بهترین رم های دسکتاپ که می توانید در سال 2024 بخرید
  • 10 دی 1402

بهترین رم های دسکتاپ که می توانید در سال 2024 بخرید

حافظه دسترسی تصادفی یا رم (RAM) کامپیوتر به عنوان یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری یک کامپیوتر به شمار می آید. همان طور که از نام این قطعه سخت افزاری مشخص است؛ وظیفه اصلی رم کامپیوتر، نگهداری اطلاعات و دستورالعمل های مورد نیاز جهت تعامل سایر قطعات سخت افزاری اعم از «پردازنده (CPU)، کارت گرافیک (GPU) و..» به منظور ارائه عملکرد از طریق سیستم عامل و نرم افزارهای کامپیوتری به کاربر است. در فرآیند واکشی اطلاعات مورد نیاز سیستم کامپیوتری، پردازنده به جای واکشی اطلاعات از حافظه اصلی کامپیوتر (که با عنوان فضای ذخیره سازی نیز از آن یاد می شود و همه ما با آن ها در فرمت هاردهای SSD یا HDD آشنایی داریم) اطلاعات را از رم کامپیوتر دریافت یا به رم کامپیوتر تحویل می دهد و به این صورت، به فرآیند ارائه عملکرد سیستم کامپیوتری سرعت و سهولت بخشیده می شود. با این حال، طراحی رم کامپیوتر به گونه ای صورت گرفته شده است که در آن، اطلاعات به صورت موقت نگهداری می شوند.

در این مطلب از لپ مال به بررسی تحولات رم های کامپیوترهای دسکتاپ در سال 2024 میلادی و مشخصاتی که می توانیم انتظار داشته باشیم؛ خواهیم پرداخت و در نهایت برخی از بهترین رم های دسکتاپ سال 2024 را به شما معرفی خواهیم کرد.

عوامل تاثیرگذار بر ارائه عملکرد رم در کامپیوترهای دسکتاپ

در این بخش به شرح کوتاهی از برخی از شاخصه های تاثیرگذار بر عملکرد رم های دسکتاپ خواهیم پرداخت. اگر نیاز به اطلاعات کامل تری در این موضوع دارید می توانید « راهنمای کامل خرید رم دسکتاپ » رو مطالعه کنید.

ظرفیت

بدون شک، ظرفیت رم یکی از اصلی ترین عوامل دخیل در ارائه عملکرد هر سیستم کامپیوتری (مانند کامپیوتر دسکتاپ) است. ظرفیت رم، بیانگر میزان داده ای است که در ماژول رم می تواند ذخیره شود و عموماً با معیار «گیگابایت» اندازه گیری می شود. ظرفیت رم یک کامپیوتر به صورت مستقیم با توانایی ارائه عملکرد آن کامپیوتر در انجام همزمان چند وظیفه (مالتی تسکینگ) در ارتباط است. در صورتی که ظرفیت رم کامپیوتر دسکتاپ با  نیازهای کاربر هم خوانی داشته باشد، پردازنده (CPU) قادر است تا به صورت یکپارچه میان نرم افزارهای در حال استفاده توسط کاربر جا به جا شود و از انتقال نرم و حداقل تاخیر اطمینان حاصل کند. با این حال، در شرایطی که ظرفیت رم با نیازهای کاربر از سیستم کامپیوتری تطابق نداشته باشد؛ پردازنده در حین انجام وظایف نسبتاً سنگین و پیچیده با گلوگاه مواجه می شود و این مسئله «کندی» در عملکرد و «تاخیر» در ارائه پاسخ به درخواست های کاربر را با خود به همراه خواهد داشت.

در شرایطی که ظرفیت رم کافی باشد، داده های بیشتری روی آن ذخیره خواهند شد و کامپیوتر به دریافت (واکشی) مداوم داده ها از سخت افزارهای های ذخیره سازی کندتر مانند: «هارد دیسک یا هارد SSD» نیازی ندارد. این مسئله به طرز چشمگیری بر زمان پاسخگویی برنامه ها به درخواست های کاربر تاثیر می گذارد.

علاوه بر این در این شرایط کامپیوتر قادر است تا بدون افت سرعت قابل توجه، به انجام کارهای چند وظیفه ای و جا به جایی مکرر میان برنامه ها یا پنجره های باز  بپردازد و از این رو ارائه عملکرد کامپیوتر در زمان مالتی تسکینگ نیز بهبود خواهد یافت.

