بررسی بهترین برندهای لپ تاپ در سال 2024
  • 11 اردیبهشت 1403

بررسی بهترین برندهای لپ تاپ در سال 2024

در حال حاضر و به لطف پیشرفت برق آسای تکنولوژی های سخت افزاری و نرم افزاری، هر روزه طیف گسترده ای از لپ تاپ های جدید روانه بازار می شوند. در حالیکه تنوع در محصولات موجود در بازار دست کاربران را در انتخاب و خرید یک لپ تاپ جدید باز می گذارد؛ اما در عین حال آنان را در پروسه خسته کننده و سرسام آور تشخیص بهترین برند لپ تاپ و یافتن لپ تاپ ایده آل خود از میان هزاران لپ تاپ می اندازد. از این رو، در این مطلب از لپ مال قصد داریم تا ضمن معرفی 5 مورد از بهترین برندهای لپ تاپ در سال 2024، به شرح کوتاه و بررسی ارتقاء های سخت افزاری و نرم افزاری جدیدترین محصولات هر برند بپردازیم. با ما همراه باشید.

برترین برندهای لپ تاپ 2024

در حال حاضر گستره وسیعی از سازندگان لپ تاپ در هر ماه لپ تاپ های جدید خود، که متناسب با نیازهای به روز شده کاربران طراحی شده یا ارتقاء یافته اند، را به بازار معرفی می کنند. اما کدام یک از این سازندگان عنوان بهترین برند لپ تاپ از نگاه کاربران را به خود اختصاص می دهند؟


میتوانید بیشتر درباره برترین برندهای لپ تاپ در سال 2023 مطالعه کنید.


اپل (Apple)

بدون شک برند اپل، که به واسطه عرضه گوشی های پرچمدار سری آیفون خود به شهرت فراوانی دست یافت، در میان سازندگان لپ تاپ آن طور که باید و شاید مورد تمجید قرار نگرفته است! این کمپانی به عنوان یکی از برترین برندهای لپ تاپ در سراسر جهان شناخته می شود و به واسطه «نوآوری های سخت افزاری و نرم افزاری»، «طراحی های خاص و مینیمالیستی»، «عملکرد فوق العاده قدرتمند»، «رابط کاربری ساده» و «ماندگاری و دوام» همواره طرفداران خاص خود را داشته است. از این رو بی راه نیست اگر بگوییم که لپ تاپ های برند اپل به شایستگی هرچه تمام در جایگاه خاصی از اکوسیستم انحصاری اپل قرار دارند و می درخشند. مشابه با رویکرد همیشگی اپل، این برند در ساخت لپ تاپ های سری «مک بوک/ MacBook» خود نیز به سخت افزارهای توسعه یافته شده توسط برند خود پایبند است. در حالت کلی، نمی توان مرز مشخصی را برای کاربری مک بوک ها در نظر گرفت چرا که اپل تمامی لپ تاپ های خود را به گونه ای طراحی می کند که قادر به پاسخگویی به نیازهای طیف وسیعی از گروه های کاربری از «کاربران خانگی» تا «دانشجویان و گیمرها» و حتی «شاغلان و کاربران تجاری» باشند!

 

برترین برندهای لپ تاپ 2024 - اپل

 

