارد. از این رو توصیه می شود تا در هنگام انتخاب لپ تاپ مناسب برای وکیل ها، ظرفیت حداقل 2 ترابایتی را برای لپ تاپ در نظر گرفته یا از کافی و متناسب بودن ظرفیت هارد SSD با نیازهای اساسی خود اطمینان حاصل نمایید.

باتری

همان طور که پیش تر ذکر شد، وکلا و حقوقدان ها به واسطه پیچیدگی ماهیت پرونده های خود با مشغله های ذهنی متعددی دست و پنجه نرم می کنند. علاوه بر این، این گروه از کاربران عموماً در یک محل ثابت (مانند دفتر کار) مستقر نبوده و در اغلب مواقع به پریز برق یا شارژر لپ تاپ خود دسترسی ندارند. از این رو لازم است تا این گروه از کاربران ارزش بیشتری را برای «ظرفیت، عمر و سرعت شارژ» باتری لپ تاپ خود قائل شده و یک لپ تاپ مناسب مجهز به باتری 50 وات ساعتی (یا بیشتر) با سرعت شارژ بالا را برگزینند.

صفحه کلید و تاچ پد

«صفحه کلید و تاچ پد» به عنوان اصلی ترین راه های ارتباطی ما با دنیای داده های 0 و 1 کامپیوتری به شمار می آیند. از این رو، توصیه می شود تا در هنگام خرید لپ تاپ ایده آل خود برای وکلا، حتماً به «ارگونومیک و مقاوم بودن» صفحه کلید و تاچ پد لپ تاپ توجه داشته باشید.

وبکم و میکروفون

در حال حاضر اغلب مشاغل و کسب و کارهای بزرگ، برای جلوگیری از اتلاف وقت و رفت و آمدهای بیهوده، به برگزاری جلسات به صورت «ریموت یا از راه دور» تمایل دارند. از این رو، اهمیت بهره مندی یک لپ تاپ مناسب برای وکلا از وبکم و میکروفون با کیفیت به منظور «برقرارسازی ارتباط موثر با موکلان بالقوه» و شرکت در «جلسات کاری یا سمینارها» انکار ناپذیر است و توصیه می شود تا در هنگام انتخاب لپ تاپ ایده آل خود، برای این دو شاخصه نیز اهمیت ویژه ای را قائل شوید.

امنیت

در دنیای امروز و خصوصاً در مشاغلی مانند «وکالت» که لازم است تا حریم شخصی و خصوصی موکلان به صورت کامل حفظ شود، «محافظت از داده های الکترونیکی» در برابر «سودجویان» از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از این رو، توصیه می شود در انتخاب یک لپ تاپ ایده آل برای وکیل ها ، به سراغ امن ترین لپ تاپ های دنیا بروید و لپ تاپ های مجهز به سیستم های احراز هویت بیومتریک (مانند تشخیص چهره یا اثر انگشت) را در اولویت بالاتر لیست لپ تاپ های مورد نظر خود قرار دهید.

گزینه های اتصال

به طور کلی توصیه می شود تا برای دریافت عملکردی تمام جانبه از یک لپ تاپ مناسب وکیل ها، در هنگام خریداری لپ تاپ از وجود پورت های اتصال حائز اهمیت نظیر: «پورت اترنت، پورت HDMI، پورت USB-C و جک هدفون» و قابلیت اتصال لپ تاپ به شبکه های بی سیم نظیر «وای فای و بلوتوث» اطمینان حاصل نمایید.

5 لپ تاپ برتر برای وکیل ها از نگاه کارشناسان

پس از معرفی شاخصه های موثر بر ارائه عملکرد لپ تاپ مناسب وکیل ها، در این بخش به 5 مورد از برترین لپ تاپ های مناسب وکیل ها خواهیم پرداخت.

 

5 لپ تاپ برتر برای وکیل ها از نگاه کارشناسان

 

لپ تاپ Ideapad 5 لنوو

لپ تاپ لنوو مدل Ideapad 5 به عنوان یکی از ایده آل و مقرون به صرفه ترین لپ تاپ های مناسب وکیل ها قلمداد می شود. این لپ تاپ با بدنه ی ترکیبی از «پلاستیک و آلومینیوم» وزنی در حدود 1.7 کیلوگرم دارد و از قابلیت حمل مناسبی برخوردار است. لپ تاپ Ideapad 5 لنوو دارای یک صفحه نمایش IPS مات 15.6 اینچی با «رزولوشن 1080 × 1920 پیکسلی و روشنایی 300 نیتی» است و به «پردازنده Core i7 1255U اینتل، رم نوع DDR4 با ظرفیت 16 گیگابایت و هارد اس اس دی 512 گیگابایتی» مجهز می باشد. این لپ تاپ به واسطه بهره مندی از پورت های «HDMI ،USB 3.2 و USB-C» و پشتیبانی از اتصال به شبکه های «وای فای و بلوتوث» گزینه های اتصال متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. علاوه بر این، لپ تاپ آیدیاپد 5 لنوو به حسگر اثر انگشت مجهز بوده و از این طریق قادر است تا از دسترسی افراد غیرمجاز به لپ تاپ جلوگیری نماید.