سرعت

به طور کلی، سرعت رم با 2 شاخصه «سرعت کلاک» و «میزان تاخیر» ارزیابی می شود. شاخصه «سرعت کلاک» بیانگر نرخی است که ساعت داخلی رم در آن کلاک می زند. این شاخصه که با نام «سرعت حافظه» یا «فرکانس» نیز از آن یاد می شود؛ بر اساس معیار «مگاهرتز» سنجیده می شود. در هنگام مقایسه دو رم دسکتاپ، ماژول رمی که سرعت کلاک بالاتری دارد قادر است تا اطلاعات را با سرعت بیشتری انتقال دهد.

شاخصه «میزان تاخیر» بیانگر مدت زمانی است که از «ارائه درخواست دریافت داده» به رم تا «دریافت داده» از رم سپری می شود. این شاخصه با معیار «نانو ثانیه» یا «چرخه tCAS» اندازه گیری می شود و هر چه کمیت آن پایین تر باشد؛ به این معناست که رم در مدت زمان کوتاه تری، اطلاعات مورد نیاز پردازنده را واکشی کرده و به آن تحویل می دهد. شاخص «میزان تاخیر» رم های دسکتاپ در نرم افزارهایی که به واکشی مکرر داده نیاز دارند؛ تاثیر بسیار چشمگیری را از خود به نمایش می گذارد.

پهنای باند

شاخصه پهنای باند به «حداکثر سرعت انتقال داده میان پردازنده و رم» اشاره دارد. این شاخصه با معیار «مگابیت بر ثانیه» سنجیده می شود و تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر: «سرعت کلاک رم، عرض گذرگاه داده و کنترل کننده حافظه (که توسط مادربرد تعیین می شود)» قرار می گیرد. به طور کلی، پهنای باند بیشتر به پردازنده اجازه می دهد تا اطلاعات را با سرعت بیشتری از رم بخواند یا روی آن بنویسد و به این سبب سرعت پردازش اطلاعات در سیستم کامپیوتری افزایش خواهد یافت.

با این حال، از آنجایی که هر یک از عوامل تاثیرگذار بر پهنای باند رم دسکتاپ روی یک طیف خاص از وظایف تمرکز دارند؛ تشخیص میزان اهمیت و اولویت بندی هر یک از این عوامل بر عهده کاربر است. به عنوان مثال، یک گذرگاه داده عریض تر امکان انتقال همزمان حجم بیشتری از بیت های داده را فراهم می کند؛ اما یک کنترلر حافظه کارآمدتر قادر است تا در حالت کلی، اطلاعات را با سرعت بیشتری انتقال دهد.

سازگاری رم با پیکربندی کلی سیستم

به طور کلی، سازگاری رم دسکتاپ با سایر قطعات کامپیوتری به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل موثر در ارائه عملکرد یک سیستم کامپیوتری در نظر گرفته می شود. در شرایطی که رم با قطعات سخت افزاری مانند: «پردازنده و مادربرد» سازگار نباشد، ولتاژ صحیح به دست ماژول رم نرسد یا سایر قطعات از سرعت کلاک یا عرض گذرگاه داده پشتیبانی نکنند؛ بی ثباتی سیستم کامپیوتری قطعی خواهد بود. از این رو توصیه می شود تا در هنگام تهیه یک کامپیوتر دسکتاپ یا ارتقاء رم دسکتاپ از سازگاری آن با سایر قطعات اطمینان حاصل شود. علاوه بر این، از آنجایی که تمامی قطعات سخت افزاری یک کامپیوتر ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند، تهیه یک رم قدرتمند و قرار دادن آن در کنار پردازنده یا فضای ذخیره سازی (عموماً SSD) نسبتاً متوسط، تجربه کاربری مناسبی را در اختیار کاربر قرار نخواهد داد و برای دریافت یک عملکرد چشمگیر و نسبتاً خوب لازم است تا تعادل میان سایر قطعات سخت افزاری نظیر: «پردازنده و هارد SSD» با رم دسکتاپ برقرار باشد.