بررسی مک بوک ایر 13 و 15 اینچی 2024

برند اپل از آغاز سال جاری میلادی تاکنون از دو لپ تاپ «مک بوک ایر 13 و 15 اینچی» رونمایی کرده است. هر دو لپ تاپ از طراحی بسیار نازک و سبک وزنی بهره می برند و ترکیبی باورنکردنی از «عملکرد قدرتمند اما کم مصرف» و «قابلیت حمل آسان» را ارائه می دهند. جدیدترین مک بوک های سری ایر اپل به صفحه نمایش صفحه نمایش Liquid Retina با «وضوح خیره کننده، حداکثر روشنایی 500 نیتی و پشتیبانی از 1 میلیارد رنگ» و تراشه خود توسعه یافته شده «M3» اپل مجهز می باشند. این تراشه با استفاده از فناوری 3 نانومتری توسعه یافته شده و به یک «پردازنده 8 هسته ای قدرتمند و پردازنده گرافیکی 10 هسته ای» مجهز می باشد. علاوه بر این، تراشه M3 اپل از حداکثر ظرفیت رم «24 گیگابایتی» پشتیبانی کرده و قادر است تا نسبت به مک بوک های مجهز به تراشه M1 اپل «60%» و نسبت به قدرتمندترین مک بوک مبتنی بر پردازنده کمپانی اینتل «13 برابر» عملکرد سریع تری را از خود به نمایش بگذارد. همچنین اپل مدعی است که «موتور پردازشگر عصبی 16 هسته ای» سریع تر و کارآمدتر تراشه M3، مک بوک ایر 13 و 15 اینچی (2024) این کمپانی را به بهترین لپ تاپ های ارائه دهنده قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی بدل کرده است. لازم به ذکر است، هر دو مک بوک از حداکثر 2 نمایشگر خارجی پشتیبانی می کنند و به واسطه اتصال به شبکه Wi-Fi 6E نسبت به نسل پیش از خود سرعت دانلود 2 برابری را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. از سایر مشخصات جدیدترین سری مک بوک ایر اپل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·       اولین محصولات اپل که با 50 درصد محتوای بازیافتی فاقد «جیوه، مواد بازدارنده شعله برومه و PVC» ساخته شده اند

·       بهره مندی از بدنه آلومینیومی یک پارچه و با دوام

·       بهره مندی از حسگر اثر انگشت، دوربین وبکم با وضوح 1080p (HD) و میکروفون 3 آرایه فضایی

·       پشتیبانی از دالبی اتموس (Dolby Atmos)

·       پشتیبانی از سایه زنی مش و ری تریسینگ حرفه ای (دقت بالاتر در نورپردازی، ایجاد انعکاس ها و سایه ها در راستای اجراء واقع گرایانه بازی های ویدیویی)

·       ارائه قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی نظیر: «تبدیل بلادرنگ گفتار به متن، ترجمه بلادرنگ، پیش بینی متن، درک بصری و ..»

·       پشتیبانی از شارژ MagSafe

·       بهره مندی از دو پورت تاندربولت و جک هدفون 3.5 میلی متری

همچنین این 2 لپ تاپ به واسطه بهره مندی از تراشه M3 اپل، 7 بهبود سخت افزاری ذیل را در اختیار کاربران خود قرار می دهند:

·       ارائه 2 برابر وضوح صفحه نمایش بهتر نسبت به سایر لپ تاپ ها

·       بهبود 60 درصدی سرعت عملکرد در بازی های مشهور نظیر No Man’s Sky نسبت به مک بوک ایر 13 اینچی مجهز به تراشه M1

·       بهبود 40 درصدی سرعت در فرآیند بهبود تصویر از طریق هوش مصنوعی با استفاده از قابلیت Super Resolution Photomator نسبت به مک بوک ایر 13 اینچی مجهز به تراشه M1

·       بهبود 35 درصدی سرعت عملکرد در برنامه اکسل نسبت به مک بوک ایر 13 اینچی مجهز به تراشه M1

·       بهبود 60 درصدی سرعت ویرایش ویدیو در نرم افزار Final Cut Pro نسبت به مک بوک ایر 13 اینچی مجهز به تراشه M1

·       بهبود 6 ساعته عمر باتری (ارائه عمر باتری 18 ساعته) نسبت به مک بوک های ایر مبتنی بر پردازنده اینتل

·       ارائه عملکرد کلی 2 برابر سریع تری نسبت به لپ تاپ های مجهز به پردازنده Core i7 اینتل (50% عملکرد سریع تر در مرور وب و ارائه 40% عمر باتری بیشتر)

ایسوس (Asus)

برند ایسوس به عنوان یکی از 5 برند برتر لپ تاپ حال حاضر به شمار می آید. لپ تاپ های برند ایسوس در طیف های گسترده ای مانند «خانگی، دانشجویی، 2 در 1، تجاری و گیمینگ» و در سری های «ExpertBook ،ProArt StudioBook ،ZenBook ،VivoBook ،ChromeBook و TUF» با رده های قیمتی بسیار متنوعی ساخته و عرضه می شوند. همیشه خرید لپ تاپ ایسوس یکی از گزینه های خریداران لپ تاپ است؛ چرا که برند ایسوس از آغاز فعالیت خود تاکنون در تلاش است تا تمامی محصولات خود را متناسب با نیازهای اساسی و به روز شده کاربران توسعه دهد و به همین سبب بی راه نیست اگر بگوییم که فارغ از زمان و طیف نیازها، ایسوس همواره با دست پر به استقبال تمامی «خریداران بالقوه» خود می رود! این برند لپ تاپ از ابتدای سال 2024 میلادی از طیف گسترده ای از لپ تاپ های «خانگی، تجاری و گیمینگ» رونمایی کرده است که در این بخش به بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل ROG Strix SCAR 16 G634 می پردازیم.