 

مزایا

معایب

وزن نسبتاً سبک

عدم بهره مندی از پورت اترنت

بهره مندی از باتری قدرتمند 76 وات ساعتی

امکان ارتقاء ظرفیت رم وجود ندارد

بهره مندی از حسگر اثر انگشت و کارت خوان SD

 

قابلیت ارتقاء ظرفیت هارد SSD

 

 

لپ تاپ ZenBook 14X OLED ایسوس

لپ تاپ ایسوس مدل ZenBook 14X OLED به عنوان یکی از برترین و سبک ترین لپ تاپ های مناسب وکلا به شمار می آید. این لپ تاپ با وزن 1.4 کیلوگرمی خود از یک صفحه نمایش اولد 14 اینچی با «رزولوشن فوق العاده چشمگیر 1800 × 2800 پیکسلی» بهره برده و به «پردازنده Ryzen 7 5800H کمپانی AMD، رم نوع LPDDR4X با ظرفیت 16 گیگابایتی و هارد اس اس دی 1 ترابایتی» مجهز می باشد. لپ تاپ ZenBook 14X OLED ایسوس از پورت های اتصال حائز اهمیت نظیر «HDMI، تاندربولت 4 و USB 3.0» و «جک 3.5 میلی متری صدا» بهره برده و از اتصال به شبکه های «وای فای و بلوتوث» نیز پشتیبانی می کند. لازم به ذکر است، این لپ تاپ به واسطه بهره مندی از حسگر اثر انگشت قادر است تا ایمنی «داده های حائز اهمیت» موکلان شما را تضمین نماید. علاوه بر این، باتری 63 وات ساعتی این لپ تاپ قادر است تا از دغدغه به اتمام رسیدن شارژ لپ تاپ در روزهای کاری پر مشغله در امان نگه دارد.

 

مزایا

معایب

وزن سبک

عدم بهره مندی از پورت اترنت

وضوح چشمگیر صفحه نمایش

امکان ارتقاء ظرفیت رم وجود ندارد

قابلیت ارتقاء ظرفیت هارد SSD

 

بهره مندی از حسگر اثر انگشت

 

باتری قدرتمند

 

 

لپ تاپ Aspire 5 ایسر

بدون شک می توان از لپ تاپ ایسر مدل Aspire 5 ایسر به عنوان یک لپ تاپ قدرتمند و همه کاره یاد کرد. این لپ تاپ از یک صفحه نمایش IPS مات 15.6 اینچی با «رزولوشن 1080 × 1920 پیکسلی» بهره می برد و به «پردازنده Core i7 1260P اینتل، رم نوع DDR4 با ظرفیت 16 گیگابایتی و هارد اس اس دی 512 گیگابایتی» مجهز می باشد. لپ تاپ Aspire 5 ایسر با وزنی در حدود 1.8 کیلوگرم، از قابلیت حمل مناسبی برخوردار بوده و به واسطه بهره مندی از پورت های «HDMI، اترنت، USB-C و USB 3.2» و پشتیبانی از اتصال به شبکه های «وای فای و بلوتوث» گزینه های اتصال متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. علاوه بر این، ایسر با تعبیه یک وبکم و میکروفون قدرتمند در این لپ تاپ بستر مناسبی برای فعالیت از راه دور را برای کاربران این لپ تاپ فراهم آورده است.

 

مزایا

معایب

طراحی زیبا

ظرفیت باتری متوسط

بهره مندی از حسگر اثر انگشت

کارت گرافیک میان رده

بهره مندی از تمامی پورت های اتصال حائز اهمیت

 

 

لپ تاپ ZenBook 14 Flip ایسوس

بی راه نیست اگر بگوییم که لپ تاپ ایسوس مدل ZenBook 14 Flip یکی از برترین لپ تاپ های مناسب وکلا حال حاضر است! این لپ تاپ دارای یک صفحه نمایش لمسی اولد 14 اینچی با «رزولوشن 1620 × 2880 پیکسلی و روشنایی 400 نیتی» است و به «پردازنده Core i7 1360P اینتل، رم نوع LPDDR5 با ظرفیت 16 گیگابایتی و هارد اس اس دی 1 ترابایتی» مجهز می باشد. لپ تاپ ZenBook 14 Flip ایسوس با بدنه آلومینیومی تنها 1.5 کیلوگرم وزن دارد و قابلیت حمل فوق العاده آسانی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. علاوه بر این، باتری 75 وات ساعتی این لپ تاپ قادر است تا در تمامی ساعات یک روز کاری پر فراز و نشیب شما را همراهی کند. لازم به ذکر است، به واسطه چرخش 180 درجه ای صفحه نمایش لمسی این لپ تاپ، امکان استفاده از آن به عنوان تبلت نیز وجود دارد.