تغییرات رم های دسکتاپ در سال 2024

با توجه به آغاز سال 2024 و رونمایی کمپانی های مختلف از رم های دسکتاپ جدید، شرح درباره مشخصات بهترین رم های دسکتاپ سال 2024، فعلاً، در حد حدس و گمان باقی می ماند. با این حال، با استناد به برخی از رم های کامپیوتری که در آخرین ماه سال 2023 رونمایی شده اند و در سال 2024 به بازار خواهند آمند، انتظار داریم که رم های دسکتاپ از خصوصیات زیر بهره ببرند. اگر میخواهید اطلاعات کامل تری درباره مشخصات خرید رم داشته باشید می توانید مطالب « بهترین ظرفیت، فرکانس و تایمینگ برای خرید رم کامپیوتر » رو مطالعه کنید.

 

رم های کامپیوتر در سال 2024 چه تغییراتی خواهند داشت؟

افزایش ظرفیت ماژول

در حالت کلی انتظار می رود که سازندگان رم های دسکتاپ، تمرکز اصلی خود را روی افزایش «سرعت انتقال داده و پهنای باند» و کاهش «میزان تاخیر و مصرف انرژی» بگذارند؛ اما پیش بینی می شود که طیف وسیع تری از ماژول های رم 32 گیگابایتی، 64 گیگابایتی و حتی 128 گیگابایتی (مناسب برای کامپیوترهای دسکتاپ مورد استفاده در کسب و کارهای نسبتاً بزرگ یا کارهای پیچیده مانند تحلیل داده یا ویرایشگران ویدیویی بسیار حرفه ای) به بازار معرفی شوند. با این حال در نظر داشته باشید که ظرفیت ماژول رم بر اساس نیازهای کاربر از سیستم کامپیوتری (در این حوزه، کامپیوترهای دسکتاپ) تعیین می شود و اغلب مصرف کنندگان خانگی برای دریافت یک عملکرد خیره کننده و چشمگیر در سیستم های پیچیده ای نظیر: «کامپیوترهای دسکتاپ گیمینگ» نیز به رمی با ظرفیت بیشتر از 64 گیگابایت نیازی نخواهند داشت.

افزایش سرعت کلاک (فرکانس)

پیش بینی می شود که در سال 2024، رم های دسکتاپ جدید از سرعت های حافظه متنوع تری پشتیبانی کنند. در حال حاضر، سرعت حافظه اغلب رم های دسکتاپ کامپیوترهای خانگی به طور میانگین در حدود 3200 مگاهرتز می باشد و انتظار می رود که این میزان در سال 2024 به سرعت خیره کننده 5600 مگاهرتز تا 6000 مگاهرتز نیز برسد. علاوه بر این، امکان افزایش این میزان به 6400 مگاهرتز تا 7200 مگاهرتز برای سیستم های پیچیده تری نظیر: «کامپیوترهای دسکتاپ کاری» و «کامپیوترهای دسکتاپ گیمینگ» و فراگیرتر شدن این میزان از سرعت حافظه برای بهترین رم های دسکتاپ 2024 نیز وجود دارد.

کاهش میزان تاخیر

در حال حاضر، بهترین رم های دسکتاپ 2023 (DDR5) با تاخیری در حدود 40 الی 44 نانو ثانیه عمل می کنند. انتظار می رود بهترین رم های دسکتاپ 2024 در این بخش بهبود یابند و عملکرد خود را با تاخیری در حدود 36 الی 38 نانو ثانیه ارائه دهند. این میزان از کاهش «تاخیر» به کامپیوترهای دسکتاپ اجازه می دهد تا پاسخگویی بهتری داشته باشند و با سرعت بیشتری به انجام کارهای پیچیده بپردازند.

افزایش پهنای باند

اغلب رم های دسکتاپ فعلی به طور میانگین از پهنای باندی در حدود 28.8 گیگابایت بر ثانیه بهره می برند. پیش بینی می شود که این میزان برای رم های دسکتاپ مخصوص به کاربران خانگی به بازه در حدود 44.8 گیگابایت بر ثانیه تا 51.2 گیگابایت برسد. علاوه بر این، انتظار می رود که رم های دسکتاپ با پهنای باند خارق العاده «56.4 گیگابایت در ثانیه تا 60.4 گیگابایت بر ثانیه» نیز برای کاربران و گیمرهای حرفه ای در طیف گسترده تر و در سطح وسیع تری به بازار ارائه شوند.