 

برترین برندهای لپ تاپ 2024 - ایسوس

 

بررسی ایسوس گیمینگ ROG Strix SCAR 16 G634 سال 2024

این لپ تاپ گیمینگ از یک صفحه نمایش مینی LED با «رزولوشن 1600 × 2560 پیکسلی، نرخ تازه سازی 240 هرتزی و نرخ پاسخ دهی 3 میلی ثانیه ای» بهره برده و به صورت کامل از طیف رنگی DCI-P3 و Pantone پشتیبانی می کند. لپ تاپ گیمینگ ROG Strix SCAR 16 ایسوس مدل 2024 به «پردازنده 24 هسته ای و 32 رشته ای Core i9 14900HX اینتل با فرکانس بوست 5.8 گیگاهرتزی» و «کارت گرافیک جی فورس سری RTX 4090 انویدیا با حافظه GDDR6 شانزده گیگابایتی و توان خیره کننده 175 واتی» مجهز بوده و از «رم SO-DIMM دو کاناله نوع DDR5 با حداکثر ظرفیت 64 گیگابایتی» و «هارد اس اس دی نوع PCIe 4.0 NVMe M.2 با ظرفیت 4 ترابایتی» پشتیبانی می کند. از سایر مشخصات کلیدی این لپ تاپ 2.5 کیلوگرمی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·       بهره مندی از پورت های اتصال تاندربولت 4، USB 3.2 نسل دو تایپ A و HDMI

·       بهره مندی از دوربین وبکم 720p (HD) و میکروفون آرایه ای

·       پشتیبانی از دالبی اتموس (Dolby Atmos)

·       قابلیت اتصال به شبکه های بی سیم Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3

·       بهره مندی از باتری قدرتمند 90 وات ساعتی

5 مورد از ارتقاءهای سخت افزاری این لپ تاپ عبارتند از:

·       افزایش 40 درصدی نرخ فریم (Frame Rate) در بازی های سطح AAA نسبت به لپ تاپ های فاقد پردازنده i9 14900HX اینتل

·       ارائه عملکرد روان تر در گیمینگ و مالتی تسکینگ به دلیل بهبود 17 درصدی سرعت ماژول رم 5600 مگاهرتزی نسبت به ماژول های 4800 مگاهرتزی نسل قبل

·       بهبود 5 تا 10 درصدی سرعت عملکرد واحد پردازش گرافیک (GPU) به واسطه تکنولوژی NVIDIA Advanced Optimus نسبت به لپ تاپ های فاقد سوئیچ MUX (تغییر پویا میان GPU گسسته با توان بالا و GPU مجتمع با توان پایین تر)

·       افزایش 62.59 درصدی مساحت تحت پوشش سیستم خنک کننده (374 هیت سینک با ضخامت 0.1 میلی متری) نسبت به لپ تاپ ROG Strix SCAR 16 مدل 2022

·       کاهش 15 سانتی گرادی دمای CPU و GPU و کاهش مصرف انرژی 11 تا 16 درصدی فن های خنک کننده نسبت به نسل های قبل

لنوو (Lenovo)

برند لنوو که در سال 1984 میلادی و با ساخت تلویزیون و کامپیوترهای دسکتاپ فعالیت خود را آغاز کرد، اکنون به عنوان یکی از بزرگ ترین و بهترین برندهای لپ تاپ محسوب می شود. به طور کلی، نام لپ تاپ های برند لنوو همواره با «استحکام، دوام و ماندگاری» و «قابلیت حمل» گره خورده است. این برند لپ تاپ ضمن درنظرگیری نیازهای اساسی گروه های کاربری نظیر: «دانشجویان، شاغلان، خالقان محتوا، گیمرها و تجار» به توسعه و تولید لپ تاپ های سری «ThinkPad YOGA ،LEGION ،LOQ ،ThinkBook ،IDEAPAD و Slim» می پردازد. این برند لپ تاپ در سال جاری میلادی از لپ تاپ های بسیار متنوعی رونمایی کرده که در این بخش به بررسی لپ تاپ 2 در 1 Yoga 9i خواهیم پرداخت.