 

مزایا

معایب

طراحی زیبا و چشمگیر

عدم بهره مندی از پورت اترنت

وزن فوق العاده سبک

عدم بهره مندی از حسگر اثر انگشت

وضوح بسیار بالای صفحه نمایش لمسی

امکان ارتقاء ظرفیت فضای ذخیره سازی وجود ندارد

بهره مندی از باتری قدرتمند

امکان ارتقاء ظرفیت رم وجود ندارد

امکان استفاده به عنوان تبلت

 

 

لپ تاپ Vivobook OLED ایسوس

بدون شک لپ تاپ ایسوس مدل Vivobook OLED قدرتمندترین لپ تاپ مناسب وکلا، در حال حاضر است! این لپ تاپ با بدنه فلزی، وزنی برابر با 1.8 کیلوگرم و قابلیت حمل مناسبی دارد. لپ تاپ Vivobook OLED ایسوس از یک صفحه نمایش اولد 15.6 اینچی با «رزولوشن 1620 × 2880 پیکسلی، نرخ تازه سازی 120 هرتزی و روشنایی 600 نیتی» بهره می برد و به «پردازنده Core i9 13900H، رم نوع DDR5 با ظرفیت 16 گیگابایتی و هارد اس اس دی 1 ترابایتی» مجهز می باشد. علاوه بر این، این لپ تاپ قدرتمند دارای یک باتری 70 وات ساعتی است و از این رو قادر است تا در طی یک روز کاری شلوغ، همواره به شما یاری رساند. از سایر مشخصات لپ تاپ ویوو بوک اولد ایسوس می توان به بهره مندی آن از پورت های اتصال «HDMI، اترنت، تاندربولت 4، USB-C و USB 3.2» و «حسگر اثر انگشت و کارت خوان SD» اشاره داشت.

 

مزایا

معایب

طراحی مدرن و زیبا

امکان ارتقاء ظرفیت رم وجود ندارد

وزن نسبتاً سبک

 

وضوح چشمگیر صفحه نمایش

 

بهره مندی از باتری قدرتمند

 

بهره مندی از حسگر انگشت و کارت خوان SD

 

قابلیت ارتقاء ظرفیت فضای ذخیره سازی

 

 

کلام پایانی

در نهایت توجه داشته باشید که ایده آل بودن یا نبودن یک لپ تاپ، منحصراً به «نیازهای اساسی» و «بودجه مالی» شما وابستگی دارد. در حالت کلی توصیه می شود تا در اولین گام برای خریداری یک لپ تاپ خوب برای وکلا ، انتخاب های خود را به لپ تاپ های دارای صفحه نمایش 13 تا 15.6 اینچی با «رزولوشن 1080 × 1920 پیکسلی، نرخ تازه سازی 90 هرتزی و روشنایی 300 نیتی» محدود نمایید. علاوه بر این، توصیه می کنیم تا برای خریداری لپ تاپ مناسب وکالت به لپ تاپ های مجهز به «پردازنده ای از سری Core i7 یا Core Ultra 7 اینتل یا سری Ryzen 7000 کمپانی AMD»، «رم نوع DDR4 یا DDR5 با ظرفیت 16 گیگابایتی» و «فضای ذخیره سازی اس اس دی با ظرفیت 1 ترابایتی» توجه خود را معطوف کنید. علاوه بر این، بهتر است تا به مشخصاتی نظیر: «ظرفیت، عمر و سرعت» باتری، «ارگونومیک و مقاوم بودن صفحه کلید و تاچ پد»، «کیفیت وبکم و میکروفون»، «گزینه های اتصال» و «امنیت» نیز نیم نگاهی داشته باشید. امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

 

سوالات متداول

در میان لپ تاپ های معرفی شده، کدام لپ تاپ ارزش خرید بهتری دارد؟

لپ تاپ Aspire 5 ایسر نسبت به برچسب قیمتی خود، عملکرد قدرتمندی را از خود به نمایش می گذارد.


آیا لپ تاپ مناسب وکیل ها به کارت گرافیک فوق العاده قدرتمند نیاز دارد؟

خیر. اغلب نرم افزارهای مورد نیاز کاربران با کارت های گرافیک میان رده نیز عملکرد مناسبی را ارائه می دهند.


آیا بهره مندی لپ تاپ مناسب وکلا از سیستم های احراز هویت بیومتریک الزامی است؟

خیر، اما در حالت کلی توصیه می شود تا به منظور حفظ حریم خصوصی موکلان خود از لپ تاپ های مجهز به سیستم های احراز هویت بیومتریک بهره ببرید.


چگونه از حریم خصوصی موکلان خود به صورت کامل محافظت کنیم؟

سایر روش های حفظ حریم خصوصی موکلان عبارتند از: «اعمال رمز عبور پیچیده برای ورود به سیستم با دسترسی به هارد لپ تاپ»، «عدم اتصال لپ تاپ به سیستم ها یا شبکه های ناشناس»، «نصب آنتی ویروس ها و فایروال های قوی» و «انتقال اطلاعات بلااستفاده به هارد اکسترنال».


مشاوره خرید لپ تاپ لپ مال

اشتراک گذاری :