افزایش سرعت انتقال داده

در حال حاضر، سرعت انتقال داده در بهترین رم های دسکتاپ 2023 (DDR5) به 6400 مگابیت بر ثانیه می رسد. انتظار می رود که بهترین رم های دسکتاپ سال 2024 این بخش افزایش چشمگیری را تجربه کنند و به سرعت انتقال 8400 مگابیت در ثانیه نیز دست یابند! همان طور که پیش تر نیز مطرح شد، افزایش سرعت انتقال اطلاعات در رم، به کامپیوترهای دسکتاپ اجازه می دهد تا اطلاعات را با سرعت بیشتری پردازش کنند و عملکرد کلی بهتری را از خود به نمایش بگذارند.

افزایش بهره وری انرژی

رم به عنوان یکی از پرمصرف ترین قطعات سخت افزاری تعبیه شده روی سیستم کامپیوتری محسوب می شود. انتظار می رود که در سال 2024، گزینه های خرید رم های DDR5 (که در حالت کلی از رم های نوع DDR4 انرژی کمتری مصرف می کنند) به ولتاژ پایین تری از برق نیاز داشته باشند و انرژی کمتری مصرف کنند. علاوه بر این، می توان انتظار داشت که در این سال، فناوری های رم های نوع LP DDR5 (رم های کم مصرف که در حال حاضر تنها در مینی کامپیوترها و برخی از گوشی های هوشمند استفاده می شوند) نیز به دنیای رم های دسکتاپ پا بگذارند و به این حوزه تحولی چشمگیر ببخشند.

بهترین رم های دسکتاپ 2024

با توجه به گذشت تقریباً سه سال از رونمایی جدیدترین نوع رم، یعنی رم های DDR5، افزایش سازگاری سایر قطعات سخت افزاری با این نوع رم و فراگیرتر شدن هر روزه آن ها؛ انتظار می رود که در سال 2024 شاهد رونمایی از رم های DDR5 پیشرفته و باکیفیت تری باشیم. در این بخش، ضمن ارائه شرحی کلی از برترین برندهای سازنده رم های دسکتاپ، به شرح کوتاهی از بهترین رم های دسکتاپ سال 2024 خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید که به علت صورت نگرفتن رونمایی رسمی از این محصولات، ممکن است که برخی از مشخصات با مشخصات اصلی (ارائه شده در زمان رونمایی و عرضه) مطابقت نداشته باشد.


رم DDR5 چیست و چه تفاوتی با رم DDR4 دارد؟


بهترین رم های کامپیوتر برای سال 2024 

کورسیر (Corsair)

برند کورسیر به عنوان یکی از برترین برندهای تولید کننده رم های کامپیوتری (خصوصاً رم های دسکتاپ) باکیفیت اما نسبتاً گران قیمت به شمار می آید. با استناد به اطلاعات منتشر شده، این برند در سه ماهه دوم سال 2024 از رم های DDR5 سری Vengeance در طیف گسترده از سرعت ها و ظرفیت ها رونمایی خواهد کرد. این سری از رم های دسکتاپ کورسیر با سرعت کلاک فوق العاده چشمگیر حداکثر 6400 مگابیت در ثانیه با قیمتی در حدود 150 الی 300 دلار به بازار عرضه خواهند شد و نسبت به رم های نوع DDR4 عملکرد بسیار قابل توجهی را از خود به نمایش خواهند گذاشت. با استناد به مشخصات ارائه شده، این سری از رم های کورسیر به واسطه مشخصات منحصر به فرد (سرعت کلاک بالا و پشتیبانی از قابلیت اورکلاک) خود مناسب «کاربران حرفه ای، علاقه مندان به گیمینگ و طرفداران اورکلاک» خواهند بود. با این حال، کاربران کامپیوترهای دسکتاپ خانگی نیز قادرند تا از مزایای چشمگیر این سری از رم های کورسیر بهره ببرند.

رم های سری Vengeance کورسیر با با جدیدترین پردازنده های توسعه یافته شده توسط دو کمپانی اینتل و ای ام دی (AMD) سازگار خواهند بود و به واسطه بهره مندی از پخش کننده های حرارتی آلومینیومی بادوام، اتلاف گرما را به صورت موثر مدیریت و دفع خواهند کرد و از این رو عملکرد بهینه ای را از خود به نمایش خواهند گذاشت.

جی اسکیل (G.Skill)

برند جی اسکیل به عنوان یکی از مشهورترین تولید کنندگان رم های کامپیوتری در سراسر جهان محسوب می شود. در حالت کلی رم های دسکتاپ این برند محبوب، کمی گران قیمت تر از رم های توسعه یافته شده توسط برند کورسیر می باشند؛ اما بدون شک کاربران با پرداخت این بهای مضاعف، عملکرد فوق العاده و طراحی بسیار چشم نوازی را دریافت خواهند کرد.