 

برترین برندهای لپ تاپ 2024 - لنوو

 

بررسی لنوو Yoga 9i سال 2024

لپ تاپ لنوو Yoga 9i از یک صفحه نمایش اولد لمسی 14 اینچی با «رزولوشن 1800 × 2880 پیکسلی، نرخ تازه سازی 120 هرتزی و حداکثر روشنایی 400 نیتی» بهره می برد و به صورت 100 درصدی از طیف رنگی DCI-P3 پشتیبانی می کند. این لپ تاپ به پردازنده 16 هسته ای و 22 رشته ای Core Ultra 7 155H اینتل (از جدیدترین سری پردازنده های کمپانی اینتل) و «کارت گرافیک مجتمع Arc Graphics اینتل» مجهز بوده و از «رم نوع LPDDR5X با ظرفیت 16 گیگابایتی» و «هارد اس اس دی M.2 2242 PCIe نسل 4 با ظرفیت 1 ترابایتی» پشتیبانی می کند. در حالیکه در حالت کلی نمی توان مرز مشخصی را برای حوزه کاربری این لپ تاپ 2 در 1 تعیین کرد؛ اما به واسطه وزن سبک، ابعاد جمع و جور و امکان استفاده دو منظوره از این دستگاه (به عنوان لپ تاپ و به عنوان تبلت) خریداری این تبلت به «دانشجویان، پزشکان، خالقان محتوا (خصوصاً نقاشان) و کسب و کارهای خرد» توصیه می شود. از سایر مشخصات کلیدی این لپ تاپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·       بدنه آلومینیومی ساخته شده از 50% مواد PCC بازیافتی

·       چرخش 360 درجه ای صفحه نمایش

·       بهره مندی از دوربین وبکم با وضوح 5 مگاپیکسلی و میکروفون 2 آرایه ای

·       بهره مندی از حسگر اثر انگشت (ارائه ایمنی هر چه بیشتر در حفظ اطلاعات)

·       بهره مندی از 2 پورت اتصال USB-A 3.2 نسل 2، 2 پورت تاندربولت 4 اینتل و یک جک هدفون

·       ارائه قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی +Lenovo AI Engine

·       پشتیبانی از گواهینامه درجه نظامی MIL STD-810H

·       پشتیبانی از اتصال به شبکه WiFi 6E و بلوتوث 5.3

·       پشتیبانی از قلم لمسی «Slim Pen» لنوو        

با این حال لازم به ذکر است که این لپ تاپ 2 در 1 اغلب مشخصات نسل پیش از خود را به ارث برده و به جزء «پردازنده مرکزی ارتقاء یافته»، «عمر باتری بهبود یافته» و «عملکرد گرافیکی روان تر» خود، کاملاً مشابه با لپ تاپ 2 در 1 Yoga 9i مدل 2023 است.

ایسر (Acer)

کمپانی ایسر فعالیت خود را در سال 1976 میلادی و با نام «Multitech» آغاز کرد. با این حال، این کمپانی در 1987 میلادی نام خود را به «ایسر» تغییر داد و در یک تغییر رویکرد چشمگیر مسیر خود از «توزیع قطعات الکترونیکی» به ساخت «لپ تاپ، کروم بوک، مانیتور و دستگاه های هوشمند» منحرف کرد. در حال حاضر برند ایسر به عنوان یکی از 5 برند برتر تولید کننده لپ تاپ های «مدرن و قدرتمند» اما «ارزان قیمت و مقرون به صرفه» به شمار می آید. این برند لپ تاپ در سال 2024 میلادی از گستره متنوعی از محصولات خود از سری های «Aspire Vero ،Swift Go ،Swift X و Nitro» رونمایی کرد که در این بخش به بررسی کوتاه لپ تاپ سه بعدی Aspire 3D 15 SpatialLabs خواهیم پرداخت.