این برند در سه ماهه سوم سال 2024 از رم های سری Trident Z5 RGB رونمایی خواهد کرد. این سری از رم های جی اسکیل با طراحی ظاهری متفاوت تر (سیستم نورپردازی RGB قابل تنظیم) خود با برچسب قیمتی در بازه 170 الی 350 دلاری به بازار عرضه خواهند شد. پیش بینی می شود که رم های سری تریدنت زد 5 جی اسکیل به واسطه در بر گیری گستره متنوعی از «سرعت کلاک» قادر به رفع نیاز تمامی کاربران از «خانگی» تا «تولید کنندگان محتوا و کاربران حرفه ای» و حتی «گیمرهای فوق العاده حرفه ای» باشند و «عملکرد بهبود یافته، تاخیر کمتر و پتانسیل اورکلاک بیشتری» را برای کاربران خود به ارمغان آورند.

کینگستون (Kingston)

برند کینگستون به عنوان یکی از تولید کنندگان پیشرو رم های دسکتاپ مقرون به صرفه اما باکیفیت در نظر گرفته می شود. این برند در سه ماهه اول سال 2024 از رم های سری Fury Renegade RGB DDR5، در سه ماهه دوم از رم های دسکتاپ سری Fury Beast DDR5، در سه ماهه سوم از رم های دسکتاپ سری Fury Impact DDR5 و در سه ماهه چهارم از رم های سری ValueRAM DDR5 رونمایی خواهد کرد.

سری Fury Renegade RGB DDR5

این سری از رم های کینگستون با هدف رفع نیازهای گیمرها و کاربران فوق حرفه ای طراحی شده است و بهترین رم این سری از سرعت کلاک حداکثر 6400 مگاهرتزی و ظرفیت حداکثر 64 گیگابایتی پشتیبانی خواهد کرد. علاوه بر این، رم های سری رنگید آر جی بی کینگستون طراحی ظاهری ظاهری زیبایی دارند و با نورپردازی شیک و قابل تنظیم خود، جلوه های بصری زیبایی را برای کاربران خود به ارمغان می آورند. انتظار می رود که رم های 16 گیگابایتی این سری در بازه قیمتی 150 الی 250 دلاری به بازار عرضه شوند.

سری Fury Beast DDR5

این سری از رم های کینگستون نسبت به سری Renegade RGB کمی مقرون به صرفه تر می باشند؛ اما از لحاظ کیفیت، همچنان به عنوان گزینه بسیار مناسبی برای گیمرهای حرفه ای در نظر گرفته می شوند. رم های دسکتاپ سری فری بیست کینگستون با سرعت کلاک حداکثر 5600 مگاهرتزی و حداکثر ظرفیت 32 گیگابایتی، با قیمتی در حدود 100 الی 176 دلاری (برای مدل های 16 گیگابایتی) به بازار عرضه خواهند شد.

سری Fury Impact

این سری از رم های کینگستون از طراحی نقره ای براق بهره می برند و با حداکثر سرعت کلاک 4800 مگاهرتزی و ظرفیت 16 گیگابایتی، مناسب سیستم های گیمینگ فشرده و جمع و جور است. قیمت رم های دسکتاپ سری ایمپکت کینگستون در بازه قیمتی 70 الی 125 دلاری قرار خواهد داشت.

سری ValueRAM DDR5

این سری از رم های کینگستون به عنوان مقرون به صرفه ترین رم های عرضه شده توسط کینگستون در سال 2024 به شمار می آیند. رم های دسکتاپ سری ولیو رم از حداکثر سرعت کلاک 4000 مگاهرتزی و ظرفیت 8 گیگابایتی پشتیبانی می کنند و مناسب کاربرهای عادی و کامپیوترهای دسکتاپ پایه هستند. این سری از رم های کینگستون در بازه قیمتی 50 تا 75 دلاری به بازار عرضه خواهند شد.

ای دیتا (ADATA)

برند ای دیتا از سال 2001 میلادی تا به کنون به توسعه و ساخت رم های دسکتاپ مشغول است. بدون شک یکی از معروف ترین رم های دسکتاپ این برند، سری XPG Spectrix است. این سری از رم های کامپیوتری طراحی ظاهری متفاوتی (نورپردازی RGB) دارند و با اغلب مادربردهای کمپانی اینتل و AMD سازگار می باشند. این برند قصد دارد تا در سه ماهه اول سال 2024 از رم های دسکتاپ سری XPG Spectrix D80 RGB رونمایی خواهد کرد. این سری از رم های دسکتاپ از هیت سینک آلومینیومی براق و سیستم نورپردازی خیره کننده RGB بهره می برند و به واسطه «قابلیت اطمینان فوق العاده بالا، تایمینگ بهینه و مکانیسم های پیشرفته اصلاح خطا» تجربه کاربر فوق العاده ای را برای کاربران خود به ارمغان می آورند. رم های دسکتاپ سری XPG Spectrix D80 RGB با برچسب قیمتی 180 الی 320 دلاری به فروش خواهند رسید.

تیم گروپ (TeamGroup)

برند تیم گروپ با بیش از یک دهه فعالیت در حیطه توسعه و تولید رم های کامپیوتری دسکتاپ، به واسطه کیفیت رم های سری T-Force Vulcan خود به شهرت رسید. این برند قصد دارد تا در سه ماهه چهارم سال 2024 از رم های دسکتاپ سری T-Force Xtreem ARGB رونمایی کند. این سری از رم های برند تیم گروپ با سرعت خیره کننده حداکثر 8400 مگابیت در ثانیه ای خود، رکورد سرعت کلاک رم های دسکتاپ را از آن خود کرده اند و با حداکثر ظرفیت خیره کننده 256 گیگابایتی به عنوان گزینه بسیار مطلوبی برای کامپیوترهای دسکتاپ حرفه ای و مناسب کسب و کارهای نسبتاً بزرگ در نظر گرفته می شوند. انتظار می رود که رم های دسکتاپ  سری T-Force Xtreem ARGB با قیمتی در بازه 200 الی 500 دلاری به بازار عرضه شوند.

کلام پایانی

به طور کلی، انتظار می رود که در سال 2024 رم های DDR5 به صورت فراگیرتر و نسبت به سال های گذشته، با قیمت پایین تری به بازار عرضه شوند. همچنین انتظار می رود که ظرفیت بهترین رم های دسکتاپ 2024 از مرز 128 گیگابایت نیز عبور کرده و به واسطه «افزایش سرعت کلاک تا 7200 مگاهرتز»، «کاهش تاخیر به حدود  36 الی 38 نانو ثانیه»، «افزایش پهنای باند تا 60.4 گیگابایت بر ثانیه» و «افزایش سرعت انتقال داده تا 8400 مگابیت در ثانیه» برترین رم های دسکتاپ 2024 عملکرد چشمگیرتری را برای کاربران خود به ارمغان آورند. در نهایت انتظار می رود که به واسطه بهره مندی از مکانیسم‌های پیشرفته تر تصحیح خطا مانند: «ODEC» در هنگام انتقال داده ها از/به رم، خطاهای موجود در آن ها شناسایی و تصحیح شوند.

سوالات پرتکرار کاربران

ذخیره سازی موقت اطلاعات روی رم به چه معناست؟

این مسئله به این معناست که پس از اتمام یک وظیفه (Task)، بسته شدن نرم افزار یا خاموش شدن کامپیوتر، اطلاعات روی رم کامپیوتر پاک می شود.

 

ظرفیت رم دسکتاپ در سیستم های گیمینگ چه نقشی دارد؟

ظرفیت رم بالاتر به کامپیوتر اجازه می دهد تا بدون «توقف ناگهانی (Stuttering) یا فریز شدن تصویر» بازی های ویدیویی را به صورت روان اجرا کند.

 

در میان برندهای مطرح شده، کدام برند ارزش خرید (نسبت قیمت به کارایی) بالاتری دارد؟

با توجه به اطلاعات منتشر شده، رم های دسکتاپ 2024 برند کینگستون از ارزش خرید مناسبی برخوردارند.

 

قوی ترین رم دسکتاپ در میان رم های معرفی شده، کدام است؟

روی کاغذ، به نظر می رسد که رم های دسکتاپ سری T-Force Xtreem ARGB برند تیم گروپ در سال 2024 عملکرد خارق العاده ای را از خود به نمایش خواهند گذاشت.


مشاوره خرید لپ مال

اشتراک گذاری :