 

برترین برندهای لپ تاپ 2024 - ایسر

 

بررسی لپ تاپ ایسر Aspire 3D 15 SpatialLabs

لپ تاپ Aspire 3D 15 SpatialLabs ایسر از یک صفحه نمایش UHD با رزولوشن خیره کننده 2160 × 3840 پیکسلی (2 بعدی) رزولوشن 2160 × 1920 پیکسلی (3 بعدی) و حداکثر روشنایی 380 نیتی» بهره می برد و به صورت کامل از طیف رنگی Adobe RGB پشتیبانی می کند. این لپ تاپ به «پردازنده Core i7-13620H اینتل» و «کارت گرافیک سری جی فورس RTX 4050 انویدیا» مجهز بوده و از رم نوع DDR5 با ظرفیت 32 گیگابایت» و «هارد اس اس دی نوع M.2 PCIe با ظرفیت 2 ترابایتی» پشتیبانی می کند. علاوه بر این، فن های دوگانه و لوله های حرارتی مسی تعبیه شده بر روی این لپ تاپ قادرند تا به طور موثر گرما را دفع کرده و از این رو به آسانی از پس بار کاری حجیم نظیر: «تولید رندرهای گرافیکی و گیمینگ» بر بیایند. با در نظرگیری مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ، خریداری لپ تاپ Aspire 3D 15 SpatialLabs ایسر به «گیمرهای نیمه حرفه ای، تولیدکنندگان محتواهای بصری و گرافیکی، عکاسان، فیلم برداران و تدوینگران» توصیه می شود. از سایر مشخصات این لپ تاپ می توان به موارد زیر اشاره داشت:

·       بهره مندی از پورت های HDMI و تاندربولت 4

·       تبدیل بلادرنگ محتوای 2 بعدی به 3 بعدی (استریوسکوپی)

·       پشتیبانی از تبدیل فایل های CGI و CAD به رندرهای زنده

·       پشتیبانی از هوش مصنوعی مولد Copilot مایکروسافت

·       پشتیبانی از قاب بندی خودکار، تاری پس زمینه پیشرفته و تصحیح جهت نگاه در تماس های ویدیویی

·       کاهش و حذف نویز صدای در تماس های صوتی و ویدیویی با استفاده از هوش مصنوعی PurifiedVoice ایسر

·       بهبود نور تصاویر از طریق هوش مصنوعی Temporal Noise Reduction ایسر

اچ پی (HP)

برند اچ پی در رتبه پنجم برترین برندهای لپ تاپ سال 2024 قرار می گیرد. این برند به عنوان یکی از قدیمی ترین برندهای تولید کننده لپ تاپ به شمار می آید و از سال 1939 میلادی تا به امروز همواره با در نظرگیری نیازهای به روز شده کاربران خود تلاش کرده است تا در جمع رقیبان قدرتمند خود باقی بماند. در حالیکه برند لپ تاپ اچ پی در سال جاری میلادی از لپ تاپ های متنوعی رونمایی کرده است، ما در این بخش قصد داریم تا به یک لپ تاپ عرضه نشده از این برند بپردازیم.

 

برترین برندهای لپ تاپ 2024 - اچ پی

 

بررسی لپ تاپ Pavilion Aero 13 اچ پی

لپ تاپ Pavilion Aero 13 اچ پی که با وزن کمتر از یک کیلوگرمی به عنوان سبک ترین لپ تاپ مبتنی بر هوش مصنوعی حال حاضر شناخته می شود، تا کمتر از یک ماه دیگر به بازار راه پیدا خواهد کرد. این لپ تاپ دارای صفحه نمایش 13.3 اینچی با « رزولوشن 1200 × 1920 پیکسلی یا 1600 × 2560 پیکسلی (بسته به انتخاب کاربر)، نسبت تصویر 16:10، حداکثر روشنایی 400 نیتی» است و به صورت کامل از طیف رنگی sRGB پشتیبانی می کند. لپ تاپ Pavilion Aero 13 اچ پی با پردازنده های «Ryzen 5 8640U ،Ryzen 7 8840U و Ryzen 7 8840HS» سری Hawk Point کمپانی AMD سازگار است و از کارت گرافیک مجتمع AMD Radeon بهره می برد. علاوه بر این، این لپ تاپ به واسطه پشتیبانی از «رم نوع LPDDR5 با ظرفیت 16 گیگابایتی» و «هارد اس اس دی نوع M.2 PCIe 4.0 NVMe با ظرفیت 1 ترابایتی» قادر است تا عملکرد خارق العاده ای را در مالتی تسکینگ (چند وظیفگی، اجراء همزمان چند نرم افزار) از خود به نمایش بگذارد. از این رو، انتخاب لپ تاپ پاویلیون اِرو 13 اچ پی به «محققان، فریلنسرها، کسب و کارهای خرد تا بزرگ و تولیدکنندگان محتوا متنی و صوتی» توصیه می شود. از سایر مشخصات این لپ تاپ می توان به موارد زیر اشاره داشت:

·       بهره مندی از بلندگوهای استریو، میکروفون دوگانه و دوربین وبکم 5 مگاپیکسلی (ارتقاء یافته نسبت به وضوح 720p نسل پیشین)

·       بهره مندی از سنسور IR و شاتر حفظ حریم خصوصی (در راستای افزایش امنیت دستگاه)

·       بهره مندی از صفحه کلید بهبود یافته مجهز به نور پس زمینه و دکمه اختصاصی Windows Copilot

·       پشتیبانی از اتصال به شبکه های Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3

کلام پایانی

همان طور که مطرح شد، در حال حاضر تمامی برندهای معتبر لپ تاپ، محصولات خود را مطابق با «به روزترین تکنولوژی های نرم افزاری و سخت افزاری»، «قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی» و در نهایت «نیازهای اساسی» و «بودجه مالی» خریداران بالقوه خود به بازار عرضه می کنند. با این حال بی راه نیست اگر بگوییم که هر برند لپ تاپ در طی سال های مشغول به فعالیت خود، توانسته است تا «عنوان منحصر به فردی» را از کارشناسان و کاربران خود دریافت کند.

به طور کلی، برند لپ تاپ ایسوس توانسته است تا به واسطه برچسب قیمتی معقول و تنوع بسیار بالای محصولات خود نظیر لپ تاپ های «خانگی، دانشجویی، گیمینگ و حتی تجاری» عنوان «محبوب ترین برند لپ تاپ در سراسر جهان» را به خود اختصاص دهد.

 با این حال، لازم است که در نظر داشته باشیم که این عناوین بسته به «موقعیت جغرافیایی» نیز تغییر می یابند. به عنوان مثال در ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی، برند اپل به سبب عرضه کالاهای بسیار با کیفیت خود و اکوسیستم متفاوت خود همواره توانسته است تا کاربران را تا حد زیادی به خود نزدیک نگه دارد و از این رو همواره سهم بزرگی از بازار «لپ تاپ» را در اختیار خود داشته باشد.

از سوی دیگر برندهای لپ تاپ «ایسر»، «اچ پی» و «لنوو» به واسطه ارائه لپ تاپ های «با دوام، قدرتمند و مقرون به صرفه» همواره مورد توجه «کاربران خانگی، گیمرهای مبتدی تا حرفه ای، کسب و کارهای خرد تا بزرگ و دانشجویان و محققان» قرار داشته اند.

در نهایت، لازم است که توجه داشته باشید که این شما هستید که «ایده آل» یا «بهترین» بودن یک لپ تاپ یا یک برند لپ تاپ را تعیین می کنید و در اولین گام برای انتخاب بهترین برند لپ تاپ لازم است تا ضمن مشخص کردن «نیازهای اساسی» خود، تعریف خود از یک لپ تاپ ایده آل را ترسیم کنید.

سوالات رایج کاربران

بهترین برند لپ تاپ سال 2024 کدام است؟

به ترتیب برندهای اپل، ایسوس، لنوو، ایسر و HP را می توان بهترین برندهای تولید کننده لپ تاپ در دنیا دانست.


بهترین برند لپ تاپ گیمینگ سال 2024 کدام برند است؟

برندهای ریزر، ایسوس، دل و لنوو بهترین تولید کننده های لپ تاپ های گیمینگ هستند که می توانید با هر بودجه و سلیقه ای از بین آن ها لپ تاپ مخصوص بازی خود را انتخاب کنید.


کدام سری از لپ تاپ های لنوو برای گیمینگ حرفه ای مناسب هستند؟

به طور کلی می توان گفت که لنوو لپ تاپ های سری LOQ و Legion خود را متناسب با نیازهای منحصر به فرد گیمرها طراحی کرده است. با این حال به باور اغلب گیمرهای حرفه ای، لپ تاپ های سری Legion لنوو از کیفیت ساخت بهتری برخوردار هستند.


مشاوره خرید لپ تاپ

اشتراک گذاری :